هودی چیست؟

26 دی 1399
هودی چیست؟

هودی چیست؟ دراین مقاله به معرفی این لباس پاییزی و تفاوت آن با سویشرت می پردازیم. در کمد لباس های هر کدام از افراد و میان لباس های خوش رنگ و گرم پاییزی و زمستانی می توانیم انتظار داشته باشیم که هودی، سویشرت، پلیور و ژاکت جزو محبوب ترین ها باشند.

این مدل از لباس همیشه یکی از لباس های محبوب قشر جوان و البته اسپرت پوش بوده اند، در چند سال اخیر محبوبیت این مدل لباس ها بیش از پیش شده، ممکن است ست شدن آسان هودی ها با لباس های دیگر و البته راحتی به هنگام پوشیدن هم می تواند مزید برعلت باشد.

برای افرادی که از یک استایل شیک ورزشی برخوردار هستند هودی جزء جدایی ناپذیر لباس های ورزشی آنها به شمار می رود. اکثر افراد این لباس را با شلوار ورزشی یا گرمکن ورزشی ست می کنند.

تاریخچه

در سال ۱۹۲۰ ، بنجامین راسل جونیور ، بازیکن خط حمله تیم فوتبال آلاباما، از خارش مداوم ناشی از لباس پشمی فوتبال کلافه شد. راسل جونیور با پدرش که صاحب یک شرکت تولیدی بود همکاری کرد تا گزینه بهتری پیدا کند. در آن زمان ، شرکت تولیدی راسل پیراهن و زیراندازهای زنانه و بچه گانه می ساخت.

آنها با شناخت جنس بادوام و راحت پنبه ، یک پیراهن تمرینی جدید تولید کردند که در سراسر کارخانه تولید می شد. این پیراهن کشدار و یقه ای – تولید شده از جنس لباس زیر زنانه برای استفاده به عنوان پیراهن فوتبال مردانه – تبدیل به یک پیراهن نمادین شد. راسل در ادامه بخش جدیدی از کارخانه خود را با تمرکز بر تولید ژاکت های ورزشی بنا کرد، که به شرکت ورزشی راسل تبدیل شد.

واژه شناسی

کلمه hood از کلمه آنگلوساکسون hōd گرفته شده، در نهایت از همان ریشه کلاه انگلیسی است. سبک و فرم این لباس را می توان در اروپای قرون وسطایی جستجو کرد ، زمانی که لباس ترجیحی راهبان شامل کلاهی بکه به ردای آنان متصل بود، ویا شنل هایی که یک محافظ یا کلاه داشتند و معمولاً توسط کارگرها پوشیده می شد. ظاهرا این نوع لباس حداقل در اوایل قرن ۱۲ در انگلستان شناخته شد ، و احتمالاً با فتح انگلیس توسط نورمن ها آن را وارد کردند ، در واقعcapa همان “روپوش کوتاه کلاه دار بود که در نرماندی رایج بود.”

هودی با گرمکن ورزشی
هودی با گرمکن ورزشی

وقتی صحبت از هودی و سویشرت می شود کمتر کسی به تفاوت این دو لباس پاییزی توجه می کند چرا که گاها هر دو عنوان را جایگزین یکدیگر می کنند.

وجه مشخصه هودی داشتن یک کلاه بزرگ با یک جیب بزرگ در جلو است. همچنین برای دوخت این لباس از پارچه های ضخیم استفاده می شود. بند کمر و دور مچ این لباس پاییزی باعث حفظ گرما و مانع خروج آن از لباس می شود.

در یک روز سرد پاییزی کلاه هودی می تواند سر را گرم نگه دارد و جیب های جادار و بزرگ این لباس برای گرم نگه داشتن دست ها بسیار مناسب هستند.

در ادامه به معرفی انواع مدل های مختلف هودی می پردازیم.

هودی یکسره و بدون زیپ

هودی بدون زیپ
هودی یکسره

این مدل هودی در میان جوانان و نوجوانان از محبوبیت برخوردار است. همانطور که از نام آن پیداست در این مدل زیپی وجود ندارد و باید از قسمت سر، آن را به تن کنید. همچنین این مدل برای افرادی که استایل کژوال می پوشند به عنوان یک لباس پاییزی می تواند بهترین گزینه باشد.

هودی زیپ دار

هودی زیپ دار

اگر طرفدار پروپاقرص پوشیدن ژاکت در زیر هودی هستید ما به شما هودی زیپ دار را پیشنهاد می کنیم. برای افرادی که از سبک پوشیدن چند لایه استفاده می کنند این مدل انتخاب مناسبی برای یک استایل شیک و جذاب به شمار می رود.

هودی نیمه زیپ دار جزو مدل هایی محسوب می شود که در میان سایر مدل ها چندان رایج نیست. تنها فرق این مدل با مدل زیپ دار این است که می توانید زیپ آن را باز کنید و به راحتی از سر در بیاورید.

ست کردن هودی با لباس های …

هودی با ظاهر نسبتا ساده اش در یک استایل محبوب جای دارد و اغلب با شلوار جین ست می شود. با توجه به سلیقه خود می توانید از شلوار جین گشاد یا چسب استفاده کنید.

ست کردن این لباس با کاپشن چرمی یکی از استایل های مورد علاقه جوانان به شمار می رود. البته این لباس را می توان با کاپشن های پشمی و کاپشن های پف دار نیز ست کرد.

اما در مورد ست کردن این لباس پاییزی با کفش باید گفت که بوت یا نیم بوت انتخاب مناسبی برای داشتن یک استایل جوان پسند است. نیم بوت های مخملی خزدار استایل پاییزی فوق العاده ای به شما می بخشند.

کاربرد در طول تاریخ

پلیورهای کلاه دار یا همان هودی ها نوعی لباس سودآور بودند که از دهه ۱۹۳۰ در ایالات متحده برای کارگران در انبارهای سرد نیویورک به وجود آمد. اولین مدل لباس اولین بار توسط شرکت Champion در دهه ۱۹۳۰ تولید شد و برای کارگرانی که در دمای بسیار سرد در ایالت نیویورک کار می کردند به بازار عرضه شد. اصطلاح hoodie به فارسی هودی در دهه ۱۹۹۰ وارد کاربردهای رایج شد.

هودی ها در دهه ۱۹۷۰ محبوب شدند و چندین عامل در موفقیت آن موثر بود. فرهنگ هیپ هاپ در این زمان در شهر نیویورک گسترش یافت و در این دوره مد بالا نیز رو به گسترش بود. مهمترین مورد محبوبیت هودی در این مدت حضور نمادین آن در فیلم پرفروش Rocky بود. ظهور هودی ها با نشان دانشگاه از همین زمان آغاز شد.
در دهه ۱۹۹۰، هودی به نمادی از انزوا و بیان روحیه دانشگاهی و چندین مجموعه مد تبدیل شد. مردان جوان ، اغلب اسکیت بورد یا موج سوار، از هودی های ورزشی استفاده می کردند و با همین کار روند معرفی آن را در مناطق غربی ایالات متحده به طور قابل توجهی در کالیفرنیا گسترش دادند. به عنوان مثال تامی هیلفیگر ، جورجیو آرمانی و رالف لورن، از هودی ها به عنوان مولفه اصلی بسیاری از مجموعه های خود در دهه ۱۹۹۰ استفاده می کردند.

شما می توانید در مجموعه ی بزرگ امی انواع هودی متناسب با سلیقه ی خودتان تهیه نمایید، محصولاتی که از برندهای معتبر دنیا هستند و جنس آن ها هم زیر نظر استاندارهای مهم اروپا و آمریکا است. و شما علاوه بر شیک بودن محصولات می توانید از جنس خوب آن ها لذت ببرید.

استایلی متفاوت و زیبا

یکی از استایل هایی که میان جوانان و نوجوانان مورد پسند واقع شده است پوشیدن هودی های اورسایز است که به راحتی با انواع کت جین یا لی ست می شوند. بهتر است از کتی استفاده کنید که از سایز خودتان کوچکتر باشد تا استایل شما چشمگیر و زیباتر به نظر برسد.

در این مقاله نکات مختصری در مورد هودی و تاریخچه ی آن با شما در میان گذاشتیم، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد. همچنین خوشحال می شویم که تجربیات خودتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و بگویید که آیا به این مدل لباس علاقه دارید یا خیر! و اینکه به نظر شما هودی را به چه لباس هایی می توان ست کرد؟

0
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟