پارچه مناسب فصل سرد

01 مهر 1400
پارچه مناسب فصل سرد

پارچه مناسب فصل سرد موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید، در ادامه به پارچه های مناسب فصل پاییز و زمستان و توضیحاتی پیرامون آنها اشاره خواهیم کرد.

با فرا رسیدن فصول سرد همچون پاییز و زمستان حال و هوای کمد لباس ها هم تغییر می کند.  انواع پلیور، ژاکت، کت، پالتو، بافتنی های خوشرنگ و شیک پشت ویترین مغازه ها بیانگر لباس های زیبا و پر نقش و نگار فصل های سرد سال هستند.

لباس های گرم

لباس های گرم نه تنها از بدن در مقابل سرما محافظت می کنند بلکه یک پوشش مناسب پاییزی و زمستانی محسوب می شوند. با لباس های فصول سرد می توان انواع استایل های پاییزی و زمستانی را خلق نمود. استایل هایی که با حال و هوای این فصل های زیبا سنخیت کامل دارند و از زیبایی چشمگیری برخوردار هستند. در هنگام خرید لباس های فصول سرد همچون پاییز و زمستان از جنس پارچه ها غافل نباشید.

پارچه مناسب فصل سرد

برای همه ما فصل تابستان یادآور لباس های خنک، سبک و راحت است. جنس پارچه های فصل تابستان معمولا پنبه ای و نخی هستند چون از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار هستند. همچنین در فصل پاییز و زمستان پارچه های پشمی، پارچه های مخملی، پارچه های جیر، پارچه هایی از چرم مصنوعی و… از جمله پارچه های محبوب و پرکاربرد هستند که در تولید و تهیه لباس های فصول سرد مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه مقاله به معرفی تعدادی از  پارچه های فصول سرد سال می پردازیم.

چرم های مصنوعی

از چرم ها به عنوان یک ماده مقاوم، با نفوذ پذیری بسیار بالا در صنعت پوشاک استفاده می شود. معمولا از چرم برای ساخت کیف، کفش و کمربند استفاده می شود. استفاده از چرم های مصنوعی در صنعت پوشاک دارای مزایایی همچون ارزان بودن نسبت به چرم طبیعی است و همچنین نگهداری از چرم مصنوعی به مراتب راحت تر از چرم طبیعی است. در چرم های مصنوعی محدودیت رنگ نداریم به طوری که انواع رنگ ، طرح های عجیب و شبیه سازی پوست حیوانات در مصنوعات چرمی موجود است.

پالتوهای چرم و کت های کوتاه چرم یکی از لباس های پرکاربرد زمستانی محسوب می شوند ولی باید در نظر داشته باشید که چرم های مصنوعی نازک تر و ظریف تر از چرم طبیعی هستند و گرمای کمتری دارند بنابراین برای لباس های پاییزی مناسب تر هستند در حالی که چرم طبیعی از ضخامت بیشتری برخوردار است و برای لباس های زمستانی مناسب تر است.

چرم های مصنوعی

چرم جیر

چرم جیر اکثرا از پوست بره ساخته می شود،  البته از پوست حیواناتی همچون بز، گوساله و آهو نیز برای تهیه چرم جیر استفاده می شود. تفاوت چرم جیر  نسبت به سایر چرم ها این است که چرم جیر نازک تر و سبک تر از چرم های سنتی و مدل های دیگر چرم است.

پارچه جیر

وقتی از پارچه جیر صحبت می شود در واقع منظور از جیر، نوعی چرم است. جیر چیست؟ جیر نوعی چرم با کیفیت است که از قسمت زیرین پوست حیوان تهیه می شود. همچنین یکی از انواع مختلف پارچه ها، پارچه جیر است که در زیره آن از یک حالت پلاستیک مانند استفاده شده و روی آن با پودر مخمل پوشش داده شده است.

ویژگی های پارچه جیر

این نوع چرم دارای سطح صاف و نرم می باشد و در ساخت محصولاتی همچون کفش، دستکش، کیف و کت کاربرد دارد. رنگ های محبوب چرم جیر شامل قهوه ای، سبز، نارنجی و کرم می باشد. پارچه جیر در مقایسه با پارچه های پارچه ای از دوام بیشتری برخوردار است. جیر دارای یک سطح نازک است بنابراین پارچه های لطیف و زیبا از آن تهیه می شود. سطح صاف جیر، بسیار نرم است و بافتی جذاب به پارچه می بخشد. همچنین جیر چرمی انعطاف پذیر است و می توان از آن به راحتی قالب تهیه کرد و در ساخت لباس و لوازمی مانند کاپشن استفاده نمود.

پارچه های ابریشمی

پارچه ابریشمی

پارچه های ابریشمی جزو پارچه هایی محسوب می شوند که در فصل گرم و فصل سرد سال می توانند مورد استفاده قرار گیرند. ابریشم دمای بدن‌ را حفظ می کند به گونه ای که بدن را در آب و هوای گرم خنک و در سرما گرم نگه می‌دارد. اگر به دنبال خرید پارچه‌ای هستید که هم نازک باشد و هم در گرما و سرما راحت باشید، پارچه ابریشمی بخرید. در صنعت پوشاک بیش از پنجاه نوع پارچه ابریشم تولید شده است که می توان به شارمیوز، شیفون، کرپ دوشین، دوپیون، ژرژت، ارگانزا و تافته اشاره کرد.

پارچه مخمل

پارچه مخملی

پارچه مخمل در گروه پارچه های ابریشمی قرار می گیرد. اکثر پارچه‌های مخملی گران‌قیمت هستند اما امروزه با استفاده از پنبه، ریون و الیاف مصنوعی، مخمل‌های ارزان‌تری تولید شده است.

پارچه مخمل چگونه ساخته می شود؟ این پارچه از بافت دو لایه پارچه و تنیدن کرک‌ها بر روی آن به وجود می‌آید، به طور که دو پارچه موازی هم و با یک فاصله مشخص از هم قرار می‌گیرند و کرک‌ها به صورت عمودی این دو پارچه را به هم می‌بافند. در نهایت یک تیغ از میان این دو پارچه عبور می‌کند و دو لایه پارچه کرک‌ دار تولید می‌شود. سپس در مرحله اصلاح کرک‌ها، تمام کرک‌ها به یک اندازه کوتاه می‌شوند تا پارچه مخمل مرغوبی تولید شود.

بافت پارچه های مخملی

بافت کرک دار این پارچه از گذشته تا به امروز در صنعت پوشاک و همچنین در میان ثروتمندان علی الخصوص در طبقه دربار و اشراف از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. ورود تکنولوژی به صنعت پوشاک باعث شد تا پارچه های مخملی از حالت انحصاری بیرون بیایند و در دسترس عموم مردم قرار بگیرند.

در بافت پارچه مخملی از الیاف متنوعی استفاده می شود اما در متداول ترین حالت از ترکیب الیاف ابریشمی با الیاف ریون، پارچه مخملی تولید می شود. هر چند امروزه از الیاف کتان و الیاف اسپندکس نیز در تولید پارچه های مخملی استفاده می شود. در صنعت پوشاک استفاده از پارچه های مخملی در لباس های پاییزی و زمستانی متداول است چون مخمل از ضخامت خوبی برخوردار است و کرک دار بودن سطح آن، بدن را گرم نگه می دارد.

تنوع رنگ ها

یکی از پارچه های محبوب و پرکاربرد زمستانی، پارچه مخمل است. تنوع طرح و رنگ این پارچه جوابگوی هر نوع سلیقه ای می باشد. پارچه های مخمل طرحدار در رنگ های تیره انتخاب مناسبی برای لباس های زمستانی هستند. رنگ های مختلف پارچه های مخملی، باعث شده تا محبوبیت و کاربرد این نوع پارچه همچنان پابرجا باشد. پارچه های مخملی بسیار نرم و لطیف هستند و برای دوخت انواع لباس پاییزی و زمستانی مورد استفاده قرار می گیرند.

پارچه های پلار

پارچه های پلار یکی از منسوجات پر استفاده در صنعت پوشاک هستند که برای تهیه دستکش، کلاه ، البسه، شلوار ، کاپشن، پلیور، سوئیشرت و لباس های پاییزی و زمستانی مورد استفاده قرار می گیرند. پارچه های پلار از الیاف پلی استر ساخته می شوند به عبارت دیگر ترکیبی از کرک مصنوعی و لایه پنبه ای می باشند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟