کت های مردانه؛استایل مردانه شیک

02 تیر 1400
کت-مردانه-استایل-شیک

کت های مردانه در انواع مختلف رسمی، اداری و اسپورت بخش زیادی از استایل آقایان را پوشش داده اند. متناسب با رنگ، جنس و فیت بودن کت می توان آن را در موقعیت های مختلف و مراسمات پوشید. در زبان انگلیسی از کت با عنوان ژاکت (Jacket) نام برده می شود. در ادامه مطلب به رایج ترین مدل کت مردانه می پردازیم.

استایلی برای شیک پوشان

امروزه کت تک مردانه در استایل های نیمه رسمی و اسپورت خود را بیش از گذشته نشان می دهد به طوی که نسل جوان تمایل زیادی به پوشیدن کت تک و ست کردن استایل خود با آن دارند.

البته نباید فراموش کرد که انتخاب صحیح رنگ و جنس شلوار، پیراهن و کفش در شیک پوشی استایل و ست کردن آن با کت مورد نظرتان بسیار حائز اهمیت است.

با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به انواع کت مردانه و ویژگی های آن ها بپردازیم.

کت اسپورت و استایل نیمه رسمی؟

در گذشته برای شرکت در مسابقات یا هنگام شکار کت اسپورت پوشیده می شد. این کت در بین سایر مدل ها دارای بیشترین تنوع در جنس، طرح و رنگ می باشد. همچنین این کت با شلوار متفاوت پوشیده می شود.

کت تک مردانه یکی از لباس های پرطرفداری است که در کمد آقایان چند دست از آن حتما به چشم می خورد. طیف وسیعی از رنگ ها در کت های اسپورت، به چشم می خورد همچنین مدل های این نوع نسبت به سایر مدل ها از تنوع بیشتری برخوردار است. کت اسپورت در گروه استایل های غیر رسمی و نیمه رسمی قرار می گیرد. این مدل در میان دانشجویان مرد خواستنی تر است که معمولا با کفش کالج و کفش های چینو ست می شوند.

غالبا کت اسپورت با شلوار جین ست می شود، کتی که جزئیاتی ظریفی همچون جیب جلویی مجزا و وصله روی آرنج، آن را متفاوت تر از سایر مدل ها نشان می دهد. البته گاها وصله از جنس و رنگی متفاوت از کت و بر روی سرشانه نیز به چشم می خورد.

کت های اسپرت از جنس های مختلفی از جمله فانل، کشمیر و ابریشم دوخته می شوند. کت اسپرت مردانه پشمی یکی از پرطرفدارترین و شیک ترین نوع کت شناخته شده است.

انواع کت اسپرت مردانه

در نگاه اول همه کت های اسپرت شبیه هم هستند اما در واقعیت اینطور نیست بلکه برای موقعیت ها و گروه های سنی مختلف انواع کت اسپرت طراحی و تولید شده اند.اگر می خواهید کتی بپوشید که رنگ آن متفاوت از رنگ شلوارتان باشد ولی در بافت مشابه هم باشند، کت اسپرت بهترین گزینه است. کت مردانه اسپرت در عین جذابیت کاملا راحت هستند و آقایان می توانند در بسیاری از مناسبت ها این مدل را به تن کنند.

کت تک یا بلیزر ؟

این کت تک در گروه استایل غیر رسمی و نیمه رسمی قرار می گیرد، هر چند که نسبت به کت اسپورت، رسمی تر است. جنس نازک و نرم این کت در مقایسه با سایر کت ها خیلی به چشم می آید. این کت معمولا از کشمیر، پلی استر، پشم و سرژ تهیه می شود. کت بلیزر در رنگ های خاکستری، زرشکی، سبز و مشکی به بازار مصرف ارائه می شود. به عبارتی این کت در رنگ های سرد و تیره یا خنثی و با دکمه های فلزی نقره ای یا طلایی از سایر مدل ها متمایز می شوند.

این کت غالبا برای استفاده روزمره دوخته می شود. این مدل کت در مدارس بریتانیا و گاها در بعضی از سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی از این کت به عنوان یونیفرم استفاده می شود . از ویژگی های این مدل کت قابلیت ست شدن آن با انواع لباس است. بلیزر را می توان با انواع بلوز، پیراهن و تی شرت پوشید.

کت رسمی یا Suit Jacket

یکی از متداول ترین و رایج ترین کت مردانه که هر مردی حداقل یک مدل از آن را در کمد خود دارد. جنس، طرح و رنگ کت با شلواری که می پوشند یکی است.

کت رسمی همانطور که از نامش پیداست در گروه استایل های رسمی قرار می گیرد. رنگ بندی این مدل کت محدود و منحصر به رنگ های خاکستری، سرمه ای و مشکی می باشد. کت رسمی اغلب با شلوار همرنگ خود ست می شود، به عبارتی کت و شلوار رسمی متدوال ترین نوع برای ست کردن این مدل است. با این وجود می توان این کت را با شلوار جین ساده پوشید هر چند رسمی بودن این کت تا حدود زیادی مانع ست کردن آن با لباس های غیر رسمی می شود.

کت Nehru

نام این کت از نام اولین نخست وزیر کشور هند گرفته شده است. هم مردان و هم زنان می توانند این مدل کت را بپوشند هر چند که پوشیدن آن در میان مردان متداول تر است. این کت از بالا تا لگن کشیده شده است و دارای یقه ماندرین می باشد.

کت Dinner

این کت مردانه در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می شود و اغلب در مراسم اجتماعی رسمی پوشیده می شود. برای مراسم شام و با شلوار هم رنگ آن پوشیده می شود. این مدل کت غالبا با کراوات یا پاپیون ست می شود.

جنس کت تک مردانه برای فصول سرد

کت پشم یا فلانل یکی از بهترین جنس ها برای کت پاییزی و زمستانی به حساب می آید. این کت وزن سبکی دارد و در رنگ های متنوع موجود می باشد، رنگ های که برای موقعیت های غیررسمی می توانند به وجودآورنده یک استایل شیک و بی نقص باشند.

کت تک از جنس فاستونی برای موقعیت های رسمی انتخاب مناسبی به شمار می رود. بافت زیبای فاستونی باعث شده تا سنگینی آن کمتر به چشم بیاید. کت تک فاستونی مناسب فصول سرد است و از دوام بالایی برخوردار است.

در هنگام خرید توجه داشته باشید که کت را برای چه موقعیتی می خواهید، برای یک مراسم رسمی یا استفاده روزمره کت می پوشید؟ همچنین توجه داشته باشید که کت تنگ نباشد بلکه باید اندازه و فیت باشد. به قد کت و اندازه سرشانه ها توجه کنید و متناسب با استایلتان رنگ کت خود را انتخاب کنید. کت تک مردانه را با توجه به استایل خود با بلوز یقه هفت، پیراهن چارخانه، جلیقه و شلوار جین می توانید ست کنید.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی

یکی از محصولات محبوب و پرطرفدار در میان آقایان کت تک های فروشگاه امی می باشد. این کت تک ها در برندهای معروفی همچون اچ اند ام و کیابی عرضه می شوند.

کت مردانه اچ اند ام

این کت از پنبه ساخته شده است. فرم و شکل ظاهری کت بسیار شیک و راحت است. همچنین این کت دارای دو جیب پاکتی در قسمت جلو و یک جیب دیگر روی سینه است. وجود دو دکمه در جلو و یک دکمه زاپاس در قسمت داخلی کت از ویژگی های ظاهری این کت مردانه شیک اچ اند ام محسوب می شوند.

کت مردانه کیابی

این کت از پلی استر ساخته شده است و دارای قابلیت اتوکشی می باشد. این کت دارای برشی راسته و طرحی ساده و زیبا است. دو جیب در قسمت داخلی، یک جیب روی سینه و دو دکمه در جلو از ویژگی های ظاهری کت مردانه کیابی به شمار می روند.

0
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟