لباس استوک چیست؟

02 اسفند 1400
لباس-استوک-چیست؟

لباس استوک چیست؟ استوک اصطلاحی که این روزها در بازار پوشاک زیاد به گوش می رسد. همچنین شاهد این هستیم که تمایل افراد برای خرید این نوع لباس به سرعت در حال افزایش است. کالای استوک کاملا نو و به عبارتی آکبند است. همچنین از قیمت پایینی نسبت به محصولات نو برخوردا است. بنابراین برخلاف باور اکثریت افراد، استوک به کالایی گفته می شود که در انبارها ذخیره شده و آماده فروش به مشتری است.

با این وجود، وقتی از واژه استوک سخن به میان می آید، بسیاری از افراد آن را با کالای دست دوم و کالایی که آکبند نیست، یکی می دانند. همچنین بعضی از افراد محصول و کالای استوک را با محصولات تاناکورا در یک رده و جایگاه می دانند و بین آنها تمایزی قائل نمی شوند.

با این مقاله همراه باشید، در ادامه به توضیحاتی پیرامون تاریخچه محصولات و کالاهای استوک، سرچشمه کالاهای استوک و دلیل محبوبیت این قبیل کالاها در کشورهای آسیایی و همچنین تفاوت این قبیل کالاها با محصولات و کالاهای تاناکورا می پردازیم.

نوسانات قیمت ها در بازار پوشاک

صنعت پوشاک در کشور ایران با مشکلات زیادی مواجهه شده است. نوسانات بازار و قیمت ها از یک سو باعث شده تا تولید کنندگان پوشاک دچار زیان های جبران ناپذیری شوند و همچنین بالا رفتن قیمت ها از سوی دیگر در بازار پوشاک، تمایل افراد به خرید را کاهش داده است.

بنابراین قیمت متفاوت پوشاک در مغازه ها و فروشگاه های پوشاک باعث شده تا خریدار دچار یک نوع سردرگمی شود به طوری که در اغلب موارد محصولات چینی را خریداری می نماید.

روش های متنوع خرید پوشاک استوک

در بازار پوشاک خرید لباس به چند صورت انجام می گیرد. خرید به صورت خرده، خرید به صورت عمده، خرید کیلویی و خرید در حجم بسیار بالا که خرید پوشاک به صورت تناژ نامیده می شود.

خریدارانی که برای تأمین پوشاک مورد نیاز خود اقدام به خرید پوشاک به صورت خرده می نمایند می توانند به صورت حضور در مغازه ها، فروشگاه ها و انواع پاساژهای تأمین کننده پوشاک، خرید خود را انجام دهند. همچنین می توانند به صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت فروشگاه های معتبر پوشاک، خرید خود را انجام دهند.

مزایای خرید پوشاک به صورت عمده

خرید لباس به صورت عمده بسیار مقرون به صرفه است. خرید عمده یا خرید کیلویی لباس، معمولا از سوی خرده فروشان لباس انجام می گیرد.

خرید عمده دارای مزایای بیشتری نسبت به خرید خرده می باشد به این صورت که در خرید عمده اغلب پوشاک استوک با قیمتی پایین تر از قیمت تمام شده اش، به خریداران فروخته می شود.

 فروشندگان پوشاک چون فروش را در حجم بالایی و به صورت تناژ انجام می دهند اغلب به فکر فروش محصول با حاشیه سود کمتری هستند. چون پوشاک نیز همچون کالا و اقلام موجود در بازار دارای تنوع و مدل های مختلف است. بنابراین با ورود مدل های نو و به روز، مدل های قدیمی خیلی دیر به فروش می رسند یا برای مدتی در انبارها باقی می مانند. بنابراین فروش پوشاک به صورت تناژ راه حل مناسبی برای این موضوع به نظر می رسد.

مدل های متنوع پوشاک استوک

پوشاک نیز همچون کالا و اقلام موجود در بازار دارای تنوع و مدل های مختلف است. بنابراین با ورود مدل های نو و به روز، مدل های قدیمی خیلی دیر به فروش می رسند یا برای مدتی در انبارها باقی می مانند. بنابراین فروش پوشاک به صورت تناژ راه حل مناسبی برای این موضوع به نظر می رسد. چون ذخیره نمودن پوشاک در انبارها برای تولیدکنندگان پوشاک هزینه هایی بسیاری در بردارد و این موضوع اصلا به صرفه نیست.

برندهای معتبر پوشاک استوک

ورود انواع پوشاک استوک به صورت تناژ به کشورهای خاورمیانه در برندهای معتبر و باکیفیتی همچون برندهای لوپیلو، پپرتس، برندهای اسمارا، سی اند ای، اچ اند ام، لیورجی، نوبل لیگ، نکست، بوهو و… انجام می گیرد. فروش تناژ پوشاک یکی از روش های مرسوم و رایج این محصول در اقصی نقاط جهان است. خرید پوشاک در حجم بالا برای خریداران بخش عمده نیز یک خرید مقرون به صرفه خوانده می شود.

تاریخچه محصولات استوک

قبل از اینکه در مورد نحوه پیدایش لباس استوک صحبت کنیم بهتر است که به این ذهنیت افراد بپردازیم که در گذشته محصولات خانگی و لوازم الکتریکی با عنوان استوک از کشورهای اروپایی وارد کشورهای خاورمیانه می شد. این محصولات در گرید A و B و C دسته بندی شده بودند.

دسته بندی لوازم خانگی و محصولات استوک

لوازم-خانگی-استوک
لوازم-خانگی-استوک

محصولات گرید A کاملا سالم و نو بودن اما بنا به دلایلی در انبارها ذخیره می شدند. به عنوان مثال یک زدگی یا خراش بر روی سطوح وسایل برقی کافی بود تا این محصول به انبار سپرده شود و از چرخه فروش خارج شود.

در مورد گروه دوم وضعیت اندکی متفاوت تر است. این قبیل محصولات اغلب در تایم مورد نظر به فروش نرسیده اند و در پشت ویترین مغازه ها باقی مانده اند و سپس به عنوان محصولات استوک روانه بازارهای کشورهای آسیایی شده اند.

اما گروه سوم در یک بازه زمانی کوتاه مورد استفاده قرار گرفته اند و سپس از چرخه مصرف خارج شده اند. در هر صورت کالاهایی با گرید B و C نسبت به کالاهایی با گرید A ، از کیفیت مناسب و مد نظر برخوردار نیستند و در صورت خریداری این نوع کالاها با قیمت پایین تر، باید آنها را تست کرده تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

لباس استوک چیست؟

انبار-لباس-استوک
انبار-لباس-استوک

با این وجود موضوع استوک در مورد لباس و البسه کاملا متفاوت است. پوشاک استوک کاملا نو، اورجینال و تازه هستند و قبلا مورد استفاده قرار نگرفته اند.

بازار لباس های استوک در مناطق غرب و شمال غرب کشور ایران بسیار داغ و خرید این قبیل محصولات نیز طرفداران پروپاقرص خود را دارد.

افزایش تقاضای بازار برای لباس های استوک

فقط کافیست نگاهی به ویترین فروشگاه های بزرگ پوشاک بیندازید یا در اینترنت فروشگاه های عرضه کننده پوشاک عمده را سرچ کنید آن وقت متوجه خواهید شد که فعالان حاضر در این عرصه در حال افزایش هستند و دلیل این موضوع محبوبیت کالا و محصولات استوک در میان اقشار مختلف جامعه است.

اختصاص دادن بخش بزرگی از بازار های جهانی به کالاهای استوک

برندهای معروف اروپایی به وسیله کالاهای استوک توانسته اند سهم زیادی از بازارهای جهانی را در دست بگیرند. پوشیدن لباس های مارک و لباس هایی که دارای برندهای اروپایی هستند با خرید لباس های استوک محقق شده است. همین موضوعات باعث شده است تا تولیدکنندگان پوشاک در کشورهای اروپایی دیگر نگران ذخیره سازی و به فروش نرسیدن محصولات و کالاهای خود نباشند چرا که تقاضا برای خرید این قبیل کالاها روز به روز در حال گسترش است.

خریداران محصولات استوک اغلب کشورهای خاورمیانه یا همان کشورهایی آسیایی هستند. قیمت مناسب کالاهای استوک و همچنین کیفیت عالی آنها باعث افزایش تقاضا و همچنین جذب مشتریان بیشتری برای مصرف این قبیل کالاها شده است

تفاوت تاناکورا و استوک

تفاوت-استوک-و-تاناکورا
تفاوت-استوک-و-تاناکورا

وقتی از محصولات استوک صحبت می کنیم بسیاری فکر می کنند که باید همان محصولات تاناکورا باشند در حالی که لباس های استوک کاملا نو و اورجینال هستند و اغلب داری اتیکت می باشند. البته فروش لباس های استوک به صورت عمده، کیلویی و فله ای انجام می گیرد. بسیاری از این لباس ها در پک ها و بسته بندی های شکیل و زیبا قرار دارند. همچنین این لباس ها از نظر بهداشتی کاملا سالم هستند و دارای گواهینامه های بهداشتی و تأییدیه های سلامت هستند.

لباس در تماس مستقیم با پوست انسان قرار دارد بنابراین موضوع سلامت کالا و بهداشتی بودن آن برای مصرف کنندگان در اولویت است. چون وقتی قرار است پولی بابت خرید لباس یا کالایی صرف شود مطمئنا باید ارزش خرید را داشته باشد. کالاها و محصولات استوک علی الخصوص لباس استوک از فاکتورهای لازم برای جذب مشتری و افزایش فروش در بازار های جهانی برخوردار هستند.

سرچشمه لباس استوک

منبع تأمین کننده لباس های استوک به کشورهای اروپایی بر می گردد. تولیدکنندگان لباس دراین کشورها گاها به تولید زیاد و مازاد بر نیاز مصرف کننده اقدام می کنند. که همین موضوع باعث انبار شدن بخش عظیمی از پوشاک نو و تازه در انبارهای بزرگ می شود. البته این تمام ماجرای لباس های استوک نیست.

فرار از هزینه های زیاد

هزینه-های-گزاف
هزینه-های-گزاف

علاوه بر تولیدکنندگان پوشاک، فروشندگان پوشاک استوک نیز در پی به فروش نرسیدن محصولات خود مجبور به ذخیره آن ها در انبارها هستند. در حالی که اجاره انبارها و نگهداری از لباس ها در انبارها بسیار هزینه بر است. و برای تولیدکنندگان پوشاک و صاحبان فروشگاه های بزرگ پوشاک، اصلا به صرفه نیست.

فروش در یک مقطع زمانی مشخص

در کشورهای اروپایی برای هر لباس یک دوره زمانی مصرف در نظر گرفته می شود. به این صورت که اگر طی شش ماه لباس در داخل فروشگاه بماند و به فروش نرسد باید در انبارها ذخیره شود. البته بخاطر بالا بودن هزینه های بالای اجاره انبار، صاحبان فروشگاه ها سعی می کنند هر طور شده محصولات خود را به فروش برسانند بنابراین از طریق برپایی حراجی ها در پایان هر فصل و عنوان نمودن فصل تخفیفات مبادرت به فروش لباس های باقی مانده در فروشگاه می کنند.

فروش-در-بازه-ی-زمانی-خاص
فروش-در-بازه-ی-زمانی-خاص

فشن شوها ترویج دهنده لباس های مد روز

سالن های مد و فشن شوها باعث شده اند که موارد استفاده از لباس به تایم محدودی ختم شود. چون لباس های مد روز به صورت مداوم از سوی برندهای معتبر جهانی وارد بازار پوشاک می شود. بنابراین انتظار می رود که عمر لباس های موجود در بازارهای اروپایی بسیار کوتاه باشد چرا که مردم مدام به دنبال خرید لباس های جدید و پوشیدن استایل های متفاوت و متناسب با تغییر فصل هستند.

لباس استوک؛ راه حل مشکل

حتی طی این پروسه نیز لباس هایی باقی می مانند. لباس هایی که از دید مشتریان از مد افتاده و برای پوشیدن در فصل جدید زیاد جذاب و چشمگیر نیستند. بنابراین تولیدکنندگان و صاحبان فروشگاه های بزرگ پوشاک تصمیم گرفتند به جای انبار نمودن این قبیل لباس ها و بلااستفاده ماندن آنها بهتر است چاره ای بیندیشند.

دلایل محبوبیت پوشاک استوک

مجبوبیت-لباس-استوک
مجبوبیت-لباس-استوک

قیمت پایین

لباس های استوک عنوانی است که به این قبیل لباس ها داده شد. این لباس ها در حجم بسیار بالا و تناژ بالا و در قیمت های بسیار پایین، روانه کشورهای خاورمیانه می شوند. ورود این قبیل لباس ها و کیفیت مرغوب آن ها باعث شد که بعد از گذشت زمان نه چندان دور، تقاضا در بازار پوشاک برای این دسته از لباس ها افزایش پیدا کند.

اجناس باکیفیت

البته در بسیاری از کشورها همچون ایران نوسانات قیمت و وضعیت نابسامان اقتصادی قدرت خرید افراد را به شدت کاهش داده است. بنابراین افراد تمایل دارند که خرید مقرون به صرفه و در عین حال باکیفیت داشته باشند.

گران قیمت بودن لباس های مارک

برندهای-گران-قیمت
برندهای-گران-قیمت

خرید لباس های استوک همچنین برای بسیاری از علاقمندان به پوشیدن لباس های مارک بسیار به صرفه و مناسب است. چون لباس های مارک بسیار گران قیمت بوده و اکثر افراد از عهده خرید آنها برنمی آیند. بنابراین لباس های استوک نو اروپایی جایگزین مناسبی برای لباس های مارک گران قیمت هستند.

برندهای اروپایی لباس های استوک

البته لباس های استوک نیز از بهترین برندهای اروپایی هستند. برندهایی که دارای گواهینامه بهداشت و استانداردهای جهانی و تأییدیه های اروپایی هستند. این لباس ها از الیاف کاملا بهداشتی و ضد حساسیت تولید می شوند و از قیمت بسیار پایینی نسبت به محصولات مشابه در بازار برخوردار هستند.

راه اندازی خط تولید پوشاک استوک

افزایش تقاضا برای پوشاک استوک فقط به کشورهای خاورمیانه محدود نمی شود. به طوری که امروزه بخاطر شیوع کرونا و از بین رفتن کسب و کارها و کاهش درآمدها بسیاری از ساکنان کشورهایی اروپایی تمایل به خرید این قبیل لباس ها پیدا کرده اند. افزایش تقاضا باعث شده است تا تولیدکنندگان پوشاک استوک به فکر راه اندازی خط تولیدهای جداگانه ای برای لباس های استوک باشند.

تولیدی-لباس
تولیدی-لباس

همچنین…

رضایت مصرف کنندگان از لباس های استوک باعث شده است تا هر روز بر تعداد فروشندگان این قبیل لباس ها افزوده شود. همچنین در این زمینه فروشگاه های اینترنتی بسیاری راه اندازی شده است تا افراد و صاحبان فروشگاه های لباس بتوانند خریدهای خرده و عمده خود را از راه دور و به صورت آنلاین انجام دهند.

امروزه کمپانی های بزرگی در داخل کشور به عنوان بزرگترین واردکنندگان اجناس استوک مشغول به فعالیت هستند. همچنان که طی چند سال اخیر طیف گسترده ای از این قبیل محصولات وارد بازار ایران شده است.

بازارهای مرزی مکانی مناسب برای عرضه لباس استوک

با ورود پوشاک استوک به داخل کشور، این کالا در حجم بسیار بالا و به صورت عمده از سوی خریداران به قیمت مناسب خریداری می شود و سپس در بازار شهر های مختلف از جمله شهرهای مرزی توزیع می شود. بازارهای مرزی از جمله طرفداران پروپاقرص لباس استوک و کالاهای استوک هستند. همانطور که در مطالب فوق اشاره کردیم دلیل این محبوبیت را باید به تنوع اجناس استوک، قیمت های مناسب و عرضه پوشاک استوک در برندهای معتبر اروپایی نسبت داد.

مراکز خرید لباس استوک

اگر خواهان خرید لباس به صورت عمده و آن هم در حجم بالا هستید می توانید سری به شهر مهاباد بزنید. این شهر در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است و با اینکه یک شهر مرزی محسوب نمی شود اما دارای بازارهای مرزی است. مهاباد به عنوان یک شهر عرضه کننده لباس استوک شناخته شده است و به همین خاطر سالانه شمار زیادی از مسافران عازم سفر به این شهر می شوند.

همچنین…

این شهر علاوه بر اینکه از جاذبه های گردشگری، توریستی و تاریخی برخوردار است دارای بازارهای تاناکورا و بازار محصولات و کالاهای استوک است. البته امروزه بخش بزرگی از بازار مرزی این شهر به پوشاک، کیف و کفش استوک اختصاص داده شده است. بنابراین در این شهر می توانید طیف وسیعی از لباس های مردانه،زنانه و بچگانه را به قیمت عمده خریداری نمایید.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی

فروشگاه بزرگ پوشاک امی، عرضه کننده لباس استوک است. در این فروشگاه دامنه وسیعی از لباس های استوک عرضه می شود. لباس هایی که متناسب با نیاز مصرف کننده هستند و برای هر رده سنی و سلیقه ای مناسب می باشند. به عبارت دیگر، فروشگاه بزرگ پوشاک امی با توجه به نیاز مصرف کننده سعی کرده است تا در جهت رضایت مشتریان گرامی بهترین پک های عمده امیکو را تهیه و به دست مشتری برساند.

همچنین تیم کنترل کیفیت تمام لباس های لکه دار و زده دار را جداسازی می نماید تا بتواند یک پک کامل و سالم و خالص از همان نوع جنس را در اختیار مشتری قرار دهد.

عرضه محصولات در پک های ۵ تا ۲۵ کیلویی

پک ها معمولا از سایزبندی کامل برخوردارند و از لحاظ نوع و جنسیت از هم تفکیک شده اند. حجم این پک ها از ۵ کیلوگرم تا ۲۵ کیلوگرم متغییر است، مشتری بر حسب نیاز خود می تواند پک را انتخاب و خریداری نماید.

بنابراین اگر عازم سفر به شهر مهاباد هستید و قصد دارید به صورت عمده و خرده لباس استوک خریداری نمایید همواره سعی نمایید تا پوشاک مورد نظر خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه نمایید. در فروشگاه بزرگ پوشاک امی مشتریان می توانند محصولات را ببینند و از کیفیت کالا اطمینان حاصل کنند. این فروشگاه همواره تلاش نموده تا لباس استوک باکیفیت را در قیمت های پایین به مشتریان عرضه نماید.

#محصولات استوک #فروشگاه های اینترنتی پوشاک استوک #لباس های استوک مردانه #لباس های استوک زنانه #لباس استوک بچگانه

0
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟