انواع لباس بچگانه

10 فروردین 1400
انواع-لباس-بچگانه--

انواع لباس بچگانه در طرح ها و مدل های مختلف بیانگر این موضوع است که تولیدکنندگان در تهیه لباس کودک دقت و توجه زیادی به خرج می دهند تا با رعایت فاکتورهای مورد نظر همچون کیفیت، محصولی عالی را به بازار عرضه کنند.

در ادامه مقاله به انواع لباس کودک و موارد استفاده آنها می پردازیم.

فصل تابستان و لباس بچگانه مناسب

فصل تابستان و لباس مناسب

فصل تابستان بیش از هر فصل دیگری برای کودکان فصل بازی و تفریح و مسافرت محسوب می شود. بنابراین بیشتر وقت کودک با هم سن و سالان و در محیط بیرون از منزل سپری می شود. پوشاندن لباس مناسب به کودک ضمن آنکه از آفتاب سوختگی پوست کودک جلوگیری می کند، باعث می شود تا بدن کودک خنک بماند و از تعریق شدید و گرمازدگی دور بماند.

در این فصل لباس های نخی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع لباس ها از وزن و ضخامت کمی برخوردار هستند و از عبور جریان هوا و تنفس پوست جلوگیری نمی کنند در نتیجه پوست خشک و خنک باقی می ماند.

تاپ

تاپ-2

تاپ یکی از لباس های محبوب فصل تابستان محسوب می شود. در صورتی که کودک زیر دو سال باشد و همچنین در کودکانی که پوستشان از حساسیت بالایی برخوردار است می توانند از تیشرت های آستین بلند استفاده کنند. البته بخاطر جلوگیری از قرار گرفتن کودک در معرض تابش مستقیم خورشید و آفتاب سوختگی بهتر است که از تاپ به عنوان یک لباس خانگی و راحت استفاده شود.

شلوارک؛ لباس مورد علاقه کودکان

شلوارک کودکان
شلوارک بچگانه جین

یکی از لباس های مناسب فصل بهار و تابستان شلوارک است که در جنس و طرح های متفاوت به بازار عرضه می شوند. برای گرمای تابستان و محیط بیرون پوشیدن شلوارک های نخی و پنبه ای بهترین انتخاب به شمار می روند. البته برای دورهمی های و مهمانی ها شلوارک های جین و کتان گزینه مناسب تری به نظر می رسند.

در نظر داشته باشید که حساس بودن پوست کودک ایجاب می کند که در فصل تابستان لباس های مناسب و نسبتا گشاد برای کودک انتخاب و خریداری شود تا ضمن محافظت از پوست کودک مانع از عرق سوز شدن آن در اثر پوشیدن لباس های تنگ و چسبان شوید.

دامن؛ مدل و طرح

دامن-1
دامن-2

در میان انواع لباس بچگانه، دامن ها جزو لباس هایی هستند که به راحتی با سایر لباس ها ست می شوند. طرح های زیبا و رنگ های شاد هر دختر بچه را جذب پوشیدن دامن می سازد. دامن برای فصل گرما مناسب به نظر می رسد. دامن ها در جنس های توری، نخ، ویسکوز و ساتن موجود می باشند، انتخاب طرح و جنس دامن به نظر و سلیقه شما و کودک دلبندتان بستگی دارد. دامن هایی که در ناحیه کمر حالت کشسانی دارند بسیار مناسب به نظر می رسند چون متناسب با اندازه کمر قابلیت تنظیم دارد.

دامن هایی که مخصوص دختر بچه ها طراحی می شوند غالبا دارای طرح های شیک هستند. پوشیدن دامن با بلوز یا انواع پیراهن مجلسی یک ترکیب زیبا را به وجود می آورد. البته ست سارافون مجلسی و بلوز دامن بچگانه انتخاب مناسب تری به نظر می رسد. مدل های متنوع در طرح های زیبا و جذاب بر روی جنس های مختلف پارچه پیاده شده اند و ست های فانتزی و بامزه ای را به وجود آورده اند.

تیشرت

تیشرت-3
تیشرت-4

تیشرت یکی از لباس های راحت و خنک فصل تابستان است که از محبوبیت فراوانی در میان بزرگترها و همچنین بچه ها برخوردار است. البته از این لباس در محیط منزل نیز استفاده می شود. تیشرت های نخی بهترین پوشش برای گرمای تابستان به شمار می روند. انتخاب لباس تنگ و چسبان تنها باعث ناراحتی و محدودیت در جنب و جوش کودک می شود.

شلوار راحتی؛ لباس مناسب برای فعالیت

شلوار راحتی

ست لباس راحتی؛ لباس مناسب خواب

ست لباس راحتی پسرانه
ست لباس راحتی

انواع لباس بچگانه در فروشگاه های پوشاک انتخاب را قدری مشکل می سازد به نحوی که وسواس گونه به دنبال انتخاب لباس می رویم و گاها لباس هایی خریداری می کنیم که بلامصرف در کمد بچه ها کنار گذاشته می شود. بچه ها هنگام بازی دوست دارند لباس هایی به تن داشته باشند که تنگ و چسبان نباشند و ضمنا زبر و خشن نباشند تا باعث اذیت پوست کودک نشوند و همچنین لباس فعالیت های حرکتی وی را محدود نسازد. بنابراین شلوارهای راحتی برای فصول سرد و فصول گرم لباس مناسبی به شمار می روند. جنس های پنبه ای شلوار راحتی برای گرمای تابستان و جنس های پلار، حوله ای و پشمی برای سرمای پاییز و زمستان مناسب هستند. سعی کنید هنگام خرید شلوار راحتی به قسمت مچ پا توجه کنید که حتما دارای کش باشد تا برای کودک در حین حرکت و بازی مزاحمت ایجاد نکند.

سرهمی بچه گانه

سرهمی-3

همیشه تو فصل سرما دغدغه این رو داریم که کوچولوهامون از سرما خوردگی در امان بمونن. تو فصل سرما گاهی بادهای شدید با سوز سرد میتونن براحتی بچه هامون رو در حالی که لبالس گرم هم بر تن دارند مریض کنند. تهیه لباس بچگانه مناسب دغدغه اغلب پدر و مادرها تهیه برای در امان ماندن فرزندانشون از تماس مستقیم با سوز سرد زمستان هستش.

یکی از لباس های بچگانه که برای دختران و پسران نوزاد مورد استفاده قرار می گیرد سرهمی بچگانه است. این لباس در جنس های پشمی، حوله ای، نخی و پلی استر موجود می باشد. تنوع طرح و رنگ در سرهمی بچگانه باعث شده است که والدین از این لباس به عنوان پوشش مناسب فصل پاییز و زمستان نوزادان خود استفاده کنند.

هر چقدر کیفیت این لباس محبوب و دوست داشتنی بیشتر باشد دوام و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. سرهمی دختر بچه ها از شکل های فانتزی تری برخوردار هستند و سرهمی های نخی گزینه مناسبی برای فصل بهار به شمار می روند.

برای تهیه این سرهمی های زیبا میتونید به لینک های زیر مراجعه کنید و آنها را به صورت عمده و تکی تهیه کنید.

لباس جین بچگانه

لباس جین بچگانه

جنس جین در پوشاک بچگانه یکی از پارچه های محبوب و مورد پسند والدین به شمار می رود. والدین ترجیح می دهند کودک اغلب برای جشن و مهمانی ها از این نوع لباس استفاده کند تا ظاهری نسبتا رسمی و شیک پیدا کند.

سرهمی جین بچگانه برای بچه هایی که اندام نسبتا باریکی دارند مناسب تر است. البته برای بچه هایی که از اندام درشت تری برخوردار هستند بهتر است که هنگام خرید، لباسی را انتخاب کنیدکه از سایز مورد نظر یک سایز بزرگتر باشد.

پیراهن جین دخترانه در مدل های طرح دار، ساده و مدل کوتاه و بلند موجود می باشد که مدل های بلند آن اغلب با جوراب شلواری ست می شوند. برای بچه هایی که از پوشیدن لباس های اسپرت استقبال می کنند، لباس های جین انتخاب مناسبی محسوب می شوند. شلوارهای جین با انواع تی شرت و بلوز بچگانه قابلیت ست شدن دارند.

شلوارک جین، تاپ جین، پیراهن مجلسی جین شومیز و سویشرت جین دخترانه و انواع شلوارهای دخترانه و پسرانه از جمله لباس های جین هستند که در کمد لباس کودکان به چشم می خورد.

شلوار بچگانه یکی دیگر از انواع لباس بچگانه

شلوار در انواع طرح و رنگ های مختلف همچون کتان، جین، نخی و پارچه ای موجود می باشد. مدل های مختلف شلوار از قبیل مجلسی، اسپرت، ساده و راحتی را متناسب با سایر لباس های کودک دلبندتان انتخاب کنید.

شلوار جین پسرانه ساسبندار اغلب با یک پیراهن تک رنگ و پاپیون ست می شود البته امروزه دختربچه ها هم از این استایل به عنوان یک تیپ شیک و مجلسی استفاده می کنند.

مدل های متنوع شلوار
شلوار-بچگانه-مدل

شلوارهای ساده را با لباس های طرح دار ست کنید و شلوارهای طرح دار را با لباس های ساده، با این وجود راحت بودن لباس برای کودک باید جزو اولویت های والدین برای انتخاب لباس کودک در نظر گرفته شود.

تزئینات و زرق و برق لباس دختر بچه ها باعث ایجاد طرح های متنوع تری در پوشاک و لباس دخترانه شده است. کیفیت و جنس شلوار باید مقدم بر زیبایی آن باشد. کودکان پرجنب و جوش هستند و فعالیت مداوم آنها ایجاب می کند که لباس های مناسب برای آنها خریداری شود به گونه ای که لباس ها ضمن طراحی و دوخت عالی از جنس بادوام و مناسبی نیز برخوردار باشند. این مورد غالبا در مورد کودکانی که چهار دست و پا راه می روند صدق می کند.

همچنین…

بهتر است از شلوارهایی که در ناحیه کمر حالت کشی ندارند و همچنین در آنها زیپ یا دکمه تعبیه شده است استفاده نشود چون کودکان گاها برای باز و بسته کردن زیپ یا دکمه شلوار به کمک والدین نیاز دارند. همچنین بهتر است که والدین از خرید شلوارهای تنگ و چسبان منصرف شوند. با اینکه این مدل ها به وفور در بازار موجود می باشند و از آنها به عنوان مد روز یاد می شود ولی باعث ایجاد ناراحتی در کودک می شوند به نحوی که آزادی عمل و تحرک را از وی سلب می کنند.

کاپشن بچگانه مهمترین نوع لباس بچگانه

کاپشن

کاپشن

کمد لباس بچه ها با رسیدن فصل پاییز و زمستان مجموعه ای کامل از رنگ های شاد و متنوع را در برمی گیرد. کاپشن دخترانه در مقایسه با کاپشن پسرانه با رنگ های خاص و طرح های عروسکی به بازار عرضه می شود. برای تهیه کاپشن مناسب سایز فرزندتان بهتر است از یک جنس نسبتا سبک ولی گرم انتخاب نمایید. جنس پلی استر در عین گرمای بالا، بسیار سبک است. همچنین به جنس لایه بیرونی توجه کنید چون باید به گونه ای باشد که در برابر باد و بارندگی مقاوم باشد. بهتر است که کاپشن دارای کلاه باشد و قابلیت جدا شدن داشته باشد.

شلوار اسکی بچگانه

شلوار اسکی بچگانه

برای والدین ورزش های زمستانی می تواند یکی از تفریحات زمستانی به شمار رود و در این میان کودکان می توانند با همراهی کردن والدین از این تفریح زمستانی لذت ببرند. حضور در محیط اسکی به پوشاک مناسب و گرم و تجهیزات ایمنی نیاز دارد. شلوار اسکی انواع متفاوتی دارد به گونه ای که متناسب با نوع ورزش باید از شلوار مناسب و لباس های خاص آن ورزش استفاده کرد.

البته استفاده از لباس سرهمی که با عنوان اوورال شناخته شده است می تواند پوشاک مناسبی برای فرزند دلبندتان باشد. با این وجود پوشاندن کاپشن و شلوار گرم و مناسب می تواند از کودک در مقابل سرما محافظت کند و جایگزین مناسبی برای شلوار اسکی باشد.

خرید لباس کودک

خرید لباس کودک

جنس لباس های کودک باید دارای بافتی نرم و لطیف باشند چون در غیر اینصورت بر روی پوست کودک ایجاد حساسیت می کنند. هنگام خرید لباس بچگانه باید به جنس پارچه، ضخامت پارچه، کیفیت و تناسب لباس با تغییر فصول توجه شود.

پارچه نخی یکی از محبوب ترین و خوش فروش ترین پارچه هایی است که برای دوخت لباس کودک مورد استقبال قرار گرفته است. چون این نوع پارچه از نظر شستشو بسیار راحت است و برای دوخت لباس های راحتی بهترین گزینه محسوب می شود.

پارچه های پشمی گزینه مناسبی برای سرمای زمستان به شمار می روند. تهیه لباس بچگانه از این نوع پارچه در طرح ها و رنگ های متنوع صورت می گیرد.

پارچه هایی که دارای ترکیب نخ و پلی استر هستند غالبا عمر بالایی دارند و آب نمی روند و از قیمت مناسب تری نسبت به بقیه پارچه ها برخوردار هستند. امروزه این پارچه، برای دوخت لباس کودکان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

لباس بچگانه مناسب برای کودک

لباس مناسب برای کودک

برای مهمانی ها و جشن هایی که برای کودکان تدارک دیده می شود، پوشیدن لباس نو و مد روز زیاد به چشم می خورد. معمولا لباس هایی با جنس حریر و ساتن برای دختر بچه ها و لباس هایی با طرح های اسپرت و جین برای پسر بچه ها خریداری می گردد. این قبیل پارچه به مراقبت نیاز دارند و برای استفاده روزانه مناسب نیستند. لباس های سبک و لطیف، خوش دوخت و راحت می توانند انتخاب مناسبی برای فصول بهار و تابستان باشند.

0
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟