برند بربری Burberry

13 شهریور 1400
برند بربری

برند بربری Burberry به عنوان یک برند لوکس و تجملاتی در جایگاه برترین برندهای مد در جهان قرار دارد. برند بربری را با همان طرح چهارخانه می شناسند. طرحی که در ابتدا برای آستر لباس هایی همچون کت و پالتو کاربرد داشت اما بعدها در تولید بسیار از محولات بربری این طرح جای گرفت و محبوبیت کسب کرد.

وضعیت فعلی برند بریتانیایی بربری

این کمپانی دامنه فعالیت خود را توسعه داده است تا جایی که در کنار طراحی و تولید پوشاک مردانه و زنانه به تولید عینک آفتابی، عطر و لوازم آرایشی نیز می پردازد. امروزه برند بربری در ۵۰ کشور جهان بیش از ۴۹۷ شعبه دارد.

با ما همراه باشید، در ادامه مطلب به تاریخچه برند بربری و موفقیت های این برند و جایگاه آن در میان برترین برندهای مد جهان می پردازیم.

طراح طرح چهارخانه برند بربری؛ توماس بری

طرح های چهار خانه بربری

توماس بری در سال ۱۸۳۵ و در نزدیکی شهر لندن به دنیا آمد. وی شخصی بود که بیشتر وقت خود را صرف طراحی پارچه ها و همچنین ساخت و معرفی محصولات جدید در حوزه پوشاک می نمود. توماس نوجوانی اش را با کاردر یک پارچه فروشی سپری کرد و در سال ۱۸۵۶  یعنی زمانی که ۲۱ سال سن داشت، در بیسینگ استاک، یک فروشگاه کوچک لباس باز کرد.

توماس در ابتدا موفقیت چندانی به دست نیاورد، اما این موضوع وی را وادار نکرد که دست از تلاش بردارد . او در سال  1870، در مورد فروش لباس های مختلف تصمیمش را تغییر داد و روی فروش لباس‌های بیرون از منزل متمرکز شد. بارانی هایی با پارچه گاباردین یکی از تولیدات محبوب و ارزشمند توماس بری بود. توماس در سال ۱۹۲۵ دیده از جهان فرو بست.

لباس های ضد آب برند بربری Burberry

محبوبیت برند بربری را باید در میان فرماندهان و ارتش بریتانیا جستجو کرد، بریتانیا در جنگ جهانی اول لباس های ضد آب برند بربری را بر تن سربازان خود پوشاند.

جوایزی که به برند بربری اهدا شد

علاقمندی خانواده سلطنتی به این برند باعث شد که در سال ۱۹۵۵ ملکه الیزابت اولین جایزه ویژه سلطنتی را به برند بربری تقدیم نمود. در سال ۲۰۱۳ در میان باارزش ترین نام های تجاری جهان، برند بربری در جایگاه ۷۷ قرار گرفت.

محصولات معروف برند بربریBurberry

پارچه های گاباردین

پارچه های گاباردینی یکی از تولیدات معروف برند بربری نام گرفت چرا که امروزه طراحان این برند همچنان از این پارچه در تولید بسیاری از محصولات خود استفاده می کنند.

کت های بارانی

کت های برند بربری با ظاهر شیک و زیبا، فوق العاده بی نظیر و عالی به نظر می رسیدند. این کت ها در همان سال های اولیه فعالیت برند بربری وارد بازار شدند. کت های بارانی برند بربری با عنوان tielocken محبوبیت بسیاری به دست آورد. البته خصوصیات بارز این کت ها همچون ضد آب بودن و جنس باکیفیت آنها باعث فروش فوق العاده آنها شد.  

این شرکت در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری و در شهر باسینگستوک راه اندازی شد. زمانی که توماس اقدام به تأسیس برند بربری نمود تنها ۲۱ سال سن داشت.

کت های Trench coat

توماس بربری محبوبیت برند خود را در نیمه دوم  قرن نوزدهم مدیون کت معروف trench coat بود. این کت در جنگ جهانی اول به عنوان یکی از لباس های باکیفیت ارتش انگلستان شناخته شد. البته طراحی این کت توسعه پیدا کرد و دستخوش تغییراتی شد به طوری که در طی جنگ جهانی اول یک مدل معروف از آن به نام Burberry عرضه گردید.

خانه لوازم لوکس

امروزه از برند بربری به عنوان خانه لوازم لوکس بین المللی نام برده می شود. دفتر مرکزی این برند همچنان در لندن می باشد. بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس لندن مبادله می شود. یکی از موضوعات که حول محصولات برند بربری به وضوح قابل مشاهده است، موضوع کیفیت کالاها و محصولات این برند است. توجه این برند به کیفیت و همچنین لوکس بودن یکی از رموز موفقیت بربری محسوب می شود.

لوگوی برند بربری Burberry

طراحی های چهارخانه معروف بربری در کنار طراحی زیبای لوگوی بربری که شوالیه ای سوار بر اسب  می باشد، برای طرفداران این برند کاملا جذاب و متفاوت است. در لوگوی برند بربری، شوالیه سوار بر اسب و حامل نیزه است. این لوگو در سال ۱۹۰۱ طراحی شد و به عنوان نماد تجاری برند بربری معرفی شد. طرح و شکل لوگوی بربری نمادی از اعتبار، افتخار و وفاداری به مشتریان را بیان می کند.

سپر در دست چپ این شوالیه قرار دارد و به معنای محافظت است یعنی همان کاری که کت های معروف بربری انجام می دهند و در مقابل آب و باران و هوای بارانی از افراد محافظت می کنند. با این وجود لوگوی برند بربری در ۱۰۰ سال اخیر دستخوش تغییراتی شد تا اینکه در سال ۲۰۱۸ به یک مونوگرام ساده کلمه بربری تغییر شکل داد.

چهره های سرشناس

حضور محصولات برند بربری به سالن های فشن و جمع علاقمندان به مد منحصر نشد بلکه چهره های سرشناس علمی نیز از محصولات این برند در سفرها و اکتشافات خود استفاده نمودند.

کلاد گراهام وایت

کلاد گراهام وایت به عنوان یک هوانورد معروف و محبوب، لباس های برند بربری را بر تن کرد. او در سال ۱۹۱۰ توانست در کمتر از ۲۴ ساعت، فاصله بین لندن و منچستر را پرواز کند.     

آموندسن                                                                                        

یکی از افتخاراتی که برند بربری در آن سهیم شد و همواره زبانزد عام و خاص است طراحی و تولید لباس های آموندسن بود. آموندسن اهل نروژ بود، او در سال ۱۹۱۱ نخستین کسی بود که به قطب جنوب سفر کرد. وی و تیم اکتشافی اش لباس هایی به تن داشتند که برند بربری برای آنها طراحی و تولید کرده بود.

سر ارنست شاکلتون

سر ارنست شاکلتون اهل بریتانیا بود، وی در یک سفر اکتشافی به قطب شمال، گاباردین به تن داشت.

تاریخچه ای کوتاه و خواندنی از معروف ترین محصولات برند بربری

تاریخچه بارانی های گاباردین

توماس در مقابل آب و هوای بارانی انگلیس دچار دردهای روماتیسمی شد. او به هوای بارانی عادت نداشت و استخوان درد وی را آزار می داد. اما این موضوع وی را به فکر فرو برد تا با ساخت یک پارچه جدید از خود در مقابل هوای بارانی و باران محافظت کند. بارانی پلاستیکی مشکل وی را تا حدودی حل کرد ولی توماس به دنبال ساخت پارچه ای بود که تنفس پذیر باشد. پارچه گاباردین همان چیزی بود که وی توانست در سال ۱۸۸۰ به آن دست پیدا کند.

بعدها این بارانی مورد استفاده ارتش انگلستان قرار گرفت ولی محبوبیت این بارانی به دوران پس از جنگ نیز کشیده شد به نحوی که این بارانی مورد توجه مردم عادی قرار گرفت و جالب است که این بارانی تا به امروز در طرح ها و رنگ های متنوع همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

تاریخچه طرح چهارخانه بربری

وزارت دفاع انگلستان توماس را استخدام کرد تا یونیفورم فرماندهان ارتش را طراحی کند. توماس از طرح چهارخانه به عنوان آستر یونیفورم ها استفاده کرد. این آستر از رنگ های سفید، مشکی، قرمز و کرم تشکیل شده بود.

سقوط برند بربری

این برند در سال ۱۸۹۱ دومین شعبه خود را در لندن افتتاح کرد، با این وجود در سال ۱۹۵۵ خطر سقوط برند بربری را تهدید کرد چرا که این برند با تغییرات مد پیش نرفته بود و عدم خلاقیت و جذابیت در لباس های این برند، باعث کاهش محبوبیت این برند و در نتیجه کاهش فروش محصولات شده بود.

همچنین…

در دهه ۱۹۶۰ طرح شطرنجی برند بربری روی چتر، کیف، چمدان و روسری هم دیده شد. از این طرح بیشتر برای آسترکاری کت و بارانی استفاده می‌شد. این برند با وجود اینکه هنوز یک نام خوش کیفیت در بازار پوشاک بود، ولی دیگر جذابیت اولیه خود را نداشت. 

رز ماری براوو آمریکایی

رزماری براوو آمریکایی در سال ۱۹۹۷ به عنوان فرشته نجات برند بربری توانست با برنامه های خود این برند را در لیست برترین برندهای مد دنیا قرار دهد. رز ماری آمریکایی با تغییر در شیوه مدیریتی و ایجاد طرح های جدید در محصولات، این برند را به یک برند لوکس و تجملاتی تبدیل کرد.

موفقیت های کسب شده برای برند بربری باعث شد تا در سال ۲۰۰۲ ارزش این نام تجاری به ۵/۱ میلیارد دلار برسد. رزماری در سال ۲۰۰۶ بازنشسته شد.

بربری و زیرمجموعه هایش

امروزه برند بربری دارای چهار زیرمجموعه لوکس و گرانبها است. این برند همواره سعی کرده است تا برای طیف های سنی مختلف و برای سلیقه های متفاوت، محصولات بی نظیر و منحصر به فرد طراحی و تولید نماید. برند بربری در رسیدن به اهداف خود موفق عمل کرده است تا جایی که ۴ برند را به عنوان زیرمجموعه های برند بربری راه اندازی و تأسیس نمود.

این برند برای نوجوان ها مجموعه ای از لباس هایی غیررسمی را طراحی و تولید کرده است و از این مجموعه با عنوان برند Burberry نام می برد. برند بربری یکی از گران ترین مجموعه های خود را که فقط در شوهای لباس به نمایش گذاشته می شود، با عنوان برند Burberry Prorsum معرفی کرد. همچنین این برند مجموعه ای از لباس های رسمی را با نام برندBurberry London معرفی و عرضه کرد. اما این برند برای نسل جوان نیز مجموعه ای بی نظیر از پوشاک جوانان را با عنوان برند Brit   Burberryمعرفی کرد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟