مانتوهای تابستانی چی بپوشیم؟

21 اردیبهشت 1401
مانتوهای تابستانی چی بپوشیم؟

مانتوهای تابستانی را چطور با سایر لباس ها و کفش و اکسسوری ها ست نماییم؟ با این مقاله همراه باشید، در ادامه به معرفی مدل های مختلف مانتوهای تابستانی محبوب و مورد پسند دختران جوان و بانوان می پردازیم. همچنین پیرامون ست نمودن مدل های مختلف مانتوهای تابستانی با انواع شلوار و کفش نیز توضیحاتی ارائه می گردد.

در حال حاضر مانتو به عنوان یک پوشش مناسب برای بانوان باتغییرات چشمگیری روبه رو شده است به گونه ای که مدل های مختلف از انواع مانتوهای رسمی، غیر رسمی، کوتاه، بلند و مجلسی به تناسب محیط و مکان در طرح و رنگ های مختلف تولید و به بازار عرضه شده اند. اگر به تاریخچه مانتو نگاهی بیندازید متوجه می شوید که مانتو یک واژه فرانسوی است (manteau) و به روپوشی اطلاق می شود که معمولا روی لباس پوشیده می شود.

تنوع در لباس های زنانه همچون مانتو بسیار زیاد است و این تنوع را باید به طراحی و تولید مانتو از سوی برندهایی نسبت داد که در خارج و داخل کشور مشغول به فعالیت هستند.

بانوان خوش استایل و خوش سلیقه مانتوهای تابستانی را متناسب با سلیقه و سبک پوشش خود انتخاب می کنند. نوع رنگ ها، سبک و مدل مانتو، کوتاه و بلند بودن قد مانتو، نوع کفش و انواع اکسسوری از جمله مواردی هستند که هر فرد بنا به سلیقه خود از آنها در یک استایل شیک و منحصربه فرد استفاده می کند.

مدل مانتو را متناسب با اندام خود انتخاب نمایید

بانوان باید مانتویی بپوشند که با اندام آنها سنخیت داشته باشد به طور مثال افراد قد کوتاه که از اندام باریکی برخوردار هستند، بهتر است که از مانتوهای کوتاه و مانتوهایی که دارای برش افقی هستند استفاده نمایند.

همچنین خانم هایی که در ناحیه شکم و پهلو چاق هستند می توانند از مانتوهایی استفاده نمایید که تا زانو امتداد دارد. مانتوهایی که یقه های تخت دارند مطمئنا چاقی بالاتنه را پوشش می دهند و آن را در مرکز توجه قرار نمی دهند. همچنین این گروه از افراد می توانند از مانتوهایی با رنگ های تیره استفاده نمایند.

بانوانی که دوست دارند قد بلندتر دیده شوند می توانند استایل مونوکروم را به یکی از استایل های تابستانی خود تبدیل نمایند. مانتوهای کوتاه مدل کتی را افرادی که از اندام متوسط و ظریفی برخوردار هستند، می توانند در استایل های تابستانی خود قرار دهند.

بانوان لاغر اندام نیز می توانند از مانتوهایی با رنگ های روشن و یقه های پهن استفاده نمایند. رنگ های روشن لاغر بودن فرد را پوشش می دهد و اندام باریک فرد را در مرکز توجه قرار نمی دهد به عبارت دیگر با پوشیدن لباس های رنگ روشن، لاغری اندام خیلی به چشم نمی آید.

بانوان قد بلند نیز می توانند از پوشیدن مانتو و شلوار یک رنگ صرفنظر نمایند. این افراد می توانند با استفاده از دو یا سه رنگ در استایل خود، سبک لباس پوشیدن خود را از حالت یکنواخت و تکراری به یک سبک شیک و متفاوت تبدیل نمایند.

به عبارت دیگر، استفاده از یک رنگ شاد در کنار رنگ های خنثی، استایل شما را از حالت یکنواختی بیرون می آورد. همچنین لباس های روشن نور و گرمای آفتاب را به خود جذب نمی کنند بنابراین انتخاب بسیار مناسبی برای فصل تابستان هستند.

اگر به آیتم های شلوغ و طرحدار در استایل خود علاقمند هستید بهتر است که یک آیتم طرحدار را با آیتم های ساده و تک رنگ ست نمایید.

مدل های شیک و محبوب مانتو تابستانی

مانتو تابستانی کیمونو مدل عبایی

مانتوهای عبایی بسیار گشاد هستند و تا روی کفش امتداد دارند. البته این مدل مانتو اغلب جلو بسته می باشد. اما ترکیب کیمونو که یک لباس سنتی ژاپنی محسوب می شود و دارای آستین های مستطیل شکلی می باشد با مانتوهای گشاد عبایی یک مدل مانتو به نام مانتو کیمونو مدل عبایی را به وجود آورده است.

مانتو کیمونوی عبایی مناسب فصول گرم سال محسوب می شود. این مدل مانتو اغلب با شلوار دامنی و کفش های پاشنه کوتاه ست می شود. همچنین این مدل مانتو می تواند جایگزین مناسبی برای چادر باشد.

مانتو حریر سفید دامن دار

پارچه حریر بخاطر لطافت و نرمی بسیار محبوب و جزو پارچه های پرکاربرد است. مانتو حریر تن خور زیبایی دارد و برای بانوان خوش سلیقه یک استایل شیک و زیبا را رقم می زند. البته از مانتوهای حریر تابستانی به عنوان مدل های محبوب و پرطرفدار نام برده می شود و انتخاب مناسبی برای مهمانی ها و مجالس هستند.

در حال حاضر انواع مانتو حریر در طرح ها و مدل های مختلف به بازار پوشاک عرضه می شود، بانوان متناسب با نوع استایل و سبک پوشش خود می توانند از مانتوهای حریر استفاده نمایند. برای دوخت مانتوهای حریر بلند و کوتاه معمولا از پارچه های رنگارنگ، ساده و طرح دار استفاده می شود. برای فصول گرم سال رنگ های روشن مانتوهای حریر بسیار محبوب تر هستند چون گرما را کمتر جذب می کنند و خنک تر هستند.

بانوان می توانند متناسب با فرم اندام خود، طرح و رنگ های متفاوت مانتو حریر را انتخاب و آن را با انواع استایل های خود ست نمایند.

مانتو کوتاه آستین کشی

امروزه مدل های مختلفی از این مدل مانتو به بازار پوشاک راه پیدا کرده است. بانوان و دختران جوان می توانند این مدل مانتو را با شلوار جذب و صندل پاشنه دار ست نمایند. البته ست نمودن مانتو کوتاه با شلوار بگ و کتونی نیز انتخاب ایده آلی به شمار می رود. همچنین پوشیدن مانتو کوتاه با شلوار وایدلگ و صندل می تواند استایل مورد علاقه برخی از دختران نوجوان باشد.

مانتو کوتاه را با اورال و کتونی نیز می توانید ست نمایید اما ست نمودن مانتو کوتاه با شلوار مام استایل و کتونی های سفید یک استایل محبوب و مورد پسند محسوب می شود. برای مجالس رسمی و حضور در جشن و مهمانی های رسمی نیز می توانید از مانتو کوتاه مدل کتی در کنار شلوار راسته و کفش پاشنه بلند برای خلق یک استایل خاص و جذاب استفاده نمایید.

مانتو تابستانی پوشیده و جلو بسته

بسیاری از بانوان مانتوهای جلوبسته و پوشیده را می پسندند و این مدل مانتو را با شلوار بگ و کتونی های سفید ست می نمایند. مانتوهای جلو بسته دارای دکمه یا زیپ هستند. مانتوهای نخی جلو بسته طرح دار، ساده و گلدار در فصل تابستان به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. مانتوهای جلو بسته در دو مدل مجلسی و اسپرت عرضه می شوند. بانوانی که استایل کژوال را می پسندند از مانتوهای جلو بسته کوتاه و بلند به صورت روزمره استفاده می نمایند.

مانتو تابستانی جلو بسته در مدل های ساده، رسمی، گلدار، کوتاه، بلند، دخترانه و زنانه به بازار پوشاک عرضه می شود. بانوان برای دوخت مانتو جلو بسته بلند اغلب از پارچه کرپ (کرپ حریر، کرپ باربی، کرپ فلور، کرپ ژاکارد، کرپ کش و کرپ مازراتی) استفاده می کنند چون از تن خور شیک و ظریفی برخوردار است. بهتر است این مدل مانتو با کیف و کفش رسمی ست شود.

مانتو اسپرت تابستانی

مانتوهای اسپرت در عین سادگی بسیار زیبا هستند. به طور مثال مانتو اسپرت دانشجویی پوشش مناسبی برای محیط دانشگاه محسوب می شود. مانتو اسپرت دانشجویی اغلب در رنگ های خاکستری و رسمی عرضه می گردد. برای دختران جوان علاقمند به استایل های اسپرت، مانتو اسپرت تابستانی به سهولت با انواع صندل و کتانی های سفید رنگ ست می شود. همچنین دختران جوان می توانند این مدل مانتو را می توانید با انواع شال و روسری و کیف و کفش در رنگ شاد و روشن ست نمایید.

مانتو نخی

مانتو نخی یک گزینه عالی و فوق العاده مناسب برای فصول گرم سال است. پارچه نخی همان پارچه پنبه ای است که بسیار تنفس پذیر است و عبور هوا از میان تار و پود آن به سهولت انجام می گیرد.خنک بودن این نوع پارچه و عدم ایجاد حساسیت باعث شده تا از پارچه های نخی رنگارنگ در دوخت انواع مدل مانتو تابستانی استفاده شود. همچنین پارچه های نخی از قیمت پایین تری نسبت به سایر پارچه ها برخوردار هستند و به یکی از پارچه های پرکاربرد در صنعت پوشاک تبدیل شده اند.

مانتو کتی

ست نمودن مانتو کتی با شلوار راسته یک استایل شیک را برای شما رقم می زند. همچنین می توانید مانتو کتی را با شلوارهای مختلفی همچون شلوار مام استایل، شلوار بگ، شلوار پارچه ای و شلوار دمپا ست نمایید.

مانتو جلوباز

مانتو جلوباز یکی از مانتوهای مورد استفاده بانوان و دختران در فصل تابستان به شمار می رود. این مدل مانتو را می توانید با شلوار دامنی و کتونی های سفید ست نمایید. همچنین می توانید این مدل مانتو را با شلوار بگ و صندل بپوشید.

مانتو بلند

مانتوهای بلند با پارچه های ظریف همچون حریر را می توانید با شلوار دامنی ست نمایید. مانتوهای بلند که از جنس کتان و سایر پارچه های نسبتا ضخیم هستند برای محیط های رسمی بسیار مناسب هستند.

وست را با چی ست نماییم؟

یکی از پوشش های محبوب و راحت فصل تابستان، وست می باشد. اما این نوع لباس را چطور می توانیم با سایر لباس ها ست نماییم و چطور می توانیم با وست استایل های متفاوت، شیک و جذاب داشته باشیم؟

وست یک واژه انگلیسی است که معادل جلیقه خودمان است. این نوع لباس، بالا تنه را می پوشاند و آستین ندارد. قسمت جلوی وست باز است ولی در برخی مدل ها می تواند دارای دکمه یا زیپ باشد.

وست را معمولا با شومیز و شلوار جین ست می کنند. البته ست نمودن وست با شلوار چاک دار و شومیز نیز یک استایل منحصربه فرد را برای شما رقم می زند. همچنین می توانید وست را با شلوار بگ، شلوار دم پا، دامن شلواری و پیراهن مانتویی نیز ست نمایید. برخی از دختران جوان علاقمند هستند که برای یک استایل شیک و محبوب از ترکیبات جدید و لباس های متفاوت استفاده کنند به طوری که وست را با شلوار سندبادی یا با جامپسویت ست می نمایند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟