اوت لت (outlet)

23 آذر 1399
اوت لت

اوت لت چیست (outlet) و چرا در سایت فروشگاه های پوشاک خارجی از آن نام برده می شود. این واژه به معنای حراجی می باشد یا به عبارتی می توان گفت که فروشگاه هایی آنلاین که تولیدات کارخانه را مستقیما به دست مصرف کننده می رسانند.

دسته بندی فروشگاه های حراجی

اوت لت (outlet) یا همان فروشگاه حراجی در دو نوع مشغول به فعالیت هستند که نوع اول به نام لت استور و نوع دوم به نام فکتوری استور می باشد. فعالیت فکتوری استورها به این منحصر می شود که تنها یک برند خاص را به مشتریان عرضه کنند. همچنین این فروشگاه ها سعی می کنند تا در کنار کارخانه ها واقع شوند چرا که توسط صاحبان همان برند اداره می شوند. اما اوت لت استورها در زمینه برندهای متنوعی فعالیت دارند.

اوت لت استورها امروزه به عنوان فروشگاه های برند فعالیت دارند. این فروشگاه ها خود محصولات تولید کننده ها را به فروش می رسانند به عنوان مثال شرکت زنجیره ای “گپ” یا “بون ورف” تولید کننده لباس، کیف و کفش می باشد و این اوت لت استورها اجناس یک برند خاص را به فروش می رسانند.

هارولد آلفوند

ایده تشکیل و راه اندازی این مدل فروشگاه ها به هارولد آلفوند نسبت داده شده است. این شخص بنیانگذار کمپانی کفش “دکستر” بود. البته از آن زمان تا به امروز اوت لت ها به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد شناخته شده اند، به عبارت دیگر، به یک فرهنگ تبدیل شده اند.

زمانی برای پیدایش

این فروشگاه ها در دهه ۱۹۳۰ و در شرق ایالات متحده ظهور کردند و فعالیت خود را با فروش کالاهای مازاد بر نیاز مصرف کننده و همچنین کالاهای آسیب دیده به کارمندان خود آغاز کردند. دیری نپایید که این فعالیت در میان افرادی غیر از کارکنان نیز رواج پیدا کرد. اما بعدها در سال ۱۹۳۶ اندسون_ لیتل به عنوان یک برند که به تولید پوشاک مردانه می پرداخت اقدام به تأسیس فروشگاه اوت لت نمود. هدف از راه اندازی این فروشگاه این بود که به طور اختصاصی محصولات اوت لت (outlet) را به فروش برساند تا از طریق این فروشگاه مردم بتوانند به کالاهای مورد نیاز خود با قیمتی پایین دسترسی پیدا کنند.

کمپانی “وی اف کورپوریشین”

این فعالیت تا دهه هفتاد ادامه داشت و هدف راه اندازی اوت لت ها فقط به فروش رساندن کالاهای مازاد و آسیب دیده کارخانه ها بود. اما در سال ۱۹۷۴ میلادی، شرکت پوشاک امریکایی به نام “وی اف کورپوریشین” اولین فروشگاه اوت لت استور چند منظوره را در ریدینگ پنسیلوانیا تأسیس نمود. دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی برای این قیبل فروشگاه ها و حراجی ها، یک دهه توأم با رشد و قدرت بود.

فروشگاه هایی که قاره ها را می پیمایند

در سال ۲۰۰۳ میلادی، فروشگاه های اوت لت یا همان حراجی ها به درآمد چشمگیری دست پیدا کردند به این صورت که ۲۶۰ فروشگاه در ایالات متحده به درآمدی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار دسترسی پیدا کردند. علاوه بر افزایش درآمدها در این کسب و کار بر تعداد فروشگاه ها نیز افزوده شد تا جایی که در سال ۱۹۸۸ ، رقم فروشگاه های حراجی به حدود ۲۷۶ فروشگاه رسید. اما در سال ۲۰۱۳ تعداد فروشگاه ها به ۴۷۲ فروشگاه رسید. این فروشگاه ها از قاره امریکا سر بر آوردند و پس از مدتی علاوه بر قاره امریکا، به قاره اروپا نیز قدم گذاشتند و امروزه می توانیم در ژاپن نیز شاهد حضور این فروشگاه ها باشیم.

دلیل پیدایش فروشگاه های اوت لت (outlet)

یک فروشگاه حراجی به عنوان یک فروشگاه آنلاین تولیدات کارخانه را به صورت مستقیم به عموم مردم عرضه می کند. این مدل فروشگاه ها در ابتدای فعالیت خود به سبک سنتی اداره می شدند به این صورت که این فروشگاه ها به کارخانه ها و انبارها متصل بودند و اغلب به مشتریان خود اجازه می دادند تا بازدیدی از خط تولید کارخانه داشته باشند.

فروشگاه های اوت لت (outlet) جای مناسبی برای مشتریانی هستند که دنبال کالاهای دست دوم هستند یا خواهان خرید کالاهای تخفیف خورده هستند. شاید برای عده ای خرید از این فروشگاه های حراجی جذابیت لازم را نداشته باشد اما قیمت های پایین کالاها می تواند هر فردی را وسوسه کند تا لباس هایی را که زیاد با مد روز سنخیت ندارند خریداری نمایند. البته در این کالاها مجموعه ای از برندهای باکیفیت و مناسب موجود هستند که برای علاقمندان به خرید لباس های مارک می توانند بهترین گزینه به شمار روند.

راه اندازی خط تولید

راه اندازی خط تولید
راه اندازی خط تولید

شاید جای سوال باشد که چرا تولیدکنندگان اجناس خود را با قیمت پایین به فروش می رسانند. هزینه های سنگین نگهداری کالا و محصولات می تواند توجیه خوبی برای این سوال باشد. اما بهتر است بدانید که بعضی از تولیدکنندگان برای ورود این اجناس به بازار خط تولیدهایی را راه اندازی کرده اند و جواب آن نیز تمایل مردم به خرید این کالاها و تقاضای زیاد برای این نوع کالاها باعث ترغیب تولیدکنندگان به عرضه هر چه بیشتر این محصولات به بازارهای سایر کشورها شده است.

به عنوان مثال می توانیم به برند گپ اشاره کنیم. این برند در ماه ژانویه جدیدترین محصولات و پوشاک را معرفی می کند. همچنین این برند از این فرصت استثنایی استفاده می کند تا محصولات چند ماه قبل را که خریدار کمتری داشته اند و در نتیجه در انبارها ذخیره شده اند را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان عرضه کند و به فروش برساند.

تنوع کالاها

اما علت تمایل خریداران به خرید این کالاها را باید در تنوع محصولات عنوان کرد. فروشگاه هایی که تمامی برندهای معروف را در یک مجموعه قرار داده اند. به طور مثال محصولاتی همچون کفش، لباس، عطر، ساعت و … را می توانید از همین فروشگاه ها و در برندهای متفاوت خریداری کنید.

نازل ترین قیمت اوت لت

این فروشگاه ها نوعی حراجی محسوب می شوند چون به عرضه کالا با قیمتی بسیار پایین تر می پردازند در حالی که فروشگاه های دیگر که دارای همان محصولات هستند با قیمتی بالا آن را به فروش می رسانند. همچنین برای افرادی که چندان درگیر استایل و پوشش مد روز نیستند، لباس های عرضه شده در این فروشگاه ها و قیمت های پایین آنها می تواند بهترین گزینه برای خرید محسوب شود.

اوت لت (outlet) فروشگاهی برای اکثر اقلام مورد نظر مشتریان به شمار می رود چرا که هر فرد به جای سر زدن به چند فروشگاه و اتلاف وقت، می تواند همه کالاهای مورد نیاز خود را از یک فروشگاه خریداری کند. خرید از این مدل فروشگاه ها یک خرید مقرون به صرفه و کاملا اقتصادی به شمار می رود خصوصا برای افرادی که از نظر مالی تأمین نیستند و نمی توانند لباس و پوشاک گران قیمت خریداری کنند. بنابراین افراد با خرید از فروشگاه های اوت لت می توانند اجناسی خریداری نمایند که از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار هستند و همچنین شامل تخفیفات بسیار خوبی هستند.

مارک و برند اوت لت

فروشگاه هایی که محصولات خود را با قیمتی پایین تر از قیمت اصلی به فروش می رسانند به عبارتی حراجی های بزرگ که هر فردی را وسوسه می سازند تا لیست خرید را در دست بگیرد و به سوی این فروشگاه ها روانه شود البته بعضی از این فروشگاه ها در داخل شهر و بعضی در خارج از شهر واقع شده اند.

برای افرادی که تمایل به خرید لباس هایی با برند و مارک های معروف اروپایی دارند مراجعه به این فروشگاه ها بهترین فرصت برای یک خرید فوق العاده است. می توان گفت که اوت لت ها (outlet) دنیایی از کالاهای متفاوت با برندهای مختلف می باشند و هر فرد می تواند اجناس مربوط به هر فصل را در این فروشگاه ها پیدا و خریداری نماید.

لیدل(lidl) و اوت لت

شاید بارها در سرچ گوگل با محصولات این شرکت روبرو شده باشید. لیدل یا لیدل اشتیفتونگ، یک کمپانی خرده فروشی است که زیرمجموعه آن شامل یک سری از فروشگاه های زنجیره ای می باشد. دفتر مرکزی لیدل در شهر نکازاولم، بادن – وورتمبرگ واقع شده است که مالک شبکه ای از ۸ هزار شعبه در ۲۰ کشور جهان است.

پایه گذاری کمپانی لیدل

کمپانی لیدل در سال ۱۹۳۰ توسط یوزف شوارتز پایه گذاری شد. این شرکت فعالیت خود را با عمده فروشی میوه آغاز نمود و سپس به فروش و عرضه مواد غذایی روی آورد تا جایی که به عنوان فروشگاه مواد غذایی در فهرست برترین ها قرار گرفت. شوارتز عرضه محصولات غذایی را توسعه داد اما برای این برتری تلاش های پسر یوزف شوارتز به نام دیتر شوارتز بیش از پیش مؤثر و سازنده بود.

راه اندازی اولین سوپرمارکت تخفیفی

راه-اندازی-اولین-سوپرمارکت-تخفیفی
راه-اندازی-اولین-سوپرمارکت-تخفیفی

دیتر شوارتز در سال ۱۹۷۳ راه پدر را مصمم تر ادامه داد به گونه ای که وی در این سال اقدام به راه اندازی سوپرمارکت تخفیفی خود کرد. دیتر ترجیح داد سرمایه کمپانی را بر روی سوپرمارکت های بیشتر و بازارهای تخفیف متمرکز سازد.

وی اولین فروشگاه یا همان سوپر مارکت تخفیفی را در لودویگس هافن و در خیابان مونده هایمر افتتاح کرد. پیشرفت دیتر شوارتز باعث کسب موفقیت های بیشتری در زمینه عرضه محصولات غذایی شد به گونه ای که کمپانی لیدل در سال ۱۹۷۷ دارای ۳۳ فروشگاه فعال بود.

رمز موفقیت دیتر شوارتز

مسیری که دیتر شوارتز برای فروش محصولات فروشگاه خود در پیش گرفت باعث افزایش درخواست های مشتریان نسبت به خرید محصولات و به تبع آن افزایش فروش شد. دیتر محصولاتی را که مورد استقبال مشتریان قرار نمی گرفت را از قفسه فروشگاه حذف و فضای فروشگاه را به محصولات مورد پسند و مورد نیاز مشتریان اختصاص داد.

کسب جایگاه برتر

لیدل به عنوان پنجمین خرده فروشی بزرگ جهان شناخته شده است و در حال حاضر کلاوس گریگ موسسه را اداره می کند. لیدل را با عرضه محصولات اقتصادی و کاملا به صرفه می شناسند. محصولات باکیفیت مجموعه عظیم لیدل باعث شده است تا از این فروشگاه ها در چندین کشور اتحادیه اروپا و آمریکا راه اندازی شود. همچنین لیدل سعی داشته تا فعالیت های خود را در سطح فضای مجازی نیز گسترش دهد به طوری که راه اندازی فروشگاه های اینترنتی باعث محبوبیت هر چه بیشتر محصولات لیدل و برندهای زیر مجموعه آن شده است.

مروری بر فعالیت لیدل در سراسر جهان

این شرکت اولین فروشگاه خود را در انگلستان و در سال ۱۹۹۴ راه اندازی و افتتاح کرد. فعالیت این فروشگاه تخفیفی با استقبال مردم روبه رو شد تا جایی که باعث تأسیس ۷۶۰ فروشگاه تخفیفی دیگر در انگلستان شد. امروزه تعداد فروشگاه های این کمپانی در انگلستان به ۲۵۰۰ فروشگاه می رسد.

کمپانی لیدل به فعالیت خود در انگلستان اکتفا نکرد و حوزه فعالیت خود را به ایالات متحده امریکا گسترش داد. مرکز این کمپانی در ایالت ویرجینیا و در شهر آرلینگتون واقع شد اما داستان تلاش های بی وقفه کمپانی لیدل به همین موارد ختم نمی شود. این کمپانی فروشگاه های تخفیفی خود را در شهرهای ایالت ویرجینیا و جورجیا نیز افتتاح کرد.

فروشگاه های لیدل در ایالات متحده، کرواسی، اسپانیا، لهستان و دانمارک تأسیس شدند و امروزه کمپانی لیدل به عنوان یک کمپانی موفق و مطرح در سراسر جهان شناخته شده است.

ابتکار کمپانی لیدل در ارائه محصولات غذایی

کمپانی لیدل تمام تلاش خود را وقف ارائه محصولات متنوع و همچنین گسترش فعالیت های خود در این زمینه نمود. ابتکاراتی که این کمپانی به مرحله عمل در آورد به گونه ای رقم خورد که با ورود آنها به چرخه تولید شاهد رونق هر چه بیشتر بازار تخفیف ها و جذب مشتری به سوی فروشگاه های زنجیره ای لیدل شدند.

در میان محصولات متنوع کمپانی لیدل می توانید انتظار داشته باشید که لیدل برای عرضه نان به مشتریانش اقدام به راه اندازی نانوایی هایی در سراسر اروپا کرد. افتتاح نانوایی های لیدل در ژانویه ۲۰۱۲ میلادی از دیگر ابتکارات این کمپانی در زمینه عرضه محصولات غذایی به شمار می رود.

رقیبی به نام آلدی

عرضه محصولات متنوع و وجود برندهای معتبر و متفاوت در میان محصولات باعث شد تا کمپانی لیدل از رقیب خود یعنی آلدی عقب نماند و علاوه بر عرضه مواد غذایی به فروش کالاهایی همچون پوشاک نیز بپردازد و همین امر باعث شده تا بر شمار تقاضا و درخواست مشتریان افزوده شود.

برتری لیدل نسبت به سایر رقبا

مزیت فروشگاه های زنجیره ای لیدل نسبت به رقبای خود، ارائه محصولات با مارک های بیشتر و تنوع برندها بود. به عبارتی لیدل برای هر سلیقه ای برند خاص و منحصر به فردی را عرضه کرده بود.

فروشگاه های زنجیره ای لیدل

فروشگاه های زنجیره ای لیدل با پشت سر گذاشتن رقیبان خود توانسته اند یک رکورد بی نظیر از خود در میان فروشگاه های زنجیره ای جهان ثبت کنند.

امروزه کلاوس گریگ این شبکه بزرگ را مدیریت می کند. کارکنان شرکت لیدل به بیش از ۵۰۰۰۰نفر رسیده است که در سراسر جهان و در فروشگاه های این کمپانی بزرگ مشغول به کار هستند. اما در کشور آلمان ۵۰۰۰۰نفر در فروشگاه های زنجیره ای لیدل مشغول به فعالیت هستند.

برترین و محبوب ترین برندهای پوشاک در کمپانی لیدل

هلدینگ لیدل محصولات خود را به یک برند خاص محدود نکرده است بلکه همانطور که این کمپانی عظیم، تولید و عرضه محصولات متنوعی از مواد غذایی، پوشاک و… را در مجموعه فعالیت های خود قرار داده است در زمینه برند هم به یک برند و عرضه محصولات آن اکتفا نکرده است.

با اطمینان می توانیم به مشتریان و خریداران پوشاک، محصولات کمپانی عظیم لیدل را پیشنهاد دهیم. پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه با بهترین کیفیت و برترین برندها را از کمپانی لیدل بخواهید. برند اسمارا (esmara)، برند کریویت (crivit)، برند لوپیلو (lupilu) و برند لیورجی (livergy) از جمله برندهای مطرحی هستند که این کمپانی، پوشاک خود را با این برندها وارد بازار و به مشتریان عرضه می کند.

هر کدام از این برندها به شاخه خاصی از پوشاک اختصاص دارند. عرضه محصولات مرغوب با قیمت مناسب یکی از دلایل موفقیت این کمپانی به شمار می رود. این برندها محصولات متنوعی را در زیرمجموعه خود قرار داده اند. با این وجود باید بگوییم که کمپانی لیدل بیشترین سود خود را با تمرکز بر فروش لباس زنانه کسب می کند.

در ادامه مطلب به معرفی این برندها و حوزه فعالیت آن ها می پردازیم.

برند اسمارا (esmara)

برند اسمارا یکی از زیر مجموعه های هلدینگ عظیم لیدل می باشد که تمرکز خود را روی محصولات متنوعی از پوشاک و لباس زنانه قرار داده است بنابراین بانوان می توانند پوشاک و لباس مورد نظر خود را از این مجموعه انتخاب و خریداری نمایند. امروزه این برند فعالیت خود را در زمینه عرضه و فروش محصولات اسمارا به اروپا، آمریکا و آسیا گسترش داده است.

لیدل یک فروشگاه زنجیره ای است که در حوزه های مختلفی فعالیت دارد. فروشگاه های lidl در حوزه پوشاک حجم وسیعی را به پوشاک و لباس زنانه اختصاص داده اند. کیفیت محصولات و قیمت مناسب آن باعث شده تا برند اسمارا به یکی از محبوب ترین برندهای پوشاک زنانه مبدل شود.

برند اسمارا با تمرکز بر یک گروه خاص از پوشاک توانسته است بانوان را بیش از پیش جذب محصولات اسمارا نماید و بر همین اساس فروش خود را چندین برابر افزایش دهد. البته این برند همواره توجه به نیازهای بانوان و همچنین شیک پوشی آنان را در طراحی لباس های زنانه مد نظر قرار داده است.

در طیف محصولات برند اسمارا انواع لباس های راحتی، لباس های رسمی و نیمه رسمی عرضه می گردد. البته برند اسمارا در طراحی لباس زنانه همواره خلاقیت، ابتکار و نوآوری را مد نظر قرار داده است. همکاری برند اسمارا با طراحان مطرح و مشهوری همچون هایدی کلوم بیانگر توجه این برند به عرضه لباس های مناسب و جذاب زنانه است.

برند لوپیلو

برند لوپیلو
برند لوپیلو

برند لوپیلو به عنوان یکی از زیرمجموعه های هلدینگ عظیم لیدل (lidl) در حوزه پوشاک و لباس نوزادان و کودکان مشغول به فعالیت است. این برند دامنه گسترده ای از لباس های بچگانه را به بازار عرضه می کند. این برند تولید و عرضه لباس های دوران نوزادی تا رسیدن کودک به سن ۱۲ الی ۱۴ سالگی را پوشش می دهد. دسته بندی و جدا کردن لباس های تولید شده از نظر رده سنی یکی از وظایفی است که برند لوپیلو انجام داده است تا والدین بتوانند انتخاب صحیح و مناسبی برای کودکان خود داشته باشند.

همچنین…

در فهرست محصولات این برند می توانید با تنوع بیشماری از لباس کودک مواجه شوید. همین امر باعث شده تا هر خانواده ای خرید پوشاک و لباس کودکان خود را از این برند انتخاب کند. محصولات این برند شامل صندل، سرهمی، کاپشن، ست های مختلف، سارافون، هودی، سویشرت و غیره می باشد.

برند لیورجی

برند لیورجی یکی از زیرمجموعه های کمپانی لیدل آلمان است که به عرضه انواع پوشاک و کفش مردانه می پردازد. تنوع بالا در سایز و رنگ بندی پوشاک و کفش لیورجی باعث محبوبیت بیشتر این برند در بین آقایان شده است. عرضه محصولات مرغوب با قیمت مناسب از ویژگی های ممتاز برند لیورجی به شمار می رود. این برند به عنوان یکی از خوش فروش ترین برندهای لباس مردانه شناخته شده است. دوخت عالی و کیفیت پارچه از جمله ویژگی های بارز لباس های مردانه برند لیورجی می باشد. از محصولاتی که این برند به بازار پوشاک عرضه می کند می توانیم به پلیور، سویشرت، تک کت های متنوع، پیراهن های نخی و جین، شلوار و شلوارک و همچنین طیف وسیعی از پوشاک مردانه اشاره کنیم. تنوع در طرح و رنگ پوشاک مردانه یکی از ویژگی های بارز برند لیورجی به شمار می رود.

جایگاه فعلی لیدل

کمپانی لیدل که به غول بازار خرده فروشی شهرت دارد در حال حاضر و به عبارتی در سال ۲۰۲۰ از نظر تعداد شعب بزرگترین کمپانی به شمار می رود و امروزه دارای بیش از ۱۱۰۰۰ شعبه در ۲۹ کشور جهان است. این شعبه ها به فروش انواع کالاهای خوراکی و غیر خوراکی می پردازند. هلدینگ لیدل با شعار کیفیت مناسب و قیمت پایین توانسته است به تعداد مشتریان خود بیفزاید. این کمپانی در تلاش است تا بتواند جوابگوی سلیقه های قشر مختلف مردم باشد. بنابراین اجناسی که مطابق سلیقه و نیاز مصرف کنندگان است را تولید و به بازار عرضه می کند.

شرکت بزرگ پوشاک امی

شرکت بزرگ پوشاک امی، دسترسی مستقیم و بدون واسطه به منابع اصلی پوشاک استوک اروپایی دارد. این شرکت در بخش عمده فروشی و بخش خرده فروشی پوشاک مد روز را در مدل های جدید و انحصاری به مشتریان ارائه می نماید. پوشاک عرضه شده در این فروشگاه طیف وسیعی از لباس مردانه، زنانه و بچگانه را در برمی گیرد. تنوع در طرح و رنگ، کیفیت پوشاک و قیمت مناسب آن باعث جلب رضایت مشتری و افزایش تقاضا شده است. برای خرید انواع لباس فصل و همچنین خرید انواع کفش، صندل، دمپایی باغبانی و پاپوش می توانید به فروشگاه بزرگ پوشاک امی مراجعه کنید.

تنوع و کیفیت بسیار بالای محصولات را از شرکت بزرگ پوشاک امی بخواهید.

1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟