شیلد ورزشی + تفاوت سافت شیلد و هارد شیلد

13 مهر 1400
شیلد ورزشی

انتخاب ایده آل هنگام جستجوی یک مدل شیلد ورزشی همه کاره که می تواند به جای یک کاپشن ضخیم گورتکس سنگین پوشیده شود یا مدل سافت شیلد که به عنوان یک لایه اضافی در زیر کاپشن های دیگر می تواند بسیار مناسب باشد.

انواع شیلد

شیلد های ورزشی به دو نوع سافت شیلد و هارد شیلد تقسیم بندی می شود. در ادامه ی مقاله در مورد این دو نوع از شیلد ها صحبت می کنیم و همچنین تفاوت های این مدل از شیلد ورزشی را بیان می کنیم.

سافت شیلد و هارد شیلد

سافت شیلد ها از انواع شیلد ورزشی هستند که تا حدی همه کاره هستند. این نوع از لباس ها مدلی انعطاف پذیر تری از هارد شیلد ها هستند. انعطاف پذیری بیشتر آن موجب شده که برای انواع ورزش ها از جمله ، گلف، کوهپیمایی و پیاده روی های روزانه ایده آل است.

سافت شیلد
سافت شیلد

بر خلاف کت های معمولی ، یک سافت شیلد ورزشی فاقد روکش است اما در عوض با اتصال به هارد شیلد به نوعی یک کاپشن عالی را که مناسب فصول سرد است را رقم می زند.

جنس

سافت شیلد ورزشی از پارچه بافته شده ساخته شده است که آن را به یک لایه گرم تبدیل می کند که راحتی و آسایش را بدون محدودیت در انجام فهالیت ورزشی به فرد هدیه می کند. اگرچه مدل سافت شیلد ۱۰۰٪ ضد آب نیست ، اما این ماده در برابر آب مقاوم است ، دارای تنفس پذیری بالا ، عملکرد مناسب و ماندگاری طولانی مدت است!

خاصیت ضد آب بودن

شیلد ورزشی به طور ایده آل برای آب و هوای خشک مناسب هستند. به عبارت دیگر ، سافت شیلد ورزشی، شما را در زیر باران سبک از خیس شدن مصون می کند اما برای بارندگی های شدید و طوفان ها ساخته نشده است. به عنوان نوعی از لباس آب گریز شناخته می شود که در برابر آب کم مقاومت دارد اما ضد آب نیست، در واقع محافظت بیشتری به نسبت مدل های ساخته شده از پشم گوسفند دارد اما به اندازه یک هارد شیلد مناسب زمان بارندگی نیست.

گرما دهی

از آنجایی که سافت شیلد ورزشی از جنس پارچه بافته شده ساخته شده است ، راحتی قابل توجه و تنفس قابل توجهی را ارائه می دهد و از گرم شدن بیش از حد هنگام فعالیت جلوگیری می کند.

بهترین سافت شیلد های مردانه و زنانه دارای مزیت ضد باد بودن در ساختار خود هستند ، که این امر همچنین به حفظ سرما و حفظ گرما کمک می کند.

نحوه ی شستشو

سافت شیلد ورزشی را می توان در ماشین لباسشویی با دمای متوسط ۳۰-۴۰ درجه سانتیگراد شستشو داد. توصیه می شود از مواد شوینده غیر بیولوژیکی و بدون نرم کننده پارچه استفاده شود. همچنین از خشک شویی و سفید کننده اجتناب کنید.

تفاوت سافت شیلد و هارد شیلد

هارد شیلد
هارد شیلد

یک سافت شیلد ورزشی با در نظر گرفتن قابلیت تنفس ، راحتی بیشتری را نسبت به یک هارد شیلد ورزشی معمولی ارائه می دهد ، و استفاده از الیاف نرم آن را بسیار انعطاف پذیرتر می کند. این مواد به هیچ وجه سفت و محکم نیستند و تقریباً مانند لباس های شمعی چروک نمی شوند و خش خش نمی کنند و باعث سهولت شنیدن حرکت می شوند.

سافت شیلد ورزشی مورد علاقه دوندگان ، دوچرخه سواران ، کوهنوردان و هرکسی است که نیاز به راحتی حرکت و کنترل رطوبت در داخل لباس خود دارد ، یک انتخاب عالی برای هر کمد لباس است.

کاربردهای متنوع

اکنون می دانید شیلد ورزشی چیست و چه ویژگی هایی دارد. شاید این بار حدس زده اید که این مدل از کاپشن به دلیل ویژگی های فوق عایق ، مواد کششی و مقاومت در برابر آب ، برای پوشیدن در فضای باز ایده آل است. برای استفاده در دمای سرد ، از مدل سافت شیلد به عنوان لایه میانی ایده آل در زیر هرد شیلد ها استفاده می کنند.

سافت شیلد ورزشی بهترین لایه میانی هستند که در هنگامی که شرایط بسیار سرد است و شما به چیزی کمی قوی تر از کاپشن پشم گوسفند نیاز دارید می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. سافت شیلد را می توان به دلیل قابلیت ضد آب و ضد باد بودن روی لایه اصلی یا حتی تی شرت به عنوان لایه بیرونی پوشید.

مناسب ورزش های متنوع

شیلد ورزشی برای فعالیت هایی مانند کوهنوردی ، پیاده روی در آب و هوای مناسب و دوچرخه سواری که در آن به یک لایه بیرونی سبک نیاز دارید، ایده آل است. از مدل هارد شیلد می توان در آب هوای بسیار سرد می توان استفاده کرد.

برخی از مدل های سافت شیلد با روکش پشمی برای گرمای بیشتر تولید شده اند. اگر لزوماً به دنبال یک کت برای استفاده در فعالیت های شدید نیستید ، بلکه می خواهید چیزی سبک وزن بپوشید که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد، سافت شیلد ها بهترین گزینه هستند. اما اگر می خواهید به قله ای بلند صعود کنید پیشنهاد می کنیم از هارد شیلد ورزشی استفاده کنید.

مناسب ورزش های متنوع
مناسب ورزش های متنوع
فرم

سافت شیلد ها به صورت جذب بر روی بدن فرم می گیرند اما هارد شیلد ها را چونبه عنوان لایه ی بالایی می پوشند بیشتر مانند سایر کت ها فرم می گیرند.

کلاه

از لحاظ کلاه دار بودن باید این نکته را بگوییم که معمولا سافت شیلد ها کلاه ندارند، اما هارد شیلد ها دارای کلاه هستند.

در کل ترکیب شیلد ورزشی به صورت هارد شیلد و سافت شیلد می توان گزینه ی مناسبی برای انواع کوهنوردی و پیاده روی در کوهستان باشد. و البته استفاده ی جداگانه از آن ها هم می تواند برای بسیاری دیگر از ورزش ها کارایی داشته باشد.

خواص ویژه ای که این مدل از پوشاک دارد باعث شده که به خصوص در چند سال گذشته به یکی از گزینه های خرید برای ورزشکاران عادی و حرفه ای تبدیل شود. حتی از شیلد ورزشی برای کاربرد های روزمره نیز استفاده می شود و بعضی از افراد به خاطر استایل شیک این لباس آن را به تن می کنند.

این هم مقاله ای دیگر که امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید، آیا شما از این نوع پوشاک استفاده کرده اید؟ اگر بله، خوشحال می شویم که نظرات خودتان را در قسمت دیدگاه ها بیان کنید.

همیشه سالم و سربلند باشید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟