نرم کننده پارچه ؛ چگونه از نرم کننده های پارچه استفاده کنیم؟!

01 اسفند 1400
نرم-کننده-پارچه

در این مقاله می خواهیم بیشتر با نرم کننده پارچه آشنا شویم پس تا پایان با ما همراه باشید. همه ی افراد لباس‌ های نرم و با بوی تمیز می‌خواهند. لباس هایی که پوست را تحریک نمی‌ کند، و بدون چسبیدن به بدن پوشیده می‌شود. لباس هایی که با بوی ملایم خود به همه اعلام می‌ کند که شما لباس‌ هایی تمیز و نو پوشیده‌ اید. حوله های نرم و کرکی بسیار بهتر از حوله های شکننده ای هستند که در آفتاب خشک می شوند.

در مورد لباس ها و پوشک بچه ها هم که بسیار حساس تر و مهم تر است. به این خاطر که می خواهید لباس هایشان برای پوست بسیار نرم باشند. نرم کننده ها این مزیت را به لباس می دهند. نرم‌کننده های مایع برای تمام این مزایا به چرخه آبکشی شستشوی پارچه اضافه می شوند.

نرم کننده پارچه

نرم-کننده-برای-لباس
نرم-کننده-برای-لباس

گفته می شود که این ماده تجمع ساکن و چسبندگی حاصله به پوست را کاهش می دهند و پارچه را نرم و کرکی و همچنین جذب می کنند. شما فقط باید دستان خود را روی پارچه بکشید تا تفاوت را حس کنی.

یکی دیگر از مواردی که بسیاری را برای استفاده از نرم کننده جذب می کند این است که تمام مواد شوینده ی آن شسته می شوند. نرم‌کننده پارچه مواد شوینده را خنثی می کند و این به پاک شدن پارچه کمک می کند.

ویژگی

اتوکشی-آسان
اتوکشی-آسان

لباس با برخی از نرم کننده های قدیمی، پارچه ها کمتر چروک می شوند. سهولت اتو یکی دیگر از مزایای ادعا شده است. برخی دیگر ادعا می کنند که مقاومت در برابر رنگ آمیزی دارند. و برخی می گویند محصول آن ها ضد میکروب است. و همچنین اینکه همه این کارها را بدون از دست دادن قدرت جذب پارچه انجام می دهند. و در راس همه این ها بوی آن است. همه نرم‌کننده ها عطر خاصی دارند که ماندگار است.

ورق های خشک کن به همین منظور عمل می کنند. نرم کننده پارچه مایع معمولاً به شستشوی نهایی اضافه می شود. اگر با افزودن چیزهای مختلف در شستشو اذیت می شوید، پودرهای لباسشویی وجود دارد که نرم کننده پارچه به آن اضافه شده است. به نوعی دو در یک هستند.

نرم‌کننده پارچه چگونه کار می کند؟

مواد-تشکیل-دهنده
مواد-تشکیل-دهنده

مواد تشکیل دهنده اصلی نرم کننده ها، مواد حالت دهنده، تثبیت کننده های امولسیونی، رایحه و نگهدارنده ها هستند تا ماندگاری عطر و رنگ را افزایش دهند. یک نرم کننده پارچه با پوشاندن پارچه با مواد شیمیایی روان کننده کار می کند – این مواد شیمیایی هستند که همه جادویی را که می بینید انجام می دهند. مواد خود را به الیاف پارچه می چسبانند و این لایه نرم را روی سطح تشکیل می دهند. این چیزی است که شما احساس می کنید.

نحوه استفاده از نرم کننده پارچه

اکثر ماشین‌ های لباسشویی دارای دیسپنسر برای این کار هستند. اگر مال شما هم این ویژگی را دارد از آن استفاده کنید. نرم کننده به طور خودکار در زمان آخرین شستشو اضافه می شود.

نحوه-استفاده
نحوه-استفاده

نرم کننده را همراه با پودر لباسشویی قرار ندهید. صبر کنید تا شستشو تمام شود. در چرخه شستشو استفاده می شود. نرم کننده را مستقیماً روی پارچه نریزید. در چرخه شستشو آن را داخل آب بریزید. بهتر است با پارچه های نایلونی، پلی استر و اکریلیک استفاده شود. از نرم کننده های پارچه روی پارچه های میکروفایبر استفاده نکنید. اگر قصد چاپ یا رنگ آمیزی روی پارچه را دارید، هر اثری از نرم‌کننده روی پارچه را بردارید. چرا که به عنوان یک مانع عمل می کند.

معایب استفاده از نرم‌کننده پارچه

گفته می شود که نرم کننده پارچه ماده ی خطرناکی در صنعت شستشو است. ماده ای که مانند بقیه ی مواد شستشوی صنعتی جزو مواد شیمیایی است که به پارچه اضافه می شود. برخی مطالعات ترکیبات نرم کننده های پارچه را حتی با سرطان، عدم تعادل هورمونی و آسم مرتبط می دانند.

خطرات-استفاده
خطرات-استفاده

ممکن است به دلیل عطر و رنگ اضافه شده، دچار آلرژی شوید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازدارنده این است که می‌تواند دارای مواد مضری باشد که برای محیط زیست مضر است. هنگامی که آب شستشو خارج می شود، محیط با این مواد سمی آلوده می شود. هوای داخل خانه به خودی خود آلوده می شود.

همه نرم کننده ها یکسان ساخته نمی شوند. برخی از آن ها موثرتر از دیگران هستند. هنگامی که از نرم کننده های پارچه استفاده می شود، مقداری از پارچه می تواند کمتر از حد معمول جذب شود.

جایگزین های نرم کننده پارچه

توپ-خشک-کن
توپ-خشک-کن

توپ خشک کن یک توپ ناهموار گرد است که به خشک کن اضافه می شود – تقریباً همان هدفی را که نرم کننده پارچه دارد، با تأثیر منفی بسیار کمتری انجام می دهد. این همان هدفی است که دستان شما لایه های پارچه را در داخل خشک کن پف می دهد. می توانید از توپ های خشک کن پشمی یا پلاستیک استفاده کنید.

بسیاری از افراد از سرکه سفید به عنوان نرم‌کننده در شستشو استفاده می کنند. یک یا دو فنجان سرکه سفید که به چرخه آبکشی اضافه می شود، دقیقاً به همان روشی که نرم‌کننده پارچه اضافه می شود، می تواند حوله ها و این گونه لباس ها را نرم و همچنین جاذب کند.

می توان گفت که در استفاده از نرم‌کننده ها باید دقت لازم صورت گیرد. یا اینکه از جایگزین های آن استفاده شود.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟