خرید کتِ کت و شلوار ؛ اصولی که باید به آن توجه کرد

14 اسفند 1400
کت-کت-و-شلوار

یک کت و شلوار مناسب شما را قدرتمند و جذاب نشان می دهد. برای مثال کت و شلوارهای سفارشی جیمز باند را تصور کنید، آیا چیزی جذاب تر از آن وجود دارد؟ اما این نوع کت و شلوار هزینه دارد. برای به دست آوردن یک کت و شلوار خوب باید بتوانید هزینه کنید. کت کت و شلوار برای مهمانی ها و مراسمات رسمی هم موضوعی است که باید به آن توجه بسیاری شود. خرید کت کت و شلوار هم باید به اقتضای مراسم انجام شود.

هنگامی که قصد خرید کت و شلوار را دارید، باید چیزهای دیگری غیر از بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. مواردی مانند پارچه، مناسبت، و عناصر مختلف سبک کت وشلوار.

نحوه خرید کت کت و شلوار

buy a suit

اولین نکته این است که از کجا می خواهید خرید کنید، چون ممکن است تنوع محصولات فروشگاه ها با هم متفاوت باشد. همچنین اینکه آیا می خواهید کت وشلوار آماده بخرید یا می خواهید آن را مختص برای شما بدوزند؟

کت و شلوارهای آماده، کت و شلوارهایی هستند که می توانید هر زمان که خواستید به بازار بروید و از خرده فروشی ها بخرید. مگر اینکه نیاز به اعمال تغییراتی در آن باشید که ممکن است باعث تاخیر چند روزه شود. این کارها در اندازه هایی ساخته می شوند که توسط تولید کنندگان تعیین می شود.در واقع شما باید در یکی از آن ها قرار بگیرید. مردان با قد متوسط ​​لاغر می‌توانند با تغییرات بسیار اندک به سراغ لباس‌های آماده بروند، اما چه تعداد از افراد لاغر و متوسط ​​هستند؟

البته

formal-suit

عوامل زیادی در تصمیم گیری برای انتخاب کارهای سفارشی یا آماده برای پوشیدن نقش دارند. یکی از آن ها زمان است. بسته به سر شلوغی خیاط، آماده کردن کت و شلوار ممکن است مدتی طول بکشد. گاهی اوقات حتی ماه ها. اگر فوراً یک کت وشلوار می خواهید، خیاطان سفارشی آن را برای تان انجام نمی دهند.

در درجه اول دلیل اصلی اینکه بسیاری از کت و شلوارهای آماده را به کت و شلوارهای سفارشی ترجیح می دهند، گران بودن کت و شلوارهای سفارشی است.

افرادی هستند که از روی ناچاری مدل های سفارشی را انتخاب می کنند. درواقع به دلیل نقص های بدن مانند بیرون زدگی شکم یا شانه های خمیده که با تغییرات ساده نمی توان آن ها را برطرف کرد. برای مثال اگر شکم شما پهن‌تر از سینه‌تان است، ممکن است مجبور شوید کت و شلوار بزرگ‌تری را برای پوشیدن انتخاب کنید، اما ممکن است کت آن در قسمت شانه‌ها یا بازوها آویزان شود. بنابراین برای به دست آوردن یک کت کت و شلوار مناسب باید به سراغ خیاطان بروید.

informal

همچنین

مناسبت های مختلف به سبک های مختلف کت و شلوار نیاز دارند. به عنوان مثال، کت و شلوار عروسی شما با کت و شلوار اداری متفاوت خواهد بود. اگر یک دست کت و شلوار دارید و همه جا از آن استفاده می کنید اشکالی ندارد، اما اگر بودجه شما اجازه می دهد، می توانید با توجه به موقعیتی که آن را می پوشید، بیش از یک کت و شلوار بخرید.
شما می توانید در مورد سبک های مختلف کت وشلواری که می خواهید بپوشید، با توجه رویدادها تصمیم بگیرید. برای مثال در یک رویداد خاص به یک کت وشلوار بسیار رسمی نیاز دارید، اما برای یک رویداد اختیاری می توانید سهمیه رسمی بودن را کمی کاهش دهید.

برش و طول کت وشلوار

length

سه برش معروف کت کت و شلوار، برش آمریکایی، برش بریتانیایی و برش ایتالیایی است. ویژگی های بیشتر کت کت و شلوار که در زیر توضیح داده شده است را می توان در این برش ها دسته بندی کرد. کت برش آمریکایی یک کت تک سینه ۳ دکمه است که گشاد است.

یک کت برش لندنی یک کت تک سینه ۲ دکمه است که کمی بلند است، این استایل بیشتر برای مردان قد بلند مناسب است. برش ایتالیایی یک کت کوتاه‌تر با کمر شکل برجسته‌تر و تناسب باریک‌تر است.

شانه کت وشلوار

shoulder

اساساً سه سبک برای انتخاب وجود دارد. شانه نرم، شانه طبیعی و شانه مایل. یک کت شانه نرم دارای یک شانه بدون پد است. از طرف دیگر شانه طبیعی دارای برجستگی بسیار کمی در درز شانه است. وجه تمایز شانه مایل از دو شانه دیگر این است که دارای یک برآمدگی برجسته در درز شانه است و سر آستین بالای خط شانه قرار دارد.

انتخاب خط شانه معمولاً به ساختار بدن شما بستگی دارد. اگر به طور طبیعی شانه های پهن دارید، نیازی به کت و شلوار با شانه گشاد وجود دارد. معمولاً انتخابی بین سبک شانه نرم و شانه طبیعی است. شانه مایل کمتر دیده می شود زیرا برای بسیار از فرم های بدن به راحتی می تواند ایجاد اشتباه کند.

یقه کت و شلوار

Lapel

سه نوع یقه وجود دارد. یقه ناچ، یقه شال و یقه پیک. یقه ناچ دارای یک بریدگی مثلثی کوچک است. یقه شال دارای خطی صاف و بدون بریدگی است. اگر به دنبال کت وشلوار رسمی هستید، می توانید کت وشلوار یقه دار را انتخاب کنید. تاکسیدوها همیشه یقه شال دارند.

رسمی ترین گزینه یقه برای کت کت وشلوار، یقه پیک است. در کت تاکسیدو یقه و لبه های جیب می تواند ساتن باشد. همچنین ساتن یک تاکسیدو می تواند رنگ متضادی با رنگ کت کت و شلوار داشته باشد.

بسته شدن دکمه ی کت و شلوار

Button of a suit

حالا باید بین دکمه های تک ردیف و دوتایی یکی را انتخاب کنید. این مورد به دکمه های کت کت وشلوار اشاره دارد. شما می توانید بین یک، دو، ۳ یا ۴ دکمه در کت انتخاب کنید. کت های تک ردیف ۲ و ۳ دکمه ای بیشتر برای کت و شلوارهای اداری رسمی مناسب هستند.

چاک کت

چاک یک شکاف است که در قسمت پایینی پشت یک کت ایجاد می شود. در یک کت کت وشلوار سه نوع چاک وجود دارد. چاک های جانبی، چاک مرکزی و چاک بسته.

Vents

چاک های کناری – دو چاک در دو طرف پشت کت وجود دارد

چاک مرکزی – چاک در وسط کت ساخته می شود.

چاک بسته – هیچ چاک یا شکافی وجود ندارد. این یک سبک بسیار محبوب نیست.


جیب های یک کت کت و شلوار

Pockets

سه سبک اصلی جیب در مورد کت وجود دارد. جیب وصله ای، جیب اوله ای و جیب تخت. جیب های وصله تکه های پارچه ای هستند که روی دو طرف دوخته شده اند. جیب می تواند صاف یا مورب باشد.

یک جیب تخت متدوال ترین مدل جیب است است. این نوع جیب یک بریدگی در سطح کت است که جیب آن در داخل آویزان است. جیب کت ظاهر شیکتری به کت می دهد و بیشتر با کت های رسمی و تاکسیدو به کار می رود. جیب های تخت برای کت وشلوار محبوب هستند. جیب لوله ای یک سبک بسیار متنوع است که در آن تکه پارچه ها به دو طرف کت متصل می شوند.

طول آستین کت کت و شلوار

طول آستین کت باید به گونه ای باشد که نیم اینچ از طول پیراهن شما بعد از لبه آستین آن دیده شود.

Sleeve length

دکمه های آستین یک کت کت و شلوار

یک کت کت وشلوار همیشه با دکمه های روی آستین عرضه می شود. می توان از یک تا چهار عدد تغییر کند. تعداد دکمه های روی آستین نشان دهنده رسمی بودن کت و شلوار است. دکمه های کمتر به معنای کت وشلوار غیر رسمی است و دکمه های بیشتر، کت وشلوار رسمی تر.

پارچه / رنگ و الگوها

color

وقتی به قفسه فروشگاهی برای پارچه های کت وشلوار نگاه می کنید، بسیار گیج می‌شوید. پارچه‌های بسیار در انواع مختلف. اگر بودجه ای برای خرید هر پارچه ای دارید، دو ویژگی بسیار مهم پارچه، نرمی آن و همچنین میزان سایش آن است. بهترین و رایج ترین پارچه برای کت وشلوار پشم، پنبه، کتان، ترمه یا ابریشم است. در میان آن ها، پشم بادوام ترین ماده است. ابریشم و ترمه مجموعه برای کت و شلوارهایی به کار می روند که در مراسمات رسمی یا پر زرق و برق پوشیده می شوند. بسیاری از مواد پشمی موجود ترکیبی هستند. مواد پنبه ای و کتانی برای آب و هوای گرم تر مناسب هستند.

رنگی را انتخاب کنید که متناسب با چهره و اندام شما باشد. حتما می دانید که رنگ های تیره شما را لاغرتر نشان می دهند. یک کت وشلوار سیاه رنگ معمولا برای شب های رسمی و مراسم های مهم انتخاب می شود. زغالی و آبی سرمه ای رنگ های مطمئنی هستند که بیشتر مناسب هستند.

فرم بدن شما

body-shape

مردانی با فرم های اندام بلند و باریک می توانند هر مدل کت وشلواری را بپوشند. بسیاری از ایرادات در فرم بدن را می توان با انتخاب یک استایل مناسب استتار کرد. اگر می‌خواهید ظاهری باریک‌تر داشته باشید، می‌توانید برش ایتالیایی را انتخاب کنید. برای کت و شلوارهای راحت اداری، کت های برش آمریکایی بهتر هستند.

برای افرادی که کمر ضخیم دارند، طرح‌های راسته بهتر از طرح‌هایی هستند که کمر را برجسته می‌کنند. مدل کت هایی که دکمه های تک ردیف دارند بر کت دو ردیف ترجیح داده می شود. یک کت و شلوار سه تکه با جلیقه بسیار زیبا است.

خرید کت وشلوار آسان است اگر به این نکات اساسی پاسخ دهید که چه چیزی مناسب شماست. پس حتما قبل از خرید کت وشلوار باید به این نکات دقت کنید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟