کفش اورجینال ؛ بهترین کفش های اورجینال و خرید مناسب در مهاباد

03 آبان 1400
کفش-اوررجینال

یکی از مواردی که خرید آن بسیار لذت بخش است و حس بسیار جالبی برای انسان دارد، خرید کفش است. به خصوص خرید کفش اورجینال که حس خیلی خوبی دارد. کفش هایی که از تمامی لحاظ عالی هستند و راه رفتن و ورزش کردن با آن ها را می توان یکی از تجربه های کم نظیر به شمار آورد.

کفش های اورجینال که علاوه بر ظاهر بسیار شیک و همه پسندی که دارند، از لحاظ راحتی و طبی بودن بسیار مناسب هستند و نه تنها راه رفتن با آن ها موجب ایجاد درد در قسمت های پا و همچنین کمر درد نمی شود بلکه حتی در برخی موارد در بهبود دردهای این قسمت از بدن فرد بسیار هم مفید و کاربردی هستند.

حتما شما هم به این نکته دقت کرده اید که خرید کفش یکی از مهم ترین و حساس ترین خرید ها به حساب می آید. و این موضوع می تواند چندین دلیل داشته باشد. یکی از دلایل مهم این است که اگر سایز کفش مناسب نباشد به خصوص اگر از سایز پا کوچکتر باشد می تواند ضربات سنگینی برای جسم و به خصوص پاهای فرد ایجاد کند. از آن جا که همیشه شنیده ایم که می گویند پا قلب دوم انسان است و واقعا هم یکی از قسمت های مهم بدن انسان پاهای او است، پس انتخاب کفش نامناسب می تواند باعث وارد کردن صدمه به بسیاری از قسمت های بدن او شود.

از دیگر دلایل اهمیت انتخاب مناسب کفش می توان به قیمت آن اشاره کرد به خصوص اگر آن کفش اورجینال باشد. در این حالت ممکن است با انتخاب نامناسب یک کفش گران قیمت اورجینال که از قضا قابل برگشت دادن هم نیست، فرد از لحاظ مادی دچار ضرر شود.

تعریف

کفش را می توان پوشاکی برای پا در نظر گرفت. این وسیله برای محافظت و راحتی پای انسان طراحی شده است. البته امروزه از کفش اورجینال علاوه بر راحتی و محافظت از پا به عنوان یک وسیله تزئینی و مد هم استفاده می شود. طراحی کفش در طول زمان و بسته به فرهنگ هر منطقه بسیار متفاوت بوده است.

مدل های ابتدایی کفش بیشتر به صورت بافت های تار و پودی بودند چیزی شبیه به گیوه های امروزی که هنوز هم در بسیاری از مناطق جهان از جمله ایران خودمان کاربرد دارد. اگرچه پای انسان می تواند خود را با مناطق مختلف و شرایط آب و هوایی سازگار کند ، اما همچنان در برابر خطرات زیست محیطی مانند سنگ های تیز و دمای شدید آسیب پذیر است و این کفش است که آن را در برابر این خطرات محافظت می کند.

به طور سنتی ، کفش ها از چرم ، چوب یا بوم ساخته می شدند ، اما امروزه بیشتر مدل های کفش از موادی مانند لاستیک ، پلاستیک و سایر مواد نفتی مشتق شده ی پتروشیمی ساخته می شود. صنعت کفش سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار درجهان صرف تولید کفش های متنوع می کند. البته بر اساس سایت ویکی پدیا پایان ۹۰ درصد از کفش ها به محل دفن زباله ختم می شوند ، چرا که جدا کردن مواد ، بازیافت و یا استفاده مجدد از آن ها بسیار به سختی امکان پذیر است.

تاریخچه

به طور سنتی ، کفش ها از چرم ، چوب یا بوم ساخته می شدند ،
به طور سنتی ، کفش ها از چرم ، چوب یا بوم ساخته می شدند

همانطور که اشاره شد کفش ها از پای انسان در مقابل خطرات محافظت می کردند به همین خاطر انسان ها از همان ابتدا به فکر تهیه ی وسیله ای برای پای خود بوده اند. وسیله ای که با آن بتوانند بهتر کارهای روزمره ی خودشان را انجام دهند برخی از این نمونه ها بعدا کشف شدند. می توان گفت که چه کفش های اورجینال درجه یکی که بعد از چندین هزار سال باز هم ماندگار شده اند.

قدیمی ترین کفش های کشف شده نوعی صندل از پوست گیاه است که قدمت آن ها به حدود ۷۰۰۰ یا ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد است ، که در غار فورت راک در ایالت اورگان ایالات متحده در سال ۱۹۳۸ پیدا شد. همچنین قدیمی ترین کفش چرمی جهان، ساخته شده از یک تکه پوست گاو که دارای ریسمانی چرمی در قسمت جلویی و پشتی است و در مجتمع غار آرنی واقع در کشور ارمنستان در سال ۲۰۰۸ پیدا شد و گمان می رود قدمت آن به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد برسد.

فرهنگ

کفش ها با توجه با فرهنگ ها و البته اقلیم هایی که در آن پوشیده می شوند هم متفاوت هستند. برخی از مدل ها منقرض شده اند اما بعض از نمونه ها هنوز هم وجود دارند. به عنوان مثال گیوه های مردمان کورد که به (که لاش – kalash) معروف است را می توان جزو نمونه هایی دانست که هنوز هم در میان این قوم و مردمان آن کاربرد فراوانی دارد.

مدل های متنوع

مدل های متنوع
مدل های متنوع

کفش ها هم مدل های متنوعی دارند که هر کدام از مدل ها را می توان به نوعی متعلق به شرایط, موقعیت ها و مناسبت های خاصی دانست. از انواع کفش ها می توان به کفش های مجلسی، کفش های ورزشی، کفش های اسپرت یا همان کتونی ها، بوت ها و نیم بوت ها، کفش های ساحلی و انواع صندل ها اشاره کرد.

کفش های مجلسی

کفش های مجلسی جزو کفش های خاص هستند که مخصوص مهمانی ها، مراسمات و جلسات رسمی هستند. این نوع از کفش ها بیشتر با لباس های رسمی مانند کت و شلوار ها پوشیده می شوند. البته انواع کفش های مجلسی وجود دارند اما اگر بخواهید که کفشی راحت و با دوام داشته باشید حتما کفش های اورجینال را خریداری کنید که طول عمر بالایی هم دارند.

جنس کفش های مجلسی بیشتر از چرم طبیعی و مصنوعی و همچنین از فوم است. برخی مدل ها هم که قیمت های بسیار بالایی دارند از چرم حیواناتی مانند مار، تمساح و نظیر ان ها تهیه می شوند.

بوت ها و نیم بوت ها

بوت ها و نیم بوت ها
بوت ها و نیم بوت ها

بوت ها و نیم بوت ها که در سایت امی مقالات تخصصی در مورد آن ها نیز وجود دارد هم جزو انواع مدل کفش ها به حساب می آیند این مدل از کفش ها بیشتر برای آب و هوای سرد و نیز استفاده در کوهنوردی و کوهپیمایی کاربرد دارند. مدل های اورجینال این مدل ها دوام بسیار بالایی دارند.

کفش های ورزشی اورجینال

یکی دیگر از کفش های موجود را می توان انواع کفش های ورزشی دانست. کفش هایی که هر کدام برای ورزشهای خاصی طراحی شده اند و نمی توان هیچ کدام از آن ها را در ورزش های دیگر استفاده کرد. به عنوان مثال کفی کفش های فوتبال دارای استوک های تیز است که اگر از آن برای فوتسال استفاده شود صدمات شدیدی به فرد وارد می کند و بالعکس. همچنین کفش های کشتیگیران، وزنه برداران، اسکی بازها و دیگر ورزش ها ویژگی های خاص خودشان را دارند. نکته ی مهم در این مورد هم خرید کفش اورجینال است که تمام ویژگی های لازم را داشته باشد.

کتونی ها

کفش های اسپرت یا کتونی ها هم انواع مختلفی دارند. برخی از نمونه ها برای کارهای روزمره مورد استفاده قرار می گیرند، بعضی دیگر مناسب پیاده روی هستند و در بعضی موارد هم از آن ها برای دوندگی های روزانه استفاده می کنند. انتخاب کفش اورجینال در این حالت هم بسیار مهم است چرا که استفاده از کفش نامناسب برای پیاده روی یا دوندگی نه تنها به سلامت بدنی فرد کمک نمی کند بلکه باعث بروز مشکلاتی برای پا و زانوی فرد هم نمی شود.

کاربرد انواع کفش ها و لزوم اورجینال بودن شان

 انواع کفش
انواع کفش

کفش ها هم مثل سایر لوازم و البته لباس و پوشاک کاربردهای متنوعی دارند. در واقع همان طور که برای ورزش های مختلف باید از کفش های مختص به آن ورزش استفاده کرد. برای انجام فعالیت های خاص هم کفش های مخصوص به آن فعالیت وجود دارد.

برخی از کفش ها به عنوان تجهیزات ایمنی پوشیده می شوند ، مانند چکمه های فولادی که در محل کار مورد نیاز کفش هستند. و همچنین انواع کفش های مرتبط با مشاغل پرخطر مانند آتش نشانی و همچنین بوت های نظامی که هر کدام از این کفش ها هم باید ویژگی های مخصوص برای انجام آن فعالیت را داشته باشند.

به همین خاطر استفاده از کفش اورجینال در این موقعیت ها بسیار ضروری است. آتش نشانی را در نظر بگیرید که در ساختمانی برای نجات افراد داخل آن خودش را به درون آتش و دود میاندازد، اگر کفش های خودش از مواد اصلی و اورجینال ساخته نشده باشد و در مقابل حریق و حرارت استحکام و دوام بالایی نداشته باشد، خودش قبل از همه دچار مشکلاتی می شود و ممکن است خسارات جبران ناپذیری را هم به خود و دیگران وارد کند.

چرا کفش اورجینال؟

از ابتدای مقاله به این نکته بسیار اشاره شد که یکی از مسائلی که در خرید کفش بسیار مهم است اورجینال بودن آن است، اما چرا؟ از آن جایی که کفش های اورجینال توسط برند های معتبر و مشهور دنیا تولید می شوند به همین خاطر مواد به کاربرده در آن همگی درجه یک هستند و به همین خاطر می تواند از وجوه زیادی برای کاربر مناسب باشد.

یکی از مهمترین حسن و خوبی کفش های اورجینال ماندگاری و دوام بالای آن هاست این مدل کفش ها با مواد درجه یکی که در تولید آن ها به کار برده شده است، می توانند تا مدت زمان زیادی برای فرد کاربرد داشته باشند. همین ویژگی باعث می شود که فرد مجبور نباشد در فواصل زمانی کوتاه کفش های جدیدی تهیه کند آن هم به خاطر اینکه کفش خودش دیگر کارایی لازم را ندارد، پس می توان گفت از لحاظ مادی هم بسیار مقرون به صرفه است.

از دیگر ویژگی های کفش های اورجینال می توان به راحتی و تناسب آن اشاره کرد که برای فردی که آن را می پوشد به ارمغان می آورد. کفش های اورجینال حس واقعا شگفت انگیزی دارند و فرد با پوشیدن آن و راه رفتن به مدت طولانی با آن کفش ها اصلا احساس خستگی و درد در قسمت پا را نمی کند. این در حالی است که کفش های تغلبی که مواد به کار برده شده در آن ها کیفیت لازم را ندارند بعد از مدت کوتاهی باعث ایجاد درد در ناحیه ی کف پا، زانوها و همچنین کمر می شوند.

قسمت های مختلف

قسمت های مختلف
قسمت های مختلف

کفش ها دارای قسمت های مختلفی هستند که تغییر در هرکدام می تواند باعث ایجاد تغییر در قیمت، مدل و حتی سبک کاربرد آن ها نیز شود. کفش ها دارای قسمت های رویه ی اصلی کفش، قسمت داخلی، کفی یا زیره ی داخلی، کفی یا زیره ی خارجی، قسمت میانی این دو زیره، بنده های کفش (در مدل های بند دار) و همچنین قسمت پاشنه هستند.

هرکدام از این قسمت ها هم جنس های متنوعی دارند که برای موقعیت های خاص می توانند کاربرد داشته باشند.

در قسمت لایه ی بیرونی امروزه با به کار بردن غشای ضد آب باعث می شوند که این کفش ها برای انواع اب و هوا هم مناسب باشند به خصوص مدل های بوت و نیم بوت که برای زمستان ها و کوهنوردی کاربرد دارند.

کارخانجات تولید کفش اورجینال

گاهی اوقات پیش می آید که در هنگام خرید کفش اورجینال با مسئله ای عجیب روبرو می شویم و آن هم این است که بر روی کفش برندهای مشهور دنیا زده شده Made in China یا Made in Jordon و یا Made in Myanmar اما دلیل آن چیست؟

در جواب باید بگوییم که بیشتر تولیدی های مشهور در جهان محصولات خودشان را به چنین کشورهایی می دهند که این خود چندین دلیل دارد. از مهمترین دلایل آن می توانیم به ارزان بودن کارگر در این کشورها اشاره کنیم که در نتیجه باعث کاهش چشمگیر قیمت نهایی آن محصول می شود و همین امر هم در فروش بیشتر آن محصول تاثیر به سزایی دارد.

قیمت کفش اورجینال

قیمت کفش های اورجینال هم خودش یکی از مهمترین قسمت هایی است که باعث می شود هرکسی نتواند از عهده ی خرید آن بر بیاید. و این در حالی است که حتی برخی از این کفش ها به کشور ما وارد هم نمی شوند.

برای افرادی که دوست دارند از این کفش های اورجینال تهیه کنند و البته قیمت مناسبی هم برای آن ها داشته باشد پیشنهاد می کنیم که حتما از بازار تاناکورای مهاباد دیدن کنند. در این مجموعه بسیاری از کفش های اورجینال از برند های معتبر دنیا وجود دارد که می توان آن را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت نمایندگی تهیه کرد.

کفش اورجینال یا فیک…؟

کفش اورجینال یا فیک...؟
کفش اورجینال یا فیک…؟

یکی از مسائلی که ممکن است در خرید کفش جزو نکات مهم باشد، دانستن این موضوع است که آیا کفش اورجینال است یا فیک و تغلبی. فهمیدن این نکته نیازمند اطلاعات زمینه ای در این مورد است که مبادا فرد ندانسته کفش های کپی و های کپی را خریداری کند. برای اگاهی از این مطالب هم می توان قبل از خرید کفش از افرادی که در این زمینه تخصص دارند پرس و جو کرد و همچنین در اینترنت درباره ی آن تحقیق کرد تا در هنگام خرید کفش اورجینال این استرس را نداشته باشید که کفش شما فیک باشد.

مجتمع بزرگ امی

از آن جا که تخصص اصلی مجتمع بزرگ امی فروش لباس و پوشاک است به همین خاطر موجودی کفش های این مجموعه از برندهایی است که خودش به صورت مستقیم وارد می کند. در این مجموعه می توانید کفش هایی از برند های لوپیلو، لیورجی و کریویت را مشاهده کنید که همگی متعلق به هلدینگ لیدل آلمان هستند. همچنین بوت هم و نیم بوت های این برندها هم در مجموعه ی امی یافت می شود که مدل های بسیار متنوع و شیکی دارند.

مجتمع بزرگ امی
مجتمع بزرگ امی

امیدوارم که خواندن این مقاله در افزایش آگاهی شما تاثیر به سزایی داشته باشد. خوشحال می شویم که دیدگاه خودتان را در این باره با ما در میان بگذارید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟