برند دولچه و گابانا

28 مهر 1400
برند-دولچه-و-گابانا

برند دولچه و گابانا را با عنوان یک برند لوکس میشناسیم. این برند جوان و نوظهور در صنعت مد و پوشاک توسط دومنیکو دولچه و استفانو گابانا در سال ۱۹۸۵  و در میلان و با عنوان خانه مد ایتالیا تأسیس شد. با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون تاریخچه این برند و همچنین بیوگرافی مؤسسین آن و کالکشن های بی نظیر این برند می پردازیم.

مؤسسین برند دولچه و گابانا

برند لوکس ایتالیایی دولچه و گابانا به وسیله طراحی های منحصر به فرد و خاص، لباس‌های پرزرق‌ و برق و جذاب، همچنین تبلیغات تأثیرگذار، به‌ سرعت شهرت فراوانی به دست آورد.

بیوگرافی استفانو گابانا

بیوگرافی استفانو گابانا

استفانو گابانا در چهارده نوامبر ۱۹۲۶ در شهر میلان ایتالیا دیده به جهان گشود. وی در یک خانواده ونیزی متولد شد. مادرش در یک خشکشویی کار می ‌کرد و پدرش در کارخانه چاپ مشغول کار بود. استفانو گابانا بعد از ۱۵ سالگی متوجه علاقه خود به دنیای مد شد. هرچند خودش اظهار می ‌کند که این دولچه بود که همۀ چیزهای لازم در مورد طراحی مد را به او یاد داد و وی را به دنیای مد و فشن وارد کرد.

وی در رشته گرافیک و طراحی تحصیل می کرد اما دیری نپایید که از علاقه خود به دنیای مد و فشن مطلع شد. او با استفاده از دانش گرافیکی خود توانست طرح های مد نظر خود در حوزه مد و فشن را به صورت گرافیکی پیاده سازی نماید.

بیوگرافی دومنیکو دولچه

بیوگرافی دومنیکو دولچه

دومنیکو دولچه در سال ۱۹۵۸ در شهر پولیتزی و در خانواده ای که با کسب و کار مد سروکار داشت، به دنیا آمد. دومنیکو دولچه چیزهای زیادی از پدر و مادرش در مورد صنعت مد آموخت به طوری که سال ‌های کودکی ‌اش را در کارخانۀ پوشاک کوچک آنها مشغول به کار بود. بنابراین این بهترین فرصت برای ورود دومنیکو دولچه نوجوان به دنیای مد و فشن بود. پدر دومنیکو دولچه صاحب یک کارگاه تولید پوشاک در شهر پالرمو بود. دومنیکو دولچه در کنار پدر شروع به یادگیری طراحی کرد. رویا و بلندپروازی های دومنیکو دولچه باعث شد تا از کسب و کار پدرش پا را فراتر بگذارد و برند خود را راه اندازی نماید.

تاریخچه برند

برند دومنیکو دولچه و استفانو گابانا در مدت زمان کوتاهی توانست جایگاه خود را در صنعت مد و فشن پیدا کند تا جایی که به یک برند محبوب و لوکس مبدل شد. در حالی که یک سال از تأسیس این برند گذشته بود؛ دومنیکو و استفانو توانستند اولین کالکشن خود را ارائه کنند. این کالکشن با معرفی پوشاک زنان در طراحی های متفاوت و خاص توانست توجه جهانیان را به خود جلب کند.

بعدها دومنیکو دولچه و استفانو گابانا به فکر گسترش و توسعه محصولات خود برآمدند تا جایی که به طراحی و تولید لباس شنا و انواع اکسسوری در حوزه پوشاک اقدام نمودند. در سال ۱۹۹۰ برند دومنیکو دولچه و استفانو گابانا از نخستین کالکشن مردانه خود رونمایی کرد و به این صورت دومنیکو دولچه و استفانو گابانا توانستند ضمن معرفی برند خود به جهانیان، فروشگاه های خود را در سطح جهانی افتتاح نمایند.

فروشگاه هایی که برند دولچه و گابانا راه اندازی نمودند

توکیو ژاپن نخستین جایی بود که برند دومنیکو دولچه و استفانو گابانا در سال ۱۹۸۹ بوتیک خود را در آنجا افتتاح نمودند. سپس این برند شعبه هایی در میلان و هنگ کونگ راه اندازی کرد. با گذشت زمان برند دومنیکو دولچه و استفانو گابانا توانست هم تولید طیف گسترده ای از محصولات را پوششش دهد و هم به یک برند لوکس و گران قیمت در سطح جهانی مبدل شود. امروزه این برند در اقصی نقاط جهان دارای فروشگاه و بوتیک های متعددی می باشد.

“زنان واقعی”

با اینکه این برند در سال ۱۹۸۵ فعالیت خود را از یک خانه مد در ایتالیا آغاز کرد ولی در سال ۱۹۸۶ این دو نفر اولین مجموعه از لباس های کمپانی خود را با عنوان “زنان واقعی” معرفی کردند. این برند همواره سعی کرد تا خط تولید لباس های بافتنی و لباس زیر و لباس شنا  را به مجموعه محصولات خود بیفزاید و در این زمینه نیز کاملا موفق عمل کرد. یکی از سلبریتی های مشهور به نام مدونا در کنسرت های خود از لباس های طراحی شده این برند استفاده می کرد. استفاده از این خواننده معروف نقش تأثیرگذاری در محبوبیت این برند داشت.

سبک مدیترانه ای

سبک مدیترانه ای یک سبک خاص در حوزه پوشاک است که از جزیره سیسیل و سبک خاص لباس های این جزیره الهام گرفته شده است. دولچه و گابانا به قصد احیای لباس های ناب و خاص ایتالیایی به سبک مدیترانه ای روی آوردند. همچنین دولچه و گابانا در اولین مجموعه پوشاک زنانه که عرضه کردند از سبک مدیترانه ای و رنگ های زنانه استفاده کرده بودند. آنها سعی داشتند تصویر کاملی از یک زن ایتالیایی را با مدل موی ساده، دامن های بلند و ظریف و پارچه های توری، ابریشمی و پشمی به معرض نمایش بگذارند.

عکاسی توسط عکاسان معروف

برند دولچه و گابانا تلاش کردند تا به عکاسی صرفا نگاهی تجاری نداشته باشند بلکه نگاه هنری را در عکس های لباس های این برند به تصویر بکشند. بنابراین این کمپانی از عکاسان مطرحی همچون استیون میسل، فابریزیو فری، پیتر لیندبرگ، هلمات نیوتون و فردیناندوسیئانا کمک گرفت تا بتواند طرح ها، رنگ ها و لباس های طراحی شده خود را به معرض نمایش بگذارد.

راه اندازی خط تولید عطر وعینک

راه اندازی خط تولید عطر و عینک

برند دولچه و گابانا در سال ۱۹۹۲ تصمیم گرفت تا وارد عرصه تولید عطر شود. این برند در طول سال‌های فعالیت خود، عطرهای فراوانی را روانه بازار عطر جهان کرده است که می‌توان به عطر Light Blue  اشاره کرد. این عطر یکی از تولیدات موفق این برند در زمینه تولید عطر بود.

همچنین این برند در کنار تولید عطر، خط تولید عینک های بسیار لاکچری و گران قیمت را راه اندازی و افتتاح نمود. برند دولچه و گابانا در سال ۱۹۹۶ خط تولید عینک را با علائم تجاری Dolce & Gabbana و D&G تأسیس نمود. 

محصولات دولچه و گابانا

این برند محصولات خود را با دو عنوان تجاری عرضه می کند. برند دولچه اند گابانا  Dolce&Gabbana که در زمینه لباس های لوکس، عینک و اکسسوری فعالیت دارد و برند دی اند جی D&G که لباس های غیر رسمی، لباس های مد روز، ساعت مچی و عطر را تولید و عرضه می کند. با این وجود هر دو برند با لوگوی D&G شناخته می شوند.

کلکسیون جدید کیف و کفش

برند دولچه اند گابانا یکی از معتبرترین برندهای لباس است که اخیرا از کلکسیون بی نظیر پوشاک و زیورآلات رونمایی کرد. این برند در کلکسیون کیف و کفش از رنگ زرد و فیروزه ای استفاده کرده است و یک مجموعه ای زیبا و جذاب را عرضه نموده است. این برند از عطر خود با عنوان دولچه گابانا برای زنان در سال ۱۹۹۲ رونمایی کرد همچنین در سال ۱۹۹۴ از نسخه مردانه این عطر رونمایی کرد. برند دولچه و گابانا در طول سال های فعالیت خود، مجموعه ای بی نظیر از عطرها را به بازار عرضه کرده است.

خصوصیات برند دولچه و گابانا

بخش زیادی از محصولات این برند؛ لوکس، لاکچری و گران قیمت هستند. این برند با در نظر گرفتن جوانان به عنوان بخش وسیعی از بازار مصرف همواره تلاش نموده است تا تولید محصولات خود را در این بخش متمرکز نماید. برند D&G Junior به عنوان برند لباس های کودکان زیر ۱۱ سال فعالیت می کند. این برند متناسب با تغییر فصل، انواع پوشاک و لباس دخترانه و پسرانه را پوشش می دهد.

البته لازم به ذکر است که برند دولچه و گابانا، محصولات لوکس و رسمی را در تولیدات خود لحاظ نموده اند و همچنین در حوزه پوشاک بزرگسالان بیشتر استایل روزانه و ثابت افراد را پوشش می دهند.

لوگوی برند دی اند جی

لوگوی این برند یک سبک مینیمالیسم را به معرض نمایش می گذارد و همچنین خصوصیات مدرن این برند را به تصویر می کشد.

سبک کاری برند دولچه و گابانا

استفانا گابانا و دولچه از یک سبک مدیترانه ای در طراحی های خود پیروی می کنند البته این تمام ماجرای طراحی های جذاب و فوق العاده آن ها نیست چرا که کلکسیون­‌های فصلی این برند، از سبک باروک تا پلاستیکی، از طبقه اشرافی تا کارگر، از استایل بی‌پروا تا بورژوایی را در بر می گیرد. به عبارت دیگر، این دو طراح بزرگ همواره سعی کرده اند تا در طراحی های خود دوره های مختلف تاریخ، پوشش کشورها، ظواهر مردانه و زنانه و همچنین پارچه های و سبک های مختلف را به معرض نمایش بگذارند.

کالکشن ۲۰۲۱ برند دولچه و گابانا

برند دولچه و گابانا در کالکشن سال ۲۰۲۱ از رنگهای  متنوع  بسیاری استفاده کرده اند به طوری که با به کارگیری هنر خلاقانه از سوی طراحان مد و لباس این برند، و همچنین استفاده از پارچه های کبریتی جذاب که به طور ماهرانه ای با هنر وصله  دوزی و تکه دوزی دوخته شده اند، توانسته اند کاملا خاص و منحصر به فرد باشند.

همچنین برند دولچه و گابانا در این مجموعه فوق العاده خود، متریال و طرح هایی همچون حیوانات و گلها ، پولک های میکرو و ماکرو، جین آبی  و همچنین زنجیر و جواهرات را مورد استفاده قرار داده اند. این برند به تازگی در کلکسیون جدید خود از دنیای خوراکی ها برای طرح و نقش لباس ها و زیورآلات استفاده کرده است.

.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟