لایه میانی ؛ مدل های متنوع لایه میانی کاپشن

14 بهمن 1400
لایه-میانی

کاپشن های حرفه ای برای اسکی و کوهنوردی معمولا دو یا سه لایه هستند. لایه میانی کاپشن ها باید خاصیت های مهمی داشته باشد. در این میان کاپشن های سه لایه دارای ویژگی های خاصی هستند که در این مقاله به برخی ازمدل های لایه میانی کاپشن ها می پردازیم. در سیستم لباس سه لایه معمولی، لایه میانی وظایف عایق کاری بسیار مهمی را بر عهده دارد.

انواع مدل های لایه میانی

۱. پاتاگونیا نانو ایر

پاتاگونیا نانو ایر

کت عایق نانو ایر پاتاگونیا

لایه میانی عایق: مصنوعی
وزن: ۳۱۷.۵ گرم 
نقطه قوت: تنفس بسیار راحت و عالی.
نقطه ضعف: به اندازه ی کافی گرم نیست.

Patagonia Nano-Air بسیار خاص است: این مدل یک لایه میانی مصنوعی فوق‌العاده نرم، کشسان و قابل تنفس است که ترکیبی از حالت پف کرده (غیر از قسمت پایین) و سویشرت مورد علاقه شما به نظر می‌رسد. نتیجه یک کاپشن است که می تواند به عنوان لایه میانی برای ورزش های زمستانی یا به عنوان لایه بیرونی در آخر فصل زمستان یا روزهای گرم در زمستان پوشیده شود. قابلیت کشش و قابلیت تنفسی باعث شده است که این مدل در میان اسکی بازان و کوهنوردان مورد علاقه قرار گیرد و حس نرم و راحت آن برای استفاده روزمره عالی است. ما تحت تاثیر آخرین مدل آن قرار گرفته ایم که دارای پوسته بادوام تری است که بیشتر از مواد بازیافتی تشکیل شده است.

همچنین

مدل Nano-Air می تواند مناسب چاقوی سوئیسی شما باشد، اما به خاطر داشته باشید که گرمای آن کاملاً متوسط است. این مدل در واقع یک کاپشن مصنوعی سبک وزن است و گرمایی مانند مدل های پر را ارائه نمی دهد. با این حال، از نظر وزن فقط ۳۱۷ گرم است. آزادی حرکت داخلی از طریق پارچه های کششی و طراحی مفصل، کاملا ملموس است. در مجموع می توان گفت به نسبت ویژگی هایی که دارد لایه میانی بهتری در مقایسه با آن پیدا نمی‌ کنید.

۲. مدل Arc’teryx Atom LT

Arc’teryx Atom LT

کاپشن لایه میانی Arc’teryx Atom LT

عایق: مصنوعی
وزن:  ۳۴۵.۸ گرم
نقطه قوت : ترکیبی عالی از تحرک پذیری، گرما و راحتی.
نقطه ضعف: به اندازه برخی از گزینه های مصنوعی جدیدتر قابلیت تنفسی ندارد.

Arc’teryx شهرت خود را بر روی پوسته های افسانه ای و کاپشن های عایق ساخته است و یکی از پرفروش ترین مدل های آن Atom LT است. به عبارت ساده، این مدل یک لایه میانی درجه یک است که موارد ضروری را در خود جای می دهد. تعادل عالی بین تنفس و گرما، تحرک عالی، و برش درستی که برای اکثر افراد واقعاً مناسب است از ویژگی های مهم آن است. طراحی مجدد برای زمستان شامل پارچه و عایق صورت بادوام تر، سرآستین های به روز و لبه بلندتر بود که آن را در رده ی گزینه های مدرن قرار می دهد. و برخلاف بسیاری از لایه های میانی، Atom LT همچنین به عنوان یک کاپشن مستقل با یک پوسته مقاوم در برابر آب و هوا نیز عالی عمل می کند.

البته

در مقایسه با Nano-Air پاتاگونیا که در ابتدا به آن اشاره شد، Atom LT به دلیل پوسته ضخیم تر و پرکننده مصنوعی Coreloft Compact قابلیت تنفسی کمتری دارد، اگرچه پنل های جانبی پشمی کشدار آن به خوبی تهویه می شوند. Nano-Air همچنین به لطف کشش سخاوتمندانه از پارچه های پوسته و آستر، از مزیت راحتی برخوردار است. اما ما عاشق تطبیق پذیری شما با نمای بیرونی مقاوم در برابر باد و آب Atom LT هستیم و پارچه پوسته بادوام آن در طول زمان سایش بسیار کمتری را نشان می دهد. به خاطر داشته باشید که Arc’teryx همچنین Atom را در نسخه های فوق سبک (SL) و همه جانبه (AR) تولید می کند.

Columbia Steens Mountain 2.0 .3

Columbia Steens Mountain 2.0

Columbia Steens Mountain FleeceInsulation: Fleece
وزن: ۴۷۰.۶ گرم
نقطه قوت: ارزان و راحت.
نقطه ضعف: گرمای محدود و دوام نه چندان بالا.

مطمئناً، شما می توانید هزینه ی بالایی برای یک کاپشن لایه میانی پرداخت کنید و برخی از کرکی ترین یا فنی ترین عایق های مصنوعی موجود در بازار را تهیه کنید، اما این بدان معنا نیست که بهترین ها را خریده باشید. مدل پشم گوسفند ساده مانند Columbia Steens Mountain 2.0 نرم، ارزان، و ارائه شده در انواع اندازه ها و رنگ ها است. این مدل یک گزینه بسیار محبوب است.

مواد موجود در Steens Mountain 2.0 بسیار ابتدایی هستند و کاپشن ویژگی های کمی برای صحبت از آن دارد. همچنین به اندازه ی گزینه های پشم گوسفند دیگر دوام نمی آورد، که در این لیست وجود دارد.

۴. کاپشن لایه میانی پاتاگونیا داون

ژاکت لایه میانی پاتاگونیا داون

ژاکت پاتاگونیا داون

عایق: پایین
وزن: ۳۷۱.۳ گرم
نقطه قوت: گرم، همه کاره، و خوش ساخت.
نقطه ضعف: زیاد خوش فرم نیست.

تعداد کمی از کاپشن ها مانند کاپشن پاتاگونیا در آزمون زمان مقاومت کرده اند. قبل از هر چیز، داون بهترین نسبت گرما به وزن را در بین هر نوع عایق ارائه می دهد. این کاپشن به خوبی گزینه‌ های مصنوعی موجود در این لیست قابلیت تنفسی ندارد، و در صورت خیس شدن نیز عایق نمی‌ شود.این مدل دارای یک ساختار سطح بالا است که باید برای فصول زیادی از اسکی و استفاده معمولی دوام بیاورد. و یک استایل کلاسیک دارد که تقریباً در هر مکانی زیبا به نظر می‌رسد.

همانطور که در بالا ذکر شد، این کاپشن ذاتاً نسبت به کاپشن های مصنوعی تنفس کمتری دارد، به این معنی که برای استراحتگاه عالی است اما گزینه مناسبی برای اسکی نیست.

۵. پاتاگونیا میکرو پاف

پاتاگونیا میکرو پاف

کاپشن مصنوعی پاتاگونیا میکرو پاف

عایق: مصنوعی
وزن: ۲۳۵.۳ گرم
نقطه قوت: وزن سبک و یک کاپشن مصنوعی که حتی در صورت خیس شدن نیز عایق است.
نقطه ضعف: پوسته شکننده که به اندازه نانو ایر قابلیت تنفس ندارد.

با وجود مهارت فنی، مهم است که توجه داشته باشید که Micro Puff برای همه مناسب نیست. برخلاف Nano-Air و Atom LT ، این مدل در بخش تنفس عالی نیست، و همچنین از حالت کشسانی و راحتی مانند عرقچینی برخوردار نیست که پوشیدن بسیاری از لایه های میانی مصنوعی را بسیار آسان می کند.

اگر قصد دارید کاپشن خود را در تمام روز بپوشید ما گزینه های بالا را توصیه می کنیم. و در حالی که برای استفاده در لایه میانی به خوبی عمل می کند، پارچه پوسته Micro Puff آنقدر شکننده است که ما آن را به عنوان یک لایه بیرونی مستقل توصیه نمی کنیم.

۶. مدل لایه میانی پاتاگونیا R1 Air Full-Zip Hoody

 پاتاگونیا R1 Air Full-Zip Hoody

Patagonia R1 Air Full Zip Hoody fleece

لایه میانی عایق: پشم گوسفند

وزن: ۳۶۵.۷ گرم
نقطه قوت: پشم گوسفند ورزشی.
نقطه ضعف: مقاومت محدود در برابر آب (بدون درمان DWR).

پرزهای سبک وزن روند رو به رشدی دارند و ما به خصوص آنچه پاتاگونیا با R1 Air خود انجام داده است را دوست داریم. با تاکید بر گرمای قابل تنفس در یک ساختار سبک وزن، این یک قطعه لایه میانی جذاب برای فعالیت‌ های با خروجی بالا مانند اسکی یا کوهنوردی مناسب است. فلیس ها قبلاً نژادی نسبتاً نفوذپذیر از هوا بودند، اما R1 Air با نخ های فیبر توخالی و الگوی زیگزاگ که با هم کار می کنند گرما را به دام می اندازند و گرما را تخلیه می کنند. نتیجه نهایی یک پشم گوسفند بسیار فنی است که عایق کافی را برای شرایط ملایم ارائه می دهد.

ما در کنار قابلیت تنفس آن ها، از نظر ارزش نیز پشم گوسفندان را به عنوان لایه میانی دوست داریم. پوشاک پاتاگونیا ارزان نیست. برای پیچیده‌تر شدن مسائل، R1 Air Full-Zip با یک کلاه (همیشه برای استفاده در لایه میانی ایده‌آل نیست) ارائه می‌ شود، اما می‌توانید با حجم کمتری در زیر پوسته به سراغ نسخه‌های بدون کلاه Zip-Neck یا Crew نیز بروید. اما برای تلاش‌های بزرگ در مسیر پوست یا انتهای تیز، تنفس‌پذیری باید در فهرست اولویت‌های شما قرار گیرد – و اینجاست که R1 Air واقعاً بهترین ها را ارائه می‌ دهد.

۷. مدل Arc’teryx Cerium LT

Arc’teryx Cerium LT

کاپشن Arc’teryx Cerium LT (لایه میانی)

عایق: مصنوعی
وزن: ۲۸۰.۶ گرم
نقطه قوت: ساخت عالی و فوق العاده گرم نسبت به وزن.
نقطه ضعف: گران است و مانند کت های مصنوعی دیگر قابلیت تنفسی ندارد.

کاپشن پاتاگونیا در بالا یک مدل متقاطع عالی است، اما سریم LT یک پله بالاتر در عملکرد ارائه می دهد. با وزن تنها ۲۸۰.۶ گرم یکی از سبک ترین لایه های میانی در این لیست است. سریم گرمتر از گزینه های مصنوعی است. علیرغم استفاده بیشتر از پر ، Arc’teryx این کاپشن را با مخلوط کردن عایق مصنوعی در مناطقی که بیشتر مستعد رطوبت هستند: یقه، شانه ها، زیر بغل و سرآستین، در شرایط مرطوب قرار داد.

همچنین

کاپشن داون گرمای قابل مقایسه ای را ارائه می دهد، و قابلیت بسته بندی و ویژگی های اضافه شده برای اکثر اسکی بازان توچال به کار نمی آید. با این اوصاف، سریم LT یک کاپشن فوق العاده است که می تواند برای همه چیز از اسکی و کوله پشتی گرفته تا استفاده معمولی استفاده شود (Arc’teryx در شهر نیز بسیار خوب به نظر می رسد).

یک امتیاز اضافی: ما تناسب این کاپشن را دوست داریم، به طور قابل توجهی عملکرد محورتر از پاتاگونیا است. Arc’teryx همچنین سریم SL سبکتراست. کاپشنی که به طور پایدار ساخته شده و بخشی از تعهد این شرکت به محصولات دارای گواهی تجارت منصفانه است.

۸. مدل REI Co-op 650 Down Jacket 2.0

REI Co-op 650 Down Jacket 2.0

REI Co-op 650 Down Jacket 2.0 Army cot green

وزن: ۳۱۱.۸ گرم
نقطه قوت: ارزش عالی برای یک کاپشن.
نقطه ضعف: کارایی کمتر.

برای کسانی که به دنبال یک کاپشن با بودجه ی متوسط هستند، ما آنچه را که REI Co-op ارائه می دهد دوست داریم. کاپشن داون ۶۵۰ آن ها ارزش غیرقابل انکاری داشت. مهم‌تر از همه، این نسخه دارای نایلون بازیافتی بازسازی‌ شده است که ظاهری متمایز به آن می‌ دهد. درست است که ۶۵۰ داون یک کاپشن نسبتا ساده است که فاقد تناسب، پوشش و برش مناسب محصولات پاتاگونیا یا Arc’teryx است، اما نمی‌توان قیمت فوق‌العاده آن را نادیده گرفت. در پایان، کاپشن داون REI می‌تواند با کاپشن هایی که دو برابر قیمت برندهایی مانند کلمبیا و ماموت هستند، از نظر گرما تطبیق‌پذیر باشد.

به خاطر داشته باشید که این ژاکت یک قطعه عملکرد جدی نیست و برای استفاده و لایه بندی بهترین است. ۶۵۰-fill down کیفیت پایین تری نسبت به Cerium LT’s 850-fill دارد و جنس پوسته ی آن در برابر پارگی آسیب پذیرتر است. علاوه بر این، این کاپشن فاقد تنظیم سجاف است که برای شماره گیری مناسب محدود است. با این حال، برای استفاده روزانه، سفر، و به عنوان یک لایه میانی برای اسکی رفت و آمد مکرر، معامله بهتری پیدا نخواهید کرد. به عنوان یک امتیاز اضافی، Co-op در جیب سمت چپ خود قرار می گیرد و به راحتی قابل بسته بندی است.

۹. مدل SuperStrand LT

SuperStrand LT

تحقیقات بیرونی کاپشن عایق مصنوعی SuperStrand LT

عایق: مصنوعی
وزن:  ۲۸۳.۵ گرم
نقطه قوت: مقرون به صرفه. گرمای چشمگیر به نسبت وزن
نقطه ضعف: زیاد قابلیت تنفس ندارد و پارچه ی آن صدفی شکننده است.

Outdoor Research در طول سال ها با تعدادی کاپشن مصنوعی خلاقانه عرضه شده است و SuperStrand LT آخرین تلاش آن ها است. مانند Micro Puff بالا، SuperStrand LT با هدف ارائه حداکثر گرما برای حداقل وزن و حجم بالا، ارائه می شود. این لایه میانی یک پوسته نایلونی بسیار نازک (۱۲ بعدی) را با فناوری جدید SuperStrand VerticalX ترکیب می‌کند، یک عایق مصنوعی تقلیدکننده که حتی در صورت خیس بودن به طرز چشمگیری عالی است. و بر خلاف بسیاری از پشم‌ های حجیم‌ تر و قطعات عایق فعال است. SuperStrand LT یک لایه میانی جدید جذاب برای اسکی‌بازان با وزن کم، کوهنوردان آلپاین و دوندگان کوهستان است.

البته

ما یاد گرفته‌ایم که برای عملکرد عالی با هزینه کم روی تحقیقات فضای باز مستقر در سیاتل حساب کنیم. با این اوصاف، کمی سنگین‌تر و حجیم‌تر از Micro Puff است و OR به طور مداوم از نظر کیفیت مواد و تناسب با پاتاگونیا فاصله دارد. در نهایت، چند جنبه منفی در طراحی هدفمند SuperStrand وجود دارد: به خوبی لایه میانی فعال مانند Nano-Air یا R1 Air بالا تنفس نمی‌ کند، و پارچه پوسته نازک آن شکننده است و استفاده از کاپشن را به عنوان یک کت مستقل محدود می‌کند. این مدل اما به‌عنوان یک لایه اضطراری یا برای گرمای بیشتر در مکان‌ های سرد، OR ارزش بسیار خوبی دارد.

۱۰. مدل The North Face ThermoBall Eco

The North Face ThermoBall Eco

کاپشن عایق مصنوعی ThermoBall Eco Face North Face

عایق: مصنوعی
وزن: ۲۶۹.۳ گرم
نقطه قوت: تقلید خوب از یک کت سبک وزن.
نقطه ضعف: نامتناسب با استایل و فاقد تحرک مدل های برتر ما است.

کاپشن ThermoBall از The North Face یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کت‌های مصنوعی است. فناوری ThermoBall که همراه با عایق های مصنوعی PrimaLoft ساخته شده است، از دسته های گرد کوچکی از الیاف حرارتی PrimaLoft که در داخل بافل های کاپشن قرار گرفته اند، استفاده می کند و به آن ظاهر و احساس پفکی سبک وزن می دهد (و به یاد داشته باشید که عایق های مصنوعی در صورت خیس شدن بسیار بهتر است). این کاپشن هنوز هم از نظر گرما نسبت به وزن باکیفیت پایین است – درست مانند هر ماده مصنوعی دیگری که وجود دارد – اما به طور کلی مدل بسیار چشمگیری است و این مدل کاپشن موفقیت بزرگی داشته است.

همچنین

ThermoBall Eco در پاییز گذشته با تغییراتی در الگوی لحاف و عایق به روز شد. با بالا بردن کارآیی، نسخه جدید وزن مدل قبلی را کاهش می‌دهد و اکنون کمی سنگین‌تر از Micro Puff فوق‌سبک است. و برخلاف پاتاگونیا، با مواد ۱۰۰ درصد بازیافتی ساخته شده است که یک امتیاز خوب است. اما مشابه بسیاری از محصولات The North Face، یکی از اصلی‌ترین نقاط علاقه ما به ThermoBall تناسب آن است. این مدل برای پوشیدن روزمره و استفاده به عنوان یک لایه لایه در استراحتگاه مناسب است.

۱۱. مدل Arc’teryx Kyanite AR Hoody

Arc’teryx Kyanite AR Hoody

کاپشن پشمی Arc’teryx Kyanite AR Hoody

(لایه میانی) عایق: پشمی
وزن: ۴۱۳.۹ گرم
نقطه قوت: دامنه حرکتی عالی.
نقطه ضعف: کمی سنگین و نه به گرمی یک کاپشن مصنوعی

برای عملکرد جدی، دوباره به Arc’teryx و کیانیت AR همه کاره روی می آوریم. این کاپشن تقریباً همه کارها را انجام می دهد: بدنه میانه وزن Polartec به خوبی به عنوان یک لایه میانی فعال برای اسکی پشت سر هم عمل می کند، اما به اندازه کافی ضخیم است که بتوان آن را به عنوان یک تکه مستقل در سربالایی ها و برای استفاده در کوهنوردی در فصول شانه استفاده کرد.

ما همچنین از کشش پارچه قدردانی می‌ کنیم که دامنه حرکتی وسیعی را ارائه می‌ دهد، و تناسب آن به این معنی است که شما چیز زیادی برای جمع شدن زیر پوسته نخواهید داشت. در نهایت، در حالی که ما به طور کلی کاپشن بدون کلاه را برای استفاده در لایه میانی ترجیح می دهیم، طراحی کم حاشیه Kyanite AR Hoody محجوب است، زیر اکثر کلاه های کوهنوردی و اسکی مورد استفاده قرار می گیرد و کمی گرما و پوششی اضافی را ارائه می دهد.

نقطه ضعف

کاستی های Arc’teryx Kyanite AR چیست؟ به طور کلی، کت های پشمی گرم و قابل بسته بندی کمتری نسبت به گزینه های مصنوعی مشابه دارند، اگرچه از نظر هزینه اندکی صرفه جویی می کنید. و در حالی که دارای یک پوسته نایلونی بادوام است. در نهایت، با وزنی که دارد، یکی از لایه‌های میانی سنگین‌ در لیست است، علی‌رغم اینکه فقط عایق متوسطی را ارائه می‌کند. برای داشتن پشم گوسفندی نازک‌تر، Arc’teryx را پیشنهاد می کنیم. این مدل یک کاپشن تنفس‌پذیرتر برای شرایط ملایم یا فعالیت‌های با خروجی بالا است.

۱۲. مدل Patagonia Lightweight Synchilla Snap-T

Patagonia Lightweight Synchilla Snap-T

پاتاگونیا سبک وزن Synchilla SnapT pullover پشمی

لایه میانی عایق: پشم گوسفند وجانوران دیگر
وزن: ۴۰۵.۴ گرم
نقطه قوت: گزینه ای دنج و مقرون به صرفه برای اسکی در توچال.
نقطه ضعف: فضای ذخیره سازی محدود، کمی گشاد است.

در منظره‌ای که پارچه‌های شیک و عایق‌های فوق‌سبک بر آن تسلط دارند، پشم‌ها لایه‌ی میانی واقعی ضعیف هستند. نسبتاً سنگین و حجیم در مقایسه با کاپشن های مصنوعی و مقاوم‌تر در برابر آب و هوا است. مطمئناً اولین انتخاب ما برای اهداف سریع و سبک یا استفاده مستقل نیستند. اما ما از طرفداران پر و پا قرص پشم گوسفندی برای اسکی در رفت و آمد مکرر هستیم. آن ها نسبت به هر لایه فنی بسیار گرم، نرم‌تر و راحت‌تر هستند و در صورت خیس بودن همچنان عایق هستند (به خوبی نفس می‌کشند).

همچنین

Synchilla Snap-T سبک وزن – ساخته شده با ۱۰۰ درصد پلی استر بازیافت شده – یک پشم گوسفند نمادین و یکی از لایه های میانی اسکی مورد علاقه ما،در هر سال است. فضای ذخیره‌سازی زیادی ندارد (شما تنها یک جیب در سینه دارید)، اما وقتی با کاپشن اسکی با ویژگی‌های کامل خود جفت می‌شویم، از مینیمالیسم قدردانی می‌کنیم. علاوه بر این، کمی گشاد است، اما Synchilla سبک وزن هنوز به خوبی در زیر پوسته قرار می‌گیرد و می‌تواند به عنوان یک پیراهن کش روزانه نیز استفاده شود. در مجموع، ما به طور مداوم به دنبال این پشم گوسفند بر روی ژاکت هایی مانند ژاکت Nano-Air و Down Sweater برای روزهای سرد هستیم. برای شرایط واقعاً سرد یا استفاده معمولی، پاتاگونیا این پیراهن کش را در نسخه گرمتر Synchilla Snap-T (بدون “وزن سبک”) ارائه می دهد.

۱۳. مدل Ortovox Westalpen Swisswool Hybrid

Ortovox Westalpen Swisswool Hybrid

لایه میانی هیبریدی Ortovox Westalpen Swisswool

عایق: پشم
وزن: ۳۲۸.۹ گرم
نقطه قوت یک لایه میانی پیشرفته و کم حاشیه برای اسکی در بک کانتری.
نقطه ضعف: فاقد جذابیت روزمره.

Ortovox یک شرکت آلمانی است که بر روی اسکی تمرکز دارد و تجهیزات آن ها دارای شیب عملکرد واضحی است (شما همچنین ممکن است متوجه استایل و رنگ های نسبتاً عجیبی شوید). در دنیای لایه‌ های میانی، Westalpen Hybrid Swisswool یک گزینه جالب برای اسکی بازان است. این قطعه با طراحی متفکرانه از مواد شبکه ای کشسانی استفاده می کند که یادآور سری پاتاگونیا R است، اما برای راحتی، پشم مرینوس را در داخل اضافه می کند. علاوه بر این، پانل‌هایی از عایق پشم سوئیس برای گرما، مقاومت در برابر آب و قابلیت تنفس دریافت می‌ کنید، همگی در عین حال که مشخصات پایینی دارند. نتیجه یک لایه میانی تکنیکی و در عین حال کاربردی برای تور اسکی است.

در ارزیابی طراحی Ortovox Westalpen Swisswool Hybrid، واضح است که این یک لایه میانی جدی برای کشورهای جهان سومی و فاقد جذابیت روزمره است. علاوه بر این، به طور کلی بسیار سبک است و ماهیت ترکیبی به این معنی است که مانند بسیاری از گزینه های دیگر در این لیست گرما را ارائه نمی دهد. همانطور که گفته شد، ژاکت نسبت به اکثر لایه های میانی مصنوعی قابلیت تنفس بیشتری دارد و پنل هایی از مواد Tec-Stretch در امتداد شانه ها، بازوها و سینه به آن به عنوان لایه بیرونی تطبیق پذیری بسیار بیشتری می بخشد. اگر استایل فنی اهمیتی ندارد، Westalpen Swisswool بسیار عالی است. در عایق فعال برای کوهنوردان و اسکی بازان در حال حرکت کارایی بالایی دارد.

۱۴. مدل Arc’teryx Atom SL Hoody

Arc’teryx Atom SL Hoody

لایه میانی کاپشن عایق دار کلاهدار Arc’teryx Atom SL

عایق: مصنوعی
وزن: ۲۶۹.۳ گرم
نقطه قوت: قابلیت تنفسی. بسیار سبک وزن و قابل جمع شدن.
نقطه ضعف: بدون عایق در بازوها و کلاه، گرمای کافی ندارد.

برای ماموریت های پشت سر هم، صرفه جویی در وزن بسیار مهم است. با عایق ۴۰ گرمی و قابل تنفس Coreloft Compact که فقط در هسته قرار داده شده است، Atom SL (“superlight”) به عنوان یکی از سبک ترین کاپشن ها در لیست ما برجسته می شود. شما به اندازه سایر لایه‌ های میانی مصنوعی گرما دریافت نمی‌کنید، اما طراحی بسیار تنفس‌پذیری دارید که هنگام حرکت در مسیر شما را راحت نگه می‌دارد. و با به‌روزرسانی اخیر، Atom SL پارچه‌ای بادوام‌تر برای صورت (مشابه Atom LT بالا) دریافت کرد و اکنون دارای دکمه‌ای است که در صورت عدم استفاده، کلاه کم‌ حجم پشت گردن شما را محکم می‌کند.

به خاطر داشته باشید که هم بازوها و هم کلاه کاپشن بدون عایق هستند و از نظر گرما بیشتر شبیه جلیقه است (اما اگر بخواهید آن را بدون پوششی دیگر تن کنید با مزیت مقاومت در برابر آب و هوا همراه است. ما آن را برای دمای واقعی زمستان توصیه نمی کنیم. بعلاوه، اگر مایل به مصالحه در مورد تنفس هستید، لایه ای مانند Cerium LT گرما و لطافت بیشتری را فراهم می کند. اما برای یک عایق سبک وزن که برای استفاده در آب و هوای ملایم یا فعالیت های با خروجی بالا ایده آل است، Atom SL شایستگی نگاه کردن است.

۱۵. مدل فلیس الماس سیاه

مدل فلیس الماس سیاه

کاپشن پشمی الماس مشکی

عایق: پشمی
وزن: ۲۸۳.۵ گرم 
نقطه قوت: لایه میانی قابل تنفس و گرم که مانع حرکت نمی شود.
نقطه ضعف: گران است و به عنوان یک لایه بیرونی دو برابر نمی شود.

برای کوهنوردان و اسکی بازان، پشم گوسفند می تواند انتخاب بسیار خوبی برای لایه میانی باشد. آن ها نه تنها خوب نفس می کشند و به سرعت خشک می شوند، بلکه بسیاری از انواع کارایی ها را دارند مثلا می توانند گرمای زیادی را در یک ساختار نسبتاً حداقلی جمع کنند. مدل الماس سیاه یکی از این لایه های میانی کاپشن است: با پارچه توری‌شده Polartec Power Dry، پشم گوسفند گرما را در ساختار وافل مانند به دام می‌اندازد و در هنگام استراحت در کنار مسیر یا عقب‌نشینی شما را گرم نگه می‌دارد اما اجازه می‌دهد هوا در هنگام حرکت به اطراف حرکت کند.

بدون پوسته مقاوم در برابر آب، این کاپشن در دسته لایه های میانی محافظ مانند Patagonia Nano-Air یا Arc’teryx Atom LT قرار نمی گیرد. در واقع، ما آن را بیشتر یک لایه پایه تقویت شده، شبیه به R1 Air Hoody بالا در نظر می گیریم. با این حال، وقتی با یک پوسته سخت ترکیب می‌شوند، این قطعات عالی برای فعالیت‌های با بازده بالا و در هوای سرد مانند قدم زدن در برف یا نزدیک شدن به صعودهای آلپ مناسب هستند. با توجه به تطبیق پذیری محدود و قیمت بالای آن این مدل در انتهای لیست ما قرار می گیرد، اما بدون شک گزینه ای راحت و خوش ساخت است.

۱۶. جلیقه پف دار لایه میانی نانو پاتاگونیا

جلیقه پف دار لایه میانی نانو پاتاگونیا جلیقه پف نانو

پاتاگونیا (Borealis Green)

عایق: مصنوعی
وزن: ۲۲۶.۸ گرم
نقطه قوت: گرما در جایی که بیشتر به آن نیاز دارید.
نقطه ضعف: کمتر به عنوان لایه بیرونی استفاده می شود.

در صعودهای بزرگ یا شرایط سخت، دلایل زیادی برای انتخاب جلیقه به جای ژاکت وجود دارد. این مدل ساخته شده برای گرم نگه داشتن شما و به حداقل رساندن حجم و وزن در هر جای دیگر، این مدل یک انتخاب مینیمالیستی است و جریان هوا را بهتر از اکثر لایه های میانی تقویت می کنند. جلیقه‌ها همچنین بازوهای شما را آزاد و بدون محدودیت نگه می‌دارند، که این خبر خوبی برای کوهنوردان، اسکی‌بازان صحرایی و حتی افرادی است که روزانه از آن استفاده می‌کنند. در این دسته، جلیقه پف‌دار نانو پاتاگونیا یکی از طرح‌های مورد علاقه ما است.

اگر قصد شما چیزی فراتر از مدل های معمولی است، ما در اینجا قابلیت تنفس و محافظت در برابر آب و هوای مدل‌های مصنوعی مانند MicroPuff و Nano Puff را ترجیح می‌دهیم. و یک توصیه آخر: اگر یک جلیقه به عنوان لایه میانی می خواهید، حتما یک لایه پایه گرم و راحت انتخاب کنید.

۱۷. مدل Mountain Hardwear Ghost Whisperer 2

Mountain Hardwear Ghost Whisperer 2

ژاکت سرمه ای آبی

وزن: ۲۳۵.۳ گرم

نقطه قوت: نسبت گرما به وزن عالی. مواد درجه یک و تناسب و پرداخت عالی.
نقطه ضعف: به اندازه کافی گرم نیست. پوسته نازک و بادوام ندارد.

سال‌هاست که ما به Ghost Whisperer به‌عنوان عایق فوق‌سبک مورد علاقه خود برای مأموریت‌هایی که وزن و فضا در بالاترین حد هستند، روی آورده‌ایم. با تنها ۲۳۵.۳ گرم، این سبک ترین لایه میانی در لیست ما است و اندازه بسته بندی آن به طور قابل توجهی کوچکتر از رقبا است. بعلاوه، شما از طول عمر پایین (که در آزمون زمان بهتر از عایق مصنوعی مقاومت می کند) و یک پوسته بادوام مناسب که از مواد ۱۰۰ درصد بازیافتی ساخته شده است، برخوردار خواهید بود. از نظر نسبت گرما به وزن و عملکرد فوق سبک، امتیاز بیشتری نسبت به Ghost Whisperer ندارد.

در حالی که دوام کمتر مورد توجه لایه میانی است، پوسته ۲۰×۳۰ دنیر ژاکت پاتاگونیا آن را بسیار بیشتر از Ghost Whisperer نازک است (۱۰D x 10D) که یک قطعه همه کاره است. عایق فوق سبک معتبر Mountain Hardwear مطمئناً زمان و مکان خود را دارد، اما عدم دوام و قیمت بالای آن به این معنی است که ما آن را فقط برای باهوش ترین ماجراجویان توصیه می کنیم.

۱۸. مدل لایه میانی Smartwool SmartLoft 120

Smartwool SmartLoft 120

کاپشن Smartwool Smartloft 120

(لایه میانی) عایق: مصنوعی (ترکیب پشمی)
وزن: ۴۴۲.۲ گرم
نقطه قوت: عایق پشمی کاربردی و تناسب ورزشی.
نقطه ضعف: گران قیمت. عایق پشم آنقدرها هم گرم نیست.

شبیه به گزینه های جلیقه بالا، Smartwool SmartLoft 120 گرما را در جایی که به آن نیاز دارید و دامنه حرکت را در جاهایی که نیاز ندارید به شما می دهد. در مجموع، ما واقعاً کاری را که Smartwool با این طراحی انجام داده است، دوست داریم، که شامل یک آستر نرم پشم مرینو، عایق ۱۲۰ گرمی پشم بازیافتی SmartLoft در اطراف هسته و نمای بیرونی نایلونی است. روکش DWR را وارد کنید و نتیجه یک لایه میانی فعال، لایه بیرونی یا حتی لایه پایه است که راحت، چابک است و گرمای بدن شما را به خوبی تنظیم می کند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به هوای سرد علاقه دارید، احتمالاً SmartLoft 120 لایه میانی برای شما مناسب نیست. پشم عایق خوبی است و در حفظ رطوبت یا بوی بد کارایی بسیار خوبی دارد.

این هم معرفی تعدادی از بهترین لایه های میانی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

#لایه_میانی #کاپشن #اسکی #کوهنوردی #لباس کوهنوردی #کاپشن_اسکی

0
۱
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • Albertina
    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

    I do accеpt as true with all the concepts you’ve introduced іn your post.
    They are really сonvincing аnd can definitely work.
    Still, the posts are very quick for beginners.
    Could you pleɑse proⅼong them a lіttle from subsequent time?
    Thank y᧐u for the post.

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟