آپارات ؛ بهترین فروشگاه های لباس

26 آبان 1400
آپارات

سایت آپارات یک سرویس اشتراک گذاری فیلم و ویدیو است. این سرویس یکی از پرقدرت ترین پلتفرم های ایران از لحاظ رده بندی در جهان از لحاظ سایت معتبر الکسا است. این سایت بستری مناسب برای بارگذاری انواع فیلم ها و ویدیوهای متنوع را فراهم ساخته است. ویدیوهایی که از فیلم های درجه یک و پرفروش گرفته تا فیلم های بسیار ساده ای که ممکن است یک بچه ی ۵ یا ۶ ساله بارگذاری کرده است.

برخی از سایت ها فروشگاه ها و برندهای معتبر هم سعی می کنند در این پلتفرم تبلیغات خود را انجام می دهند و از این طریق برای خود مخاطبان زیادی را جذب می کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی سایت آپارات و تمامی موارد جذاب در مورد این سایت می پردازیم. پس تا آخر با ما همراه باشید.

تاریخچه آپارات

پلتفرم آپارات در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ توسط محمد جواد کریمی تاسیس شد. این پلتفرم بعد از فیلتر شدن وبسایت جهانی یوتیوب که یک سرویس‌ اشتراک‌ گذاری ویدئویی بین‌المللی بود، در ایران مسدود شد، به کاربران ایرانی فضای مجازی معرفی شد.محمدجواد شکوری‌مقدم، مدیر سایت آپارات دلیل عرضه ی این پلتفرم به کاربران ایرانی را، حجم بالای درخواست‌ ها از جانب کاربران برای ارائه سرویس اشتراک‌ گذاری ویدئو بیان کرد.

بعد از سپری شدن یک سال از تاسیس این سرویس، در بهمن ماه سال ۱۳۹۰، نسخه مربوط به گوشی یا به اصطلاح اندرویدی آن هم نشر شد. سپس در کمتر از یک سال یعنی در دی ماه سال ۱۳۹۱ تعداد بازدید روزانه از ویدیو های سایت آپارات از مرز یک میلیون بازدید عبور کرد. در تیر سال ۱۳۹۲ نیز نسخه ی مربوط به گوشی های آیفون که به آن آی او اس می گویند در دسترس کاربران این نوع گوشی ها قرار گرفت. در آذرماه همان سال ، اولین مسابقه در آپارات با عنوان «مهمان طهران» با همکاری شهرداری تهران برگزار شد.

پس از آن در فروردین ماه سال ۱۳۹۳ نسخه دوم پلتفرم آپارات ، بر روی سیستم عامل های اندرویدی به کاربران عرضه شد. لوگوی سایت آپارات در سال ۱۳۹۳ و در مرداد ماه این سال تغییر کرد. بازدید روزانه ی سایت آپارات در آبان ماه سال ۱۳۹۳ از مرز چهار میلیارد بازدید گذشت. بعد از آن بود که سرویس های آپارات کودکان و فیلیمو در همان سال به کاربران مربوط ارائه شد. بعد از آن در سال ۱۳۹۴ این سایت امکان بارگذاری ویدیوهای زنده را هم به کاربران خودش داد.

قوانین و کپی رایتینگ

قوانین-و-کپی-رایتینگ
قوانین-و-کپی-رایتینگ

سایت آپارات قوانین خودش را بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران گذاشته است. به همین دلیل است که همه ی ویدیوهای موجود امکان بارگذاری در سایت آپارات را ندارند و به سرعت از این پلتفرم حذف می شوند. این سایت فیلم و ویدیوهایی که با قوانین آن مغایرت دارد را در سریع ترین زمان ممکن پاک می کند.

در سایت آپارات قانون کپی رایت وجود دارد و فیلم هم و سریال های ایرانی و همچنین کارهای دوبله ی فارسی در این حوزه قرار می گیرند و اجازه ی انتشار در این پلتفرم را ندارند. البته فیلم های خارجی در این قانون قرار نمی گیرند.

آپارات و کانال های مهم در آن

شهرت سایت آپارات به قدری زیاد شد که علاوه بر نهادهای مهم داخلی از جمله ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و همچنین شخصیت های سیاسی و فرهنگی و هنری هم در سایت آپارات اقدام به ایجاد کانال کرده اند. همچنین نهاد های جهانی مانند سازمان ملل متحد یا همان United Nation هم در آپارات کانالی برای خود ایجاد کرده است و در آن فیلم ها و ویدیوهای زیادی هم بارگذاری کرده است.

در واقع این نهادها و شخصیت ها با ایجاد چنین کانال هایی در شبکه های اجتماعی سعی دارند بیشتر با مخاطبان و طرفداران خود در ارتباط باشند. همچنین از این طریق می توانند آخرین اخبار و اطلاعات خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

برنامه های زنده

از آن جایی که در آپارات برنامه های زنده بارگذاری می شود پس به همین دلیل می توان آن را یکی از دلایل قدرت این پلتفرم دانست. شما می توانید همزمان برنامه های مورد علاقه ی خود را در این سایت مشاهده بفرمایید. همین موضوع بسیاری از برنامه سازان را به همین مسیر سوق داده است.

در واقع برخی از افراد با تحمل هزینه هایی سعی در ایجاد برنامه هایی جذاب برای بارگذاری در آپارات کرده اند. حتی امکان مشاهده ی زنده ی شبکه های تلویزیونی داخلی هم در این سایت وجود دارد. در واقع کاربران می توانند از طریق آپارات تمامی برنامه های تلویزیونی ازجماه پخش زنده ی فوتبال یا هر برنامه ی دیگری را از طریق این پلتفرم نگاه کنند.

آپارات بعدها امکان مشاهده ی زیرنویس زنده ی ویدیوها را برای کاربران فراهم آورد. در واقع می توان در صورت نیاز حتی برخی از کلیپ ها را با کم کردن صدا یا به اصطلاح سایلنت کردن هم مشاهده کرد و از روی زیرنویس به محتوای آن پی برد.

آپارات و درآمد زایی

آپارات-و-درآمد-زایی
آپارات-و-درآمد-زایی

سایت آپارات هم همانند سایت یوتیوب به ازای بارگذاری ویدیوها از طرف کاربران به آن ها پول پرداخت می کند، البته این نکته را عرض کنیم که برای در آمد زایی از طریق آپارات شرایط و ظوابطی وجود دارد که در آن صورت فرد می تواند از طریق آن یک منبع درآمد داشته باشد. هر چند در مورد نحوه ی پرداخت درآمد از آپارات شائبه هایی وجود دارد و در قیاس با یوتیوب آن را قابل مقایسه نمی دانند، اما به هر حال نمی توان از این موضوع به سادگی صرف نظر کرد.

در واقع اگر فرد بتواند کانالی متفاوت با انواع محتوای جذاب در سایت آپارات را راه اندازی کند می تواند از بقیه ی رقبا پیشی بگیرد یا حداقل مخاطبان زیادی را برای خود و یا محصولاتش تهیه کند. البته در این موضوع هم باید بسیار دقت کرد که از تولید محتوای افراد دیگر کپی برداری نکنید.

چالش های آپارات

از مشکلات و چالش هایی که آپارات با آن روبرو شد می توان به مواردی اشاره کرد از آن جمله سبک درآمد زایی در این سایت است که منتقدان زیادی دارد و این منتقدان به نحوه ی پرداخت درآمد از طریق آپارات، همچنین تبلیغات بیش از حد آن اعتراض دارند. تا جایی که برخی از کابران سایت آپارات که در این سایت فعالیت زیادی داشتند و مخاطبان زیادی را هم برای آن جذب می کردند از این پلتفرم خداحافظی کردند و به سمت استفاده از یوتیوب تشویق شدند.

علاوه بر این مشکلات این پلتفرم در سال ۱۳۹۹ با چالشی عجیب تر روبرو شد و آن هم حکم حبس ۱۰ ساله ی مدیر اصلی سایت آپارات یعنی محمد جواد شکوری مقدم بود. دلیل این موضوع هم بارگذاری ویدیویی ناهنجار در این سایت بود که در آن خانومی از بچه های کم سن و سال این سوال را می پرسد که آیا می دانند که چگونه به دنیال آمده اند؟! البته بعدا محمد جواد شکوری مقدم درخواست تجدید نظر در مورد این رای را به دادگاه ارائه کرد.

تبلیغات

تبلیغات
تبلیغات

برای شرکت ها و افرادی که می خواهند در این بستر تبلیغاتی انجام دهند باید این موضوع را بیان کرد که در آپارات چنین امکانی برای افراد وجود دارد. در واقع این وب سایت درگاهی مناسب برای تبلیغات محسوب می شود. حتی یکی از نقد هایی که به آپارات وارد می شود این است که تبلیغات بیش از حدی را در صفحه ی اصلی و همچنین در هنگام پخش ویدیوهای موجود در آن ارائه می دهد.

ویدیوهای زیادی روزانه بر روی بستر این پلتفرم بارگذاری می شود که تعداد آن ها گاهی به نزدیک پانصد هزار ویدیو می رسد. حجم ویویوهایی که بر روی آپارات بارگذاری شده اند به نزدیک ۲۰ میلیون دقیقه می رسد. بیشتر از دویست و پنجاه میلیون بازدید از صفحات این وب سایت انجام گرفته است و حتی علاوه بر کاربران داخلی، کاربران خارجی هم از این سایت بازدید می کنند. در واقع میزان بازدید کاربران خارجی از سایت آپارات بیش از ۱۰ درصد اعلام شده است.

از آن جایی که چنین میزان بازدیدی از سایت آپارات وجود دارد پس بسیار طبیعی است که افراد و شرکت ها بخواهند تبلیغات خود را بر روی این سایت قرار بدهند. در واقع می توان این سایت را ویترینی پر بازدید برای محصولات و کالاهای خود دانست. در واقع برندهای مختلف پوشاک و لباس و همچنین دیگر برندهای محصولات دیگر هم در آپارات تبلیغات خود را قرار می دهند.

حتی در این سایت تبلیغات فیلم ها و سریال های جدید ساخته ی داخلی نیز تبلیغ می شود. افراد مشهور هم در این تبلیغات نقش دارند و به نوعی یکی از پایه های تبلیغی در آپارات به شمار می شوند.

مجتمع پوشاک امی و تبلیغات در آپارات

از آن جایی که پهنای باند سایت آپارات تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است، پس می توان گفت که یکی از مهمترین سایت های داخلی برای تبلیغات به حساب می آید. بنابراین می توان گفت بر طبق این شواهد مشخص شد که میزان کاربران پلتفرم آپارات بسیار زیاد است و روزانه بازدیدهای زیادی از این سایت انجام می شود به همین خاطر می توان گفت که می توان از این پلتفرم به عنوان یک مکان و ویترینی برای تبلیغات استفاده کرد.

به همین دلیل مجتمع بزرگ پوشاک امی هم با بارگذاری ویدیوهای خودش در این سایت سعی دارد که هر چه بیشتر خود را به کاربران موجود در آپارات بشناساند و بتواند خدماتی وسیع تر را در زمینه ی عرضه ی محصولات استوک (نو) اروپایی به هموطن های خود داشته باشد.

مجتمع-پوشاک-امی-و-تبلیغات-در-آپارات
مجتمع-پوشاک-امی-و-تبلیغات-در-آپارات

شما می توانید ویدیوهای منتشر شده ی مجموعه ی بزرگ امی را در آپارات مشاهده بفرمایید و مجموعه ی امی ویدیوهایی از جمله معرفی انواع کالای مردانه، زنانه، بچه گانه و همچنین انواع لباس و محصولات ورزشی خود را در سایت آپارات قرار داده است. همچنین ویدیوهای دیگری از جمله معرفی انواع برندها و برخی از پادکست های این مجموعه را نیز می توانید در آپارات مشاهده بفرمایید.

و در آخر

این نکته را عرض کنیم که شما هم می توانید با ارائه ی تبلیغاتی بر روی این پلتفرم برای محصولات یا آموزش های خود تبلیغات زیادی انجام دهید و مخاطبان زیادی را برای خود جذب کنید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله هم لذت برده باشید. خوشحال می شویم که شما هم نظرات خودتان را پیرامون سایت آپارات و نکات مربوط به آن را با ما و دیگر مخاطبان سایت مجتمع پوشاک امی به اشتراک بگذارید. همیشه سالم و سربلند باشید.

#آپارات #فروش_اینترنتی #خرید_اینترنتی #مجتمع_پوشاک_امی

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟