نیم بوت مردانه

18 مهر 1400
نیم بوت مردانه

نیم بوت ها مدل هایی از بوت های مردانه هستند که تا قسمت مچ پا را می پوشانند. نیم بوت مردانه طرح های متنوعی دارند و از جنس های مختلفی ساخته می شوند. نیم بوت مردانه از رویه های جیر یا چرم و زیره های چرمی یا لاستیکی و توری باز یاخته می شوند و معمولا داراس دو یا سه قسمت بند هستند.

تاریخچه

در زبان انگلیسی به برخی از نیم بوت های مردانه چوکا گفته می شود. در چوگان ، چوکا (یا “چوکر”) یک بازی هفت دقیقه ای است و یک مسابقه چوگان معمولاً شامل چهار تا هشت چوکا/چوکر است. در هند اصطلاح “chukkar” – که در هندی به معنی “دایره” یا “چرخش” است – تقریباً می تواند به “پیاده روی گاه به گاه” ترجمه شود ، که مناسب نیم بوتی است که می تواند بین کفش های چرمی رسمی تر و کتانی های راحتی دسته بندی شود.

در نهایت ، نظریه ای می گوید ، چوکا راه خود را به سمت غرب و از طریق حوضچه به آمریکای شمالی باز کرد. دوک ویندزور در ایالات متحده در سال ۱۹۲۴ نیم بوت ها را پوشید و این یکی از اولین حضورهای معروف کفش در این طرف اقیانوس اطلس به شمار می رود.

واژه شناسی

نام چوکا احتمالاً از بازی چوگان گرفته شده است ، جایی که چوکا یک دوره بازی است. به طور کلی ، “چکمه چوکا” به نوعی چکمه بیابانی اشاره می کند که در ابتدا توسط سربازان انگلیسی در کمپین صحرای غربی جنگ جهانی دوم پوشیده شد. به گفته جون سوان ، مورخ کفش ، چکمه اصلی چوکا تا مچ پا ، با بند باز و بدون خط هستند.

چکمه چوکا
چکمه چوکا

چوکاها معمولاً از پوست گوساله یا جیر ساخته می شوند ، اگرچه برخی از مدل های آن از مواد دیگر تهیه می شوند. این سبک برای اولین بار در اواخر دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ به عنوان کفشی معمولی محبوب شد. در قرن بیست و یکم ، نیم بوت مردانه به عنوان یکی از انواع کفش مردانه ، به ویژه در انگلستان ، محبوب ویژه ای پیدا کرد . نیم بوت ها را می توان هم با کت و شلوار و هم با لباس های معمولی مانند شلوار جین پوشید.

جنگ جهانی دوم

در سال ۱۹۴۱ ناتان کلارک که یک سرباز پیاده نظام بود، با دو ماموریت به جنگ اعزام شده بود. اول از همه برای محافظت از کشور خود ، و دوم ، کشف برخی از طرح های جدید کفش برای شرکت خانواده اش. به عنوان یکی از اعضای ارتش هشتم ، کلارک به برمه اعزام شده بود ، و در اینجا بود که متوجه شد افسران در گروه او در طول تعطیلات خود این نیم بوت های عجیب و رنگی ماسه ای را پوشیده بودند.

کلارک کفش ها را بررسی کرد و فهمید که در ابتدا توسط سربازان آفریقای جنوبی در قاهره سفارش داده شده بودند. این نیم بوت مردانه ی قدیمی نظامی عامل موثری در تعیین نبرد بود. آن ها چیزی را می خواستند که هم سبک باشد و هم چسبناک که منجر به ایجاد یک نیم بوت با رویه جیر روی زیره کرپ شد.

پس از جنگ جهانی دوم ، ناتان کلارک شرکت کفش Clarks را راه اندازی کرد و چکمه بیابانی را وارد جریان اصلی کرد. در دهه ۱۹۵۰ ، چوکا تبدیل به یک کالای اصلی معمولی شد ، جایی که از آن زمان تا کنون باقی مانده است. البته ، بسته به تجسم ، نیم بوت می تواند به هر دو طرف طیف رسمی و معمولی نزدیک تر باشد.

مدل های متنوع

تاریخچه نیم بوت ممکن است به اندازه تاریخچه ی کفش آکسفورد یا دربی قدمت نداشته باشد ، اما به همان اندازه جذاب است. همانطور که اغلب در مد مردان اتفاق می افتد ، ریشه های نیم بوت را می توان در ارتش و ورزش جستجو کرد.

وقتی پای نیم بوت مردانه به میان می آید ، انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. برخی از مردان نیم بوت های مدل چلسی را ترجیح می دهند که یک مدل کلاسیک هستند . جالب است که برخی از این نوع نیم بوت ها برای مدت طولانی وجود داشته است. نیم بوت ها یکی از محبوب ترین انواع بوت های مردانه است.

مدل های متنوع
مدل های متنوع
مدل صحرایی

نیم بوت صحرایی یک نوع نیم بوت مردانه با کفی های لاستیکی کرپ و معمولاً رویه جیر است. نیم بوت های صحرایی در دهه ۱۹۵۰ توسط شرکت کفش بریتانیایی C. & J. Clark رواج یافت.

نیم بوت های صحرایی با اولین بوت صحرایی کلارکس در نمایشگاه کفش شیکاگو در سال ۱۹۴۹ به طور رسمی به جهان معرفی شد. پس از پوشش ویژه از طرف مجله Esquire ، محبوبیت آن ها افزایش یافت. به گفته کلارکس ، نیم بوت مردانه ی او از “چکمه های چرم جیر خشن و ساخته شده در بازار خان الخلیلی قاهره برای افسران ارتش هشتم بریتانیا” اقتباس شده است.

این نیم بوت ها مطابق veldskoen آفریقای جنوبی ساخته شده بودند که به دلیل طراحی محکم و ساده به یکی از اقلام کفش محبوب در آفریقای جنوبی تبدیل شد. این مدل هااغلب توسط سربازان برای استفاده در جنگ های مختلف بوته ای منطقه خریداری می شوند و در سراسر جهان به عنوان “نیم بوت مردانه صحرایی” معروف شده اند.

تنوع در پوشش

اگر قصد دارید نیم بوت مردانه بپوشید ، مطمئن شوید که یک جفت با کیفیت بالا انتخاب کرده اید. این نوع چکمه ها می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند و انتخاب های زیادی برای لباس داشته باشند ، بنابراین هرچه کیفیت بهتر باشد ، استفاده بیشتری از آن ها خواهید کرد. برای کسانی که می خواهند به دنبال یک ظاهر هوشمندانه گاه به گاه باشند ، نیم بوت ها با تی شرت و چند شلوار جین مشکی را امتحان کنید.

جنس
جنس

در کل نیم بوت مردانه می تواند در هر چهار فصل سال پوشیده شود. این مدل از کفش ها جذابیت خاصی دارند با توجه به جنس های متنوعی هم که دارند می توان آن ها را با مدل لباس های زیادی ست کرد.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. به ما بگویید که شما به کدام یک مدل از نیم بوت های مردانه علاقه دارید؟

همیشه سالم و سربلند باشید

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟