کلاه مردانه و پر استفاده ترین کلاه های امروزه را بهتر بشناسیم

21 تیر 1399
پراستفاده-ترین-کلاه-های-امروزی

با مطالعه این مقاله فرصتی پیش می آید تا با کلاه مردانه آشنا شویم و همچنین پراستفاده ترین کلاه های امروزه را بهتر بشناسیم.

کلاه مدت زمان زیادی است که جای خود را به عنوان یک اکسسوری در استایل مردانه و زنانه ثبت کرده است.

کلاه را می توان به هر نوع تیپ و استایلی اضافه کرد و همچنین کلاه در هر فصلی می تواند کاربردی باشد، در هوای آفتابی، بارانی و سرما به شما کمک می کند که نور آفتاب شما را اذیت نکند باران موهایتان را خیس نکند همچنین در سرما نیز به گرم شدن سر کمک می کند.

کلاه فدورا-کلاه مردانه

به عقیده تاریخ شناسان اولین کلاه در منطقه تسالی یونان که بخاطر سوارکارهای قدرتمند مشهور بود، استفاده شده است. این کلاه پتاسوس نام داشت و از نمد و نی درست شده بود.

انواع کلاه

۱. کلاه فدورا Fedora hat

 کلاه فدورا Fedora hat

کلاه فدورا یکی از قدیمی ترین نوع کلاه هایی است که جایگاه خود را در دنیای مد مردانه حفظ کرده است. این کلاه سال ۱۸۸۲ به عنوان کلاه زنانه عرضه شد و بعد از اینکه پرنس ادوارد در سال ۱۹۲۴ از آن استفاده کرد به کلاه مردانه تغییر یافت.

همچنین در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۵۰ میلادی به کلاه محبوب گنگسترها تبدیل شد. امروزه دوباره این نوع کلاه ها به ترند دنیای مد تبدیل شده اند.

کلاه فدورا در سایزها و رنگ های مختلف عرضه می شود، برای انتخاب سعی کنید از رنگ های خنثی استفاده کنید همچنین عرض کلاه های انتخابی شما متوسط باشد. به دلیل کلاسیک بودن سعی کنید با لباس مردانه کلاسیک آن را ست کنید.

۲. کلاه تریلبی Trilby hat

 کلاه تریلبی -کلاه مردانه

به دلیل شباهت ظاهری معمولا کلاه تریلبی با کلاه فدورا اشتباه گرفته می شود. تریلبی کلاه متفاوتی است که از نخ راه راه یا حصیر درست شده است.

تریلبی لبه های کوتاه تری نسبت به فدورا دارد، همچنین تاج این کلاه از فدورا بزرگتر است. شما می توانید از بهار تا پاییز از این کلاه استفاده کنید.

تریلبی را روی جلوی سر خود قرار ندهید بلکه سعی کنید کمی آن را به عقب بکشید، این کلاه بیشتر یک اکسسوری برای مد است نه وسیله ای برای محافظت از صورت یا چشم به همین دلیل می توان در استایل زنانه و مردانه از آن استفاده کرد.

این نوع کلاه ها بیشتر توسط اعضای گروه های موسیقی و مسابقات اسب سواری پوشیده می شود.

۳. کلاه پاناما Panama hat

کلاه پاناما -کلاه مردانه

این نوع کلاه ها را به راحتی می توانید با لباس پیراهن های رنگ روشن و سفید رنگ ست کنید. این کلاه برای آب و هوای گرم و آفتابی درست شده است و تنها در فصل تابستان کاربرد دارد.

معمولا این نوع کلاه دارای رنگ روشن یا سفید می باشد و معمولا وزن کمی دارد و هوا به راحتی بین این نوع کلاه جریان پیدا می کند. از این کلاه می توان برای استایل مردانه و زنانه استفاده کرد.

این کلاه بر خلاف نامی که به آن داده شده است در پاناما درست نشده است بلکه در اکوادر ساخته می شود. در سال ۱۵۰۰ توسط اسپانیایی ها در زمانی که می خواستند اکوادور را فتح کنند در بین بومیان منطقه کشف شد.

این کلاه از نوعی نی که در جنگل های بارانی رشد می کند، درست شده است. کیفیت بافت آن به حدی بالا بود که در بین اسپانیایی ها شایعه شده که کلاه پاناما از پوست خون آشام درست شده است.

۴. کلاه باولر Bowler hat

 کلاه باولر -کلاه مردانه

کلاه باولر یکی از اصلی ترین نماد های پوشش بریتانیایی است. این کلاه توسط بازیگران مشهوری مانند چارلی چاپلین، کرلی هاوارد و جان کلِسی استفاده شده است.

این نوع کلاه استحکام بیشتر نسبت به کلاه های دیگر دارد و لبه های آن نیز باریک تر است. همچنین به نام دربی نیز شناخته می شود. این کلاه را هم در استایل زنانه هم در استایل مردانه استفاده می کنند.

۵. کلاه Porkpie

کلاه Porkpie-کلاه مردانه

این کلاه نیز در سال ۱۸۳۰ به عنوان کلاه زنانه مشهور بود، اما در طی زمان به کلاه مردانه تبدیل شد. شکل کلاه گرد است و بالای کلاه نیز کاملا تخت درست شده است، همچنین لبه های آن رو به بالا متمایل هستند.

کلاه Porkpie در دهه ۳۰ میلادی بین دانشجویان محبوب شد اما در دهه ی ۵۰ از محبوبیت آن به شدت کاسته شد.

کلاه مردانه

اگر اهل سریال باشید این کلاه را در سریال بریکینگ بد دیده اید. کلاه شخصیت اصلی سریال والتر وایت مدل پورک پای بود.

کلاه Porkpie از چندین متریال متفاوت درست می شوند، بنابراین به سلیقه خود می توانید آن را با لباس های متفاوت ست کنید.

۶. کلاه Boater 

کلاه Boater -کلاه مردانه

این کلاه نیز در سال ۱۸۸۰ به یک کلاه مردانه و کلاسیک تابستانه تبدیل شد. دهه طلایی این کلا در قرن بیستم بود که بیشتر مردم در فعالیت های تابستانه خود از آن استفاده می کردند.

این کلاه از نوعی نی به اسم سِنیت درست می شود. تاج کلاه به صورت تخت و بیضی شکل است و یک ریبون محکم نیز به دور آن کشیده شده است.

استفاده از این کلاه امروزه در حال کم و زیاد شدن است. اما هنوز هم می توان از آن در تابستان استفاده کرد.

۷. کلاه آکوبرا Akubra hat

کلاه آکوبرا Akubra hat-کلاه مردانه

کلاه Akubra از کلمه بومی استرالیایی به معنی پوشش سر گرفته شده است. Akubra از اولین تولیدات برندی به همین نام است که کار خود را با تولید این کلاه در سال ۱۹۱۱ شروع کرد و امروزه بازه کاری خود را بسیارگسترش داده است. این کلاه مانند کلاه فدوراست با این تفاوت که سایز کلی آن بزرگتر است.

این کلاه امروزه طرفداران بسیاری دارد خصوصا بین کاوبوی ها . همچنین اگر اهل فعالیت های بیرون مانند ماهی گیری اسب سواری و کوه نوردی باشید این کلاه بسیار کاربردی خواهد بود.

۸. کلاه تخت Flat Cap

کلاه تخت Flat Cap-کلاه مردانه

یکی از قدیمی ترین کلاه های مردانه که هنوز هم بصورت گسترده از آن استفاده می شود کلاه تخت است. در سال ۱۵۷۱ توسط حکومت انگلیس برای قدرت بخشیدن و حمایت از صنعت پشم تلاش کردن این نوع کلاه را بین مردم رواج دهند.

حتی پارلمان انگلیس قانونی وضع کرد که پوشیدن این کلاه در یکشنبه ها اجباری شود. چون این قانون تنها بر روی طبقه کارگر اعمال شده بود پوشیدن کلاه نشان دهنده طبقه کارگر در انگلیس بود تا زمانی که این قانون ۳۰ سال بعد لغو شد.

در سال ۱۹۲۰ کلاه تخت در بین فقیر وثروتمندان محبوب شده بود. البته زمانی که جان اف کندی نپوشیدن کلاه را مد کرد کم کم استفاده از این کلاه نیز کم شد.

این کلاه اغلب از پشم ساخته می شود اما بعضی وقت ها از پنبه ها و کتان برای حجم دار کردن بیشتر آن استفاده می شود. ظاهر کلاه گرد است و در بالای آن یک دکمه وجود دارد و در جلو نیز یک لبه کوتاه به آن اضافه شده است.

یک مدل دیگر نیز وجود دارد که کلاه از هشت تکه تشکیل شده است و لبه کلاه هم جلو تر است. این کلاه اسم های مختلفی دارد نیوز بوی،‌ گتسبی، ایوی و کبی.

 peaky blinders flat hat-کلاه مردانه

اگه به سریال علاقه دارید این نوع کلاه نشانه گروه پیکی بلایندرز است. همچنین امروزه نیز این کلاه محبوبیت دارد و پر طرفدار است و شما به راحتی می توانید آن را بپوشید.

۹. کلاه بیس بال Baseball Cap

کلاه بیس بال Baseball Cap

در میان همه کلاه ها از هیچ کدام به اندازه کلاه بیس بال استفاده و سواستفاده نشده است. این کلاه در ابتدا سال ۱۸۶۰ توسط گروه بیسبال Brooklyn Excelsiors به عنوان کلاه ورزشی استفاده شد.

در سال ۱۹۴۰ به داخل آن یک لایه لاتکس اضافه کردند که ساختار منسجم تری به خود بگیرد و در این سال ظاهر آن به شکلی که امروزه می شناسیم درآمد.

جالب است بدانید تا سال ۱۹۷۰ پوشیدن کلاه در بیرون از ورزشگاه قابل قبول نبود. به دلیل ماهیت اسپورت آن این کلاه به عنوان اکسسوری مردانه و زنانه استفاه می شود.

ظاهر کلی این کلاه گرد است و در بالای آن یک دکمه وجود دارد و البته یک لبه دراز هم دارد. در طی سال چندین استایل مختلف از این کلاه عرضه شده است که مشهور ترین آن کلاه trucker است که در سال ۱۹۸۰ عرضه شد.

کلاه trucker

کلاه بیسبال عادی ترین و پر استفاده ترین کلاه در این لیست است. شما می توانید یکی از آن را در هر خانه ای پیدا کنید. همچنین می توانید با لباس های زیادی آن را ست کنید.

1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟