شلوار جین زنانه

15 مهر 1400
شلوار-جین-زنانه

شلوار جین زنانه در دنیای مد از محبوبیت بالایی برخوردار است به طوری که امروزه مدل های متنوع شلوار جین سهم بزرگی در استایل های روزانه، استایل های کژوال و استایل های غیررسمی دارند. با نگاهی کوتاه به تاریخچه شلوار جین متوجه می شوید که از نیمه دوم قرن نوزدهم این مدل شلوار وارد عرصه پوشاک شد. استقبال از شلوار جین باعث شد تا انواع پوشاک و البسه جین به بازار عرضه شود.

تاریخچه جین

تاریخچه جین

تاریخچه پیدایش شلوار جین به یک سفارش ساده برمی گردد. با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون دنیم و داستان پیدایش آن و همچنین معرفی مدل های متنوع شلوار زنانه می پردازیم.

سفارش یک مشتری

پیدایش شلوار جین و ورود آن به استایل های مختلف از یک داستان شیرین و خواندنی نشأت می گیرد به این صورت که در ۱۸۷۳ خیاطی به نام جیکوب دیویس یک سفارش از مشتری دریافت می کند با این موضوع که وی درخواست دوخت یکی شلوار کار داشت که جنس آن مقاوم و همچنین پارچه شلوار ضخیم باشد. جیکوب دیویس نزد مرد پارچه فروش (لوی استراس) می رود و پارچه دنیم را از او خریداری می کند.

دنیم؛ پارچه مقاوم و ضخیم

بعد از اتمام سفارش، مشتری از نحوه دوخت شلوار و پارچه آن رضایت کامل پیدا می کند. همین موضوع به ظاهر ساده جرقه ای می شود برای آغاز  راه اندازی یک کارخانه و دوخت شلوار جین که بعدها با استقبال فراوانی از سوی اقشار مختلف جامعه روبه رو شد.  جنس پارچه دنیم از کتان بافته شده است که به رنگ آبی ایندیگو رنگ آمیزی می شود.

شلوار جین؛ شلوار کار

البته تا مدت ها از شلوار جین به عنوان شلوار کار استفاده می شد چون پارچه دنیم که شلوار جین از آن ساخته می شود، بسیار بادوام و مقاوم است. با گذشت زمان این پوشش طبقه کارگر جلب توجه کرد به طوری که سایر اقشار جامعه از پوشیدن آن استقبال کردند. البته شکل و فرم ظاهری شلوار های اولیه با گذشت زمان دچار تغییراتی شد که مورد پسند عموم افراد جامعه قرار گرفت.

تفاوت شلوار جین با شلوار لی

تفاوت شلوار جین و شلوار لی

شلوار جین و لی هر دو نوع غیر رسمی از شلوار هستند و برخلاف تصور مردم، شلوار جین و لی از جهت پارچه و دوخت تفاوتی با هم ندارند بلکه این تبلیغات است که تفاوت شلوار جین و لی را مطرح ساخته است. شلوار جین و شلوار لی تنها دو برند مشهور شلوار هستند.

لوی استراوس؛ طراح شلوار جین

لوی استراوس به عنوان (Levi Strauss) طراح شلوار جین شناخته شده است. شلوارهای جین خیلی سریع محبوبیت پیدا کردند به طوری که مردم برای این شلوار‌های کتانی نام لیوایز Levis را انتخاب کردند و به این صورت، این شلوار‌ها به لیوایز شهرت پیدا کردند. کمپانی لوی استراوس نیز این لغت را به عنوان علامت تجاری خود ثبت کرد. سال‌های بعد چندین کمپانی تولید جین وجود آمد، به عنوان مثال سال ۱۹۸۹ فردی با نام هنری دیوید کمپانی لی را تاسیس کرد. با گذشت زمان شلوار‌های جین برند لی (Lee) محبوبیت پیدا کردند به گونه ای که مردم اصطلاح لی را برای همه شلوار‌های جین  استفاده کردند. از گذشته تا به امروز هنوز خیلی از افراد شلوار جین را شلوار لی می‌نامند.

مدل های شلوار جین زنانه

قبل از خرید و انتخاب شلوار جین زنانه به طراحی و دوخت مدل های مختلف شلوار جین دقت کنید و در نظر بگیرید که کدام مدل با استایل و سبک پوشش شما هماهنگی دارد. شلوار جین یا همان شلوار لی یکی از انواع شلوارهایی موجود در بازار پوشاک است که می‌توانید با استایل های مختلفی آن را ست کنید. شلوار جین در کمد همه ما یکی از آیتم های اصلی به شمار میرود.

شلوار جین مام استایل Mom style jeans

شلوار مام استایل

این شلوار در دهه ۱۹۸۰ به دنیای پوشاک و البسه های جین قدم گذاشت و امروزه به یکی از مدل های محبوب نوجوانان و جوانان تبدیل شده است. اگر به مدتی قبل تر یعنی چند سال قبل برگردیم متوجه می شویم که شلوار جین تنگ به عنوان مد روز مطرح بود و مورد استفاده بانوان قرار می گرفت. امروزه دیدگاه افراد نسبت به پوشش تغییر کرده است به طوری که پوشیدن لباس های معمولی نیز می تواند جزو استایل های محبوب و شیک محسوب شود. شلوارهای مام استایل دارای استایل ساده، گشاد، همچنین دارای فاق بلند و جیب های پشتی می باشد. برند Topshop شلوار جین مام استایل را به یک ترند تبدیل کرد.  

ست کردن شلوار مام استایل با سایر لباس ها

شلوار جین مام استایل به عنوان یک شلوار جین زنانه با رنگ آبی روشن کلاسیک و با فاق بلند، قسمت میانی بدن را کشیده تر نشان می دهد. بهتر است که افراد قد کوتاه از پوشیدن این مدل شلوار صرفنظر کنند چون پاچه های گشاد این شلوار  قد آن ها را کوتاه تر نشان می دهد. ست شدن این شلوار با انواع تیشرت علی الخصوص تیشرت های نخی گلدار ترکیب خوبی برای مهمانی های خودمانی است. البته نیم تنه های یقه قایقی و پیراهن های نخی کوتاه گزینه مناسبی برای ست شدن با شلوار مام استایل می باشد.

همچنین…

می توانید استایل های پاییزی و زمستانی خود را با پوشیدن پلیور بافتنی یا کت های اورسایز  همراه با شلوار شیک مام استایل رقم بزنید. بوت های کوتاه ساق دار انتخاب مناسبی برای تکمیل استایل پاییزی و زمستانی محسوب می شود.

شلوار بوی فرند Boyfriend Jeans 

شلوار بوی فرند

قدمت این مدل شلوار به دهه ۶۰ برمی گردد و بازیگر معروف سینما یعنی مرلین مونرو نقش مؤثری در پذیرش این شلوار از سوی افراد جامعه داشت. سپس شخصیت هایی همچون کیت هولمز نیز با شلوار جین مدل بوی فرند پا به خیابان گذاشت.

ست کردن شلوار بوی فرند با سایر لباس ها

این مدل شلوار ظاهر راحتی دارد. استایل گشاد این شلوار با بالاپوش های اورسایز به هیچ وجه سنخیت ندارد. بنابراین بهتر است که از پیراهن های دکمه دار، کت های جین کوتاه، شومیز های گلی گلی و پلیورهای جذب برای ست کردن با شلوار بوی فرند استفاده کرد. بوت های ساق دار می توانند با شلوار بوی برند استایل پاییزی زیبایی را رقم بزنند. شلوار بوی فرند همچون شلوار مام استایل برای افراد قد کوتاه مناسب نمی باشد چون پارچه های گشاد این دو مدل شلوار، قد کوتاه فرد را بیشتر در مرکز توجه قرار می دهند.

شلوار گرل فرند Girlfriend Jeans

شلوار گرل فرند

شلوار گرل فرند در قسمت پاها کمی گشاد است ولی در ناحیه باسن و کمر کمی تنگ می باشد. تیشرت ساده و کت چرم به همراه یک کتانی سفید استایل کژوال مورد نظرتان را شکل می دهد.

شلوار جین اسکینی

شلوار اسکینی

اسکینی جزو شلوار جین هایی می باشد که از بالا تا پایین کاملا جذب است، بنابراین تناسب اندام از کمر تا مچ پا در آن به خوبی دیده می‌شود. جنس اغلب شلوارهای جین اسکینی کتان یا الاستین است. این نوع شلوار جین در هر دو نوع زنانه و مردانه وجود دارد.  شلوار جین اسکینی  مناسب برای استایل خیابانی و همچنین مهمانی و دورهمی ها است. همچنین شلوار اسکینی زنانه را می توانید در استایل های تابستانی با صندل ست کنید و برای استایل های پاییزی و زمستانی می توانید این مدل شلوار را با چکمه و انواع بوت ست کنید.

برای بانوانی که از فرم بدنی ساعت شنی برخوردار هستند، شلوار جین اسکینی می تواند مناسب باشد چون پاها کشیده تر به نظر می رسد. برای استایل تابستانی معمولا تیشرت های اورسایز و برای استایل های زمستانی پلیور و بوت چرمی در کنار شلوار اسکینی ترکیب فوق العاده ای به نظر می رسد.

شلوار جین زاپ دار

شلوار های جین ژاپ دار در قسمت های مختلف دارای پارگی هایی هستند. البته استفاده از این مدل شلوار اغلب در بین نوجوانان دیده می شود. به عبارت دیگر این مدل شلوار دارای محبوبیت نسبی می باشد.

شلوار پاچه گشاد

شلوار پاچه گشاد

شلوارهای پاچه گشاد در سال ۱۹۸۰ به اوج محبوبیت خود رسیدند به طوری که در استایل های رسمی به پوشش اصلی تبدیل شدند. برای بانوانی که قد بلندی دارند این شلوار مناسب تر است تا بانوانی که قد کوتاهی دارند.

شلوار جین راسته

شلوار جین راسته


از ویژگی بارز شلوار راسته یا استریت می تواند به عرض ثابت آن اشاره کرد به این صورت که قد شلوار در بعضی قسمت ها تنگ یا گشاد نمی شود. شلوار جین راسته معمولا در استایل های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.
بانوان خوش سلیقه با هر نوع فرم اندامی که دارند می توانند از این شلوارها استفاده کنند علی الخصوص بانوانی که قد کوتاهی دارند با پوشیدن این مدل شلوار قد بلند به نظر می رسند چون پارچه های شلوار پاها را کشیده تر نشان می دهد. تیشرت های طرح دار به همراه شلوار جین راسته استایل تابستانی زیبایی را رقم می زنند.

شلوار جین سیگاری

شلوار جین سیگاری در انگلیسی Cigarette Jean نامیده می‌شود. مدل این شلوارها به مدل شلوارهای جذب شباهت کمی دارد و نسبت به آن ها کمی آزادتر است. این مدل شلوار جین زنانه در قسمت باسن و تا نزدیکی ران جذب است، اما از ران تا مچ پا کمی آزادتر یا به عبارت دیگر کمی گشادتر است. این مدل شلوار حدود یک الی دو اینچ بالاتر از مچ پا تمام می‌شود. شلوار جین سیگاری را می توانید با انواع چکمه و بوت در فصول سرد سال و با انوع صندل در فصول گرم سال ست کنید.

شلوار جین مدل بوت کات

شلوار جین مدل بوت کات یکی از انواع شلوار جین هایی است که برای بانوان طراحی شده است. این نوع شلوار جین تا زانو تنگ است، اما از زانو تا مچ پا به صورت مثلثی گشاد می‌شود. این مدل شلوار زنانه اغلب با نیم بوت و چکمه ست می شود. البته استایل این مدل شلوار جین با کفش پاشنه بلند زیباتر به نظر می رسد.

خرید شلوار جین

خرید شلوار جین

خرید شلوار جین به حوصله و دقت نیاز دارد البته بعضی از افراد معتقد هستند که خرید شلوار بهتر است که در فروشگاه پوشاک و به صورت حضوری صورت گیرد. این افراد گاها از خرید اینترنتی شلوار گله و شکایت دارند و از اینکه نتوانستند شلوار مناسب استایل خود را خریداری نمایند احساس نارضایتی دارند. در حالی که با در نظر گرفتن یک سری از موارد و نکات ریز می توانید شلوار مورد نظر خود را در فروشگاه پوشاک به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری نمایید.

کدام مدل شلوار را می پسندید؟

انتخاب مدل شلوار را با توجه به سبک پوشش و فرم اندام خود انجام دهید. به طور مثال شلوار راسته برای هر نوع سلیقه و هر نوع اندامی مناسب است. به راحتی و اندازه بودن شلوار توجه کنید. طول مناسب برای فاق را در نظر بگیرید. شلوارها دارای فاق بلند، فاق کوتاه و فاق متوسط هستند.

رنگ های مختلف شلوار جین زنانه

رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید امروزه شلوار جین فقط به رنگ آبی خلاصه نمی شود بلکه در رنگ های مختلف موجود است. برای بانوانی که از اندام لاغر یا تناسب اندام برخوردار هستند رنگ های روشن می تواند انتخاب مناسبی باشد اما برای بانوانی که چاق هستند پوشیدن شلوارهای جین در رنگ های تیره مناسب تر است چون با پوشیدن رنگ های تیره چاقی فرد جلب توجه نمی کند. همچنین بانوانی که در ناحیه کمر و شکم چربی اضافه دارند بهتر است که از شلوار جین فاق بلند استفاده کنند چون این مدل شلوار شکم را پوشش می دهد و استایل مناسبی به فرد می دهد. برای افرادی که در ناحیه باسن و کمر چاق هستند پوشیدن شلوار جین فیت و فاق کوتاه مناسب نمی باشد.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی

فروشگاه بزرگ پوشاک امی عرضه کننده انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه است. پوشاک باکیفیت را از فروشگاه امی بخواهید. این فروشگاه پوشاک و مدل های متنوع لباس را از برندهای معتبر تهیه و آن را به مشتریان گرامی عرضه می کند. قیمت پایین و کیفیت بالا از ویژگی های بارز پوشاک فروشگاه امی می باشد.

شلوار جین زنانه برند اچ اند ام و برند اسمارا

برند اسمارا و برند اچ اند ام مدل های مختلف شلوار زنانه را در طرح و رنگ های مختلف عرضه می کند. این شلوارها فوق العاده شیک و خوش دوخت هستند، همچنین فوق العاده کشسان و راحت هستند. جنس اغلب شلوارهای این دو برند از پنبه ارگانیک می باشد بنابراین ضد حساسیت می باشند. این شلوارها دارای استایل جذب و راسته هستند و دارای دو جیب در پشت شلوار و دو جیب مورب و یک جیب ساعتی در جلو هستند.

0
۱
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • Roya Asgary
    ۱۷ مهر ۱۴۰۰

    من چن سال قبل از امی خریدمی
    کردم الان متاسفانه جنس های
    فروشگاه مثل قبل نیست

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟