کلاه زنانه؛ ترندهای ۲۰۲۱

13 مهر 1400
کلاه زنانه؛ ترندهای 2021

کلاه زنانه؛ ترندهای ۲۰۲۱ موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به معرفی مدل هایی از کلاه زنانه می پردازیم که به عنوان ترند در سال ۲۰۲۱ معرفی شده اند. کلاه‌ها از روزگار گذشته تا به امروز در استایل‌های زنانه حضورداشته‌اند و امروز هم به شکل‌های مختلف و در استایل های متنوع مورد استفاده قرار می گیرند.

برندهای عرضه کننده کلاه

برندهای مختلفی انواع کلاه زنانه و دخترانه را عرضه می کنند. برندهایی همچون آدیداس، جک ولف، اسکین، ثمین، رؤیا، نورث فیس، آلدو و … مجموعه های بی نظیری از کلاه مردانه و زنانه را برای استایل های مختلف طراحی و تولید نموده اند.

همچنین…

در اکسسوری زنانه ترند پاییز ۲۰۲۱ همانند فصل قبل دوگانگی خاصی دیده می‌شود. دنیای فشن در این فصل ترندهای طبق چهارچوب و قواعد خاص را کنار زد. طیف متنوعی از کلاه‌ها در استایل‌های پاییزی به چشم می خورد. کلاه های بافتی که همواره جزو کلاه های دوست داشتنی فصول سرد سال محسوب می شوند و از گذشته تا به امروز جایگاه خود را همچنان در استایل های شیک و جذاب حفظ کرده اند.

مدل های متنوع کلاه زنانه از قبیل کلاه فدورا، کلاه نیوز بوی (News boy)، کلاه های کلاچ (Cloche)، کلاه ترپر (trapper)، کلاه بیسبال(Baseball)، کلاه برتون (Breton)، کلاه باکت (Bucket) و کلاه بری یا بریت (Beret) در استایل های پاییزی و زمستانی همچنان خوش می درخشند و به عنوان اکسسوری های جذاب و متقاوت محبوبیت زیادی دارند.

تاریخچه کلاه های زنانه

در دهه ۷۰ میلادی استفاده از کلاه جزو ضروری هر نوع استایل مردانه و زنانه محسوب می شد. بنابراین در آن دوران استفاده از کلاه برای زنان و مردان مرسوم بود به طوری که شرکت در مهمانی ها و گردهمایی های اجتماعی بدون استفاده از کلاه، نوعی بی احترامی تلقی می شد. با گذر زمان این روند رو به افول گذاشت تا جایی که در دهه های اخیر استفاده از کلاه های زنانه چندان مرسوم نبود.

امروزه تنوع زیادی در دنیای کلاه ها وجود دارد ولی بی توجهی به این اکسسوری باعث شده است تا از تنوع کلاه و مدل های شیک و جذاب غافل بمانیم. اگر به گذشته تاریخی این اکسسوری نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که کلاه به عنوان یک محافظ و در امان ماندن سر از گرما و سرما مورد استفاده قرار می گرفت به طوری که سربازان و نظامیان جزو معدود افرادی بودند که از کلاه در کنار یونیفورم خود به طور مداوم استفاده می کردند.

همچنین…

در اوایل قرن نوزدهم میلادی، شکل مدرن کلاه ها رواج پیدا کرد. زنان همواره سعی می کردند از روبان و تور برای تزیین کلاه های خود استفاده کنند. البته با گذشت زمان، از تزئینات کلاه ها کاسته شد، تا جایی که در اوایل قرن بیستم، طراحی کلاه های زنانه به سمت سبک های ساده و مینیمالیست گرایش پیدا کرد.

اما با گذشت زمان و مدرنیته شدن سبک زندگی در شهرها و حکومت‌ها، کلاه‌ها جزو استایل شخصی افراد محسوب شدند. همچنین بودند هنرمندان و سلبریتی هایی که مدل های متنوع کلاه جزو استایل های جذاب و منحصر به فردشان بود. در حال حاضر، کلاه با جنس های مختلف در بازار پوشاک عرضه می شود به طوری که از مدل های مختلف کلاه می توان در همه فصول سال استفاده کرد.

مدل های متنوع کلاه زنانه

زمانی که از کلاه زنانه صحبت به میان می آید تصویر واضحی از کلاه های زنان خانواده سلطنتی به ذهن خطور می کند. زنانی که در مهمانی های خانوادگی و مراسمات تشریفاتی مدل های متنوع کلاه را با لباس های خود ست می کردند. البته در حال حاضر کلاه به عنوان یک اکسسوری شیک و زیبا مورد استفاده قرار می گیرد، به طوری که هر فرد با توجه به سلیقه و استایل خود از مدل های متنوع این اکسسوری جذاب و شیک استفاده می کند. قبل از خرید کلاه، بهتر است که با مدل های مختلف این اکسسوری جذاب و زیبا آشنا شوید.

کلاه بیسبال

کلاه بیسبال

کلاه بیسبال به کلاه ورزشی معروف است. کلاهی مناسب با یک استایل کژوال که از پارچه‌ نخی تهیه می شود. در این کلاه، لبه‌‌ پهن منحنی شکل یا صاف و تاجی گرد است. همچنین کلاه‌های بیسبال اغلب در قسمت پشت سر به یک کش یا چسب مجهز هستند، که برای تنظیم اندازه‌کلاه روی سر افراد استفاده می‌شود.

تاریخچه کلاه بیسبال

کلاه بیسبال زمانی محبوبیت خود را پیدا کرد که در سال ۱۸۶۰ و توسط بازیکن بیسبال به نام  Excelsiors Brooklyn مورد استفاده قرار گرفت. وی این کلاه را در یکی از بازی های خود به سر داشت و همین موضوع جرقه ای شد برای اینکه این مدل کلاه به استایل های شیک ورود پیدا کند. همچنین سبک فعلی کلاه بیسبال در اواخر دهه‌ ۱۹۲۰توسط بیب روت، بازیکن نیویورک یانکی رواج پیدا کرد.

کلاه بیسبال؛ ترند ۱۹۸۰

با گذشت زمان به محبوبیت کلاه بیسبال افزوده شد تا جایی که در سال ۱۹۸۰ به یک ترند محبوب و پرطرفدار تبدیل شد. امروزه این مدل کلاه در جنس های مختلف موجود است به طوری که در همه فصول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. موضوعی که به محبوبیت این کلاه پاییزی افزود شامل استفاده از این کلاه در استایل های کژوال توسط انریکه ایگلسیاس؛ خواننده معروف و مشهور اسپانیایی است.

کلاه برت

کلاه زنانه بری--

در یکی از گویش های زبان فرانسوی، کلاه برت به معنی کلاه پشمی یا کلاه تخت لقب گرفته است. تولید کلاه برت یا بری یا بره در کشورهایی همچون اسپانیا و فرانسه آغاز شد و بر همین اساس مبداء کلاه برت را این دو کشور می دانند. همچنین در حال حاضر کلاه برت به عنوان بخشی از یونیفرم نظامی برخی از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب هنرمندان از کلاه برت در استایل های خود استفاده می کنند بنابراین به این مدل کلاه، کلاه هنرمندی نیز گفته می شود.

طراحی منحصر به فرد

طراحی کلاه برت شبیه تاجی محکم است که به آن اجازه می‌دهد بدون استفاده از ماده الاستیک بالای سرخود بماند. در سال های ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰میلادی، کلاه برت در میان فقیرترین اقشار جامعه به یکی از لوازم جانبی مورد علاقه بانوان تبدیل شد. چون این کلاه با قیمت پایینی به فروش می رسید و ارزان بودن مواد نمدی دلیل آن بود.

جنس کلاه برت

جنس کلاه برت معمولا از پشم می باشد و بر همین اساس به عنوان کلاه فصول سرد شناخته شده است. این مدل کلاه در استایل های زنانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد البته در استایل های مردانه نیز کلاه برت دیده می شود. از کلاه برت به عنوان کلاه زنانه؛ ترندهای ۲۰۲۱ نام برده می شود.

کلاه بافتنی

کلاه زنانه بافت

موارد استفاده از این کلاه به شکارچیان و ماهیگیران قرن ۱۸ میلادی برمی گردد چون شغل آنها ایجاد می کرد تا تمام روز را بیرون از خانه سپری کنند بنابراین کلاه بافتنی به جزئی جدانشدنی از استایل روزمره آنها تبدیل شد. کلاه‌های بافتنی در مدل‌های متفاوت از جنس پشم، فاستونی یا کاموا تهیه می شوند و در اقصی نقاط جهان از این مدل کلاه در فصول سرد سال استفاده می شود.

کلاه باکت

کلاه زنانه باکت

از کلاه باکت به عنوان شاهکار صنعت مد نام برده می شود. برای برخی موقعیت‌ها، پوشیدن یک کلاه باکت زیبا و شیک، استایل روزانه‌ را متحول می کند. کلاه باکت در میان ایرانی‌ها به کلاه بوکت معروف است. این مدل از کلاه، جزو مدل‌های معروف جهانی‌ است و همواره با ترندهای جدید، مجددا به جمع کلاه‌های پر فروش‌ جهانی پیوسته است به طوری که از کلاه باکت به عنوان کلاه زنانه؛ ترندهای ۲۰۲۱ نام برده می شود.

پارچه‌های لوکس و باکیفیت متنوعی در تهیه کلاه باکت به کار می رود. البته رنگ‌ها و الگوهای جذابی که بر روی این دست از کلاه‌ها به کار می رود،آن را تبدیل به یکی از پرکاربردترین اکسسوری ها نموده است. از ویژگی های بارز این کلاه آن است که در هر فصلی می‌توان آن را پوشید؛ یا با استفاده از رنگ‌ بندی‌های متنوع آن، می توان کلاه‌های باکت را با تم هر فصل و زمانی هماهنگ نمود. قدرت هماهنگی بالای این کلاه‌، سبب شده است که هر فردی با هر سبک پوششی، مدل مورد علاقه‌ خود را در میان این کلاه‌ها بیابد و از آن در استایل های خود استفاده کند.

کلاه فدورا

کلاه فدورا

کلاه فدورا به عنوان کلاه زنانه؛ ترندهای ۲۰۲۱ معرفی شده است. این کلاه دارای لبه پهن و فرورفتگی در قسمت بالای کلاه است. کلاه فدورا مناسب استایل های رسمی و نیمه رسمی است. داخل کلاه یک بند برای تغییر اندازه تعبیه شده است که با کشیدن و گره زدن آن می توان اندازه دور کلاه را کوچکتر کرد. کلاه فدورا برای سنین ۱۰ سال به بالا قابل استفاده می باشد. همچنین بیشترین محبوبیت استفاده از این کلاه در میان هنرمندان موسیقی و افراد معروف جامعه است.

در ایران از کلاه فدورا به عنوان کلاه شاپو  نام برده می شود. این کلاه در ابتدا جزئی از مد مردانه و استایل مردانه محسوب می شد تا اینکه در سال ۱۸۸۲، بازیگر زن فرانسوی به نام سارا برنارد، در نمایشنامه ای تحت عنوان “فدورا” یک کلاه مردانه بر سر گذاشت و پس از آن استفاده از کلاه Fedora رواج پیدا کرد.

 لبه های کلاه فدورا می تواند بلند و یا کوتاه باشد. معمولا استفاده از کلاه های فدورا با لبه های بلند در میان بانوان به ویژه در فصل تابستان بسیار محبوبیت دارد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟