دکوراسیون فروشگاه پوشاک و تأثیر آن در جذب مشتری

11 آذر 1399
دکوراسیون-فروشگاه-پوشاک

دکوراسیون فروشگاه پوشاک، طراحی داخلی و همچنین نحوه چیدمان و قرار دادن لباس ها در قفسه می تواند تأثیر زیادی در جذب مشتری و فروش داشته باشد. اگر به فکر راه اندازی فروشگاه لباس و فعالیت در صنعت پوشاک هستید، نکات مطرح شده در این مقاله می تواند کمک کننده باشد، همچنین می توانید به عنوان مواردی کلیدی آنها را در نظر بگیرید و در کسب و کار خود لحاظ کنید.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی دو شغل مجزا هستند و با هم تفاوت هایی دارند، اما در اکثر مواقع به جای هم به کار برده می شوند.

واژه دکوراسیون

دکوراسیون واژه ای فرانسوی است که در لغت نامه دهخدا از آن به عنوان رشته ای نام برده شده که فرد در آن دارای تخصص در آراستن و آذین بندی خانه و کالا و مواردی از این قبیل است. دکوراسیون داخلی یا تزئینات داخلی دانشی است که به ساخت فضای داخلی دلپذیر برای انسان می پردازد. در این دانش هنر با سبک های متفاوتش دست به دست هم داده اند تا جوابگوی سلیقه های متنوع باشند.

دکوراتور کیست؟

دکوراتور داخلی، وسایل و اثاثیه داخل یک اتاق یا یک ساختمان را کاملا هنرمندانه در کنار رنگ و نور به معرض نمایش می گذارد. در این نوع طراحی هماهنگی در یک ترکیب و چیدمان خاص حرف اول را می زند.

طراح یا معمار داخلی کیست؟

طراح یا معمار داخلی کیست؟

معمار داخلی ضمن برخورداری از دانش معماری به بررسی حس دریافتی از یک فضا می پردازد. حسی که ساکنان یک ساختمان نسبت به فضای آن دارند و نحوه ارتباطی که می توانند با فضای یک اتاق یا فروشگاه برقرار سازند را مورد تحلیل قرار می دهند.

نکاتی که باید در دکوراسیون یک فروشگاه پوشاک لحاظ گردد.

توجه به یکسری از موارد به ظاهر ساده می تواند زیبایی منحصر به فردی به فضای فروشگاه ببخشد به نحوی که هر فرد با ورود به داخل مغازه جذب دکوراسیون و فضای زیبای فروشگاه شود و حتی اگر قصد خرید نداشته باشد از آراستگی فضای فروشگاه لذت ببرد و فروشگاه شما را به عنوان یکی از فروشگاه های خاص و مطرح در خریدهای بعدی به عنوان اولین انتخاب به خاطر بسپارد.

فضای بزرگ یا کوچک فروشگاه

فضای بزرگ یا کوچک فروشگاه

سبک طراحی و دکوراسیون فروشگاه و چیدمان پوشاک و مبلمان را با توجه به فضای بزرگ و کوچک فروشگاه خود مد نظر قرار دهید.

تزئیین فضای داخلی و چیدمان محصولات

تزئیین فضای داخلی و چیدمان محصولات

هر فروشگاه یا مغازه ای باید دیزاین داخلی و چیدمان وسایل را بسته به نوع محصولات و کالاهایی که ارائه می دهد هماهنگ کند طوری که فضایی دلپذیر برای مشتری ایجاد نماید.

سعی کنید با توجه به نوع کالاهای فروشگاه خود سبک دکوراسیون و طراحی داخلی فروشگاه را انتخاب کنید به طور مثال اگر به عنوان عرضه کننده پوشاک و البسه مردان فعالیت می کنید باید فضای داخلی فروشگاه را متناسب با نوع پوشاک و لباس های مردانه از قبیل لباس رسمی، مجلسی و اسپرت طراحی نمایید.

 نکته ای که حائز اهمیت است و باید بدان توجه داشته باشید این است که فضای فروشگاه یا بوتیک خود را با وسایلی همچون تعداد زیادی مانکن و میز و صندلی های فلزی شلوغ نکنید.

نورپردازی

نورپردازی

هدف هر فروشنده ای جذب مشتری بیشتر به فروشگاه و فروش بیشتر محصولات و کالاهای خود می باشد. بنابراین باید با ابتکار و خلاقیت فضای فروشگاه خود را گرم و دلباز نشان دهید به نحوی که محصولات و ویژگی های چشمگیر آنها به وضوح در معرض دید مشتری قرار گیرد.

نورپردازی مناسب یکی از راهکارهای کاربردی برای زیباتر نشان دادن لباس ها و جذاب جلوه دادن البسه و پوشاک محسوب می شود به گونه ای که میل به خرید را در مشتری ایجاد می نماید و وی نمی تواند از خریدن لباسی زیبا و خوش فرم صرفنظر کند.

زیبایی دکوراسیون فروشگاه نوعی تبلیغات به شمار می رود.

زیبایی دکوراسیون فروشگاه نوعی تبلیغات به شمار می رود.

برای دکوراسیون داخلی فروشگاه یا مغازه خود می توانید از گیاهان نیز استفاده کنید چون فضایی گرم و دلپذیر به فروشگاه شما می بخشد. اگر می خواهید از مانکن ها برای جلوه دادن بهتر پوشاک و لباس استفاده کنید بهتر است که تعداد و ابعاد آن را با توجه به فضای فروشگاه انتخاب کنید. چیدن کوسن های رنگارنگ در رنگ های گرم برای دلپذیر کردن محیط داخلی فروشگاه می تواند تصمیم مناسبی باشد.

انتخاب دکور ویترین ها

انتخاب دکور ویترین ها

نوع ویترین هایی که برای چیدمان محصولات بکار گرفته می شود در جذاب نمودن و زیبا جلوه دادن بهتر کالاها مؤثر است. به طور مثال اگر پوشاک و لباس های مغازه یا بوتیک شما از طرح های کلاسیک برخوردار باشند بهترین گزینه برای بهتر نشان دادن اجناس، انتخاب چراغ هایی است که نور آنها زیاد باشد. از نور سفید چراغ ها برای تزیین داخل مغازه ها بخصوص قسمت باکس فروشگاه استفاده کنید.

سنخیت و تناسب کالاها با ویترین و قفسه ها

سنخیت و تناسب کالاها  با ویترین و قفسه ها

همانگونه که از طراحی فضای داخلی فروشگاه برای جذب مشتری استفاده می کنید بهتر است که نسبت به دکور ویترین ها نیز حساس باشید چرا که پوشاک داخل ویترن ها می تواند در جلب مشتری و فروش بالای کالا نقش داشته باشد.

کالاهایی که بیشتر با سلیقه مشتریان سنخیت دارند و نسبت به سایر کالاها بهتر به فروش می رسند را بهتر است در قسمت ویترین ها و قفسه هایی که از دکور زیباتری برخوردار هستند، قرار دهید.

دسته بندی اجناس

اجناس فروشگاه خود را دسته بندی کنید، اجناسی که متقاضی بیشتری دارند را در قفسه هایی قرار دهید که در نورپردازی آنها از چراغ هایی سفید رنگ استفاده شده است.

برای چینش تعدادی از لباس ها از رگال استفاده کنید و برای کالاهایی همچون کفش و شلوار، قفسه ها بهترین گزینه برای چیدمان این نوع پوشاک می باشد.

سلیقه و حس هنری خود را با سبک مدرن چیدمان یک اتاق یا فضای کاری ترکیب سازید تا با خلق فضایی دلنشین، از محیط زندگی و محیط کاری خود لذت ببرید تا این فضاها حس خوبی را به شما انتقال دهند.

ایجاد فضایی گرم و دلنشین

هر چقدر فضای فروشگاه گرم و دلنشین باشد می توانید انتظار داشته باشید تا مشتریان وقت بیشتری را صرف تماشای پوشاک و ماندن در فروشگاه کنند. استفاده از تصاویر زیبا با توجه به نوع پوشاک فروشگاهتان، می تواند سلیقه شما را به نمایش بگذارد و در جذب مشتری مؤثر باشد.

همچنین…

گاهی انتخاب یک موزیک آرامبخش که متناسب با فضای مغازه و فروشگاه شما می باشد احساس خوشایندی در مشتری ایجاد می کند، همچنین استفاده از خوشبوکننده های مناسب فضای فروشگاه را برای مشتریان جذاب تر می کند.

عرضه یک محصول یا تنوع محصولات و کالاها؟

البته جواب این سوال به میزان توانایی و قدرت مالی شما برای تأسیس یک فروشگاه لباس بر می گردد. برنامه ریزی در خرید و فروش محصولات و انتخاب نوع محصولاتی که باید به مشتری ارائه شود، از جمله مواردی هستند که در مدیریت و سازمان دهی یک کسب و کار موفق قرار می گیرند.

اگر در صدد راه اندازی فروشگاه هستید…

برای راه اندازی فروشگاه پوشاک پیشنهاد ما به شما این است که فروشگاه خود را به فروش لباس زنانه اختصاص دهید. فعالیت در زمینه پوشاک زنانه متفاوت از پوشاک مردانه و بچگانه است.

اگر به فکر موفقیت خود در این زمینه هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که بوتیک ها و فروشگاه های پوشاک و لباس زنانه، نسبت به فروشگاه هایی که لباس مردانه و بچگانه از جمله محصولات اصلی آنها در لیست فروش می باشد، از فروش بهتری برخوردارند، پس می توانید نتیجه بگیرید که با عرضه پوشاک زنانه انتظار یک فروش فوق العاده و درآمد سود آور را داشته باشید.

مکان های پر رفت و آمد

علاوه بر دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه باید به محل و جایی که می خواهید فروشگاه پوشاک خود را افتتاح کنید توجه داشته باشید. مکان های پر تردد شهر و جاهایی که در معرض دید رهگذران قرار دارند می تواند یکی از گزینه های اساسی برای جذب مشتری و فروش بالای محصولات باشد.

صداقت رمز موفقیت

از به نمایش گذاشتن قیمت پوشاک در فروشگاه خود مردد نباشید، با این کار فضایی صادقانه و مورد اعتماد برای مشتریان به وجود آورید.نسبت به مشتریان بی تفاوت نباشید تا هر مشتری با ورودش به مغازه یا بوتیک شما با چهره شاداب و برخورد مناسب شما روبرو شود.

یکی از مواردی که در اکثر مواقع مورد توجه صاحبان فروشگاه های پوشاک قرار می گیرد این است که بر روی فروش یک نوع پوشاک تمرکز کنند چرا که فروش انواع لباس ها از جمله لباس مردانه، زنانه و بچگانه باعث می شود که صاحب کسب و کار با تنوع محصولات و مشتریان بیشتری روبرو شود که همین امر می تواند باعث تداخل در نظم و ساماندهی امور فروشگاه شود.

مدت زمانی را که مشتری به خرید اختصاص می دهد…

 دکوراسیون فروشگاه یا مغازه شما مورد قضاوت مشتریان و خریداران قرار می گیرد. مسلما هر مشتری مدت زمانی را برای بازدید از محصولات فروشگاه اختصاص می دهد که این زمان از هنگام ورود به مغازه تا خروج مشتری را در برمی گیرد.

زن ها وقت بیشتری را به خرید و گشتن در پاساژها و فروشگاه های پوشاک اختصاص می دهند در حالی که مردها سعی می کنند در یک مدت زمان کوتاه لباس مورد نظر خود را خریداری نمایند.

لزوم بسته بندی لباس ها

تنوع رنگ محصولات، بسته بندی شیک آنها و همچنین چیدن مدل های جدید و بروز لباس های مورد پسند اکثریت مشتریان در ویترین مغازه های پوشاک تمایل مشتری به خرید لباس را افزایش می دهد.

در بسته بندی لباس ها به نوع آنها توجه داشته باشید به طور مثال لباس هایی مانند پیراهن و تیشرت را می توانید روی رگال فروشگاه آویزان کنید و با این کار دیگر نیازی به صرف وقت برای بسته بندی لباس نخواهید داشت.

مردها در مقایسه با خانم ها لباس هایی در بسته بندی ها آماده و شیک را ترجیح می دهند اما باید در نظر داشته باشید که خانم ها نسبت به لباس هایی که خریداری می کنند از حساسیت بیشتری برخوردارند، بنابراین دوست دارند لباس مورد نظر را وارسی و از میان طرح ها و رنگ های مختلف، بهترین لباس را انتخاب و خریداری کنند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟