ژیله یا جلیقه؟

07 اسفند 1399
ژیله-یا-جلیقه؟

تفاوت ژیله با جلیقه چیست؟ در این مقاله به تفاوت بین این دو پوشش  محبوب و زیبا می پردازیم. اگر از نظر معنی دقیق تر به این دو واژه نگاه کنید تفاوت چندان محسوسی نمی بینید.

پوششی شیک و زیبا

پوششی شیک و زیبا
پوششی شیک و زیبا

برای اکثر افراد ژیله یا جلیقه یکی از پوشش های پرطرفداری است که در زیر کت و شلوار پوشیده می شود. ژیله یا جلیقه بافتنی می تواند به عنوان یک پوشش گرم برای پوشیدن بالاتنه به حساب آید. این پوشش بدون آستین بر روی پیراهن و در زیر کت قرار می گیرد. شباهت تمام مدل های متنوع ژیله در این است که در قسمت جلو بسته یا دارای دکمه هستند. اما در مورد یقه، تنوع مدل ها و بافت های متفاوتی به چشم می خورد.  

جنس ژیله

جنس ژیله

 ژیله ها به عنوان یکی از پوشش های فصل گرم از سوی آقایان و همچنین بانوان مورد استفاده قرار می گیرند. جنس ژیله اغلب از پشم و کامواهای ضخیم می باشد با این تفاوت که هر فرد علاقمند به بافتنی می تواند بنا به سلیقه خود از کامواهایی با ضخامت های مختلف در بافت این ژیله ها استفاده کند.

ژیله را با چه لباس هایی ست کنیم؟

ژیله را با چه لباس هایی ست کنیم؟

طرح ها و مدل های متنوع این پوشش شیک طوری است که به آسانی با لباس و اکسسوری هایتان ست می شود. ژیله ها معمولا روی پیراهن یقه دار، بلوزهای یقه گرد و تیشرت های آستین دار پوشیده می شوند.

در نظر داشته باشید که ژیله های که در زیر کت می پوشید در قسمت کمر کیپ تن شما باشد تا ضمن برخورداری از تن خور شیک ژیله از یک استایل زیبای زمستانی نیز بهره مند گردید.

شباهت ژیله با جلیقه

شباهت ژیله با جلیقه

بدون آستین بودن این دو لباس از جمله ویژگی هایی است که در جدول شباهت ها می توان آن را لیست کرد. اما تفاوت آن ها را باید در جنس و کاربرد جستجو کنیم.

تفاوت ژیله با جلیقه

تفاوت ژیله با جلیقه

ژیله ها جزو لباس های بافتنی محسوب می شوند در حالی که جلیقه می تواند هم به صورت بافت باشد و هم از پارچه های متفاوت تهیه گردد.

جلیقه یک اکسسوری شیک و جذاب

جلیقه-یک-اکسسوری-شیک-و-جذاب
جلیقه-یک-اکسسوری-شیک-و-جذاب

جلیقه ها بیشتر جنبه تزئین دارند و به عنوان یک اکسسوری جذاب در استایل های رسمی و با کت و شلوار ست می شوند. با این حال متناسب با جنس پارچه به کار رفته در دوخت جلیقه، می توانید از آنها در فصول سرد و گرم سال نیز استفاده کنید.

مدل های متنوع جلیقه

جلیقه یقه هفت ماشین بافت یکی از مدل های رایج و محبوب در بین آقایان محسوب می شود. جلیقه یقه گرد، جلیقه جلو باز دکمه دار و جلیقه یقه آرشال از جمله مدل های رایج و پرطرفدار جلیقه به حساب می آیند.

ژیله یقه هفت در میان آقایان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .اگر جزو افرادی هستید که این مدل ژیله برایتان جذابیت خاصی دارد پس بهتر است که در زیر آن از پیراهن یقه دار استفاده کنید. پیراهن یقه ایستاده هم می تواند انتخاب مناسبی برای زیر ژیله باشد.

چه مدل جلیقه ای بپوشیم؟

جلیقه ای بپوشید که مناسب سایز اندام شما باشد به عبارتی نه تنگ و نه گشاد باشد بلکه فیت تن باشد. حدالمقدور دکمه های جلیقه را باز نگذارید چون یه ظاهر شلخته و نامرتب به شما می دهد. ضمنا از پوشیدن جلیقه بر روی پیراهن های گشاد خودداری کنید چون قسمت های اضافی لباس از گوشه های جلیقه به طرز نامرتبی به چشم می آید.

جلیقه را با چه لباس هایی ست کنید؟

آقایانی که طرفدار استایل اسپرت هستند معمولا جلیقه را با شلوار جین و کتان ست می کنند. برای استایل های مجلسی و رسمی جلیقه مردانه با ست پیراهن و کراوات استایلی جذاب و شیک به آقایان می بخشد.

رنگ جلیقه

رنگ-جلیقه

جلیقه هایی با رنگ های روشن و تیره را می توانید با پیراهن سفید یا آبی ست کنید. البته می توانید جلیقه و شلوار را با هم ست کنید و استایل خاصی برای خود خلق کنید بدین صورت که جنس جلیقه و شلوار یکی باشد.

مدل های متنوع ژیله زنانه

یکی از لباس های محبوب زمستانی زنانه، ژیله می باشد که اکثرا در کمد هر بانوی خوش سلیقه ای چند مدل از آن به چشم می خورد. این لباس در مدل ها و جنس های مختلف به بازار عرضه می شود بنابراین هر فرد با توجه به نوع پوشش و استایل خود آن را انتخاب و خریداری می نماید.

ژیله های بافتنی زنانه از جمله مدل های پرطرفدار در میان بانوان محسوب می شوند. این ژیله های بافتنی اکثرا جنبه زیبایی دارند و کمتر می توان روی آنها به عنوان پوشش زمستانی مناسب حساب کرد.

دو مدل کوتاه و بلند ژیله های بافتنی از جمله متداول ترین مدل ها محسوب می شوند. در این میان ژیله های بافتنی بلند به عنوان سارافون بافتنی نامگذاری شده اند.

ویژگی هایی که یک ژیله بافتنی باید از آن برخوردار باشد؟

ویژگی های یک ژیله بافتنی

قبل از هر چیز به تفاوت بلوز زنانه و ژیله می پردازیم. وجه تفاوت این دو در آستین است به صورتی که ژیله بدون آستین است و شباهت زیادی به جلیقه دارد. البته همانطور که در مطالب فوق اشاره کردیم این دو با هم متفاوت هستند.

ژیله کوتاه را با چه لباسی باید ست کرد؟

این مدل که معمولا قد آن تا کمر می رسد بهتر است بر روی بلوز یا مانتو پوشیده شود. به مدل ژیله ای که می پوشید توجه داشته باشید تا با سایر لباس های شما هماهنگی داشته باشد به نحوی که از یک استایل بی عیب و نقص برخوردار باشید.

برای افرادی که استایل های اسپرت جزء اصلی پوشش آنها محسوب می شود ژیله ها می توانند گزینه مناسبی برای پوشیدن باشند. اما در مورد افرادی که از استایل رسمی برخوردار هستند پوشیدن ژیله پیشنهاد نمی شود.

ژیله های بلند را با چه لباس هایی باید ست کرد؟

یکی از ویژگی های بارز ژیله ها این است که دارای آستین نیستند بنابراین باید در زیر آنها لباسی پوشیده شود که آستین دار باشد. البته نقش ژیله های بلند اندکی متفاوت تر از ژیله های کوتاه است چرا که از این مدل به عنوان مانتو نیز استفاده می شود.

جلیقه های زنانه

جلیقه های زنانه
جلیقه های زنانه

جلیقه های اسپرت و جلیقه های مجلسی دو مدل از متداولترین جلیقه های زنانه محسوب می شوند. دقت داشته باشید که با توجه به نوع استایلتان باید مدل جلیقه را انتخاب کنید. به طور مثال خانم هایی که از طرفداران پروپاقرص مدل های متنوع شلوار هستند می توانند جلیقه اسپرت را با شلوار ست کنند و خانم هایی که دامن یکی از گزینه های اصلی در استایلشان می باشد بهتر است که جلیقه مجلسی را با دامن ست کنند.

جلیقه های جین یکی از مدل های محبوب و پرطرفدار در میان دختران نوجوان و جوان به شمار می رود. البته بانوانی هستند که لباس های جین را در استایل خود بیشتر از هر جنس دیگر ترجیح می دهند. جلیقه جین در کنار شلوار جین یک ست زیبای دخترانه را تشکیل می دهد. در کنار جلیقه جین می توان از جلیقه نگین دار، جلیقه سنتی، اسپرت، مجلسی و جلیقه کوتاه و بلند نیز نام برد.

جلیقه هایی متناسب با فصل های سال بپوشید.

جلیقه هایی متناسب با فصل های سال بپوشید.

جلیقه های اسپرت یکی از پوشش های محبوب پاییزی به شمار می روند که در جنس و مدل های مختلف به بازار عرضه می شوند.

برای استایل های پاییزی و زمستانی خود حتما جلیقه های خزدار و جلیقه های بادی را در میان لباس های خود بگنجانید. این مدل جلیقه ها را می توانید با شلوارهای جین و کتان ست کنید.

جلیقه مردانه

وقتی از جلیقه حرف می زنیم مدل های متنوعی با طرح های نوین و زیبا به ذهنمان خطور می کند. اما باید برای دسته بندی جلیقه ها به نحوه دوخت، طرح و نوع پارچه به کار رفته در آنها توجه کرد. چون با این کار می توانیم برای هر مدل جلیقه یک ست کامل از لباس های مد نظرمان را کنار بگذاریم و از این ترکیب فوق العاده، استایل های متنوع و جذابی را خلق کنیم. پس برای انتخاب و پوشیدن هر جلیقه به مکان، زمان و مراسم و موقعیت ها توجه داشته باشید و در ضمن برای پوشیدن تمام استایل هایی که مورد پسندتان است قبل از هر چیز به سایز اندام خود توجه داشته باشید. چون با توجه به درشت اندام بودن یا باریک بودن بالاتنه خود و همچنین کوتاه یا بلند قد بودنتان می توانید از جلیقه های مختلف استفاده کنید.

جلیقه هایی با پارچه های ساده یا طرح دار

انتخاب هر فرد می تواند یک جلیقه ساده باشد که با پیراهنی ساده و یکرنگ ست شده است. ترکیب این لباس با کت و شلوار استایل مناسبی برای مراسمات غیررسمی به شمار می رود.

اما در مورد جلیقه های راه راه و چهارخانه قضیه اندکی متفاوت تر است چون برای ست کردن جلیقه هایی با خطوط ظریف یا خطوط درشت و همچنین چهارخانه ریز یا درشت در کنار پیراهن مد نظرتان به خلاقیت بیشتری نیاز است. چون انتخاب این مدل جلیقه ها باید محتاطانه صورت گیرد چرا که یک ترکیب نادرست می تواند انتظار شما از یک استایل شیک و بی نقص را به هم بریزد.

به طور مثال برای مراسمات عروسی یا مراسمات رسمی یک کت و شلوار رسمی در رنگ های تیره با یک جلیقه نسبتا روشن ترکیب چشم گیری به نظر می رسد.

جنس جلیقه ها

متناسب با سرد یا گرم شدن هوا توجه به جنس جلیقه در اولویت قرار می گیرد. به طور مثال به محض گرم شدن هوا جلیقه های پنبه ای برای موقعیت های رسمی در استایل های آقایان خیلی بیشتر به چشم می خورند. جلیقه های پشمی همانطور که از نامشان پیداست گزینه مناسبی برای یک ست زیبای پاییزی به شمار می روند بدین صورت که می توانید این جنس جلیقه را با پیراهن فلانل و شلوار جین یا کتان ست کنید. البته نباید فراموش کنیم که ست کردن جلیقه های پشمی با کت های کتان خوش سلیقه بودن فرد را بیش از پیش به معرض نمایش می گذارد. برای فصل زمستان ست کردن جلیقه با اورکت و برای فصل تابستان ترکیب یک جلیقه پارچه ای در کنار یک پیراهن ساده می تواند یکی از انتخاب های مناسب برای هر فرد خوش سلیقه ای باشد.

مدل دکمه دوزی جلیقه ها

تا به حال به مدل دکمه دوزی جلیقه ها توجه کرده اید؟ جلیقه هایی که دارای یک ردیف دکمه هستند و به آنها تک ردیف دکمه می گویند. همچنین به جلیقه هایی که از دو ردیف دکمه برخوردارند عناوینی همچون دو ردیف دکمه، دو سینه و شش دکمه را داده اند. جلیقه های یک ردیف دکمه برای استایل های کژوال و غیر رسمی و جلیقه های دو ردیف دکمه برای استایل های رسمی مناسب ترین گزینه به شمار می روند.

با همه این اوصاف در هنگام خرید جلیقه به سایز و فرم بدن توجه داشته باشید چون جلیقه تنگ یا گشاد یک تناقض نه چندان خوشایند را در استایل شما به نمایش می گذارد. همچنین با توجه به مدل جلیقه و یقه آن پیراهن خود را انتخاب کنید.

جلیقه زمستانی مردانه

برای هر فردی انتخاب لباس های مناسب پاییزی و زمستانی در عین گرم نگه داشتن بدن، باید به خوش استایل بودن وی نیز کمک کند.

جلیقه پاییزی کلاه دار مردانه یا جلیقه پفی پاییزی و همچنین جلیقه زمستانی اسپرت در مدل های بدون آستین از جمله لباس های محبوب در میان آقایان به شمار می روند.

1
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟