لاکوست ؛این تمساح سبز رنگ را بهتر بشناسیم

19 خرداد 1399
برند لاکوست را بهتر بشناسیم

لاکوست به عنوان یک شرکت فرانسوی در سال ۱۹۳۳ توسط بازیکن تنیس آقای رنه لاکوست و آقای آندره ژیله تأسیس شد. این شرکت در حوزه پوشاک فعالیت می کند و محصولاتی مانند: کفش، عینک، کالاهای چرمی، عطر، حوله و ساعت را به فروش می رساند. لاکوست را با آرم سبز تمساح می توان شناخت. هواداران تنیس به دلیل سرسختی و جنگندگی آقای لاکوست در بازی تنیس، به ایشان لقب تمساح  را دادند. در نوامبر سال ۲۰۱۲، این شرکت به طور کامل توسط یک گروه خانوادگی سویسی به نام Maus Frères خریداری شد.

اگر از طرفداران پروپاقرص برند لاگوست هستید با ما همراه باشید، در مورد تاریخچه شیرین و جالب آن توضیحاتی ارائه می گردد. این برند در حال حاضر به عنوان یک برند لاکچری و لوکس شناخته شده است و همچنین علاوه بر حوزه پوشاک به ساخت ادکلن و تولید و طراحی کفش نیز ورود پیدا کرده است.

تاریخچه لاکوست

تاریخچه برند لاکوست

کسی که برای اولین بار برند لاگوست را تأسیس نمود رنه لاگوست بود وی به عنوان یکی از ستارگان فرانسوی معروف تنیس به طراحی و تولید تیشرت های یقه دار برای بازیکنان بازی تنیس پرداخت. آندره ژیلر مالک کمپانی لباس های کشباف زمستانی در فرانسه بود. رنه لاگوست با همکاری آندره ژیلر در سال ۱۹۳۳ برند لاگوست (Chemise Lacoste) را راه اندازی نمودند.

آنها با تولید پیراهن تنیس که آرم تمساح سبز رنگ بر روی سینه آن دوخته شده بود، انقلابی در صنعت پوشاک به وجود آوردند. این شرکت ادعا می کند که آنها اولین نمونه از یک نام تجاری هستند که فعالیت های خود را فراتر از حوزه پوشاک گسترش داده اند. همچنین این کمپانی در دهۀ ۱۹۵۰ لباس هایی به نام Izod Lacoste را تحت لیسانس خود در ایالات متحدۀ آمریکا تولید و به فروش رساندند.

پیراهن های بلند ورزش تنیس

رنه لاگوست به عنوان یک تنیسور فوق ستاره فرانسوی توانست در سال های ۱۹۲۶ و ۱۹۲۷ در جایگاه یک جهان قرار گیرد. البته وی در طول فعالیت ورزشی خود موفق به کسب قهرمانی هفت دوره از مسابقات شده بود. اما موضوعی که توجه رنه لاگوست را به تولید پیراهن های جدید ورزشی معطوف نمود این بود که تنیسورها در زمین بازی از پیراهن های آستین بلند سفید استفاده می کردند. این مدل پیراهن بلند دارای دکمه های یکسره بود که به همراه یک شلوار بلند پوشیده می شد. تجربه پوشیدن این مدل لباس از سوی رنه لاگوست چندان خوشایند نبود چون این لباس در مسابقات و حین بازی بسیار دست و پاگیر بود.

این موضوع باعث شد تا رنه لاگوست به دنبال پیراهنی برای ورزش تنیس باشد. پیراهنی که دارای یقه باشد تا از گردن در برابر آفتاب محافظت کند. همچنین بالاتنه پیراهن باید راحت باشد و مانع آزادی حرکت تنیسور نباشد. بنابراین رنه لاگوست اولین تیشرت یقه دار خود را به بازار پوشاک معرفی کرد. تیشرتی که روی قسمت سینه، لوگوی تمساح قرار داشت. البته کمپانی لاکوست ادعا می کند که وی اولین کمپانی می باشد که نام تجاری خود را در قسمت بیرونی پوشاک قرار داده است.

محبوبیت برند لاکوست

محبوبیت برند لاکوست

محبوبیت برند لاگوست در دهه ۱۹۷۰ در امریکا باعث شد تا این برند خط تولید چندین محصول را تأسیس و راه اندازی نماید. انواع کالاهای چرمی، کفش ورزشی، ساعت های مچی و عینک آفتابی از جمله محصولاتی هستند که برند لاگوست به بازار مصرف عرضه نمود. همچنین در دهه ۷۰ این برند با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی توانست محبوبیت خود را گسترش دهد سپس در دهه ۸۰ طیف مختلفی از محصولات را به بازار عرضه نمود. لباس های سفید تنیس به عنوان اولین محصول برند لاگوست جای خود را به لباس های رنگی تنیس داد.

مجوز فعالیت شرکت در ایالات متحده در سال ۱۹۹۳ منقضی شد، ولی آنها توانستند حق توزیع پیراهن با نام و آرم تجاری خود را بدست آورند. در سال ۱۹۹۷ یک شرکت آمریکایی به نام Le Tigre Clothing مصمم شده که مستقیماً با لاکوست وارد بازار رقابت در ایالات متحدۀ آمریکاه شود، اما فقط توانست لوگوی برند خود را که یک ببر بود بر روی محصولات آنها حک کند.

رنه لاکوست

فعالیتهای ورزشی

محبوبیت این کمپانی اخیراً به دلیل طراحی های یک فرانسوی به نام کریستف لماایر که برای ایجاد ظاهری مدرن تر و با شکوه تر این برند با شرکت همکاری دارد، محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. همچنین با توجه به عقد قرارد این شرکت با چندین تنیسور معروف از جمله تنیسورهای سابق آمریکایی، اندی روددیک و جان ایزنر، تنیسور کهنه کار فرانسوی ریچارد گاسکت و قهرمان سویسی و طلایی المپیک استانیسلاس واوربینکا، بازدید از این شرکت به طور چشمگیری افزایش یافته است. آنها کم کم فعالیت خود را در دنیای گلف شروع کرده اند، به طوری که دردو مسابقه مسترز کاپ، گلف بازهای معروفی همچون ماریا اولازوبال و کالین منتگومری اسکاتلندی، با پیراهن لاکوست در مسابقات دیده شده اند.

فعالیت های ورزشی لاکوست

مرگ برنارد لاکوست

در اوایل سال ۲۰۰۵ برنارد لاکوست به شدت بیمار شد و همین امر سبب شد که وی ریاست شرکت را به برادر کوچکتر و نزدیکترین همکار و یار همیشگی سالهای سخت خود، میشل منتقل کند. برنارد در ۲۱ مارس ۲۰۰۶ در پاریس درگذشت. برادر کوچکتر برنارد لاکوست توانست با انجام فعالیت های موفق نام کمپانی لاکوست را در کنار برندهای معروفی از قبیل شنل، فندی، ورساچه و… قرار دهد.

اعطای لایسنس لاکوست به دیگر شرکت ها

لایسنس لاکوست

لاکوست (Lacoste) مجوز علائم تجاری و لیاسنس خود را به شرکت های مختلفی می دهد. تا همین اواخر شرکت Devanlay دارای مجوز منحصر به فرد پوشاک لاکوست در سراسر جهان بود، ولی گرچه امروز پیراهن های پولو (polo) لاکوست تحت لیسانس این شرکت توسط یک شرکت تایلندی به نام ICC و همچنین در چین نیز تولید می شوند.

مجوز تولید کفش این شرکت در سراسر جهان متعلق به شرکت Pentland Group می باشد، همچنین شرکت Coty صاحب مجوز انحصاری تولید عطر تحت لایسنس لاکوست در سراسر جهان می باشد. به علاوه لاکوست لایسنس تولید کیف و کالا های چرمی خود را در اختیار شرکت  CEMALAC قرار داده است.

سایر فعالیتهای لاکوست

سایر فعالیتهای لاکوست
  • این شرکت سایت تجارت الکترونیکی خود را در ژوئن سال ۲۰۰۷ برای بازار ایالات متحده معرفی کرد.
  • در سال ۲۰۰۹ Hayden Christensen (هایدن کریستنسن) بازیگر، صداپیشه و تهیه کنندۀ معروف آمریکایی به عنوان چهرۀ اصلی برای معرفی عطرهای این شرکت معرفی شد.
  • در سال ۲۰۱۰ کریستوپ لما از سمت خود کناره گیری کرد و به جای خود فلیپه الیوویرا باپتیستا را به عنوان مدیر خلاق، معرفی کرد.
  • بنیاد René Lacoste یک برنامه اجتماعی جهت بسط، گسترش و کمک به فعالیتهای ورزشی بچه ها در مدارس می باشد.
  • در مارس سال ۲۰۱۶ این شرکت فروشگاه پرچمدار جدیدی را در خیابان مد بودا پست افتتاح کرد.
  • در سال ۲۰۱۷ ، نواک جوکوویچ به عنوان سفیر برند “تمساح جدید” برای لاکوست معرفی شد. این تعهد شامل یک قرارداد ۵ ساله و همچنین حضورهای متعدد نواک جوکوویچ در تبلیغات برای این برند است.
  • این برند در تلاش برای انتصاب یک شخص به عنوان سفیر و سخنگوی آنها در آسیا اقیانوسیه، خوانندۀ – بازیگر چینی به نام Z.Tao را معرفی کرد.

مدیریت تجاری

مدیریت تجاری لاکوست

در اویل دهه ۵۰، برنارد لاکوست با دیوید کریستال، که در آن زمان برای ایزود فعالیت می کرد، همکاری خود را برای تولید لباس ایزود لاکوست آغاز کرد. در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ پیراهن های ساده که “Izod” نامید می شدند، در بین نوجوانان بسیار محبوب بود. در حالی تولید این لباس بسیار سود آور بود ولی شرکت مارد ایزود لاکوست یعنی کریستال، غرق در بدهی های سایر مشاغل تجاری خود شده بود.

آنها برای کاهش بدهی های خود در صدد جدایی این دو شرکت برآمدند، ولی این امر هم سبب کاهش بدهی ها نشد، به همین دلیل کریسال نیمی از لاکوست خود را به فرانسوی ها فروخت و ایزود به وان هوزن فروخته شد. شرکت با استخدام کریستوپ لمایر طراح مد در سال ۲۰۰۰ توانست به دوران اوج و شکوفایی خود باز گردد و کنترل امور را دوباره در دست بگیرد. لاکوست بار دیگر به وضعیت قبل از بحران مدیریتی خود، یعنی در حدود سال ۱۹۹۰، برگشته بود.

آرم برند لاکوست

برند لاکوست

لاکوست برای مدتی درگیر یک مشاجره طولانی در مورد آرم خود با شرکت تولید کننده لباس ورزشی مستقر در هنگ کنگ بود. در آن زمان لاکوست از یک آرم تمساح که رو به راست بود استفاده می کرد(در سال ۱۹۳۳ در فرانسه ثبت شد) در حالی که شرکت هنگ کنگی از نمادی که رو به چپ بود استفاده می کرد(در دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ در کشورهای مختلف آسیا ثبت شده بود).

لاکوست در لغت به معنای اصلی و ضروری است. آرم کروکودیل بر روی لباس تنیس جزو اولین لوگوی برند لاگوست محسوب می شود. لاکوست سعی کرد تا فعالیتهای شرکت هنگ کنگی را با ثبت لوگوی خود در چین مسدود کند که سرانجام این کار نتیجه داد. آنها توافق کردند که شرکت هنگ کنگی لوگوی خود را تغییر دهد به طوری که اکنون لوگوی آنها دارای پوستی، لایه لایه شده، چشم ها و دم بزرگتر و به صورت عمودی بالا می رود، می باشد.

چرا تمساح به عنوان لوگوی برند لاگوست معرفی شد؟

ماجرای انتخاب تصویر تمساح برای لوگوی کمپانی رنه بسیار جالب است. رنه در سال ۱۹۳۰ قبل از اینکه برای یکی از بازی هایش آماده شود، در ویترین یک فروشگاه چمدانی از جنس پوست تمساح مشاهده کرد. رنه به خرید چمدان علاقمند شد بنابراین با کاپیتان تیم فرانسه شرط بندی کرد که اگر در بازی پیروز شود، آنها باید چمدان را برای او خریداری کنند. اما رنه نتوانست در مسابقه پیروز شود و مطمئنا چمدان مورد علاقه خود را به دست نیاورد.

به خاطر همین ماجرا، هواداران به رنه نام مستعار “تمساح” داده بودند. رنه هم دست به کار شد و طرح یک تمساح را بر روی کت سفید رنگ خود قرار داد. همین نام مستعار و طرح تمساح بر روی کت، باعث شد که او بعد از راه اندازی کمپانی خود، از این تصویر تمساح به عنوان آرم تجاری استفاده نماید.

اولین کالکشن کودکانه برند لاگوست

اولین کالکشن کودکانه برند لاگوست در سال ۱۹۵۸ تولید و سپس روانه بازار شد. همچنین در سال ۲۰۰۵ برند لاگوست ادکلن های مردانه جدید را تولید و به بازار عرضه نمود. این برند بعدا به طراحی و تولید لباس های گلف و قایقرانی پرداخت.

خرده فروشی های لاکوست

لاکوست به تعدادی زیادی خرده فروشی ها در سراسر جهان امتیاز حق فروش را به عنوان پیشرو در ارائه محصولات آنها، واگذار کرده است. در بریتانیا می توانید محصولات لاکوست را در فروشگاه های مختلفی از جمله JD Sports، KJ Beckett و جان لوئیس تهیه کنید. به همین ترتیب در ایالات متحده، مارک لاکوست (Lacoste) را می توان در فروشگاه های خیابان هایی مانند: Saks Fifth Avenue، Nordstrom، Lord & Taylor، Neiman Marcus، Bloomingdale’s، Macy’s، Belk، Halls و سایر خرده فروشان مستقل یافت. در کانادف، لاکوست در هری روزن، هادسن بی(خرده فروشی)، بوتیک های خاص خود و سایر خرده فروشان مستقل به فروش می رسد.

کمپین های تبلیغات بین المللی

در دهه هفتاد برند لاگوست اقدام به راه اندازی کمپین های تبلیغات بین المللی نمود و در دهه هشتاد همواره سعی نمود تا محصولات جدید را به خط تولید خود اضافه کند. ورود ادکلن های مردانه باعث محبوبیت بیشتر این برند در بازار عطر و ادکلن شده است. از علل محبوبیت ادکلن های برند لاکوست در بازارهای اروپایی می توان به رایحه های دلنشین و کیفیت و ماندگاری بی نظیر آنها اشاره کرد.

در حال حاضر عطرهای زنانه کمپانی لاکوست جزو پرفروش ترین عطرهای دنیا به شمار می روند. کمپانی لاکوست در ساخت عطرهای لاکوست با افراد مشهوری همچون لورنت برویر، ژان میشل، کلود دبر، آنیک مناریو، اولیویر کرسپ و دومیتیل میکالون همکاری داشته است.

حضور مؤثر طراحان خلاق در کمپانی لاکوست

در حالی که بیش از نیم قرن از فعالیت های کمپانی لاکوست می گذرد ولی همچنان در صدر جدول برترین ها در جهان قرار دارد. حضور طراح خلاق فرانسوی یعنی کریستوف لمار در کمپانی لاکوست باعث شد تا محصولات این برند به سمت و سوی طراحی های خلاقانه و مد روز سوق پیدا کند. علاوه بر این کمپانی لاکوست همواره سعی دارد تا محبوبیت محصولات خود را افزایش دهد بنابراین با امضای قرارداد با تعدادی از تنیس بازان جوان و همچنین معرفی لاکوست به عنوان اسپانسر بسیاری از مسابقات معروف ورزشی در جهان از جمله دیویس کاپ تنیس بر محبوبیت این برند افزود.

گالری محصولات لاکوست

گالری محصولات لاکوست

تیشرت یقه خدمه مردانه، تیشرت پنبه ارگانیک، تیشرت نخی یقه خدمه زنانه جزو طرح هایی هستند که در سال ۲۰۲۱ در گالری لاکوست برای مردان و زنان عرضه شده اند. یک کالکشن جدید از مدل های کلاسیک مردانه که این برند به تازگی عرضه نموده است شامل پولو، لباس ورزشی، گرمکن، سویشرت، پیراهن مجلسی و ژاکت زیپ دار است.

با تمام این توضیحات، پولوشرت همچنان یکی از لباس های پرطرفدار و محبوب این برند محسوب می شود در حالی که پولوشرت اولین محصولی بود که کمپانی لاگوست در اوایل فعالیت خود به بازار معرفی و عرضه نمود. همچنین در سال ۲۰۰۵ کمپانی رنه لاگوست موفق شد ۵۰ میلیون محصول لاگوست را در بیش از ۱۱۰ کشور جهان به فروش برساند.

کمپانی لاکوست برای توسعه کسب و کار خود اولین وب سایت خود را در سال ۲۰۰۷ در ایالات متحده و برای فروش اینترنتی محصولات خود راه اندازی نمود. این کمپانی همواره سعی داشت تا از نیروهای مستعد و متخصص در کمپانی خود استفاده کند بنابراین اولین مدرسه برند لاگوست را در سال ۲۰۱۷ و با هدف آموزش و سپس استخدام نیروهای ماهر و مستعد، افتتاح کرد.

محصولات موجود در فروشگاه امی

فروشگاه پوشاک استوک امی
فروشگاه پوشاک استوک امی

در کشور ایران برند لاکوست به عنوان یکی از معروف ترین برندهای حوزه پوشاک و کالاهای لوکس از محبوبیت بسیاری برخوردار است به طوری که محصولات این برند در میان جوانان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت بالای پوشاک برند لاکوست باعث شده که افراد علیرغم قیمت بالای این محصولات، اقدام به خرید نمایند.

تیشرت مردانه برند لاکوست

فروشگاه بزرگ پوشاک امی تعدادی از محصولات برند لاکوست را به مشتریان شیک پوش و خوش سلیقه عرضه کرده است.این محصولات شامل تیشرت مردانه برند لاکوست می باشد. این تیشرت در انواع طرح و رنگ موجود است همچنین کاملا راحت و سبک است. اما در مورد شستشو خیالتان کاملا راحت باشد چون با تغییر رنگ و سایز تیشرت روبه رو نمی شوید.

پولوشرت مردانه برند لاکوست

پولوشرت مردانه لاکوست یکی دیگر از محصولاتی است که فروشگاه بزرگ پوشاک امی در دسته پوشاک مردانه عرضه می کند. از ویژگی های این پولوشرت می توان به جنس لطیف، ظاهر شیک، تنوع در طرح و رنگ و کیفیت عالی محصول اشاره کرد. این پولوشرت ها اغلب از الیاف کتان ساخته شده اند و در اثر شستشو و اتو کشی دچار تغییر رنگ و تغییر سایز نمی شوند.

همچنین الیاف استفاده شده در این محصول از قابلیت تنفس پذیری خوبی برخوردار است بنابراین در هوای گرم، بدن را خنک نگه می دارد و از تعریق بیش از حد بدن جلوگیری می کند. این پولوشرت دارای حالت کشسان است و این حالت بخاطر الیاف لایکرا است که در تولید این لباس به کار برده شده است.

0
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟