شستشوی لباس های رنگی

28 تیر 1400
لباس-های-رنگی-و-مرتب-سازی

شستشوی لباس های رنگی چندان دشوار نیست با این حال گاهی کوهی از لباس را روی هم انباشته کرده اید، شستن لباس ها در پروسه مرتب سازی، بیشترین زمان را به خود اختصاص می دهد.

به طور مثال با قرار دادن یک جوراب قرمز رنگ همراه لباس های سفید در داخل ماشین لباسشویی، می توانید انتظار داشته باشید که یک ست کامل از لباس های صورتی را از ماشین لباسشویی تحویل خواهید گرفت. بنابراین شستشوی لباس های رنگی به برنامه شستشو و مواد شوینده مناسب نیاز دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به این موضوع که چگونه می توانید لباس های خود را به سرعت و به راحتی مرتب کنید و به نتایج شستشوی مطلوب برسید، بپردازیم.

منسوجات مختلف را بشناسید

منسوجات از نظر مراقبت بسیار متفاوت هستند. به طوری که اگر مواظب نباشید باید انتظار تغییر رنگ لباس ها و تغییر سایز آنها را نیز داشته باشید. برای اینکه بتوانید برای مدت طولانی از لباس های خود استفاده کنید و شکل و فرم لباس هایتان، زیبایی خود را همچنان حفظ کرده باشد باید از یک طبقه بندی دقیق برای لباس هایتان علی الخصوص لباس های رنگی استفاده کنید و همچنین باید در فرآیند شستشوی لباس های رنگی نسبت به منسوجات شناخت کافی داشته باشید.

تور لباسشویی برای محافظت از لباس های حساس

اگر می خواهید لباس های حساس یا ظریف همچون جوراب شلواری، لباس زیر زنانه و لباس های ظریف بند دار را شستشو دهید، بهترین گزینه ماشین لباسشویی است. به این ترتیب لباس هایتان در حین شستشو آسیب نمی بینند و برای مدت طولانی زیبا می مانند.

سه معیار برای مرتب سازی لباس ها

طبقه بندی لباس ها را می توان در سه دسته رنگ، دمای شستشو و نوع پارچه انجام داد. اساسا هر چه لباس برای شستشو بیشتر باشد، دقیقتر می توان لباس ها را مطابق با طبقه بندی، مرتب و همچنین دسته بندی کرد.

مرتب سازی براساس رنگ

در نگاه اول مرتب سازی لباس ها براساس رنگ یک کار آسان به نظر می رسد. در این طبقه بندی براساس رنگ، نیازی به بررسی دقیق برچسب شستشو و یا بررسی نوع لکه نیست. بلکه هنگام مرتب سازی براساس رنگ، سه خوشه مختلف وجود دارد.

سفیدها: این طیف لباس های سفید، صورتی کاملا روشن و آبی روشن و همچنین خاکستری روشن را در برمی گیرد.

مشکی/تیره: این طیف لباس های مشکی، خاکستری تیره، قهوه ای و شلوار جین تیره را شامل می شود.

لباس های رنگی: در صورت لزوم می توان بین لباس های روشن (صورتی، زرد، نارنجی) و لباس های تیره (آبی، سبز، قرمز، بنفش) نیز تفاوت قائل شد.

مرتب سازی براساس رنگ به طور عمده از تغییر رنگ ناخواسته هنگام شستشو جلوگیری می کند. لباس های جدید به ویژه در رنگ های شدید مانند شلوار جین قرمز یا تیره، باید بار اول جداگانه شسته شوند.

مرتب سازی براساس دما

 به حدکثر دمای مجاز لباسشویی توجه کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به پرچسب مراقبت لباس ها نگاه کنید. تحت هیچ شرایطی نباید از دمای مشخص شستشو که بر روی لیبل لباس درج شده است، فراتر رفت، در غیر این صورت احتمال اینکه لباس کوچک شود و دیگر قابل استفاده نباشد، خیلی زیاد است.

برای بیشتر لباس ها شستشو در دمای ۳۰ یا ۴۰ درجه سانتیگراد توصیه می شود. اما برای شستن ملافه یا روتختی و همچنین حوله دمای ۶۰ درجه سانتیگراد پیشنهاد می شود تا کاملا از وجود باکتری ها پاک شوند. همچنین شستشو در دمای ۹۵ درجه تنها در موارد نادر ضروری است.

به عنوان مثال برای شستشوی لباس های روزمره دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد کاملا مناسب است. برای حوله و ملافه ها دمای بین ۴۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد مناسب است. برای شستشوی حوله و ملافه ای که باکتری و آلودگی دارند دمای ۹۰ درجه سانتیگراد پیشنهاد می شود. برای شستشوی پارچه های ابریشمی و پشمی  توصیه می شود که در آب سرد شستشو انجام گیرد چون این دسته از پارچه جزو منسوجات خیلی ظریف محسوب می شوند.

مرتب سازی براساس نوع پارچه

در بیشتر موارد تعیین دمای شستشو به مواد موجود در پارچه بستگی دارد. به عنوان نمونه پنبه عمدتا مقاوم است و بنابراین می توان آن را تا دمای ۶۰ درجه سانتیگراد نیز شست. الیاف مصنوعی اغلب کمی حساس تر هستند و در دمای پایین و برنامه های شستشوی ملایم وضعیت بهتری دارند.

منسوجات مشابه در صورت امکان باید با هم شسته شوند

شلوار جین را با سایر شلوارهای جین یا سایر پارچه های مقاوم در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. از قرار دادن شلوار جین با بلوز ظریف ویسکوز در دستگاه لباسشویی پرهیز کنید، حتی اگر هر دو بتوانند دمای یکسان را تحمل کنند.

برای لباس هایی که از پشم و ابریشم تهیه شده اند بهتر است که شستشو با دست انجام گیرد تا به بافت این نوع لباس ها آسیب وارد نشود.

لباس هایتان را مرتب کنید

اگر تمام لباس های کثیف را در داخل سبد جمع کرده اید بهتر است که قبل از شستشو آنها را مرتب نمایید. در صورتی که لباس هایتان از دو طیف سیاه و سفید تشکیل شده باشد مطمئنا جداسازی آنها راحت تر صورت می گیرد.

لباس های کثیف و شسته نشده نباید به مدت طولانی در انتظار شسته شدن رها شوند چون لکه های موجود بر سطح لباس با شدت بیشتری خشک می شوند و در نتیجه فرآیند پاک شدن لکه ها به کندی صورت می گیرد، همچنین لباس ها پس از مدتی بوی نامطبوعی به خود می گیرند که در این صورت شاید نیاز باشد لباس ها را به جای یک بار شستشو، دو یا سه بار شستشو دهید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟