پوشاک کیابی (Kiabi)؛ از آغاز تا کنون

21 اردیبهشت 1399
برند-کیابی

کیابی(Kiabi)

پوشاک کیابی در کنار سایر برندها طرفداران و مشتریان خاص خود را دارد، کیابی(Kiabi)، یک طراح مد با قیمت­ های پایین است.

 یک نام ، یک نام تجاری ، یک شعار ، نمادی که توسط بسیاری شناخته شده است. تا جایی که شاید به راحتی باور کنید که کیابی همیشه وجود داشته است. در حالی که ، کیابی (Kiabi)  فقط ۲۵ سال عمر دارد.

در این ۲۵ سال با برقراری رابطه خوب با مشتریان موفقیت های زیادی کسب کرده است. اما کیابی (Kiabi) با  بلوغی که به آن رسیده، همچنان در تلاش است تا در بازار فعلی، جایگاه خود را در ارتباط با مشتریان در همه زمینه ها تقویت کند.

تاریخچه شرکت کیابی (Kiabi)

کیابی (Kiabi)  یک شرکت فرانسوی اروپایی است که در زمینه فروش عمده پوشاک فعالیت دارد و ۱۱۰ فروشگاه در فرانسه و همچنین ۱۲ فروشگاه در اسپانیا و ۳ فروشگاه در ایتالیا زیر نظر این شرکت فعالیت می کنند.

این شرکت با استقرا درشهر Hem که در شمال فرانسه و در نزدیکی لیل و مرز بلژیک واقع شده است ، زمینه را برای رسیدن به هدف خود یعنی دسترسی عموم به مد و استفاده از محصولات کیابی فراهم کرده است.

این شرکت حوزه کاری  خود را از مارک­ های کم قیمت از جمله Winch, Decade, Tim Pouce آغاز نمود و سپس با تعدادی از مارک­ های به نام ، از جمله Complice ، Waikiki ، Providence Fido Dido   همکاری نمود و در حال حاضر فعالیت های خود را  با یکی از پیشگامان فروشگاه اینترنتی  با عنوان ” category killer”  توسعه داده است.

فروشگاه های کیابی

فروشگاه­ های کیابی(Kiabi)  معمولاً در مناطق تجاری و در خارج از شهرهای متوسط ​​و بزرگ فرانسه واقع شده اند. این فروشگاه ها به طور متوسط ​​از ۱.۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متر مربع فضای فروش دارند و حدود ۵۰،۰۰۰ کالای پوشاک، لوازم جانبی و کفش در آنها موجود می باشد.

بزرگترین فروشگاه کیابی ۴۶۰۰ متر مربع از فضای کف را در اختیار مشتریان قرار داده است تا در فضای زیبا و جالب فروشگاه با اطمینان خاطر به خرید محصولات مورد نظر خود بپردازند، در حالی که کوچکترین فروشگاه شرکت کیابی در ۸۰۰ متر مربع به ارائه محصولات و خدمات خود به مشتریان می پردازد.

مجموعه محصولات کیابی

فروشگاه-پوشاک-کیابی

فروشگاه-پوشاک-کیابی

فروشگاه­ های کیابی(Kiabi) دارای مجموعه­ ای کامل از لباس های زنانه ، مردانه و کودکانه است که هر بخش دارای “موضوع” خاصی است، از جمله گروه بندی رنگ­ها ، مواد و سبک­ های مشابه.

از سال ۲۰۰۰ ، کیابی (Kiabi)  برنامه گسترده ای را برای بازسازی فروشگاه انجام داده است و قصد دارد تا اواسط دهه تمام فروشگاه خود را به طراحی داخلی و خارجی جدید تبدیل کند.

خدمات متفاوت کیابی مسیری برای توسعه

کیابی(Kiabi) با داشتن ۱.۵ میلیون مشتری دائم تصمیم به توسعه سیستم کارت های وفاداری گرفت و برای هر یک از این مشتری­ ها کارت وفاداری صادر کرد.

کیابی(Kiabi) همچنین خدمات دیگری از قبیل تغییر سایز پوشاک به اندازه سایز مشتری در محل فروشگاه به طور رایگان راه اندازی کرده است.

البته در کنار این خدمات شرکت کیابی با راه اندازی سرویس پرداخت قسطی خدمت بزرگی به مشتریان خود نموده است؛  بدین صورت که مشتری نیمی از مبلغ قیمت جنس را پرادخته و بقیه مبلغ به صورت اقساط ماهیانه از وی دریافت می­ شود.

کیابی با سه مرکز انبار و قسمت لجستیک پشتیبانی عملیات توزیع را ارائه می دهد و از طریق چهار بخش اصلی فعالیت می­کند: کیابی (Kiabi)  فرانسه ، کیابی (Kiabi)  اسپانیا ، کیابی (Kiabi)  ایتالیا و کیابی (Kiabi)  لجستیک.

تأسیس کننده کیابی

کیابی (Kiabi)  که توسط  آقای پاتریک مالیز تأسیس شده است، همچنان تحت کنترل امپراطوری خرده فروشی قدرتمند مولایز است که شامل هایپرمارکت های اوچان، فروشگاه های لروی مرلین، فروشگاه های لوازم خانگی بولانجر، کالاهای ورزشی دکاتلون و زنجیره رستوران Flunch قرار دارد.

تاسیس-برند-کیابی

تاسیس-برند-کیابی

 

تخفیف مد در دهه ۱۹۸۰

خانواده Mulliez قبلاً با افتتاح اولین فروشگاه كیابی در سال ۱۹۷۸ ، خود را به عنوان یكی از چراغ های مهم بخش خرده فروشی فرانسه معرفی كرده بود.

Mulliez در سال ۱۹۰۳ به عنوان یک تولیدكننده و با تأسیس Phildar  با عنوان یك شركت نساجی شروع به كار كرد. با این وجود تا سال ۱۹۴۶ خانواده شروع به تغییر در بخش خرده فروشی کردند و اولین فروشگاه­ های خود را باز نمودند و بدین صورت مجموعه جدیدی از لوازم بافندگی و خیاطی با نام تجاری Phildar را به محصولات کیابی افزودند و آن را وارد بازار کردند.

از ظهور تا شکست و موفقیت های کیابی

ظهور کیابی و تبدیل آن به غول فروشی خرده فروشی با جرارد مالیز، از ترک تحصیل ایشان در دبیرستان آغاز شد و کار خود را در کارخانه تولید فیلدار آغاز کرد. در سال ۱۹۶۱ ، مالیز تصمیم گرفت تجارت خرده فروشی خود را شروع کند و یک فروشگاه مواد غذایی را در روبیکس بنام Auchan راه­ اندازی کند.

سرمایه گذاری اولیه مالیز با شکست روبرو شد. با این حال، او با حمایت خانواده دوباره تلاش کرد و این بار قالب سوپرمارکت تخفیف سلف سرویس را دقیقاً پس از ورود به فرانسه افتتاح کرد.

سوپرمارکت های جدید Auchan در سال ۱۹۶۷ شروع به کار کردند  و Mulliez  شروع به افتتاح فروشگاه­ های جدید در شمال فرانسه کردند.

توسعه و گسترش در سطح ملی

در اواسط دهه ۱۹۷۰ ، به کمک اوضاع اقتصادی دشوار ناشی از تحریم نفتی کشورهای عربی ، Auchan از قبل خود را به عنوان یكی از زنجیره­ های اصلی سوپرماركت­ های شمال فرانسه معرفی كرده بود. در پایان آن دهه ، Mulliez  آماده شد تا بقیه کشور را به دست بگیرد و شروع به گسترش ملی کرد که Auchan و خانواده Mulliez  را در رده های بالای خرده فروشان فرانسوی قرار داد.

دهه ۱۹۸۰

تاریخچه-ی-فعالیت-کیابی

تاریخچه-ی-فعالیت-کیابی

موفقیت جرارد مالیز باعث شد تا اعضای دیگر خانواده نیز وارد دنیای خرده فروشی شوند. در اوایل دهه ۱۹۸۰ ، اعضای خانواده مالیز بسیاری از مارک های خرده فروشی برجسته کشور را تأسیس کرده بودند و رویکرد ” category killer” را که در ایالات متحده پیشگام بود ، اتخاذ کردند.

ظهور امپراطوری خانواده مالیز

امپراطوری این خانواده رشد یافت و شامل اغلب خرده فروشان مانند زنجیره کالاهای ورزشی Decathlon  و متخصص لوازم برقی Boulanger شد.

خانواده مالیز همچنین پس از راه اندازی Flunch که یک زنجیره رستوران محبوب به سبک خانوادگی و کافه تریا بود، در اوایل دهه ۱۹۸۰ کنترل زنجیره فروشگاه Leroy Merlin DIY را به دست آورد.

در اواخر دهه ۱۹۷۰، یکی دیگر از اعضای خانوداده مالیز، پاتریک مالیز، تصمیم گرفت تا بر اساس پیشینیه خانواده در صنعت نساجی، یک سبک جدیدی از فروشگاه­ را باز کند. این فرمت جدید کیابی(Kiabi) نام داشت که به یکی از اولین کسانی در فرانسه تبدیل شد که فضای فروش گسترده را منحصراً به پوشاک اختصاص داد.

مد با قیمت پایین

کیابی (Kiabi)  با طراحی مخصوص لباس های خود و برچسب های مخصوص خود در کنار سایر موارد مارک دار توانست خود را با مفهوم ارزان قیمت و با شعار “مد با قیمت­ های پایین” معرفی کند. مالیز با حمایت دانش فنی خانواده خود در بخش تولید نساجی، توانست محصول با کیفیت را تولید و تضمین کند.

افتتاح اولین فروشگاه کیابی در خارج از لیل

در سال ۱۹۷۸ مالیز اولین Kiabi را در شهر Roncq ، خارج از لیل افتتاح کرد. این فروشگاه با دارا بودن فضای فروش ۱۰۰۰ متر مربعی مزیت شرکت کیابی را از این نظر نمایان کرده بود. همراه با راه اندازی فروشگاه ، اولین برندهای داخلی این شرکت یعنی وینچ بود که نمایانگر مد لباس های ورزشی Kiabi و Decade بود که دارای سبک های کلاسیک تر و شهری بود.

راه اندازی و افتتاح اولین فروشگاه کیابی

اولین Kiabi یک موفقیت فوری بود و مالیز به سرعت شروع به افزودن فروشگاه های جدید کرد. کیابی تا سال ۱۹۷۹ دارای سه فروشگاه و ۱۵۰ کارمند بود.

کمتر از یک سال بعد، تعداد فروشگاه های کیابی به هفت فروشگاه و تعداد کارمندان ۴۵۰ نفر رسید. از آنجا، رشد کیابی شتاب بیشتری گرفت و تا ۱۰ سالگی خود دارای ۳۵ فروشگاه و همچنین دو مرکز لجستیک و توزیع بود. در آن زمان، این شرکت بیش از ده میلیون قطعه لباس فروخته بود.

گسترش بین المللی در دهه ۱۹۹۰

اولین-فروشگاه-خارج-از-فرانسه

اولین-فروشگاه-خارج-از-فرانسه

کیابی در ابتدا بخش های لباس زنانه و مردانه را هدف قرار داد. رشد روزافزون خرده فروشی بازار پوشاک کودکان در اواخر دهه ۱۹۸۰ و دهه ۱۹۹۰ کیابی را ترغیب كرد كه خط مشی خود را گسترش دهد و شامل بخش هایی از نوزادان تا نوجوانان باشد.

به عنوان بخشی از این تلاش، کیابی در سال ۱۹۹۰ یک علامت تجاری جدید را راه اندازی کرد که شامل برچسب های Tim Pouce  و P’tit Caid شد. کیابی همچنان حوزه کاری خود را افزایش داده که شامل لوازم جانبی ، پوشاک مادر و کفش می ­باشد.

کیابی فرانسه را فتح می کند.

کیابی در دهه ۱۹۹۰ فرانسه را فتح کرد و از تعداد ۵۰ فروشگاه در آغاز دهه تعداد فروشگاه­ های خود را به ۱۰۰ فروشگاه در سال ۲۰۰۰ و ۱۱۰ فروشگاه در پایان سال ۲۰۰۴ رساند.

در اواسط دهه ۱۹۹۰ ، کیابی خود را به عنوان یکی از فروشندگان عمده پوشاک در فرانسه معرفی کرده بود و همچنین ادعای داشتن رتبه ۴ خرده فروشی در فروش همه منسوجات پارچه را دارد و رتبه یک در بین فروشگاه های تخصصی پوشاک در مقیاس بزرگ را نیز دارد. میزان فروش کیابی در اواسط دهه ۴.۴ میلیارد FF (800 میلیون دلار) تخمین زده شده است.

برنامه های موفقیت آمیز برای گسترش کیابی

بخش عمده ای از موفقیت این گروه به دلیل تعهد به دو موضوع یعنی کیفت خوب با قیمت پایین بود. به عنوان بخشی از تلاش اخیر، کیابی در سال ۱۹۹۵ مجموعه جدیدی از لباس را با نام Kiabi 4 Etoiles راه اندازی کرد که شامل دو سال ضمانت نیز می شد.

همچنین در همان سال ، کمتر از یک دهه بعد از این که شرکت تاسیس شده بود کیابی برنامه “مشتریان وفادار” خود را معرفی کرد.  بر این اساس حدود ۱.۵ میلیون کارت وفاداری را به مشتریان خود ارائه کرد.

اهداف جدید

در این میان، کیابی اهداف خود را در افق های جدیدی تنظیم کرده بود. در سال ۱۹۹۳ ، کیابی اولین فروشگاه بین المللی خود را در والانس اسپانیا افتتاح کرد.

ورود کیابی به اسپانیا

برند-کیابی-در-اسپانیا

برند-کیابی-در-اسپانیا

این آغاز گسترش و ورود كیابی به بازار اسپانیا و آغاز یک چالش جدید برای کیابی و روبرو شدن با غول بزرگ پوشاک یعنی شرکت زارا(ZARA) بود. با این وجود، اولین  کیابی (Kiabi) در اسپانیا با موفقیت روبرو شد و این امر موجب شد کیابی  ساخت شبکه خرده فروشی اسپانیا را نیز آغاز کرد.

در سال ۱۹۹۶ ، کیابی دومین فروشگاه اسپانیایی را در ساراگوسا افتتاح کرد و پس از آن در سال ۱۹۹۸ یک فروشگاه در بارسلونا و به سال ۱۹۹۹ یک فروشگاه دیگر را در مادرید تاسیس کرد.

همچنین…

کیابی تا سال ۲۰۰۳ یک فروشگاه دوم در مادرید و همچنین فروشگاه هایی در Pampeluna ، El Ferrol، و Oviedo تاسیس کرد.

در سال ۲۰۰۴ ، کیابی ساخت و ساز چهار فروشگاه جدید در اسپانیا را آغاز کرد و مجمع کل فروشگاه ­های خود در اسپانیا را به ۱۲ باب رساند.

ورود کیابی به ایتالیا با شرایط دشوار اقتصادی این کشور مصادف شد.

اسپانیا تنها هدف بین المللی کیابی نبود. در سال ۱۹۹۶ ، کیابی به بازار ایتالیا روی آورد و در آنجا با رقبایی همچون Benetton و Diesel روبرو شد.

اولین فروشگاه ایتالیایی کیابی در سال ۱۹۹۶ در میلان افتتاح شد و در سال ۱۹۹۹ یک فروشگاه در فرارا(Ferrara) و دیگری در سال ۲۰۰۰ در شهر باری(Bari) به آن ملحق شدند.

نفوذ عمیق تر به بازار ایتالیا برای کیابی به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی دشوار ایتالیا در آن دهه دشوار به نظر می رسید. در اوایل دهه ۲۰۰۰، کیابی(Kiabi) پس از شروع به کار خود در ایتالیا به طور موقت، اقدام به تدوین استراتژی توسعه جدید کرد که ساخت  فروشگاه های جدید در فاصله سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ را شامل می ­شد.

نگاه جدید به قرن جدید

در سال ۲۰۰۰ ، کیابی شروع به آزمایش یک قالب جدید فروشگاهی در فرانسه گرفت و سه فروشگاه اول خود را در اوت همان سال تبدیل به فروشگاه نو با فرمت جدید کرد.

وی با واکنش مثبت به طراحی، کیابی را بر آن داشت تا با برنامه ریزی گسترده ­ای تمام فروشگاه­ های خود را به قالب جدید مبدل سازد. به عنوان بخشی از تغییر قالب، کیابی همچنین نمایشگاه های فروشگاهی خود را دوباره توسعه داد و مجموعه لباس های خود را به عنوان یک سری از “روایت­ ها” توسعه داد که هر یک حول رنگ ها، پارچه ها و سبک های مشابه می چرخید.

راه اندازی خط تولید پوشاک با طراحی جدید

کیابی همچنین مجموعه پوشاک جدیدی را با نام “Coté Miss” در سال ۲۰۰۳ راه اندازی کرد. این خط ویژه به طور خاص بخش لباس­ های دختران ۸ تا ۱۴ ساله، که علاقه ای به لباس های شبیه بزرگسالان داشتند ، مورد هدف قرار داد.

از کیابی تا کیابی اروپا

در اوایل دهه ۲۰۰۰ ، کیابی ساختار شرکت خود را مجدداً طراحی کرد و نام خود را به کیابی اروپا تغییر داد و عملیات خود را در چهار بخش اصلی مجددا ترتیب داد: کیابی فرانسه ، کیابی اسپانیا ، کیابی ایتالیا و کیابی لجستیک.

ساختار جدید، با برنامه ریزی های فروشگاه های جدید که در هر یک از بازارهای حوزه جغرافیایی خود برنامه ریزی شده، به شرکت امکان نظارت مؤثر بر برنامه­ های توسعه آینده خود را داده است. به نظر می ­رسد موفقیت مفهوم کیابی در قرن جدید در بازارهای وسیع اروپایی جذاب است.

نگاهی اجمالی به برند کیابی در سال ۲۰۱۹

کیابی که در سال ۱۹۷۸ در شمال فرانسه تأسیس شد و با معرفی مد کم هزینه برای کل خانواده، انقلابی در مد ایجاد کرد. امروزه کیابی با شبکه ای از ۵۰۵ مغازه در سراسر جهان و گردش مالی ۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۹ و رشد ۲/۴ درصد به عنوان نمادی از سادگی و جهانی بودن، خود را به اثبات رسانید.

کیابی با ۵۶ طراح لباس در فرانسه و با بیش از ۱۰ هزار کارمند از ملیت های مختلف به عنوان خرده فروش پیشرو فرانسه معرفی شد. کیابی از ردپای زیست محیطی فعالیت خود آگاه است و با توسعه طیف وسیعی از محصولات طراحی شده از نظر زیست محیطی و یک زنجیره تأمین شفاف، مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی خود را از طریق برنامه KIABI HUMAN تأیید می کند و آموزش کارکنان و ذینفعان آن در زمینه تأثیرات انسانی و زیست محیطی تجارت را بر عهده گرفته است.

کار در کیابی چگونه است؟

کار-در-مجموعه-کیابی

کار-در-مجموعه-کیابی

کارمندان کمپانی کیابی در مکانی عالی که متشکل از افراد بااستعداد، شیفته مد و سرشار از انرژی است، مشغول به فعالیت هستند. در کیابی رویاها تحقق پیدا می کند و مدیریت علمی، تیم های متعهد و یک فرهنگ کارآفرینانه براساس جسارت و اعتماد پایه گذاری شده است. در کیابی می توانید به شغل رویایی خود دست پیدا کنید در حالی که در این کمپانی در بیان نظرات خود آزاد هستید و می توانید از ابتکار عمل استفاده کرده و با چالش ها روبرو شوید.

محصولات این برند شامل لباس زنانه، مردانه و بچگانه می باشد. کیابی در طیف لباس زنانه انواع بلوز، تی شرت بارداری، شلوار جین کمر بلند و تاپ جلیقه ای را به بازار عرضه کرده است. همچنین در دسته پوشاک بچگانه انواع لباس و دامن در طرح های سازگار با محیط زیست، طرح های چاپی و فانتزی به چشم می خورد. از لباس مخملی تا لباس بافتنی و رسمی بچگانه را می توانید از برند کیابی انتخاب و خریداری نمایید.

برند کیابی: پوشاکی بر تن فرانسوی ها

کیابی از جمله برندهایی است که همواره سعی دارد تا خود را با نیازها و انتظارات مشتریان وفق دهد تا بتواند بیشترین میزان رضایت را برای مشتریان خود به همراه داشته باشد. این برند در فرانسه طراحی می شود بنابراین با اطمینان می توان گفت که یکی از اصلی ترین برندهای پوشاک است که بر تن فرانسویان می درخشد و خودنمایی می کند. برند کیابی دارای شبکه توزیع در بسیاری از نقاط جهان است و از این جهت این برند برای مردم جهان کاملا شناخته شده است.

4
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها