ست کردن لباس

24 اسفند 1400
set-clothes

ست کردن لباس جزو اصولی است که افراد به وسیله آن می توانند به استایل خود جذابیت بیشتری بدهند. قبل از اینکه در مورد اصول ست کردن لباس آقایان و خانم ها توضیحاتی ارائه دهیم پیرامون تأثیر رنگ ها بر استایل به اختصار توضیحاتی ارائه می گردد.

تأثیر رنگ ها در ست کردن لباس ها

هر فرد در هنگام خرید لباس مطمئنا طرح، فرم و رنگ لباس را با توجه به موقعیت و سلیقه خود انتخاب و خریداری می کند. به عنوان مثال لباسی که برای پیاده روی در یک صبح تابستانی مناسب است لزوما برای یک گردش خانوادگی مناسب نیست. همچنین پوشش تابستانی در محیط کار کاملا متفاوت با پوشش تابستانی در خارج از محیط کار است. بنابراین افراد لباس ها را با توجه به نیاز خود و متناسب با موقعیت و شرایط اجتماعی انتخاب و خریداری می کنند.

colorpsycology

همچنین…

طبق تحقیقات علم روانشناسی، رنگ ها در زندگی افراد تأثیرگذار هستند تا جایی که امروزه برای درمان بعضی از بیماری های روحی و روانی از رنگ ها استفاده می شود. همچنین رنگ ها دارای بار احساسی هستند به نحوی که اثر مثبت یا اثر منفی از خوی به جای می گذارند.

استفاده از رنگ های مکمل و رنگ های خنثی

رنگ ها به رنگ های گرم، سرد و خنثی تقسیم می شوند. رنگ های سرد دارای رنگمایه ای از آبی هستند. با دیدن رنگ های سرد اغلب حالت سرما در ذهن تداعی می شود. رنگ های آبی، بنفش و سبز جزو رنگ های سرد محسوب می شوند. رنگ های گرم از رنگمایه های تند همچون قرمز حکایت دارند. این رنگ ها شامل رنگ زرد، قرمز و نارنجی می شوند. رنگ های خنثی شامل رنگ های سفید، مشکی، خاکستری، سرمه ای و قهوه ای هستند. اما در این بین، رنگ های مکمل رنگ هایی هستند که معمولا از ترکیب دو رنگ اصلی ساخته می شوند.

color01
همچنین…

اگر به کالکشن های بهاره یا پاییزه بسیاری از برندها نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که آنها از رنگ های مکملی همچون بنفش و زرد، سبز و قرمز، آبی و نارنجی در ست نمودن لباس ها استفاده می کنند. شاید اسم رنگ های سایه روشن را شنیده باشید، رنگ هایی همچون قهوه ای در این طیف قرار دارند. ست نمودن رنگ قهوه ای و کرم به استایل جذابیت رسمی بودن می دهد.

ست نمودن لباس هایی با رنگ های مکمل در استایل های زنانه
set-colors

ست نمودن رنگ های مکمل برای لباس های بانوان یک انتخاب عالی به نظر می رسد به طور مثال ترکیب آبی و نارنجی، قرمز و سبز، بنفش و زرد، استایل جذاب و شیکی را رقم می زند. البته بانوان باید در نظر داشته باشند که در استایل خود از ترکیب بیش از دو رنگ استفاده نکنند یا کمتر از این مدل ترکیب استفاده نمایید چون باعث ناهماهنگی استایل آنها می شود.

پوشیدن لباس متناسب با فرم بدن

قبل از اینکه به موضوع اصول ست کردن لباس برسیم بهتر است چند نکته را در مورد پوشیدن لباس متناسب با فرم اندام خود مد نظر قرار دهید.

اگر لاغر اندام هستید

به عنوان مثال اگر دارای اندام لاغری و باریک هستید از پوشیدن لباس های فیت و جذب خودداری کنید در غیر این صورت لاغری شما در مرکز توجه خواهد بود و خیلی به چشم می آید.

skinny-people

بهتر است در ست کردن لباس هایتان از رنگ های تاریک استفاده کنید. پوشیدن لباس های گل گلی و خط دار پیشنهاد نمی شود اما اگر تمایل دارید به استایل خود تنوع دهید می توانید از لباس هایی با راه های عمودی استفاده کنید.

اگر چاق هستید؟

اما اگر از اندام چاق برخوردارید هستید می توانید از لباس هایی با رنگ های روشن و لباس های طرحدار استفاده کنید. توصیه می کنیم که سر تا پای لباس هایتان را در یک رنگ خلاصه نکنید و در اسستایل خود حداقل از دو رنگ استفاده نمایید.

fat-people

ست کردن لباس های زنانه

در ادامه مقاله به معرفی چند نمونه لباس شیک و در عین حال محبوب و پرطرفدار می پردازیم که در بسیاری از استایل های زیبا و شیک بانوان کاربرد دارند.

کت چهارخانه

در بسیاری از استایل های مجلسی و رسمی می تواند از کت چهارخانه استفاده کرد. در این مقاله می توانیم به معرفی چندین نمونه لباس زنانه بپردازیم که جزو محبوب ترین ها محسوب می شوند.

شلوارهای پیشبندی

پیراهن های سرهمی و شلوارهای پیشبندی که اغلب با مانتو ست می شوند.

rumper

شلوار مام استایل

امروزه در صنعت مد، پوشاک جین بخش عظیمی از تولید را به خود اختصاص داده است. لباس های جین همچون کت جین، شلوار جین، پیراهن جین، ژاکت، دامن جین و… در استایل های مختلف و از سوی اقشار مختلف جامعه مورد استفاده قرار می گیرند.

شلوار مام استایل یکی از شلوار‌های محبوب در میان بانوان محسوب می شود. این مدل شلوار در دهه نود میلادی به یک ترند‌ بوده است. این مدل شلوار از جین نسبتا ضخیم تهیه می شود. شلوار مام استایل با وجود اینکه در گذشته یک شلوار مد روز محسوب نمی شد اما با گذشت زمان در میان جوانان محبوبیت پیدا کرده است. این مدل شلوار اغلب با کت جین و کفش کتانی ست می شود. این استایل برای موقعیت های غیررسمی بسیار مناسب است.

همچنین…
set

اما باید در نظر داشته باشید که متناسب با سلیقه و سبک پوشش خود لباس های خود را انتخاب و ست نمایید. در هنگام ست کردن لباس ها دقت داشته باشید که لباس ها در ترکیب با هم از نظر رنگ و استایل و جنس با هم هارمونی داشته باشند در غیر این صورت استایل شما بسیار ناهماهنگ خواهد بود.

ست نمودن لباس ها را با توجه به موقعیت های مختلف انجام دهید به عنوان مثال یک لباس ورزشی را نمی توانید برای موقعیت های رسمی و اداری بپوشید.

دنیای اینترنت بستر مناسبی برای خلاقیت و ایده پردازی در اختیار کاربران قرار داده است. شما می توانید به سایت های مد و پوشاک سر بزنید و از استایل های مد روز و نحوه ترکیب رنگ ها در استایل های مختلف مشاوره بگیرید.

اصول ست کردن لباس های مردانه

کت تک

men-set

در هنگام خرید کت تک رنگی را انتخاب کنید که متناسب با چهره و اندام شما باشد. چون رنگ های تیره شما را لاغرتر نشان می دهند. به عنوان مثال یک کت  تک سیاه رنگ معمولا برای موقعیت های نیمه رسمی مناسب است. از کت تک هایی با رنگ های خنثی استفاده نمایید چون به راحتی با سایر لباس هایتان ست می شوند.

تیشرت ساده و طرح دار

تی شرت ها جزو لباس هایی محسوب می شوند که می توانند خود را با هر وضعیتی سازگار کنند. تیشرت ها در طرح و رنگ های مختلف به یکی از آیتم های ثابت کمد آقایان و بانوان تبدیل شده است. همچنین تیشرت ها با طرح های فانتزی یکی از لباس های مورد علاقه دختران نوجوان محسوب می شوند. ست نمودن تیشرت نخی با شلوار کتان یا کنف یک استایل هماهنگ و زیبای تابستانی محسوب می شود.

استایل مناسب برای موقعیت های نیمه رسمی
mens-fashion

تیشرت ها سبک، راحت و شیک هستند. برای موقعیت هایی همچون باشگاه، پیاده روی تا موقعیت های غیر رسمی و نیمه رسمی می توان از این لباس محبوب و دوست داشتنی استفاده کرد.

تیشرت ها از الیاف متنوعی ساخته شده اند. تیشرت نخی، تیشرت پلی استر، تیشرت ویسکوز جزو پرفروش ترین تیشرت های مردانه ها محسوب می شوند. البته تیشرت مردانه از لحاظ یقه به چندین دسته تقسیم بندی می شوند. از جمله تیشرت های مردانه می توان به تیشرت یقه گرد، تیشرت یقه هفت و مدل پولوشرت اشاره کرد.

هودی

hoodie

برای افرادی که از یک استایل ورزشی برخوردار هستند هودی جزء جدایی ناپذیر لباس های ورزشی آنها محسوب می شود. البته اکثر افراد این لباس را با شلوار ورزشی یا گرمکن ورزشی ست می کنند.

با این وجود پوشیدن هودی فقط به استایل های ورزشی محدود نمی شود بلکه هودی در استایل های اسپرت و حتی استایل های کژوال نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هودی ها معمولا با انواع شلوار جین یا شلوار کتانی ست می شوند. همچنین ست کردن این لباس با انواع کاپشن چرمی، یکی از استایل های مورد علاقه جوانان به شمار می رود. هودی را می توان با کاپشن های پشمی و کاپشن های پف دار نیز ست نمود.

ست نمودن کمربند و جوراب با سایر لباس ها

آقایان می توانند برای ست نمودن صحیح لباس های خود به چند نکته ساده اما مهم توجه نمایند. به عنوان مثال رنگ جوراب را همرنگ شلوار یا تیره تر از شلوار انتخاب کنند.

همچنین می توانند رنگ کمربند را با رنگ کفش ست کنند. برای ست نمودن کت تک با سایر لباس ها می توانند از کت هایی با رنگ زغالی و سورمه ای تیره استفاده کنند.

belt

مانتوهای رنگی

طراحان لباس با هنر و خلاقیت خود، طرح های زیبا و متنوعی از مانتو را معرفی و به بازار لباس زنانه عرضه کرده اند. مانتوهایی که متناسب با فصول سال، فرم و جنس آنها نیز متفاوت است به طوری که برای هر سلیقه ای مانتوهایی در رنگ و شکل متفاوت در بازار موجود است.

بانوان می توانند مانتوهای رنگی را با انواع شال و روسری ست کنند. همچنین بانوان و دختران جوان می توانند رنگ های روشن و خنثی را در مدل های بلند و جلو بسته مانتو انتخاب کنند.

یکی از مدل های محبوب مانتو در میان دختران جوان، مانتوهای چین دار هستند. برای افراد لاغر اندام این مدل مانتو گزینه مناسبی به شمار می رود. امروزه ست کردن مانتو با دامن به عنوان یک استایل خیابانی بسیار متداول شده است. همچنین مانتوهای بلند را می توان با انواع دامن ساده، راسته، کلوش و پلیسه ست نمود.

#اصول_ست_نمودن_لباس #ست_نمودن_انواع_لباس_مردانه #ست_نمودن_انواع_لباس_زنانه

.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟