پیراهن مردانه؛ استایل های رسمی و غیررسمی

10 دی 1399
پیراهن-استایل-رسمی-غیررسمی-

پیراهن مردانه یکی از محبوب ترین لباس هایی است که از جایگاه ویژه ای در استایل های رسمی و غیر رسمی برخوردار است. همچنین این لباس در انواع مدل یقه و در دو نوع آستین کوتاه و آستین بلند تعریف شده است. پیراهن های مردانه دارای جیب هستند که کاربرد چندانی ندارند و اغلب برای ایجاد تنوع در مدل ها لحاظ شده اند.

گذری کوتاه بر تاریخچه

تا قرن ۱۸ از این لباس به عنوان زیرپوش استفاده می شد اما در قرن نوزدهم این لباس به طبقه اشراف منحصر و محدود شد به طوری که فقط ثروتمندان می توانستند آن را بپوشند. فرم اصلی پیراهن به گونه ای بود که رنگ سفید تنها رنگ موجود بود و سردست های شیک و تمیز نشانه ای از متمایز بودن قلمداد می شد به این صورت که بیانگر این موضوع بود که فرد از طبقه اجتماعی مرفه می باشد. در حالی که افراد کارگر و قشر پایین جامعه لباس هایی با آستین هایی سیاه و کثیف به تن داشتند.

همچنین…

تا قبل از قرن ۱۸ این لباس به عنوان یک لباس مردانه معرفی شده بود اما در اواسط این قرن زنان توانستند از پیراهن استقاده کنند و همین موضوع آغازی شد تا زنان نیز همچون مردان بتوانند این لباس را بپوشند. امروزه وقتی از پیراهن صحبت می شود می توانیم انتظار مدل هایی متنوع و متقاوت از این لباس را داشته باشیم.

شکل گیری و ثبت اولین پیراهن

شکل-گیری-اولین-پیراهن

فرم این لباس در اواخر قرن ۱۹ شکل گرفت به نحوی که در سال ۱۸۷۱ شرکت برون و دیویس اولین نوع آن را به ثبت رساند. این پیراهن در قسمت سینه با دکمه بسته می شد و همین موضوع باعث شد تا نحوه به تن کردن آن تغییر کند چون تا قبل از شکل گیری فرم اصلی این لباس، مردان آن را از سر به تن می کردند.

مدل های متنوع پیراهن مردانه

پیراهن یکی از لباس های رسمی  است که در کمد آقایان می توانید چند دست از آن را به سهولت پیدا کنید. همچنین یکی از متداولترین لباس هایی مردانه محسوب می شود که در مراسمات و میهمانی ها زیر کت پوشیده می شود.

پیراهن اسپرت

پیراهن اسپرت مردانه

این مدل در دو نوع آستین کوتاه و آستین بلند به بازار عرضه می شود که کمی گشادتر از پیراهن های رسمی است و به آسانی با انواع شلوار جین ست می شود. چون پیراهن آستین کوتاه با کت و شلوار ست نمی شود بنابراین از آن به عنوان پیراهن رسمی نام برده نمی شود.

این پیراهن شباهت بسیاری به تی شرت های یقه دار آستین کوتاه یا پیراهن گلف دارد با این تفاوت که تی شرت های آستین کوتاه درای دو یا سه دکمه در قسمت یقه هستند.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که در گذشته از تی شرت ها به عنوان زیر پیراهنی استفاده می شد اما در طی زمان این نوع لباس دستخوش تغییراتی شده است.

پیراهن رسمی

پیراهن رسمی

این نوع پیراهن در زیر کت و شلوار پوشیده می شود و معمولا برای مجالس و مهمانی های رسمی بهترین پوشش محسوب می شود.

برند بیز(bizcollection)

فروشگاه پوشاک امی پیراهن مردانه برند بیز را در انواع طرح و رنگ به آقایان پیشنهاد می دهد. جنس این لباس ها از پنبه و پلی استر می باشد که در طرح های متنوع آستین دار و بدون آستین به مشتریان عرضه می شوند. از ویژگی های بارز این محصول می توان به عدم تغییر سایز در اثر شستشو و اتوکشی راحت اشاره کرد.

پیراهن هایی با یقه کوتاه و آستین های بلند یکی از مدل های رایج و پسندیده هستند که در زیر کت و ژاکت پوشیده می شوند. رنگ های متفاوت به همراه مدل های مختلف، این لباس را خواستنی تر کرده است.

این موارد برای تعریفی از این لباس کافی نیست و اگر بخواهیم تعریفی دقیق تر ارائه دهیم باید بگوییم که پیراهن رسمی مردانه به لباسی گفته می شود که دارای آستین های بلند، یقه و سردست می باشد. در این نوع مدل همه دکمه ها باید بسته شوند و بسته به سلیقه خود می توانید آن را با کراوات یا پاپیون ست کنید.

برند لوسان (LOSAN)

فروشگاه پوشاک امی پیراهن مردانه برند لوسان را در انواع رنگ و طرح به آقایان شیک پوش و خوش سلیقه پیشنهاد می دهد. این لباس ها فوق العاده نرم، لطیف و سبک و راحت هستند. همچنین در برابر مواد شوینده شیمیایی مقاوم هستند. عدم چین و چروک، ساییدگی، فرسایش و رنگ پذیری بالا از ویژگی های بارز این برند می باشد.

پیراهن مردانه رسمی

برند نوبل (NOBEL LEAGUE)

در هنگام خرید مواردی را لحاظ کنید تا بتوانید لباسی متناسب با اندام و سایز خود خریداری نمایید.

پیراهنی متناسب با اندازه خود خریداری نمایید. اما این موضوع چه مواردی را در بر می گیرد؟ وقتی در مورد خرید پیراهن مناسب با سایزتان صحبت می کنید باید در نظر بگیرید که منظور این است که لباس در قسمت تنه، سرشانه ها، شکم و سینه تنگ یا گشاد نباشد و همچنین بالاتنه و آستین ها خیلی بلند یا خیلی کوتاه نباشد. آستین ها باید به گونه ای باشند که مانع حرکت بازوها نشود.

علاقه جوانان به پوشیدن پیراهن های فیت و جذب باعث رونق بازار این نوع پیراهن شده است بنابراین طراحان مد با ایجاد و پیاده سازی طرح های مختلف بر روی پیراهن توانسته اند جوابگوی هر نوع سلیقه ای باشند. پیراهن هایی با رنگ سقید و با طرح های ساده یکی از پرطرفدارترین و خوش فروش ترین لباس های فروشگاه پوشاک محسوب می شوند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟