ویژگی خاص لباس

12 شهریور 1400
ویژکی خاص لباس

صنعت مد لباس و پوشاک می تواند بسیار کاربردی باشد. لباس شما این قابلیت را دارد که به طور همزمان از شما در برابر عناصر محافظت کند. همچنین ویژگی خاص لباس ها این قابلیت ها به شما اجازه می دهد سبک و داستان شخصی خود را نشان دهید. در حالی که ممکن است فکر کنید که لباس های داخل کمد لباس شما تنها برای خوش استایلی و محافظت از شما در مقابل گرما و سرما باشد. ولی می خواهیم در اینجا به نکاتی بپردازیم که ممکن است سال ها آن را دیده باشید ولی نسبت به کاربرد آن ها بی اطلاع بوده باشید. در واقع می توانیم بگوییم که لباس شما می تواند کارایی بسیار بیشتری داشته باشد.

برای آن دسته از شما که ممکن است هیچ وقت بیش از یک لحظه وقت نگذاشته باشید که بدانید لباس های شما چه کارایی هایی برای شما دارند. در اینجا همه مکانیزم های مخفی که در پیراهن ها و شلوارها و کت های شما پنهان شده است را برای شما آشکار می کنیم. شما دیگر هرگز به این قسمت ها به شکل گذشته نگاه نخواهید کرد.

۱ پرچ های روی شلوار جین

میخ های روی شلوار جین شما فقط برای تزئین نیستند. آن ها یک ویژگی خاص لباس هستند. در اواخر دهه ۱۸۰۰ ، کارگران که هنگام کار از شلوار جین استفاده می کردند، احساس نیاز به تقویت شلوار های جین کردند. این تقویت بیشتر برای قسمت هایی از شلوار بود که بیشتر دچار ساییدگی یا پارگی می شد. در حال حاضر، این ویژگی اضافه شده تضمین می کند که شلوار جین شما می تواند میزان ساییدگی و پارگی بیشتری را در این قسمت ها تحمل کند.

۲ جیب لباس زیر زنانه برای راحتی بیشتر

لباس زیر مردانه با دو لایه پارچه تقویت می شود. اما لباس زیر زنانه نازک تر ساخته می شود. به همین خاطر یک جیب کوچک از مواد ظریف در وسط آن قرار دارد. این تفاوت در طراحی به طبیعت ظریف تر زنان مربوط می شود.

۳ دکمه های پیراهن سمت چپ ، تسهیل شیردهی برای خانم ها

در حالی که نظریه های زیادی در مورد اینکه چرا پیراهن های زنانه دارای دکمه در سمت چپ و نه سمت راست است برای پیراهن های مردانه در حال پخش است ، اکثر صاحب نظران سبک و طرفداران مد معتقدند که هدف اصلی این تراز دکمه این است که این کار را برای سهولت در شیر دهی انجام شده است. در واقع برای این که زنان دکمه های پیراهن خود را راحت تر برای شیردهی باز کنند.

به گفته مجله ساوثرن لیوینگ ، ایجاد دکمه های سمت چپ برای زنان به دلیل راحتی برای استفاده از دست آزاد خودشان است تا دکمه پیراهن خود را آسانتر باز کنند. از آنجایی که اکثر مردم راست دست هستند هنگامی که کودک را در دست می گیرند دکمه های سمت چپ کار را برای مادران بسیار راحت تر می کند. این بدان معناست که از دست چپ برای باز کردن دکمه های پیراهن بهتر استفاده می شود.

۴ عادت تاریخی باز گذاشتن دکمه ی جلویی کت و شلوار

این روند در واقع توسط پادشاه ادوارد هفتم در دهه اول قرن بیستم شروع شد. هنگامی که او بستن دکمه آخرین دکمه روی کت و شلوار خود را برای مطابقت با اندازه بزرگتر خود متوقف کرد. پس از مرگ او در سال ۱۹۱۰ ، پادشاهی بریتانیا در واقع این روند را به حاکمان بعدی منتقل کرد. این روند را تقریبا به هر گوشه از جهان منتشر شد. بیش از یک قرن بعد ، این روند بیشتر برای کسانی که کت و شلوار می پوشند تبدیل به یک قاعده کلی شده است.

۵ مثلث هایی جذب عرق بر روی تی شرت ها و پلیورها

این مثلث که روی پیراهن های دوخته شده است، در واقع از یک تکه پیراهن پنبه ای آویزان شده است.ک این تکه از موادی ساخته شده است که معمولا در کمربندها یافت می شود. به این دلیل به پیراهن دوخته می شود چرا که در واقع می تواند عرق گردن و سینه را جذب کند. اگرچه ، این تکه در دهه ۱۹۲۰ اختراع شد با این حال هنوز هم بسیاری از پیراهن ها فقط دوخت دارند و مواد خاصی در این قسمت ندارند.

۶ نحوه ی طراحی زیپ ها

زیپ که در سال ۱۹۱۳ اختراع شد. یک ویژگی خاص لباس دیگر که کاربرد مهمی دارد. زیپ راهی راحت تر و با دوام تر برای بستن لباس هایی که می پوشیم ارائه می دهد. برای دوام بیشتر ، انتهای زیپ ، که زبانه کششی نامیده می شود ، برای کاربران طراحی شده است که در صورت شکستن ، زیپ را دوباره تنظیم کنند.

۷ تفاوت جهت سوراخ های دکمه ای بالا و پایین پیراهن جهت استحکام

 طراحان سوراخ های دکمه را افقی و نه عمودی قرار می دهند

از آنجا که دکمه های بالا و پایین پیراهن های مجلسی به احتمال زیاد باز نمی شوند ، طراحان سوراخ های دکمه را افقی و نه عمودی قرار می دهند تا از ثابت ماندن آن ها در محل خود اطمینان حاصل کنند.

۸ تقویت دکمه پایین با نخ بیشتری

برای افزایش قدرت دکمه پایین ، ممکن است متوجه شده باشید که برخی از طراحان سوراخ دکمه را با یک نخ رنگی اضافی تقویت می کنند. در واقع این هم جزو ویژگی خاص لباس محسوب می شود.

۹ طراحی کفش پاشنه بلند ابتدا برای مردان برای اسب سواری

در قرن دهم میلادی ، مردان کفش های پاشنه می پوشیدند تا در رکابی خود ایمن بماند. قرن ها بعد ، کابوی ها هنوز کفش های پاشنه دار می پوشند تا به همان امنیت در اسب خود دست یابند.

۱۰ مدل کفش دکتر مارتن برای راحتی بیشتر

قبل از اینکه کفش دکتر مارتن به عنوان مد روز مورد استفاده قرار گیرد ، پس از جنگ جهانی دوم توسط پزشک ارتش آلمان کلاوس مارتن به عنوان یک گزینه راحت تر در میان کفش های سرباز مشهور شد. این گزینه راحت به دلیل “کفپوش های پر از هوا” است که از افرادی که تمایل به گذراندن زمان بیشتر روی پای خود پشتیبانی می کند و راحتی بیشتری برای کسانی مانند سربازان و کارگران دارند.

۱۱ جیب های کوچک شلوار جین برای ساعت های جیبی

شلوار جین Levi’s برای اولین بار برای معدنچیان طلا و کشاورزان در قرن نوزدهم طراحی شد. این برند جیب کوچکتری برای نگهداری ساعت جیبی آن ها در نظر گرفت. زیرا محل قبلی این مدل ساعت ها در جیب یک جلیقه قرار داشت و اغلب منجر به خرد شدن صفحه ی آن ها می شد. این اختراع جدید ساعت های جیبی آن ها را که در آن زمان جزو لوازم جانبی محبوب بودند ، ایمن نگه داشت.

۱۲ طراحی ساعت مچی مدرن برای اولین بار در جنگ جهانی اول برای مردان

ظرافت و غیرعملی بودن ساعت جیبی در برابر عملیاتی که مردان در جنگ جهانی اول مشاهده کرد انجام می دادند ، هیچ شانسی برای بقا نداشت.

ظرافت و غیرعملی بودن ساعت جیبی در برابر عملیاتی که مردان در جنگ جهانی اول مشاهده کرد انجام می دادند ، هیچ شانسی برای بقا نداشت. در حالی که اولین ساعت مچی در واقع در سال ۱۸۶۸ برای کنتس کوسکوویچ مجارستانی ساخته شد. به زودی ساعت های مچی توسط طراحانی مانند کارتیه به صورت عمده ایجاد شد. به گفته نیویورک تایمز، رهبران نظامی با استفاده از این ویژگی خاص لباس می توانستند حملات را هماهنگ کنند. و با ساده ترین حالت ممکن مطلع شوند.

۱۳ سوراخ های کناری کانورس

سوراخ های کناره ی کفش های کتانی برای دوام بیشتر نیست. این ویژگی خاص لباس بسیار کاربردی عمل می کنند زیرا باعث تهویه هوا و جلوگیری از عرق کردن و در نتیجه جلوگیری از بوی بد پا می شود.

۱۴ کلاه های پوم پوم برای محافظت از سر

اولین کسانی که از این کلاه ها با پوم پوم استفاده کردند وایکینگ ها بودند ، ملوانان بعدا این کلاه ها را به عنوان یک بالشتک اضافی به کمد لباس خود اضافه کردند تا مانع از برخورد سرشان به تیرهای کشتی در قسمت های متلاطم دریا شوند.

۱۵ دسته ی الماسی شکل کوله پشتی برای ماجراجویان

علاوه بر ارائه یک نقطه کانونی شیک ، الماس هایی که روی کوله های خاصی دوخته شده اند در واقع به عنوان محلی برای کوهنوردان و ماجراجویان برای گره طناب و آویزان کردن کفش ها روی آن ها طراحی شده است.

۱۶ حلقه پشت پیراهن های لباس بیشتر کاربردی است تا شیک.

در صورتی که هرگز از این ویژگی اضافه شده در پشت پیراهن خود استفاده نکرده اید ، ما اکنون به شما سرنخ می دهیم: در واقع به عنوان مکانی جایگزین برای آویزان کردن پیراهن شما در نظر گرفته شده است. در حقیقت ، این حلقه توسط دانشجویان کالج آیوی لیگ اختراع شد ، که در دهه ۱۹۶۰ از شرکت گانت درخواست کردند تا این حلقه ها را ایجاد کند که به آن ها اجازه می دهد پیراهن های خود را در حالی که در رختکن هستند آویزان کنند تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری شود.

۱۷ سوراخ اضافی روی کفش ورزشی

 یک سوراخ مخفی در بالای کفش کتانی نصب کردند تا به عنوان "قفل پاشنه" ایجاد شود

سازندگان کفش کتانی ، به منظور اطمینان از اینکه هر ورزشکاری می تواند به کفش های بادوام و محکم تکیه کند که در هر ماجراجویی به خوبی از آن ها استفاده می کند ، یک سوراخ مخفی در بالای کفش کتانی نصب کردند تا به عنوان “قفل پاشنه” ایجاد شود. این ویژگی خاص لباس و پوشاک در کفش ها در واقع برای جلوگیری از لیز خوردن پاشنه پا هنگام دویدن و راه رفتن به سمت بالا یا پایین روی سطوح بیرونی ابداع شد.

۱۸ چین خوردگی شلوار شما متاثر از گذشته است.

این چین خوردگی در شلوار شما به طور تصادفی وجود ندارد. در واقع ، این روند چین خوردگی توسط پادشاه جورج در دهه ۱۹۲۰ شروع شد ، زیرا او به این نکته اشاره کرد که این تورفتگی را در شلوار خود از جلو به طرفین تغییر دهد. همانطور که پیداست ، این بیانیه ظریف بر طراحی کاملا جدید و پوشیدن یک پایه اصلی شیک تأثیر گذاشت.

۱۹ جنس لطیف تر لباس زنانه

روزگار پوشیدن لباس های زنانه ضخیم و پشمی گذشته است. درست در یک دهه گذشته ، طراحان لباس زنانه به روند “لایه بندی” رسیدگی کردند. در نتیجه لباس های نازک تری تولید کردند که به کمد ها اجازه می دهد روی دو تا سه لایه مختلف روی هم قرار بگیرند. چرا که معمولا تمایل خرید لباس جدید در خانم ها بیشتر از آقایون است. پس توجه به این ویژگی خاص لباس بسیار مهم است.

۲۰ دکمه های سر آستین کت های کت و شلوار

ناپلئون برای اینکه ارتش خود بینی خود را روی کت های ارتش خود پاک نکند ، در واقع دکمه هایی در انتهای آستین خود دوخته بود.

ناپلئون برای اینکه ارتش خود بینی خود را روی کت های ارتش خود پاک نکند ، در واقع دکمه هایی در انتهای آستین خود دوخته بود. قرن ها بعد ، این دکمه ها روی آستین های کت و شلوار کت و شلوار رایج شده اند. در حالی که اکثر طراحان آن ها را فقط به عنوان یک نوع زیبایی در مد استفاده می کنند.البته دکمه های آستین کت و شلوار در برخی از محافل مد باز می شوند. برخی از مارک ها ، مانند The Koople ، این روزها دکمه های کاربردی را انتخاب می کنند. این به کاربر اجازه می دهد تا آستین کت، کت و شلوار را بالا بکشد و ظاهری شیک و زیبا از پاریس به دست آورد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟