استن اسمیت؛کفش ورزشی

15 دی 1400
استن اسمیت

استن اسمیت؛کفش ورزشی موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. استن اسمیت به عنوان یک تنیس باز اهل ایالات متحده آمریکا در گذشته موفق به کسب جایگاه اول رنکینگ تنیس بوده است. وی همچنین برنده ۲ گرند تنیس انفرادی شده است. داستان جالب شرکت آدیداس و کتونی های معروفش را باید به استن اسمیت نسبت داد. با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون این موضوع می پردازیم.

برند آدیداس

برند آدیداس
برند آدیداس

آدولف داسلر بنیانگذار کمپانی آدیداس بود. او در سوم نوامبر سال ۱۹۰۰ در شهر فرانکونی هرتسوگن‌ آوراخ به دنیا آمد. آدولف فرزند چهارم خانواده بود. در آن زمان شهر هرتسوگن‌ آوراخ جمعیتی برابر با چهار هزار نفر داشت و کفاشی شغل اکثرمردم هرتسوگن‌ آوراخ محسوب می‌شد. پدر آدولف در یکی از کارخانه‌های تولید کفش مشغول به کار بود ولی با این وجود تمایلی نداشت که آدولف داسلر در صنعت کفش کارکند.

با وجود مخالفت های پدر، ورزش تنها موضوعی بود که ذهن آدولف را به خود اختصاص داده بود. او در مورد ورزش هایی از قبیل بوکس، دو میدانی، پرتاب نیزه، هاکی روی یخ و فوتبال با دوست صمیمی اش یعنی فریتز صحبت می کرد. بعد از مدتی آدولف موفق شد تا رضایت پدر را برای دنبال کردن چند رشته ورزشی بگیرد و به کسب موفقیت هایی برسد.

علاقه ادولف داسلر به ورزش

وی به یک ورزشکار خوب تبدیل شد تا جایی که توانست به نقاط ضعف محصولات ورزشی موجود در بازار پی ببرد. آدولف متوجه شد که برای هر ورزش، کفش اختصاصی وجود ندارد و این موضوع یعنی نبود کفش مناسب و مخصوص در میزان کارایی و عملکرد ورزشکاران اثر منفی بسیاری خواهد داشت. آدولف نوآوری و اختراع‌های متعددی داشت که آنها را در صنعت ورزش به معرض نمایش گذاشت به گونه ای که او توانست از ورزشکاران برای تبلیغ محصولات کمپانی خود بهره برد.البته این ابتکار وی اولین اقدامی بود که در زمینه تبلیغات صورت گرفت.

به این ترتیب ادولف داسلر با حضور و پشتیبانی ورزشکاران مختلف سعی در تبلیغ محصولاتش داشت. تولید حرفه ای کفش ورزشی از جمله اهدافی بود که این کمپانی همواره برای رسیدن به آن تلاش نمود و در طی سال ها فعالیت و تلاش سرانجام به یکی از برندهای محبوب در سطح جهانی تبدیل شد. در المپیک تابستانی سال ۱۹۳۶ “جسی اونز” دونده ای از آمریکا بود که از کفش های برند آدیداس استفاده کرد و توانست در مسابقات چهار مدال طلا را از آن خود کند.

کتانی هایی که محبوب شدند

کمپانی آدیداس اعلام کرده است که تا به امروز بیش از ۴۰ میلیون جفت از کتانی های تنیس را فروخته است. کمپانی آدیداس برای طراحی کتانی های استن اسمیت در اوایل از کفش های کتانی ساده و معمولی الهام گرفته بود . این مدل کتانی در سال ۱۹۶۳ تولید شد. البته ایده ساخت این کفش ها به هورست داسلر یعنی پسر آدولف داسلر (موسس و بنیانگذار برند آدیداس) نسبت داده شده است.

استن اسمیت؛کفش ورزشی آدیداس را به محبوبیت رساند.

استن اسمیت کیست؟

در دهه ۱۹۶۰، زمانی که استن اسمیت یک ستاره تنیس در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود، بازیکنان کفش های بوم می پوشیدند. اسمیت به یاد می آورد که آمریکایی ها کانورس را ترجیح می دادند و استرالیایی ها دانلوپ گرین فلش را ترجیح می دادند.

رابرت هاییت کیست؟

البته آدیداس در ابتدا کفش های کتانی را به نام رابرت هاییت تنیسور حرفه ای فرانسوی نامگذاری کرده بود. البته در زمان وی استقبال چندانی از این مدل کتانی ساده نشد. تا اینکه کمپانی آدیداس به فکر گذاشتن یک جایگزین شد. رابرت هاییت با دنیای ورزش حرفه ای تنیس خداحافظی کرد. بنابراین آدیداس یک قهرمان جدید را برای کفش های کتانی خود معرفی کرد.

استن اسمیت؛کفش ورزشی کتانی را معرفی نمود

کتانی آدیداس استن اسمیت

در سال ۱۹۷۱ زمانی که اسمیت بازیکن شماره ۱ جهان بود، آدیداس با او در مورد تأیید یک جایگزین زودگذر به او مراجعه کرد: اولین کفش تنیس چرمی، که اولین بار هفت سال قبل به بازار آمده بود و در اصل به نام رابرت هایله حرفه ای فرانسوی نامگذاری شده بود. آنها به توافقی رسیدند که طرحی از صورت اسمیت بر زبان مدل افتاد. این بازیکن هرگز فکر نمی کرد که زمانی برسد که از وی با عنوان استن اسمیت؛نماد کفش ورزشی نام برده شود.

استن اسمیت؛کفش ورزشی آدیداس را منحصر به فرد ساخت

کتانی استن اسمیت آدیداس با چرم سفید طراحی شده بود. از ویژگی های این کتانی های سفید می توانیم به بندهای سفید و همچنین منافذ ریزی اشاره کرد که قابلیت تنفس پذیری را به کتانی سفید آدیداس داده اند. این کتانی ها برخلاف سایر کفش های ورزشی برند آدیداس دارای سه خط کناری بر روی سطح خارجی کفش نبودند.

طراحی ساده و مینیمال

طراحی ساده و مینیمال

تصویر استن اسمیت بر روی کتانی های آدیداس حک شده بود. طراحی بسیار ساده و مینیمال بود. با این وجود این مدل کتانی ها به یکی از پرفروش ترین مدل کفش های برند آیداس تبدیل شدند.

ست شدن کفش های کتانی با سایر لباس ها

در ابتدای تولید این کتانی ها در رنگ های سفید و سبز به بازار عرضه شد در حالی که بعدها از این کفش در رنگ های متنوع نیز به بازار عرضه شد. این کفش های کتانی استن اسمیت به سادگی با انواع لباس های زمستانی از قبیل پالتوهای زمستانی نیز ست می شوند. جالب اینجاست که این کفش های ورزشی را می توانید با دامن نیز ست کنید.

مدل کلاسیک کتانی های استن اسمیت

کتانی کلاسیک استن اسمیت

در نهایت نام اسمیت بر برند این مدل غلبه کرد و امروزه دوران طلایی کفش های تنیس آدیداس با رویه های نایلونی و زیره های فوق العاده عالی به بازار عرضه شده اند. یک کفش سفید ساده که با زبانه پاشنه سبز برجسته شده است. اسمیت می گوید” این یک فناوری پیشرفته محسوب می شد” و کفش من دارای این گل میخ های کوچک در پایین است که کشش بهتری را ارائه می دهد. جنس کفش های استن اسمیت از لاستیک بود و در قسمت میانی آن از سیستم ارتولایت استفاده شده بود.

چرم سبک، تکیه گاه قوی و کمی هوا که از طریق سوراخ های موجود در کفش جریان می یابد. این منفذها باعث می شود تا پاها عرق نکنند و قابلیت تنفس داشته باشند. این کفش به زیبایی زاپاس و در راه دستیابی به اعتبار به عنوان یک کالای سبک بود.

به عبارت دیگر، مدل کلاسیک کفش های کتانی استن اسمیت با رویه چرمی سفید و سه ردیف پانچ پشت سر هم به محبوبیت فوق العاده ای رسید. کتانی های استن اسمیت در سایزهای ۳۶ تا ۴۴ تولید و به بازار عرضه شدند.

پایان کفش های استن اسمیت؛کفش ورزشی

پایان کفش های استن اسمیت

اسمیت ۳۹ عنوان انفرادی و ۶۱ عنوان دو نفره به دست آورد و اکنون یک آکادمی تنیس در هیلتون هد، اس سی او، را رهبری می کند. او با پذیرفتن چیزهای بدیهی می گوید: کفش های دیگر بهتر شدند.

اما با پایان یافتن کاربرد آدیداس استن اسمیت، این مدل به عنوان یک طراحی کلاسیک وارد دنیای پس از مرگ شد. در اواخر سال ۲۰۰۱ یکی از دخترهای اسمیت به خانه آمد و به او گفت: “تو معروفی” یکی از غزل های جی زی مشخصا نشان می داد که کفش ها، که به عنوان لباس های سالن کلوپ کانتری در فضای داخلی خود گسترش می یابند، به عنوان یک ضربه ایده آل برای آخر هفته ها در کشور “لامپ در همپتونز” شهرت پیدا کرده اند.

آنها اکنون در میان طیف وسیعی از مردم در دنیای هنر و تجارت تصویر محبوب هستند، با طرفدارانی از مارک جیکوبز و فیبی فیلو گرفته تا دیوید بووی و فارل ویلیامز. این کفش بی تکلف و ساده برای پاهای بالقوه پرمدعا است.

ورود دوباره کفش های استن اسمیت به دنیای مد

کمپانی آدیداس در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت تا مدل استن اسمیت را از قفسه نمایندگی های خود جمع کند. ولی در سال ۲۰۱۴ مدل استن اسمیت یک بار دیگر وارد دنیای مد و کفش شد. اما این بار هدف مشاهیر و بازیگران معروف بودند تا به سوی کتانی های استن اسمیت جذب شوند. این برنامه کمپانی آدیداس با موفقیت روبه رو شد به طوری که کفش های کتانی استن اسمیت از چنان محبوبیتی برخوردار شد که از فرش قرمز تا خیابان های شهر را در برگرفت. استن اسمیت؛کفش ورزشی، از طرف کمپانی آدیداس به عنوان کفش سال معرفی شد.

همچنین…

فروش شگفت انگیز استن اسمیت؛کفش ورزشی، باعث شد تا کمپانی آدیداس صراحتا اعلام کند که فروش این نوع کتانی در سال ۲۰۱۴ مجموعا از فروش آن بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ بیشتر بوده است. شاید تعجب کنید اما این مدل کتانی (استن اسمیت؛کفش ورزشی) به عنوان کتانی های راحت با طراحی ساده و در عین حال مد روز به عنوان یکی از کفش های محبوب جوانان و نوجوانان پذیرفته شده بود تا جایی که جوانان از این مدل کتانی در مهمانی ها نیز استفاده می کردند.

دیدگاه استن اسمیت درباره کفش های کتانی

به نظر استن اسمیت، کفش چرمی کتانی بسیار ساده و یک تخته یا یک دست سفید است. اسمیت می گوید: به نوعی شبیه یک بوم نقاشی است. این مدل کفش برای طراحی سایر کفش های کتانی معاصر مناسب است. علاوه بر این، این رنگ سفید به دلیل خلوص خالی بودنش جذاب است، یک ریاضت دائمی طراوت که ادعای قوی بودن دارد تا به یکی از شیک ترین مدل های جهانی مینیمالیسم تبدیل شود.

همه اینها برای استن اسمیت بسیار عجیب است. گاهی اوقات، هنگام مسافرت با پرسیدن از عابران پیاده در استن اسمیتز خود را سرگرم می کند: آیا این کفش را دوست دارید؟

البته در حال حاضر هیچ بازیکن تنیسی حاضر به پوشیدن کفش های آدیداس مدل استن اسمیت نیست چون تکنولوژی آن خیلی قدیمی است و همچنین اثرات نامطلوبی از پوشیدن آن احتمالا حاصل می شود. با این وجود این مدل کفش در زمان خود جزو بهترین ها بوده است. به طوری که بهترین بازیکنان تنیس آن را می پوشیدند.

موفقیت کمپانی آدیداس و کفش های کتانی

موفقیت کمپانی آدیداس و کفش های کتانی

در تاریخچه کتانی های سفید استن اسمیت اتفاقات جذاب و تلخ و شیرینی رخ داد به طوری که در دهه ۷۰ میلادی ورود این مدل کتانی ها با استقبال چندانی از سوی مشتریان مواجه نشد. بنابراین کمپانی آدیداس درصدد حذف این مدل کتانی از خط تولید خود بود اما با ورود استن اسمیت به عرصه تبلیغات این کتانی ها، محبوبیت به کفش های مینیمال و ساده آدیداس برگشت.

افسانه کفش های کتانی استن اسمیت

این موضوع تا جایی پیش رفت که از کتانی های آدیداس و فروش بالای آنها به عنوان یک افسانه به یادماندنی نام می برند. کتانی های که امروز فقط منحصر به ورزش های تنیس و تنیسورهای حرفه ای نیستند بلکه در فعالیت های روزانه و عمومی هم مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از محبوب ترین کتانی های برند آدیداس که با هر سبکی جور در می آید چون زمینه سفید با رنگ های هالوژنی یا شبرنگ یا زمینه رنگی یا با طرح ارتشی بسیار جفت و جور می شود. به عبارت ساده تر، کفش های کتانی آدیداس جوابگوی هر نوع سلیقه و هر نوع استایلی هستند.

مدل های مختلف کفش های ورزشی برند آدیداس

یکی از دغدغه های طراحان محصولات برند آدیداس این است که همواره بتوانند محصولات متنوع، به روز و باکیفیت را به بازار عرضه نمایند. به عنوان مثال کفش، پوشاک و کوله پشتی برند آدیداس از طراحی خاصی برخوردار هستند. همین ویژگی ها باعث شده تا آدیداس به عنوان یک برند نام آشنای تجهیزات ورزشی معرفی شود.

تشخیص کتانی های آدیداس اورجینال از کتانی های غیراصل

در حال حاضر کفش های ورزشی به سبکی از زندگی و استایل افراد تبدیل شده اند و برند آدیداس مدل های مختلف کفش های ورزشی را به بازار عرضه نموده است که مطمئنا هر فرد با توجه به سلیقه و استایل خود می تواند یک مدل از آن را انتخاب و خریداری نماید. همچنین در کشور فرانسه کتونی های آدیداس جزو اصلی کمد لباس آقایان و بانوان محسوب می شود. کودکان هم کتانی های آدیداس را به خاطر طراحی مینیمالیستی که دارد، می پوشند.

یکی از راه های تشخیص کتانی های آدیداس اصل و اورجینال از کتانی های غیراصل و کپی این است که می توانید به پشت کفش توجه کنید، جایی که آرم آدیداس به رنگ سبز و به همراه نام برند حک شده است. در حال حاضر برند آدیداس به طراحی و تولید محصولات مختلفی از قبیل لباس های ورزشی، عینک آفتابی و لوازم لوکس معروف است.

#کفش های کتانی #استن اسمیت #برند آدیداس #کتانی های آدیداس

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟