اچ اند ام (H&M)؛ معرفی فعالیت های برند اچ ام

22 اردیبهشت 1399
hm

برند اچ اند ام (H&M) توسط آقای ارلینگ پرسون فعالیت خود را در سال ۱۹۴۷ با افتتاح اولین فروشگاه خود در شهر وستروس سوئد آغاز کرد. این فروشگاه که منحصراً در حوزه لباس زنانه فعالیت می کرد به نام هنس (Hennes) نامگذاری شد.

اچ اند ام شرکت سوئدی و چندملیتی خرده‌فروشی لباس است، که به دلیل ارائه محصولات فست-فشن در بازار پوشاک مردان، زنان، نوجوانان و کودکان شناخته شده می‌ باشد.

 همچنین H&M در خارج از خط تولید اصلی خود، مواردی مانند مبلمان خانگی و لوازم آرایشی زیبایی را به نمایش می‌ گذارد تا بتواند محصول خود را برای مصرف‌ کنندگان متنوع سازد. تمرکز اچ اند ام بر ارائه مد روز و شیک است که آن را قادر می‌ سازد تا یک پیروزی بزرگ بین‌ المللی به دست آورد و در صنعت مد به عنوان یک بازیکن کلیدی فعالیت کند.

<<به نامِ خداوندِ احساسِ پاک | همان که آفریده ما را زِ خاک>>

اولین فروشگاه اچ اند ام (H&M) 

وی همچنین فروشگاه لباس زنانۀ دیگری در سال ۱۹۶۴ در کشور نروژ افتتاح کرد. آقای پرسون که همواره در صدد بود فعالیت های خود را درحوزه پوشاک گسترش دهد، موفق شد در سال ۱۹۶۸ مالکیت خرده فروشی پوشاک شکار Mauritz Widforss را بدست آورد. این امر سبب گنجاندن مجموعه لباس های مردانه در دامنه محصولات فروشگاه شد و همچنین موجب تغییر نام فروشگاه به Hennes & Mauritz شد. و اینگونه اچ اند ام(H&M) امروزی شکل گرفت.

اولی فروشگاه مشترک اچ اند ام

برند اچ  ام در واقع یک شرکت خرده فروشی چند ملیتی سوئدی است که به تولید لباس های فست فشن برای مردان، زنان، نوجوانان و کودکان می پردازد. اچ اند ام از نوامبر سال ۲۰۱۹ در ۷۴ کشور جهان با بیش از ۵۰۰۰ فروشگاه در ۱۲۶۰۰۰ مکان مختلف به صورت تمام وقت فعالیت می کند.

برند اچ اند ام (H&M) پس از برند زارا (ZARA) دومین فروشگاه بزرگ پوشاک جهانی است. این برند در حوزه تجارت الکترونکیک و بازاریابی آنلاین فعالیت گسترده ای دارد، بطوریکه مشتری های آن در ۳۳ کشور مختلف می توانند خرید آنلاین داشته باشند. علاوه بر برند اچ اند ام (H&M)، این شرکت از پنج فروشگاه مفهومی جداگانه تشکیل شده است که هر کدام دارای مفاهیم خاصی می باشد.

فروشگاه پوشاک اچ اند ام

اچ اند ام و سهام

اچ اند ام در سال ۱۹۷۴ وارد بازار سهام استکهلم شد و اندکی پس از آن در سال ۱۹۷۶ اولین فروشگاه خارج از اسکاندیناوی را در لندن افتتاح کرد. این برند در سال ۱۹۹۸ اولین دامنه وب سایت خود را به نام hm.com از شرکت A1 خریداری و به گسترش خود در اروپا ادامه داد.

اچ اند ام اولین فعالیت خود در ایالات متحده آمریکا را در ۳۱ مارس ۲۰۰۰ با افتتاح اولین فروشگاه خود در خیابان پنجم نیویورک شروع و به خارج از مرزهای اروپا پا گذاشت.

اچ اند ام در سال ۲۰۰۸ در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که فعالیت خود را در حوزه مبلمان خانگی شروع خواهد کرد. آنها این کار را ابتدا از طریق فروشگاه های آنلاین شروع  کردند و هم اکنون فروشگاه های مبلمان خانگی اچ اند ام (H&M Home) در سطح بین المللی توسعه یافته است.

همچنین…

اچ اند ام به گسترش فعالیت های خود در آسیا و خاورمیانه روی آورد تا سهمی از بازار آسیا را به خود اختصاص دهد. این برند فروشگاه های مفهومی خود را به نام های COS ، Monki ،Weekday و Cheap Monday معرفی کرد که هر کدام مفاهیم و اهداف خاص خود را داشتند.

مشاوره برند سازی Interbrand، برند اچ اند ام را به عنوان بیست و یکمین برند با ارزش جهانی در سال ۲۰۰۹ –  2010 معرفی و برترین رتبۀ خرده فروشان در نظر سنجی مردمی را به آنها اختصاص داد. به طوریکه ارزش مالی این شرکت ۱۲ تا ۱۶ میلیارد دلار تخمین زده  شد.

این برند در پایان سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۲۳۲۵ فروشگاه فعال و در پایان آگوست ۲۰۱۲ بیش از ۲۶۲۹ فروشگاه و ۳ هزارمین فروشگاه خود را در سپتامبر ۲۰۱۳ در شهر چنگ دوو ی چین افتتاح کرد.

شرکت اچ اند ام در ۴۳ کشور دارای شعبه، فروشگاه و مرکز خرید بوده و شمار کارکنان آن، تا سال ۲۰۱۱ بیش از ۹۴۰۰۰ نفر اعلام شده‌است

استوک اچ اند ام

همکاری و بازاریابی

فروشگاه های اچ اند ام در نوامبر ۲۰۰۴ مجموعۀ منحصر به فردی از طراح مد معروف Karl Lagrefeld ارائه دادند که طبق گزارش مطبوعات، جمعیت زیادی در شهرهای بزرگ برای خرید این مجموعه به فروشگاه ها مراجعه کردند بطوریکه موجودی اولیه انبار در مدت یک ساعت به طور کامل به فروش رسید. به همین دلیل آنها مجدداً تصمیم به عرضه مجدد این مجموعه گرفتند.

کارل لاگرفیلد

همکاری شرکت با طراحان مد ادامه داشت بطوریکه در سال ۲۰۰۶ مجموعه ای توسط Stella McCartney طراح معروف مد معرفی شد و در نوامبر همان سال طراحان هلندی مجموعه ای دیگر به نام  Viktor & Rolf را معرفی کردند.

 Stella McCartney

همچنین در سال ۲۰۰۷ شرکت با Madonna خواننده معروف پاپ آمریکایی همکاری خود را آغاز کرد. آنها برای توسعه بازی The Sim2 در ژوئن سال ۲۰۰۷ با توسعه دهندگان بازی شرکت Maxis شروع به همکاری کردند.

برند اچ اند ام در نوامبر سال ۲۰۰۷ مجموعه ای جدید را توسط طراح ایتالیایی به نام Roberto Cavalli راه اندازی کرد. این مجموعه خیلی سریع به فروش کامل رسید.

Roberto Cavalli

این برند شروع به طراحی مجموعه ای دیگر توسط Kylie Minogue در شانگهای چین کرد و در بهار سال ۲۰۰۸ شرکت فنلاندی Marimekko به عنوان طراح میهمان این برند معرفی شد سپس کارهای این شرکت فنلاندی را یک شرکت ژاپنی به نام Comme des Garçons ادامه داد.

اچ اند ام(H&M) آهنگ “Hang On” را که توسط خواننده و آهنگساز انگلیسی Lettie ساخته شده بود را به عنوان موسیقی پس زمینه وب سایت خود انتخاب کرد.

حقایقی در مورد برند اچ اند ام H&M

  • بهترین روز برای خرید کالا در فروشگا‌ه‌ های این برند دوشنبه و سه شنبه است، پس خریداران عزیز حواستون جمع باشه تا یک خرید مناسب را انجام بدید.
  • در سال ۲۰۱۳ اچ اند ام سیستمی را راه اندازی کرد که به کمک آن کیف دستی زنانه کهنه مشتریان خود را تحویل و کوپن تخفیف ۱۵ درصدی را به آن‌ ها ارائه کرد.
  • این برند تاکنون از افرادی مشهوری مانند دیوید بکهام و بیانسه برای تبلیغات خود استفاده کرده است.
  • گاهی اوقات این برند به مشتریانی که اولین خرید خود را انجام می‌ دهند کوپن تخفیف ۳۰ درصدی ارائه می‌ کند.
  •  اچ اند ام دومین برند بزرگ تولیدکننده لباس بعد از برند زارا است.
  • ین برند به عنوان بزرگترین تولید کننده سبز در صنعت مد و فشن شناخته می‌ شود.
  • ۵۰ درصد از هیات مدیره برند اچ اند ام را بانوان تشکیل می‌ دهند.

نقطه عطف اچ  ام

Matthew-Williamson

در بهار و تابستان ۲۰۰۹، طراح بریتانیایی Matthew-Williamson دو مجموعه منحصر به فرد را برای این شرکت طراحی کرد. اولین مجموعه، مجموعه ای از لباس زنانه بود که در فروشگاه های منتخب اچ اند ام عرضه شد و دومین مجموعه که به شاخه ویلیامسون معروف شد، فقط در فروشگاه های منتخب مردانه عرضه شد.

 در مجموعه دوم نیز لباس شنا مردانه و زنانه به نمایش گذاشته شده است که در تمام فروشگاه های شرکت در سراسر جهان موجود است. در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۹ ، این شرکت مجموعه ای از انتشارات نسخه محدود جیمی چو را منتشر کرد که شامل کفش و کیف دستی بود و قیمت آن بین ۳۰ تا ۱۷۰ پوند بود که شامل انواع کفش­ های مردانه می­ شد.

این مجموعه همچنین شامل لباس هایی بود که برای اولین بار توسط چو طراحی شده بود، بسیاری از پوشاک ساخته شده از جنس جیر و چرم بودند که در ۲۰۰ فروشگاه در سراسر جهان، از جمله فروشگاه آکسفورد سیرک لندن در دسترس بودند.

در ۵ دسامبر سال ۲۰۰۹ سونیا ریکیل با طراحی لباس های بافتنی و لباس زیر زنانه که در فروشگاه های منتخب عرضه شد، با این شرکت همکاری خود را آغاز کرد.

استوک اچ اند ام

فروشگاه ­های مفهومی

اچ اند ام علاوه بر برند معروف خود از ۵ مارک جداگانه که هر یک دارای مفاهیم مختلفی هستند، تشکیل شده است. همچنین در سال ۲۰۱۶ شاهد ظهور یک مفهوم جدید از اچ اند ام(H&M) در دبی مال بودیم: به نام “جزئیات اچ  ند ام”.

Cos_Store

فروشگاه مفهومی Cos

COS فروشگاه مارک­ های پرچمدار خود را در خیابان Regent لندن در مارس ۲۰۰۷ با یک نمایش راهپیمایی در آکادمی رویال راه اندازی کرد.

مفهوم آن شامل سبک مینیمالیستی است که از معماری، گرافیک و طراحی الهام گرفته شده است. این برند متخصص در بخش های لباس مدرن برای آقایان و خانم ها می باشد و از قیمت کمتری  نسبت به سایر برچسب ها برخوردار است.

COS لباس هایی را ارائه و عرضه می کند که فراتر از فصل باشد. COS دارای ۱۹۷ فروشگاه در ۳۴ کشور در اروپا، آسیا، آمریکای شمالی، استرالیا و خاورمیانه است و در حال حاضر به صورت آنلاین و از طریق cosstores.com وارد بازار آنلاین شده است.

  & Other Stories

فروشگاه مفهومی & Other Stories

در بهار ۲۰۱۳ آنها با افتتاح هفت فروشگاه در سراسر اروپا آغاز به کار کردند. فروشگاه Regent Street آن در ۸ مارس ۲۰۱۳ ، همزمان با سایر فروشگاه­ ها در بارسلونا، برلین، کپنهاگ، دوبلین، میلان، پاریس و استکهلم افتتاح شد.

این فروشگاه مفهومی لباس های زنانه، کفش، کیف، لوازم جانبی و محصولات زیبایی را با تمرکز بر کیفیت بالا در طیف وسیع و با قیمت مناسب ارائه می ­دهد.این فروشگاه مفهومی دارای ۴۶ فروشگاه در ۱۲ کشور و همچنین تجارت الکترونیکی در stories.com است.

Arket_Store

فروشگاه مفهومی ARKET

اولین فروشگاه ARKET در آگوست سال ۲۰۱۷ در خیابان Regent افتتاح شد که از ژوئن سال ۲۰۱۵ در حال آماده سازی بود.

این مارک با نام “یک بازار مدرن” و دارای یک خط معروف به “بایگانی” است که در آن هر آیتم با یک کد نه رقمی که به بخش، دسته، محصول و مواد مشخص شده است شناخته می شود. ARKET همچنین لباس بچه ­ها و لوازم خانگی را می فروشد و یک کافه درون فروشگاهی نیز دارد.

فروشگاه مفهومی FaBric Scandinavien AB

اچ اند ام (H&M) در سال ۲۰۰۸ شصت درصد سهام شرکت مد سوئدی FaBric Scandinavien AB خریداری کرد و سایر سهام را در سال ۲۰۱۰ با قیمت کل ۵۵۲ میلیون SEK (62.3 میلیون دلار) خریداری کرد. سه مارک شرکت  Cheap Monday، Monki، و Weekday به عنوان مفاهیم جداگانه این شرکت به فعالیت می پردازند.

 Cheap Monday

این برند به دلیل آرم معروف جمجمه شناخته شده است. یک برند کامل مد است که در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد. این مارک در بسیاری از خرده فروشی ها در سراسر جهان و همچنین فروشگاه های خاص خود و سایت تجارت الکترونیکی cheapmonday.com در دسترس است.

Monki_store

Monki

Monki “یک مفهوم خرده فروشی بین المللی وحشی و دیوانه وار است که معتقد است، باید با تجربه ­ای غیر معمولی، مبارزه با تخیل معمولی و تقویت تخیل” را داشت.

این مارک برای زنان جوان در فروشگاه­ هایی در ۱۳ بازار فروش دارد، و در ۱۸ بازار در monki.com بصورت آنلاین در دسترس است.

Weekday

Weekday، با برند WEEKDAY ، مارک­ های داخلی مانند MTWTFSS WEEKDAY و مجموعه Weekday و مارک های خارجی را در خود جای داده است.

این مارک در ۹ بازار فروشگاه دارد و در ۱۸ بازار در weekday.com و در ۱۴۰ بازار asos.com به صورت آنلاین در دسترس است.

فعالیت های بشردوستانه

از ژانویه سال ۲۰۱۲ اچ اند ام (H&M) جایزه طراحی اچ اند ام (H&M) را معرفی کرد، یک جایزه طراحی سالانه برای فارغ التحصیلان مد، این جایزه برای حمایت از طراحان جوان با شروع حرفه خود تأسیس شده است.

با شروع فوریه ۲۰۱۳ ، اچ اند ام (H&M) در ازای پوشاک استفاده شده، به شما یک کارت کوپن ارائه می دهد. این ابتکار شبیه به یک برنامه کوپن مجموعه لباس است که در آوریل ۲۰۱۲ توسط Marks & Spencer با همکاری Oxfam آغاز شد .

در آوریل ۲۰۱۴ ، H&M به زارا (ZARA) و سایر شرکت های پوشاک در تغییر زنجیره تأمین منابع اولیه خود پیوست تا از جنگل های در معرض خطر جلوگیری کند.

اچ اند ام (H&M) با شرکت غیرانتفاعی Canopy همکاری کرد تا جنگل های در معرض خطر و قدیمی را از زنجیره تأمین خمیر قابل حل آنها برای پارچه های ویسکوز و ریون حذف کند.

در آگوست سال ۲۰۱۵ ، اچ اند ام (H&M) اعلام کرد که برای پیشرفت فن آوری و تکنیک های بازیافت، یک جایزه سالانه میلیون یوروی اهدا خواهد کرد.

دسته بندی های اچ اند ام (H&M) در سایت دیجی کالا (Digikala)

شامل: تی شرت و پولوشرت زنانه_ پیراهن و لباس مجلسی زنانه_تاپ زنانه_ بلوز زنانه_ شلوار و سرهمی زنانه_ شومیز زنانه_ تی شرت و پولوشرت مردانه_ ژاکت و پلیور زنانه_ دامن زنانه_ شلوار و شلوارک راحتی زنانه_ ست لباس راحتی زنانه_ شلوارک زنانه_ پیراهن دخترانه_ پیراهن مردانه_ شلوار جین زنانه_ لباس شنا زنانه_ تی شرت و پولوشرت دخترانه_ شلوار و سرهمی مردانه_ تی شرت و پولوشرت پسرانه_ سوتین زنانه_ مانتو، پانچو و رویه وبسیاری از چیزهای دیگر…

ازجمله:  تونیک زنانه_ شلوارک مردانه_ سویشرت و هودی مردانه_ شلوار و شلوارک راحتی دخترانه_ سویشرت و هودی زنانه_ ژاکت و پلیور مردانه_ کت رسمی زنانه_ بادی نوزاد_ شورت مردانه_ شلوار و سرهمی دخترانه_شلوار و سرهمی نوزاد_ صندل زنانه_ شلوار و شلوارک راحتی مردانه_ شلوار و شلوارک راحتی پسرانه_ شال و روسری زنانه_ سویشرت و هودی پسرانه_ تاپ و نیم تنه ورزشی زنانه_ شلوار و شلوارک راحتی نوزاد_ شلوار و سرهمی پسرانه_ سویشرت و هودی دخترانه_ تاپ و تونیک دخترانه_ بادی زنانه_ ژاکت و پلیور دخترانه_ تی شرت و پولوشرت بارداری و….

انتقادات وچالش های وارد بر برند اچ اند ام (H&M)

H&M نیز مانند بسیاری تولیدکنندگان صنعتی در تاریخ خود با چالش‌های متعدد از جمله شکایت‌های حامیان محیط زیست یا اتحادیه‌های کارگری روبرو شده است. در سال ۲۰۱۱ در طول یک هفته حدود ۲۰۰ کارگر این برند در کارخانه‌ی کامبوج بیهوش شدند.

دلایل این اتفاق بخارهای شیمیایی، تهویه‌ی ضعیف، سوء تغذیه و حتی تشنج گسترده‌ی کارگران بوده است. نکته‌ی دیگر این که حداقل حقوق کارگران در این کشور حدود ۶۶ دلار در ماه بوده که کاملا بر خلاف قوانین حقوق بشر تنظیم شده است.

علاوه براین ها…

گروه‌های کارگری بنگلادشی و بین‌ المللی در سال ۲۰۱۱ طرحی را ارائه دادند که در صورت تصویب، اجازه‌ی بازرسی سازمان‌ های غیردولتی از تاسیسات کارخانه‌ ای را صادر می‌ کردند. طبق این طرح، اتحادیه‌ها می توانستند کارخانه‌ های خاطی را تعطیل کنند.

البته طرح ارائه شده در جلسه‌ی همان سال در داکا، توسط برندهای اروپایی و آمریکای شمالی از جمله H&M رد شد و حتی تلاش‌ های سال‌های بعد با ارائه‌ی مدارک مستند در مورد شرایط دشوار کارگران، تاثیر گذار نبود.

یکی از فاجعه‌ بارترین حوادث ساختمانی قرن را برند H&M به خود مطعلق داده است. در سال ۲۰۱۳ ساختمانی به نام Rana Plaza در بنگلادش فرو ریخت که ۱۱۳۴ نفر در آن جان خود را از دست دادند و حدود ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند.

تولیدکنندگان برند H&M و بسیاری برند های پوشاک دیگر در این ساختمان کار می‌ کردند و با وجود هشدارها و تعطیلی بانک‌های این برج بر اثر مشاهده‌ی ترک روی دیوارها، در روز حادثه کارگران تولید پوشاک مجبور به حضور در ساختمان شدند.

اما در نهایت…

در نهایت پس از این حادثه، شرکت H&M به‌عنوان دومین فروشنده‌ ی بزرگ جهان تصمیم گرفت حقوق کارگران بنگلادشی را افزایش دهد تا با شرایط عادی زندگی را برای آن ها به ارمغان آورند. البته در سال ۲۰۱۶ سازمان غیرانتفاعی SumOfUs آن ها را متهم کرد که از برنامه‌ ریزی برای پیاده‌ سازی این تصمیم و همچنین بهبود شرایط کاری در بنگلادش و دیگر کشورهای آسیایی عقب هستند.

جمع بندی

بنیاد اچ اند ام (H&M) بنیادی غیر انتفاعی است که به منظور اجرای تحولات مثبت و بهبود استانداردهای زندگی مانند آموزش برای کودکان، دسترسی جهانی به آب تمیز، تقویت زنان در مقیاس جهانی و آگاهی از محیط زیست تأسیس شده است.

این بودجه خصوصی توسط خانواده پرسون، بنیانگذاران و صاحبان اچ اند ام (H&M) تأمین می شود. از سال ۲۰۱۳ ، خانواده پرسون کمک های زیادی به این بنیاد کرده اند و ۱ میلیارد SEK (154 میلیون دلار) به بنیاد اچ اند ام (H&M) اهدا کرده اند.

#برند_H&M #برند_های_معروف #پوشاک #پوشاک_زنانه #پوشاک_مردانه #برند_برتر

4
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟