حوله های کرکی

23 تیر 1400
حوله-های-کرکی-

حوله های کرکی برای اینکه به مدت طولانی زیبا و در عین حال بهداشتی بمانند، باید مرتبا شستشو شوند. غالبا در مورد تعداد و نوع شستشو اختلاف نظر وجود دارد. با رعایت نکات صحیح شستن و نگهداری حوله ها می توانید بر دوام و ماندگاری آن ها بیفزایید.

در ادامه مطلب توضیح می دهیم که کدام روش ها مناسب هستند و توصیه می شوند و همچنین از چه مواردی هنگام شستن حوله ها باید خودداری کنید.

چند بار باید حوله های کرکی را بشویید؟

بسته به اینکه چه وظیفه ای باید حوله ها انجام دهند، تعداد افرادی که از آنها استفاده می کنند و  اینکه حوله ها چند بار استفاده می شوند، توصیه ها برای تغییر حوله و شستشوی آنها متفاوت است.

در حالت ایده آل، حوله های حمام باید بعد از سه بار استفاده تعویض شوند. حوله های دستی حتی در صورت امکان باید هر روز تعویض شوند، خصوصا اگر توسط چند نفر از افراد منزل استفاده شود.

اگر شستن حوله های دستی در پایان هر روز برایتان مقدور نیست باید حداقل در پایان هفته حوله های دستی را بشویید تا تمیز و بهداشتی بمانند.

فراموش نکنید که حوله های ارزان قیمت از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند بنابراین بعد از مدتی باید انتظار داشته باشید که بافت حوله، نرمی و لطافت خود را از دست بدهد و زبر و سفت شود.

هفت نکته برای حوله های نرم و تمیز

شستشوی حوله های کرکی یک کار ساده است مخصوصا اگر با ماشین لباسشویی انجام گیرد. اما در اکثر مواقع نتیجه دلخواه ما نیست چون حوله ها پس از شستشو بوی بدی می دهند یا اینکه دچار تغییر رنگ می شوند و گاها سطح حوله ها نیز سفت و زبر می شوند.

بنابراین لازم است که اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید تا در هنگام شستن حوله های کرکی آنها را لحاظ کنید.

۱-درجه حرارت مناسب را انتخاب کنید

به منظور از بین بردن کلیه میکروب ها و باکتری هایی که تمایل به تجمع و تکثیر در حوله های مرطوب دارند، باید حوله ها را در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد بشویید. در صورتی که بر روی حوله های کرکی شما طرح و گلدوزی وجود داشته باشد می توانید دمای شستشو را ۴۰ درجه سانتیگراد در نظر بگیرید تا به طرح های روی حوله آسیبی وارد نشود.

۲-مواد شوینده را به درستی انتخاب کنید

برای حوله های تیره و رنگی باید از مواد شوینده رنگی یا ملایم استفاده شود که باعث حفظ رنگ و درخشندگی حوله ها می شود. حوله های سفید را می توان با شوینده سنگین شست. غالبا مواد براق کننده و اپتیکال های نوری در اینجا گنجانده شده است که باعث می شود رنگ سفید دوباره به درستی براق شود.

حوله هایی که فقط در دمای پایین قابل شستشو هستند، از یک شستشوی بهداشتی که میکروب ها را به طور مؤثر از بین می برد، سود می برند.

۳-از نرم کننده استفاده کنید یا نه؟

نظرات در مورد استفاده از نرم کننده پارچه برای حوله ها تقسیم می شود. نرم کننده پارچه این مزیت را دارد که الیاف لطیف می مانند و حوله ها همچنان سطوح نرم خود را حفظ می کنند. البته شستشوی مداوم با نرم کننده باعث کاهش جذب آب در حوله می شود بنابراین بهتر است که یک بار در میان از نرم کننده برای شستشوی حوله ها استفاده کنید.

۴-چرخش حوله ها

دورهای ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ دور در دقیقه ماشین های لباسشویی به ریختن رطوبت حوله های جاذب کمک می کند. هنگام بارگیری ماشین لباسشویی مطمئن شوید که ماشین لباسشویی خیلی پر نشده است. حوله ها به طور طبیعی در حین شستشو مقدار زیادی آب جذب می کنند، به طوری که بار لباسشویی سنگیم می شود و می تواند عملکرد ماشین لباسشویی را محدود کند.

همراه حوله ها بهتر است که در ماشین لباسشویی منسوجات مقاوم با رنگ های مشابه، مانند ملافه تخت و رو بالشی قرار دهید. لباس هایی با الیاف حساس معمولا در برابر گرمای زیاد مقاومت نمی کنند و دچار آسیب می شوند.

۵-از تغییر رنگ حوله ها جلوگیری کنید.

مرتب کردن حوله ها قبل از شستشو ضروری است. حوله های روشن و تاریک باید جداگانه شسته شوند و نباید همراه با سایر پارچه های رنگی داخل لباسشویی قرار داده شوند.

۶-خشک کردن حوله ها

حوله ها به سرعت در خشک کن خشک می شوند و در عین حال فوق العاده نرم هستند. اما اگر خشک کن ندارید یا تمایل ندارید که از آن استفاده کنید بهتر است که حوله ها را در معرض هوای بیرون از اتاق قرار دهید. وجود نسیم ملایم باعث حرکت حوله ها می شود و همین امر از سفت شدن حوله ها جلوگیری می کند.

در صورت استفاده از خشک کن برای حوله ها، بهتر است قبل از قرار دادن آنها داخل خشک کن، با تکاندن از چروکیده شدن حوله ها جلوگیری کنید. از خشک شدن حوله ها اطمینان حاصل کنید چون محیط مرطوب مکان مناسبی برای رشد انواع قارچ و میکروب است. همچنین از نگه داشتن حوله ها در محیط نمناک و مرطوب همچون حمام خودداری کنید در غیر اینصورت زمینه رشد کپک ها و قارچ ها فراهم می شود.

۷-حوله ها را آویزان کنید

وقتی حوله ها را از خشک کن خارج کردید در جمع کردن حوله ها و نگهداری آنها توجه کنید. تا کردن حوله ها یا جمع کردن حوله ها به صورت لوله ای باعث می شود تا حوله ها چین و چروک نگیرند و بافت آنها همچنان نرم و لطیف باقی بماند. از آویزان کردن چندین حوله بر روی هم پرهیز کنید چون این کار باعث سفت شدن سطح حوله های زیرین می شود.  

۸- از سرکه سفید برای شستشوی حوله ها استفاده کنید

برای داشتن حوله های نرم و لطیف می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. هنگام گذاشتن حوله ها در ماشین لباسشویی می توانید ۱۰۰ میلی لیتر سرکه اضافه کنید. این کار باعث دفع مواد رسوبی آب از بافت حوله ها می شود.

۹- در استفاده از جوش شیرین مراقب رنگ های تیره باشید

در بعضی از مواقع نیز اضافه کردن جوش شیرین به حوله ها در داخل ماشین لباسشویی تقریبا همان اثر سرکه سفید بر سطوح و بافت حوله ها را دارد. استفاده از جوش شیرین باعث از بین بردن بوی بد حوله ها می شود. در نظر داشته باشید که جوش شیرین می تواند بر روی حوله های رنگی اثر بگذارد به این صورت که حوله های پررنگ، کم رنگ شوند. بنابراین در استفاده از جوش شیرین محتاطانه عمل کنید و مراقب حوله هایی با رنگ های تیره باشید.

جنس حوله

حوله های ۱۰۰ درصد پنبه از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر جنس ها برخوردار هستند. یکی از مزایای جنس پنبه ای حوله این است که بعد از شستشو با ماشین لباسشویی، لطافت و نرمی و حالت اولیه خود را حفظ می کنند.

حوله باکیفیت دارای وزن سبک است و همچنین از قدرت جذب خوبی برخوردار می باشد.

انواع حوله

حوله ها انواع مختلفی دارند و می توان به حوله حمام، حوله شنا، حوله پالتویی و… اشاره کرد. البته بعضی از حوله ها نازک و بعضی ضخیم هستند و سطوح برخی از آنها مخملی و برخی پرزدار هستند. برای دوام و ماندگاری حوله، بهتر است که برچسب مراقبتی آن را مطالعه و طبق آن شستشوی حوله انجام گیرد.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی

فروشگاه پوشاک امی طیف وسیعی از پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه را به بازار مصرف عرضه می کند. فروشگاه پوشاک امی با فروش انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه و متفرقه سعی دارد بهترین محصول را با نازلترین قیمت به مشتریان عزیز عرضه دارد.

فروشگاه پوشاک امی انواع پوشاک و البسه در برندهای معتبر اروپایی مجموعه لیدل از قبیل لیورجی، اسمارا، لوپیلو، پپرتس، کیابی، اچ اند ام، مرادیسو، میوماری، کریویت و غیره به بازار عرضه و به فروش می رساند.

برند میوماری

این برند در زمینه تولید انواع حوله و وسایل بهداشتی فعالیت دارد. حوله های تن پوش مردانه و زنانه، حوله پالتویی و حوله دستی در مدل های متنوع توسط برند میومار تولید و به بازار مصرف عرضه می شوند. از حوله های تن پوشی که دارای بافت ضخیم هستند می توانید در فصل سرد سال استفاده کنید.

حوله تن پوش زنانه میومار

حوله کرکی تن پوش زنانه میومار

این حوله از پلی استر ساخته شده و کاملا سبک و بسیار نرم و لطیف است. حوله تن پوش زنانه میومار دارای استایلی شیک و متفاوت است.

حوله کرکی تن پوش مردانه میومار

حوله تن پوش مردانه میومار

برند کریویت

این برند یکی از زیرمجموعه های هلدینگ عظیم لیدل است که به تولید پوشاک ورزشی معروف است. برند کریویت محصولات خود را در فروشگاه های اروپا عرضه می کند با این وجود این برند سعی کرده است تا بر روی فروش آنلاین و فروش در فضای مجازی تمرکز کند. برند کریویت تقریبا برای تمامی رشته های ورزشی، پوشاک تخصصی تولید و به بازارهای جهانی عرضه کرده است.

حوله ورزشی برند کریویت

حوله کرکی ورزشی کریویت-1
حوله کرکی ورزشی کریویت-2

جنس حوله ورزشی برند کریویت از پلی استر می باشد. این حوله ها بسیار لطیف و فوق العاده سبک هستند و به راحتی در کوله پشتی جا می شوند. همچنین این حوله ها از قدرت آبگیری بالایی برخوردارند به گونه ای که به سرعت و به خوبی تن را خشک می نمایند. کاربرد این حوله ها چند منظوره هستند و قابلیت استفاده به عنوان حوله و دستمال را دارند.

0
۱

دیدگاه شما

یک دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟