دامن زنانه در مدل های متنوع

23 مهر 1399
دامن-زنانه-

دامن زنانه یکی از لباس های محبوب برای بانوان محسوب می شود، تنوع زیاد در طرح و مدل های  دامن باعث شده است تا هر خانمی با توجه به استایل و سلیقه خود چند دامن را در کمد لباس های خود قرار دهد تا آن را با سایر لباس های خود ست کند.

ظرافت و زیبایی در دوخت و طراحی دامن، آن را به یکی از لباس های پرطرفدار در میان بانوان تبدیل کرده است.

معرفی کوتاه و مختصری از دامن

دامن جزئی از پوشاک محسوب می شود که در بعضی فرهنگ ها به عنوان پوشش مشترک زنان و مردان مورد استفاده قرار گرفته است. البته تاریخچه دقیقی از جدا کردن دامن از لباس های بالاتنه و معرفی آن به عنوان یک لباس جداگانه وجود ندارد.

دامن اسکاتلندی نمونه بارزی است که توسط مردان پوشیده می شود. البته با گذشت زمان این امر یعنی پوشیدن دامن از سوی مردان تنها به مراسم و پاره ای از جشن ها محدود شده است.

تفاوت اصلی دامن ها

تفاوت اصلی دامن ها

قد دامن تعیین کننده اصلی در نامگذاری اسامی و عناوینی است که به دامن داده شده است به نحوی که قد یک دامن می تواند متغییر باشد و از کمر تا زانو یا چند سانتی متر بالاتر یا پایین تر از زانو قرار بگیرد. دامن هایی که قد آن ها از کمر شروع و تا مچ پا می رسد در میان بانوان و برخی از استایل ها طرفداران خود را دارد.

از نظر کوتاه یا بلند بودن دامن ها می توان آنها را در سه دسته جای داد: دامن کوتاه یا مین ژوپ، دامن بلند یا ماکسی، دامن میدی یا متوسط.

دامن ها از نظر شکل و الگو به دامن های ساده، راسته، کلوش، فون، ترک، لنگی، چین دار و … تقسیم می شوند البته این ها مواردی از صدها مدل متنوع می باشند که با طرح های متفاوت و پارچه های خوش رنگ و زیبا در استایل فصول سرد و فصول گرم قرار گرفته اند.

به طور خلاصه می توان گفت که تفاوت اصلی دامن ها در برش ها و کوتاه و بلند بودن الگوها است. اینکه بخواهید از دامن های گشاد و راحت یا جذب و تنگ استفاده کنید به سایز و قد شما برمی گردد.

جنس دامن

جنس دامن

نخ، کتان،حریر و ساتن از جمله رایج ترین و محبوب ترین پارچه هایی هستند که برای دوخت دامن به کار برده می شوند.

دامن را با چه لباس هایی می توان ست کرد؟

دامن را با چه لباس هایی می توان ست کرد؟

پاسخ به این سوال تا حدود زیادی به سلیقه و سبک و استایل هر فرد برمی گردد اما خانم ها باید در نظر داشته باشند که در انتخاب هر مدلی باید خط دامن دقیقا در روی خط کمر قرار گیرد در غیراینصورت با پوشیدن دامن اذیت می شوند.

البته سایز دامن نیز در این مقوله حائز اهمیت است و باید متناسب با کمر و پایین تنه خود دامن مورد پسند خود را انتخاب کنید.

همچنین با توجه به سلیقه خود می توانید از دامن هایی با کمر کشی یا کمر زیپ دار استفاده کنید. پیشنهاد ما به خانم ها این است که در هنگام خرید دامن یا دوخت دامن به رنگ آن توجه داشته باشند زیرا دامن باید با رنگ پوست سنخیت و تناسب داشته باشد.

هر فصل استایل مناسب خود را می طلبد پس بهتر است که به نازک و ضخیم بودن جنس دامن توجه داشته باشید.

دامن و اندام ریز یا درشت

دامن و اندام ریز یا درشت

برای خانم هایی که از اندام باریک و ریزی برخوردار هستند پوشیدن دامن کوتاه می تواند استایل زیبایی به آنها ببخشد.

بانوان قد بلند می توانند از دامن کوتاهی استفاده کنند که تا بالای زانو می رسد و  بانوان  با قد متوسط یا کوتاه بهتر است که از پوشیدن دامن هایی در این اندازه صرف نظر کنند چون ران پا عریض تر به نظر می رسد و ترکیب و زیبایی استایل نادیده گرفته می شود. بهتر است خانم ها دامنی بپوشند که در روی زانو قرار بگیرد یا چند سانت زیر زانو برسد.

اگر از اندام ظریف و باریکی برخوردار هستید و دامن طرح دار و تنگ و کوتاه در استایل روزانه شما قرار دارد پس بهتر است که آن را با بلوز گشاد یا چین دار بپوشید.

کت یا ژاکت دومین گزینه ای هستند که در کنار دامن زنانه جذب و کوتاه ترکیب زیبایی به وجود می آورند. انتخاب گشادی یا فیت بودن کت بستگی به نوع استایل شما دارد.همچنین شومیزهای اسپورت و رسمی و بدون طرح را می توانید با دامن های طرحدار نیز ست کنید.

معرفی چند مدل زیبا

دامن مینی

این نوع دامن برای دختران نوجوان و جوان مناسب است، باید از قد مناسب و تناسب اندام برخوردار باشید تا بتوانید از این نوع دامن در استایل های خود استفاده کنید.

در صورتی که پایین تنه چاق باشد پوشیدن این دامن فقط شما را آزرده می سازد چون قد این دامن بسیار کوتاه است و بخاطر جذب بودن بهتر است که از پوشیدن آن منصرف شوید. پارچه های کشی، چرم و ورنی گزینه هایی هستند که برای دوخت دامن مینی در اولویت قرار دارند.

دامن توتو

این دامن زنانه در تمامی رده های سنی در بین خانم ها از محبوبیت خاصی برخوردار است شاید دلیل اصلی آن دوخت ساده این دامن و همچنین استفاده از پارچه های توری ساده و ظریف در تهیه آن باشد که باعث شده در بسیاری از مهمانی ها و جشن ها به عنوان یک دامن زیبا مورد استفاده قرار گیرد.

قد دامن در روی زانو یا بالای زانو قرار می گیرد. در دوخت این دامن چندین لایه از تور روی هم  قرار می گیرد تا به دامن حجم داده شود و خوش فرم شود. به همین خاطر پوشیدن این دامن برای افرادی با پایین تنه چاق مناسب نمی باشد.

دامن شلواری

این نوع از دامن زنانه با گذشت سالها همچنان در لیست دامن های پراستفاده بانوان قرار دارد، در برش و طرح دامن تغییرات اندکی صورت گرفته است. همانطور که از نام آن پیداست دامن شلواری ترکیبی از دامن و شلوار است.

پارچه های نخی برای دوخت این نوع دامن مورد استفاده قرار می گیرند. سبک و راحت بودن دامن شلواری باعث شده که این مدل در بین بانوان در موقعیت های روزمره و علی الخصوص در منزل مورد استفاده قرار گیرد.

دامن پلیسه و چین های ظریف

این دامن با چین های یکدست و منظم می تواند هر خانم خوش سلیقه ای را برای انتخاب و خرید این مدل ترغیب نماید.

اگر افرادی با پایین تنه درشت بخواهند این دامن را بپوشند باید در نظر داشته باشند که از زیبایی چین های دامن کم می شود و ممکن است انتظار آنها از خوش فرم بودن دامن برآورده نشود چون چین ها به دامن حجم می دهند و همین موضوع قسمت پایین تنه را چاق نشان می دهد.

اما در خانم هایی که لاغر اندام و باریک هستند این دامن قسمت پایین تنه آنها را متناسب نشان می دهد و همچنین قد فرد بلندتر و خوش استایل تر به نظر می رسد.

دامن ترک با برش های عمودی

دامن ترک نام آشنایی است که از سالها قبل بر سر زبان ها بوده است و همچنین یکی از الگوهای پرکاربرد در دوخت دامن به شمار می رود.

تعداد ترک ها یا برش های دامن از ۴ شروع می شود و بنا به سلیقه افراد به ۶ یا ۸ ترک می رسد. برش های عمودی به این دامن فرم زیبایی داده است به طوری که هر خانم خوش سلیقه ای می تواند با خیال راحت این مدل دامن را بپوشد.

دامن فون

دامن-فون

این دامن تقریبا برای خانم ها در هر سایز و قد می تواند مناسب باشد و به همین علت اکثریت خانم ها به پوشیدن این نوع دامن راغب هستند.

دامن کلوش یا نیم کلوش

این دامن یکی از رایج ترین مدل دامن زنانه است که در بین بانوان به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. چون در این دامن از چین و ساسون استفاده نمی شود، دامنی گشاد و راحت است. البته امروزه الگوهای متنوع و دوخت های متفاوت دامن، باعث شده است که از این دامن بیشتر به عنوان یک دامن راحت و مناسب در منزل استفاده شود.

دامن تمام کلوش از چین های بیشتری نسبت به دامن نیم کلوش برخوردار است، به همین خاطر پوشیدن آن برای افرادی با قد کوتاه مناسب نمی باشد زیرا پایین تنه این افراد را چاق نشان می دهد.

پیشنهاد ما به این افراد این است که اگر به پوشیدن این مدل دامن تمایل دارند بهتر است از دامن نیم کلوش استفاده کنند چون چین های کمتری دارد و گشادی دامن نیز کمتر است و در نتیجه از حجم دامن کاسته می شود.

دامن دراپه

دامن دراپه

برای خانم هایی که در پوشش و استایل خود از لباس های فانتزی و مدل دار استفاده می کنند دامن دراپه می تواند گزینه مناسبی برای ست کردن با سایر لباس ها باشد.

دامن لاله ای

شکل و فرم این دامن زنانه برگرفته از گل لاله واژگون می باشد که در قسمت کمر تنگ و سپس مقداری گشاد و دوباره تنگ شده است.

در ادامه به معرفی تعدادی از دامن های بلند اسمارا می پردازیم. با ما همراه باشید تا در کلیپ ویدئوی دامن های بلند اسمارا با ویژگی های این محصول آشنا شوید.

1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟