انواع استایل مینیمال

18 اردیبهشت 1401
انواع استایل مینیمال

در استایل مینیمال اجزای اضافی و غیر ضروری حذف می شوند به عبارت دیگر در این نوع استایل کیفیت بر کمیت برتری دارد. استایل مینیمال را با لباس های ساده و بدون زرق و برق می شناسیم. در این نوع استایل یک نوع هماهنگی و نظم موجود است و شاید همین ویژگی باعث محبوبیت روزافزون این نوع استایل نسبت به سایر استایل ها شده است.

با این مقاله همراه باشید، در ادامه پیرامون استایل مینیمال و پیدایش سبک مینیمالیسم توضیحاتی ارائه می گردد. همچنین نگاهی خواهیم داشت بر تاریخچه مینیمالیسم و نقش طراحان بزرگی همچون کوکو شنل در محبوبیت و ترویج استایل مینیمال، سپس به حضور طراحان آوانگارد و نقش آنها در توسعه استایل های مینیمال اشاره می نماییم.

استایل مینیمال یک استایل ساده به شمار می رود که هیچ وقت از مُد نمی افتد و همیشه هم پرطرفدار است به بیان دیگر، مینیمالیسم، ترندی زودگذر نیست؛ بلکه یک سبک است.

برای برخی از افراد مینیمال تنها یک نوع استایل تلقی می شود در حالی که برخی از افراد مینیمال را به سبک زندگی خود وارد و با آن عجین شده اند. فرقی نمی کند که جزو کدام دسته هستید چون در هر صورت باید از قوانین موجود در این سبک همچون رنگ های مورد پسند مینیمال، اکسسوری های مناسب با سبک مینیمال و پوشش های مینیمال در فصول سرد و گرم سال اطلاعات و شناخت کافی داشته باشیم.

نگاهی کوتاه به تاریخچه مینیمالیسم

اگر کوکو شنل را نماینده ورود لباس های مینیمال به صنعت مد معرفی نماییم اغراق ننموده ایم. گابریل شنل از اولین طراحانی بود كه شلوار را در گروه لباس های زنانه در طراحی های خود پیشنهاد نمود. همچنین حرفه خیاطی به عنوان یک مهارت در زمانی نه چندان دور، او را به یک طراح در فرانسه و جهان تبدیل کرد.

به عنوان نمونه کلاه هایی با نام «شنل مُدز» اولین محصول فروشگاه  شنل بودند که در میان زنان فرانسوی به شهرت و محبوبیت رسیدند چرا که طراحی ساده آن‌ها در عین وقار، همان چیزی بود که زنان فرانسوی می خواستند. بنابراین دیری نپایید که طرفداران و مشتریان بسیاری جذب طرح های ساده و در عین حال زیبای کوکو شنل شدند. کوکو شنل بعد از جنگ جهانی دوم فعالیت های خود را گسترش داد. وی همواره تلاش داشت تا از لباس های مردانه برای طراحی لباس های زنانه الهام بگیرد.

همچنین طراحی های ساده و در عین حال ساختارشکن یکی از مهارت هایی بود که کوکو در طراحی لباس های برند شنل به کار گرفت. کوکو شنل قصد داشت تا مفاهیم مرسوم طراحی لوکس در لباس را متحول کند، بنابراین بسیاری از مفاهیم مردانه را وارد طراحی لباس زنان نمود.

مکتب مینیمالیسم

با نگاهی کوتاه به مکتب مینیمالیسم متوجه می شوید که تعدادِ اندکی از مکاتبِ فلسفی، فکری یا طراحی، به اندازۀ مکتبِ مینیمالیسم دوام و ماندگاری داشته اند و همواره پرطرفدار و محبوب باقی مانده اند.
مینیمالیسم ریشه در دهۀ ۱۹۶۰ و اوایلِ دهۀ ۱۹۷۰ دارد. همچنین زادگاه و خاستگاهِ مینیمالیسم را باید در هنر بصری آمریکا و جنبش های فلسفی و هنری سراسر جهان جستجو و مشاهده نمود.
مینیمالیسم، از زمان پیدایش تا به امروز، پایه هایش را در جهان محکم نموده است به طوری که در حوزه های مختلف راه پیدا نموده است به عنوان مثال در همه ابعاد زندگی می توانیم علائم و نشانه های سبک مینیمالیسم را به وضوح مشاهده نماییم از هنرهای زیبا گرفته تا صنعتِ مُد و دکوراسیون خانگی.

زمانی که سبک مینیمالیسم گسترش پیدا کرد

در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰  زنان نیز شروع به کار کردند و سبک زندگی شان تغییر کرد. به عبارت دیگر، فعالیت زنانه در بیرون از خانه و حضور در فعالیت های اجتماعی و مشاغل مختلف نیاز به لباس های ساده و کاربردی را بیش از پیش پررنگ جلوه داد. لباس های ساده و راحت باعث شد تا زنان بتوانند فعالیت های روزمره خود را به سهولت انجام دهند و پا به پای مردان در جامعه و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، هنری و… حضور یابند.

طراحان آوانگارد در استایل های مینیمال

با محبوبیت لباس های ساده و کاربردی زنانه، طراحان آوانگارد نیز دست به کار شدند به طوری که به فکر طراحی های ساده و خلق استایل های ساده افتادند. البته لازم به ذکر است که طراحان ژاپنی نیز نقش مژثری در توسعه و گسترش لباس های ساده و راحت داشتند.

دهه ۸۰ میلادی مصادف شد با پیدایش آوانگارد و بورژوا و همین تحولات زمینه را برای پیدایش دو نوع مینیمال متمایز فراهم نمود. محبوب استایل مینیمال در میان اقشار مختلف جامعه باعث شد تا خانه های بزرگ مد به طراحی لباس ها و اکسسوری های ساده و شیک روی بیاورند. مورد پسند بودن استایل های مینیمال و استفاده از لباس های ساده به آمریکا راه پیدا کرد به طوری که طراحان معروف و مطرح صنعت مد آمریکا همچون کلوین کلاین هدایت گر این سبک شدند.

همچنین…
با ورود به قرن بیست و یکم تغییرات زیادی بر اقتصاد حاکم شد بنابراین اقشار مختلف جامعه به خرید لباس هایی با قیمت های پایین روی آوردند و اغلب سعی می کردند تا لباس هایی خریداری نمایند که دیرتر از مد بیفتد.

لباس های ساده و شیک به راحتی با یکدیگر ست می شوند و کاربرد اکسسوری های ساده به استایل مینیمال جذابیت خاص و منحصربه فردی می بخشد. در استایل مینیمال دیگر دغدغه گران بودن لباس ها و از مد افتادن آنها را ندارید بلکه در این استایل کیفیت لباس ها و دوام و ماندگاری جنس آنها بر کمیت و گران بودن لباس ها ارجحیت دارد.

سبک مینیمال در ابعاد مختلف زندگی

بارها در مورد مینیمال در حوزه ادبیات، هنر و ابعاد مختلف زندگی انسان شنیده ایم. مینیمالیسم نوعی نگرش تلقی می شود. اما معنای واقعی استایل مینیمال چیست؟ به طور خلاصه باید بگوییم که قرار دادن معیارهای کلاسیک در قالب های مدرن و امروزی را مینیمالیسم می خوانند.

چرا استایل مینیمال؟

بسیاری از بانوان و آقایان ترجیح می دهند در استایل های خود سبک کلاسیک را لحاظ نمایند و در عین حال دوست دارند لباس هایشان با مد و سبک امروزی نیز همخوانی داشته باشد بنابراین استایل مینیمال برای این افراد بهترین انتخاب ممکن محسوب می شود. ساده پوشیدن همیشه تکراری و خسته کننده نیست بلکه با کمی خلاقیت و ابتکار می توانید جذاب و شیک به نظر برسید و استایلتان دوست داشتنی و محبوب به نظر برسد.

مینیمال بازتاب درون

استایل مینیمال می تواند بازتابی از درون فرد باشد که در ظاهر و سبک لباس پوشیدن وی به نمایش در می آید. در هنگام انتخاب استایل مینیمال سعی نمایید در ست نمودن لباس های ساده کنار هم یک لباس خاص و منحصربه فرد را قرار دهید که چشمگیر و قابل تمرکز باشد. به طور مثال آقایان می توانند یک تیشرت ساده را با یک کت خاص و منحصربه فرد ست نمایند. یا اینکه بانوان پیراهن ساده را با یک دامن پلیسه دار شیک و زیبا ست نمایند.

رنگ در استایل های مینیمال

برای استایل های مختلف مینیمال فقط به رنگ های ساده و خنثی اکتفا نکنید بلکه بهتر است در کنار رنگ های مشکی، خاکستری، سرمه ای و سفید از سایر رنگ های روشن و شاد نیز استفاده نمایید. ست نمودن یک شلوار جین مشکی با یک پیراهن رنگی یا شومیز رنگ روشن می تواند یک استایل شیک، جذاب و در عین حال ساده و موقر را برای شما رقم بزند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟