گن ؛ لباس زیر پرکاربردی که تنوع بسیار زیادی دارد.

30 بهمن 1400
گن

گن ها را می توان لباس‌ های شکل‌ دهنده ی بدن نامید. گن به لباس‌ های زیر جذبی گفته می‌شود که می‌ توانند حمایتی را که بدن شما نیاز دارد و شکلی که می‌ خواهد به شما بدهد. این لباس به گونه ای طراحی شده است که قسمت خاصی از بدن را به شکل دلخواه درآورد. گن ها می‌ توانند یک فرد را لاغرتر نشان دهند. آن ها به عنوان لباس‌ های فشرده نیز شناخته می‌ شوند.

هنگام خرید لباس، شاید آن را روی یک مانکن با اندام عالی دیده باشید، اما وقتی آن را روی اندام نه چندان عالی خود با برآمدگی های کوچک و بزرگ اینجا و آنجا می پوشید، نتیجه کاملاً متفاوت است. با استفاده از گن می‌ توانید ظاهر این برجستگی‌ های ناخواسته را تغییر دهید و حالتی صاف به بدن خود بدهید.

مدل های متنوع
مدل های متنوع

گن برای بالاتنه

سوتین قالبی

این یک سینه بند مناسب و فرم دهنده است که به سینه ها ظاهری خوش فرم می دهد. سوتین کانتور یا قالبی معمولاً اسفنجی شده و سیم کشی شده است. در سینه بند قالبی، اسفنج توسط دستگاهی شکل می گیرد تا شکل و انحنای کاملی به سینه ها بدهد.

سوتین قالبی
سوتین قالبی

سوتین مینی مایزر

این نوع از سوتین یک مدل سینه بند است که سینه ها را کوچکتر نشان می دهد و به اندازه کافی حمایت می کند.

کرست

کرست یک گن و لباس زیر تنگ است که ترکیبی از سوتین و کمربند است. با بندی محکم در پشت یا جلو بسته می شود. همچنین بسیار جذب می شود و به بدن فرم مشخص صافی می دهد. کرست سفت می شود و کمر را کوچکتر نشان می دهد. کرستی که تا باسن امتداد پیدا می کند، نیم تنه نامیده می شود.

کرست
کرست

نیم تنه

نیم تنه یک کرست مدرن است که به کمر ختم می شود. دور کمر را با قلاب می‌ بندند.


سوتین لانگ لاین / باسکی

سوتین لانگ لاین / باسکی
سوتین لانگ لاین / باسکی

هر دو سوتین تنگ هستند که تا کمر کشیده می شوند. سوتین لانگ لاین نوعی سوتین است که تا ناف یا کمر کشیده شده و تقریباً شبیه بالاتنه است. این سوتین تنگ با قلاب در پشت بسته می شود. باسک ها معمولاً بسیار جذب هستند

کرسلت / شکل دادن به کامی

کامی یک نوع گن شکل دهنده است. این مدل یک تاپ زیرپوش محکم با بند های نازک است که از پارچه بسیار راحت و سبک ساخته شده است. این لباس زیر برای صاف کردن هر گونه توده اضافی در قسمت بالایی بدن شما طراحی شده است و ظاهری زیباتر به شما می بخشد.
کرسلت ترکیبی از کرست و سینه بند است. جلیقه و کرسلت هر دو به منظور شکل دادن به قسمت بالایی بدن هستند.

کرسلت
کرسلت

مدل هایی برای شکم

شکم گیر / کمر گیر

این مدل گن یک لباس فرم است که برای کشیدن شکم و کوچکتر نشان دادن سایز کمر طراحی شده است. با توری یا زیپ یا حتی قلاب و چشمی قابل تنظیم است و ممکن است دارای حالتی جذب برای حفظ شکل باشد. آن ها درست از زیر قسمت سینه شروع می شوند و ممکن است تا کمر یا باسن ادامه یابند.

مدل گن های مناسب زنان باردار

مدل بارداری
مدل بارداری

این مدل گن ها در واقع لباس های زیر برای حمایت از شکم بزرگ یک زن باردار هستند. این مدل می تواند به عنوان یک کمربند در اطراف شکم یا به عنوان یک شورت با کمر بلند باشد.

گن های شورتی

این شورت برای سفت کردن کمر است – می تواند کمر شما را باریک تر نشان دهد، شکم را صاف کند و از هسته حمایت کند و باسن را شکل دهد.


گن هایی برای پایین تنه

بادی بریفر/ شکل دهنده بدن

بادی بریفر
بادی بریفر

این یک فرم دهنده کامل بدن است که تمام ظاهر بدن شما را شکل می دهد. این لباس زیر یک تکه کمر را فشرده می کند. می تواند تا لگن ادامه پیدا کند. فرم دهنده/بریفر شبیه لباس شنای یک تکه است. به بدن شکل و فرم می دهد.

شورت برش بلند

این شورت معمولی فرانسوی است که روی ساق پا روی ران با پوشش کامل در پشت بریده می شود. این مدل از گن های پایین تنه بدون هیچ گونه ناراحتی ظاهر برآمدگی را کاهش می دهد.

شلوارک دور کمر بلند / فرم دهنده ی قسمت ران

شلوارک
شلوارک

گن کوتاه کمردار یک شورت کنترلی است که شبیه یک شورت تنگ و کمر بلند است تا به خط کمر شکل و آن را حمایت کند و همچنین باسن و ران را فشرده کند.

گن فرم دهنده کمر

این نوع گن فرم دهنده ی پایین روی کمر می نشیند و ناحیه زیر شکم را فشرده می کند و برای پوشیدن زیر دامن، شلوار جین غیره مناسب است.

نحوه انتخاب لباس شکل مناسب

نحوه انتخاب لباس شکل مناسب
نحوه انتخاب لباس شکل مناسب

شما باید قبل از خرید لباس فرم خود را امتحان کنید. لباس‌ هایی را بخرید که راحت هستند – به این فکر نکنید که در سایز کوچک‌ تر بسیار باریک‌ تر به نظر می‌رسید. در واقع، این ممکن است باعث برآمدگی در طرفین شود و باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شود.

برای جلوگیری از چرخیدن کمر، گن های جذب را انتخاب کنید.

قبل از انتخاب باید نوع لباسی را که می پوشید در نظر بگیرید گن را در زیر آن امتحان کنید. اگر لباس کمر را آشکار می کند، نمی توانید در آنجا از کمربند استفاده کنید.

گن های جذب را انتخاب کنید
گن های جذب را انتخاب کنید

و در پایان باید این نکته را هم ذکر کرد که استفاده از گن ها به طور مداوم می تواند فرد را دچار مشکلاتی کند. به همین خاطر زمان و مکان استفاده از گن ها بسیار مهم است. به عننوان مثال هرگز نباید در هنگام خواب از این نوع از لباس های زیر استفاده کرد. استفاده از گن های جذب و چسبان در هنگام خواب می تواند دردسرهای بسیار زیادی را برای فرد به وجود آورد. نکته دیگر رنگ گن ها است. رنگ لباس زیر باید با رنگ لباس بیرونی مطابقت داشته باشد. رنگ زیر لباس نباید دیده شود.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟