لباس باکیفیت ; نحوه تشخیص لباس با کیفیت

15 تیر 1399
چگونه لباس با کیفیت خریداری کنیم؟

چگونه لباس با کیفیت عالی بخریم؟ با چند راهکار ساده می توانید بر این چالش غلبه کنید و در نتیجه با صرف هزینه کمتر رضایت بیشتری از خرید خود داشته باشید.

برای بیشتر افراد سوال پیش می آید که چگونه پوشاک با کیفیت را تشخیص بدهیم؟ ما در طول زمان هزینه زیادی را خرج خرید پوشاک مردانه و پوشاک زنانه می کنیم، پس باید سعی کنیم در آینده بابت این هزینه ها پشیمان نشویم.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پوشاک مردانه یا زنانه ای خریده اید ولی در زمان کوتاهی دکمه شلوار شما پاره شود یا اینکه رنگ پیراهنی که خریده اید چند سایه متفاوت پیدا کند. این اتفاق ها و بسیاری از اتفاقات دیگر یک دلیل اصلی دارد، پوشاک بی کیفیت!

ما بابت هزینه ای که برای خرید لباس صرف می کنیم انتظارات خاصی داریم، شاید فکر کنیم چون هزینه زیادی برای آن پرداخت کرده ایم پس لباس باید کیفیت بالایی داشته باشد اما همیشه اینجوری نیست. با مرور چند نکته، شما می توانید پوشاک با کیفیت را راحت تر شناسایی کنید.

قیمت، معیار مناسبی برای انتخاب لباس با کیفیت نیست. ضرب المثل قدیمی هرچقدر پول بدهی همانقدرآش می خوری، همیشه درست نیست. با رعایت چند نکته می توانیم معنی بهتری به این مثل قدیمی بدهیم.

متریال

یکی از موارد تشخیص لباس باکیفیت توجه به متریال یا پارچه است. الیاف مصنوعی قیمت کمتر و مقاومت بیشتری دارند اما پوشاک با کیفیت اغلب از الیاف طبیعی درست می شوند.

الیاف طبیعی نه تنها قیمت بالاتری دارند بلکه در طول زمان بهتر خودشان را نشان می دهند. الیافی که برای ساخت پارچه استفاده شده است، اطلاعات بسیار زیادی در باره کیفیت پارچه به شما می دهد.

  • پوشاک با کیفیت اغلب از پشم، کتان، ترمه و ابریشم ساخته شده است.
  • توجه داشته باشید که الیاف با کیفیت همیشه نشانه پوشاک با کیفیت نیست، شما باید به دوخت لباس نیز توجه کنید. دوخت پوشاک باید نرم و قابل اطمینان باشد و با کشیدن شکل خود را از دست ندهد.
  • الیاف ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی می باشد در صورتی که درصد الیاف طبیعی بیشتر از الیاف مصنوعی باشد، انتخاب مناسبی برای پوشاک مردانه و زنانه است.

کیفیت دوخت و برش پارچه

دوخت با کیفیت

قبل از خرید نگاهی به خط دوخت پوشاک بیاندازید. دوخت شل، دوخت بجا مانده و خطوط کج دوخت نشانه این موضوع است که تولید کننده به کیفیت کلی پوشاک اهمیت نداده است.

همچنین به انتهای دوخت لباس توجه کنید، ممکن است برخی دوخت نا تمام داشته باشند. دوخت نا تمام نشانه مناسبی برای پی بردن به کیفیت کلی پوشاک است و می توان نتیجه گرفت در پروسه تولید به جزئیات توجه نشده است.

دو طرف دوخت پارچه را به سمت مخالف هم بکشید، درصورتی که بین دوخت درزی مشاهده کردید سریعا پوشاک را در جای خود قرار دهید.

برش پارچه نیز یکی از نشانه های کیفیت نهایی پوشاک است، برخی از تولیدی ها و برند ها برای کاهش هزینه های خود سعی می کنند تا جای ممکن کمتر از متریال یا پارچه استفاده کنند که در نتیجه ممکن است برخی از قسمت های پوشاک مناسب و هم سایز نباشد و یا در پوشاک طرح دار، طرح قسمت های مختلف هم شکل نباشد.

به ضخامت پارچه توجه کنید

ضخامت و سنگینی یک تکه لباس نشانه ی مناسبی برای پوشاک باکیفیت است. پوشاکی که برای ساخت آن به صورت سخاوت مندانه از متریال استفاده شده است نشانه خوبی برای پی بردن به کیفیت بالا است. برای بررسی ضخامت پارچه چند نکته را باید بررسی کنید:

  • تکه ای از لباس را برابر یک منبع نور قرار بدهید و بررسی کنید نور به چه میزان از آن عبور می کند.
  • متریال را بین دو انگشت خود قرار بدهید و آن را لمس کنید، بررسی کنید آیا پارچه حس خوبی به شما می دهد یا نه.
  • وزن و ضخامت آن را با یکی از لباس ها خود یا متریالی که می شناسید مقایسه کنید.

پارچه و دکمه اضافی

این مورد بسته به پوشاک متفاوت است. برای برخی از پوشاک های با کیفیت، تولید کننده دکمه و یا پارچه اضافه بر دوخت را برای آن در نظر می گیرد. شاید در طی زمانی که شما از این پوشاک استفاده می کنید هیچ وقت از این متریال اضافی استفاده نکنید،اما در کل به این معنی است که تولید کننده به جزئیات و راحتی استفاده کننده توجه دارد.

مطابقت الگوی پارچه

پارچه اضافی شلوار مردانه-لباس

الگویی که در پارچه استفاده شده است باید به صورت یک دست و مطابق بر هم باشند. محل دوخت تکه های پارچه را بررسی کنید. در صورتی که الگوی پارچه تغییر داشته باشد به این معنی است تلاش و توجه کافی برای تولید پوشاک نشده است. مطابقت الگوی پارچه یکی از ویژگی های اساسی برای پوشاک باکیفیت به شمار می رود.

دکمه، چاله‌ی دکمه، جیب و زیپ

زیپ و دکمه شلوار مردانه-لباس

دکمه و چاله‌ی دکمه ها را بررسی کنید. ببینید این امکان وجود دارد که دکمه شل یا کنده شود. همچنین چاله‌ی دکمه بیاد بتواند دکمه را چفت و محکم سر جای خودش نگه دارد. همچنین دوخت دور چاله دکمه باید کیفیت مناسب را داشته باشد. در نهایت همه ی دکمه ها را ببندید اگر چاله‌ی دکمه ها کوچک تر یا بزرگتر از دکمه بودند لباس را سر جای خودش بگذارید.

مورد دیگری که وجود دارد جیب پوشاک است. این نکته معمولا در کت زیاد به چشم می خورد. جیب کت ها معمولا در هنگام خرید بسته است. بررسی کنید آیا اصلا جیبی وجود دارد یا اینکه کاملا دوخته شده است. مورد بعدی که باید بررسی کنید این است که آیا جیب های کت به راحتی باز می شوند یا باید با فشار زیاد جیب کت را باز کنید.

همچنین وجود جیب در داخل کت نشانه خوبی است. برخی از افراد از جیب کت استفاده نمی کنند. حتی در صورتی که استفاده هم نمی کنید سعی کنید این موارد را بررسی کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید زیپ لباس است که باید آهنی و محکم باشد، همچنین چند بار آن را بالا و پایین بکشید و بررسی کنید آیا گیر می کند یا نه.

پشت پرده لباس، کیفیت نخ و استر

بیشتر افراد هنگام خرید پوشاک مردانه یا زنانه تنها به نمای ظاهری آن دقت می کنند. اما اتفاقات اصلی همیشه در پشت پرده رخ می دهد. برای خرید پوشاک باکیفیت به نخ و استر توجه کنید.

این دفعه برای خرید لباس بعد از اینکه نمای ظاهری آن را پسند کردید داخل لباس را بررسی کنید. تولید کننده هایی که می خواهند پوشاک باکیفیت به دست مشتریان خود برسانند به دوخت لباس بیشترین توجه را می کنند.

لباسی که کیفیت بالایی داشته باشد، دوخت تمیزی دارد و در آن از نخ با کیفیت استفاده شده است. در کل تعداد دوخت در هر سانتی متر بیشتر باشد بهتر است. اما پوشاک بی کیفیت دوخت نا مرتبی دارد و ممکن است با کشیدن، نخ آن پاره شود و یا اینکه فاصله بین دوخت های آن زیاد باشد.

نکته‌ی مهم دیگر استر است. پوشاک با کیفیت استری از جنس لنین دارد.

برند بخریم یا نه

برخی از خرده فروشی ها لباس های برند را با قیمت های عجیب عرضه می کنند. سعی کنید در انتخاب لباس ابتدا به دنبال کیفیت باشد. در طی زمان اگر از لباس های یک تولیدی یا برند راضی بودید مستقیما برند را انتخاب کنید.

فروشگاه امی بصورت عمده پوشاک استوک مردانه و زنانه با کیفیت اروپایی را به مشتریان عرضه می کند. این فروشگاه پوشاک از برند هایی مانند اچ اند ام (H&M)، کیابی (Kiabi) و برند های معتبر دیگر، پوشاک مورد نیاز مشتریان را تأمین می کند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟