پارچه پشمی نحوه ی شستشو و مراقبت از پارچه پشمی

22 اسفند 1400
Wool-clothes

برای بسیاری از ما، پشم صرفا فقط پشم نیست. پشم یک الیاف گرم و همچنین سبک است. نهایت راحتی و آرامش و مد روز را می توان در پارچه پشمی یافت. شستشوی خانگی و همچنین خشک شویی در مراقبت از لباس های پشمی موثر است. شستن پارچه پشمی با دست کاملاً صحیح است، به شرطی که بر روی برچسب آن «پشم قابل شستشو» مشخص شده باشد و برخی اقدامات احتیاطی انجام شود.
اگر سه چیز را از محدوده پشم دور نگه دارید، در امان هستید، گرما، پروانه و لکه های قلیایی.

برخی از ویژگی های پشم که فرد را آزار می دهد

Wool-clothes

کوچک شدن پارچه پشمی در واقع یک موضوع ناراحت کننده است. مثلا شما یک پلیور می‌خرید و بعد از یک یا دو بار شست‌وشو به اصطلاح وا می رود. ممکن است که این کوچک شدن تا ۵۰ درصد هم باشد. یعنی اینکه این پلیور نصف اندازه ی اول شود.
برچسب خشکشویی روی اکثر لباس های پشمی خیلی مهم است. برای لباس‌های پشمی گران‌قیمت ممکن است ناگزیر باشید که آن را برای شستشو به خشکشویی ها ببرید.

برخی از پارچه های پشمی پوست را تحریک می‌کنند. مخصوصاً برای افراد مستعد آلرژی و کسانی که پوست حساسی دارند. پس حتما باید مراقب استفاده از لباس های پشمی باشید.

Wool-clothes

ظاهر شدن گلوله‌های پشمی کوچک روی سطح پارچه پشمی معمولاً پس از چند بار شستشو از بین می‌رود. گلوله هایی که به آن پرز می‌گویند و البته تحریک‌کننده ی پوست و ناخوشایند هستند.

نحوه مراقبت از لباس های پشمی

نگهداری پشم خالص بسیار آسان است. این الیاف در برابر گرما کاملاً مقاوم است. اگر از پارچه به صورتی که روی علائم برچسب مراقبت از آن در ج شده است، مراقبت شود، برای سالهای متمادی در بهترین حالت باقی می ماند. فقط باید آن را با دست بشویید و خشک کنید.

Wool-clothes

مراقبت عمومی از لباس های پشمی

تمام جیب های آن را خالی کنید. آن را به مدت ۱ تا ۲ ساعت آویزان کنید تا چین و چروکش از بین بروند. سپس آن را در حالت صاف نگه دارید. همچنین می‌توانید با پوشیدن یکلباس دیگر بین پارچه پشمی و بدن خود مطمئن شوید که لباس بیش از حد با عرق و چربی های بدن کثیف نمی‌شود.

این پارچه دور از انواع مواد قلیایی مانند سود سوزآور، پاک کننده های فلزی، خمیر دندان، بیکینگ پودر نگهداری شود. و در صورت تماس، بلافاصله محل را با آب تمیز بشویید.

تمیز کردن پارچه ی پشمی

Wool-clothes

بهترین زمان پاک کردن لکه از روی پشم به محض ایجاد لکه است. پاک کردن ناحیه با یک حوله تمیز با مالش ملایم ناحیه برای از بین بردن لکه های تازه کارایی لازم را دارد. اگر از پاک کننده یا شوینده استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. اما آن را به مدت طولانی مالش ندهید.

نحوه شستن لباس های پشمی

Wool-clothes

همیشه لباس پشمی را بعد از هر بار پوشیدن برس بکشید. این کار باعث حذف کثیفی های کوچک می شود. شستشوی با دست برای لباس های پشمی که از نخ های ۱۰۰ درصد پشم بکر یا ۱۰۰ درصد نخ های حیوانی ساخته شده اند، ترجیح داده می شود. اگر لباس‌های پشمی از نخ‌های ترکیبی مصنوعی ساخته شده‌اند، می‌توانید آن‌ها را در یک کیسه شستشوی مشبک قرار دهید و یک شوینده پشمی و یک چرخه ملایم پشمی انتخاب کنید.

Wool-clothes


همیشه برای شستن لباس های پشمی از آب سرد استفاده کنید. همچنین در پایان مانند ابریشم یک آبکشی نهایی را انجام دهید. همچنین همراه با آب چند قطره نرم کننده مو را نیز با آن مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که پشم نیز مانند مو یک الیاف طبیعی است و با این کار به این الیاف درخشندگی می بخشد. اما اگر می خواهید باقی مانده روغن (لانولین) را از بین ببرید از آب ولرم استفاده کنید.

شوینده برای پشم

Wool-clothes

از شوینده مایع ملایم با ph متعادل (طراحی شده برای پارچه پشمی) استفاده کنید. باید مطمئن شوید که مواد شوینده پشم فاقد فسفات است. فسفات ها برای الیاف پشم خوب نیستند.

جلوگیری از کشش

الیاف پشم به طور کلی هنگامی که خیس هستند ضعیف تر می شوند. هرگز پارچه های پشمی یا لباس های ساخته شده از آن ها را وقتی خیس هستند کش ندهید. پارچه پشمی خاصیت ارتجاعی دارند که الیاف را کشیده و زمانی که خیس هستند بسیار مستعد آسیب هستند. چون ممکن است برای همیشه کشیده باقی بمانند. بنابراین پس از شستن با دست، لباس‌های پشمی را برای از بین بردن آب نچلانید.

Wool-clothes

آویزان کردن لباس های پشمی در داخل کمد برای مدت طولانی نیز باعث کشش دائمی الیاف پارچه می شود. لبه های چوب لباسی باعث ایجاد انحراف در ناحیه شانه می شود.
هرگز پارچه پشمی مرطوب را پس از شستشو آویزان نکنید و آن را در ناحیه شانه نگه ندارید. بعد از اینکه آب اضافی را با یک حوله تمیز جذب کردید، صاف دراز بکشید تا خشک شود. این کار تا حدودی از کشش جلوگیری می کند. برای خشک کردن لباس‌های پشمی، صفحه‌های توری مخصوصی دریافت خواهید کرد تا از بالا و زیر آن‌ها خشک شوند. قفسه‌های حوله می‌توانند در صورت عدم دریافت این قفسه‌ها مدیریت شوند.

و در پایان

Wool-clothes

باید این نکته را ذکر کنیم که حتما در استفاده و مراقبت از پارچه های پشمی به برچسب های شستشوی آن دقت کنید. این کار می تواند کمک زیادی به شما در نحوه ی مراقبت از آن بکند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟