برند پوما Puma

04 شهریور 1400
برند پوما ouma

برند پوما Puma برای علاقمندان به ورزش و همچنین ورزشکاران حرفه ای یک برند محبوب و باکیفیت است. این برند متعلق به کمپانی آلمانی پوما است که از سال ۱۹۴۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. هر چند که برند پوما کار خود را با کفش های ورزشی آغاز کرد ولی امروزه یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فرانسوی کرینگ (Kering) محسوب می‌شود، از تولیدات این برند می توان به انواع کفش و پوشاک ورزشی و همچنین تجهیزات ورزشی اشاره کرد.

پوما اس ای Puma SE

پوما اس ای Puma SE یک ابرشرکت آلمانی چند ملیتی می باشد که در زمینه تولید و عرضه محصولات و تجهیزات ورزشی فعالیت دارد. امروزه از این برند به عنوان یکی از قدرتمندترین سازندگان پوشاک ورزشی نام برده می شود.

همچنین…

فروشگاه پوما

پوما از سال ۱۹۸۶ به یک شرکت سهامی خاص تبدیل شد. در حال حاضر ساختمان مرکزی این شرکت در باواریا (Bavaria) آلمان واقع شده است. این کمپانی دارای ۱۰,۰۰۰ کارمند است و همچنین در۱۲۰ کشور جهان دارای نمایندگی رسمی برای عرضه محصولات پوما می باشد. در حال حاضر برند پوما برای به دست گرفتن سهم بیشتری از بازار و مشتریان، محصولات متنوعی همچون عینک، ساعت، پوشاک، اکسسوری های ورزشی و تجهیزات ورزشی را نیز در لیست تولیدات خود قرار داده است.

با ما همراه باشید، در ادامه مطلب به تاریخچه این برند و فراز و نشیب های کمپانی بزرگ پوما و همچنین موفقیت های آن گذری کوتاه و مختصر خواهیم داشت.

نگاهی کوتاه بر تاریخچه پوما اس ای Puma SE

رودلف و آدولف؛ بنیانگذاران کارخانه کفش

 اولین جرقه های مطرح شدن برند پوما زمانی بود که ، برادران رودلف و آدولف داسلر در سال۱۹۲۴ با کارخانه کفش برادران داسلر در شهر هرتسوگن‌آوراخ آلمان، شروع به کار کردند. محصولات این کارخانه ابتدا کفش های راحتی و دمپایی بود.

نقش ورزشکاران داسلر در محبوبیت پوما

موفقیت های ورزشکاران داسلر در مسابقات نقش مؤثری در دیده شدن این برند و محبوبیت آن داشته است. ورزشکاران داسلر در المپیک آمستردام  ۱۹۲۸ و المپیک برلین ۱۹۳۶، هفت مدال طلا و پنج مدال برنز در سطح جهانی به دست آوردند. همچنین در مسابقه دو جهانی، پنج رکورد المپیک را شکستند. کسب افتخارات پی در پی ورزشکاران با کفش های ورزشی تولیدی برادران داسلر، شهرت و افتخار بزرگی برای این کارخانه به حساب می آمد.

جدایی آدولف و رودلف

آدولف و رودلف در سال ۱۹۴۸ تصمیم گرفتند تا به شراکت خود پایان دهند بنابراین دارایی کفش کارخانه برادران داسلر را بین خود تقسیم کردند. با این جدایی دو برادر کارخانه های خود را راه اندازی کردند به این صورت که رودلف کارخانه پوما رودلف داسلر (PUMA Schuhfabrik Rudolf Dassler) را تأسیس کرد. آدولف هم کارخانه آدیداس را تأسیس نمود.

آدولف داسلر؛ مؤسس برند آدیداس

آدولف داسلر در ۳ نوامبر ۱۹۰۰ در هرتسوگن آوراخ آلمان زاده شد. از وی به عنوان یکی از بهترین طراحان کفش و همچنین یکی از کارآفرینان برجسته آلمانی نام برده می شود. آدولف به عنوان بنیانگذار کمپانی آدیداس در نامگذاری این برند از ترکیب نام مستعار آدولف (آدی) و نام خانوادگی خود یعنی داسلر (داس) استفاده کرد.

کمپانی آدیداس بعد از درگذشت آدولف داسلر در سال ۱۹۷۸ به پسرش هورست داسلر واگذار شد. با این وجود مدیریت هورست داسلر بر این کمپانی خوش نام و معتبر جهانی دوام چندانی نداشت چون وی در سال ۱۹۸۷ در گذشت. خانواده داسلر همواره سعی کرد تا این کمپانی خانوادگی را حفظ نماید ولی در سال ۱۹۹۵ سهام کمپانی آدیداس به صورت عمومی واگذار گردید.

رودلف و برند پوما

برند پوما به صورت رسمی توسط رودلف داسلر تاسیس شد که در ابتدا با عنوان دیگری نامگذاری شده بود ولی  بعدها به پوما تغییر نام داد. این برند با نام رودا شناخته شده بود اما بعدها با تغییر نام روبرو شد چون تلفظ رودا در زبان آلمانی سخت بود و به همین دلیل پوما انتخاب شد. دلیل این نام گذاری قهرمانی دوندگان دو با این کفش ها بود، اما نام پوما بر گرفته شده از یک گربه سان بومی قاره امریکا است. در سال اول تأسیس کارخانه، رودلف کفش ورزشی فوتبال را با نام اتم معرفی و عرضه کرد.

موفقیت بزرگ برند پوما در دنیای فوتبال؛ سوپر اتم

با اتمام جنگ جهانی، در سال ۱۹۵۰ در اولین مسابقه فوتبال در برابر سوئیس، تعداد زیادی از اعضای تیم ملی آلمان غربی از کفش‌های فوتبال پوما استفاده کردند. استقبال از این مدل کفش باعث شد تا رودلف داسلر با همکاری سپ هربرگر (Sepp Herberger) مربی تیم ملی آلمان غربی، موفق به تولید اولین کفش فوتبال با استوک پیچی شود. عرضه این کفش با نام سوپر اتم (Super Atom) در سال ۱۹۵۲، آغاز موفقیت بزرگ پو‌ما در دنیای فوتبال بود.

کفش برزیل (Brasil)؟

استقبال و حمایت ورزشکاران از کفش فوتبال سوپر اتم باعث شد تا برند پوما دست به ابتکار بزند و طرفداران خود را با یک سورپرایز دیگر شگفت زده کند. کمپانی پوما در سال ۱۹۵۳ نسخه جدیدی از کفش سوپر اتم را با نام برزیل (Brasil) تولید و عرضه کرد.

بخشی از افتخارات پوما

 افتخارات پوما یکی پس از دیگری به وقوع می پیوست و این امتیاز ویژه ای بود تا محصولات پوما، برتری خود را به رخ جهانیان بکشد. کیفیت کفش های پوما دوباره جلوی چشم همگان به اثبات رسید به این صورت که در آخرین بازی فصل بوندسلیگا در سال ۱۹۵۴، تیم هانوفر مقابل کایزرسلاترن به پیروزی رسید، این در حالی بود که بیشتر بازیکنان در این جشن قهرمانی، کفش برزیل برند پوما را به پا داشتند. اما این تمام موفقیت های برند پوما نبود چرا که پوما در همین سال، شکستن رکورد دومیدانی ۱۰۰ متر جهان در یوکوهاما ژاپن، توسط هاینز فوترر (Heinz Fütterer) را جشن گرفت.

طراحی برند پوما

رودلف در سال ۱۹۵۷ برای برند پوما یک لوگو طراحی کرد، یکسال از این طراحی گذشت تا اینکه لوگوی پوما تغغیر کرد و ثبت شد. در این لوگو نمادی به شکل مسیر دو میدانی، به عنوان علامت تجاری پوما طراحی شده بود. بعد از ثبت این لوگو، در طراحی همه محصولات پوما این نماد به چشم می خورد.

پوما در فینال جام جهانی سوئد

برند پوما در فینال جام جهانی سوئد در سال ۱۹۵۸ خوش درخشید چرا که کفش های پوما تنها کفش های فوتبال ساخت آلمان بودند. موفقیت ‌های پو‌ما با کسب مدال طلا دو ۱۰۰ متر، در المپیک رم سال ۱۹۶۰ توسط آرمین هری (Armin Hary) ادامه یافت. اما موفقیت های برند پوما با این فینال جام جهانی به پایان نرسید چون در همان سال، پوما اولین تولیدکننده کفش ورزشی بود که با استفاده از تکنولوژی‌های حرارتی پیشرفته، کف و بدنه کفش را به هم متصل می‌کرد. این ویژگی کفش های ورزشی پوما، عملکرد بهتر ورزشکاران را در پی داشت.

کفش افسانه ای کینگ (King)

همچنان که ورزشکاران پوما پوش در مسابقات ورزشی موفق به کسب مدال و عنوان های قهرمانی می شدند، بازیکنان فوتبال پوما پوش نیز همچنان پیشتاز میدان مسابقات بودند. برند پوما در سال ۱۹۶۶ کفش فوتبال افسانه‌ای پوما به نام کینگ (King) را معرفی کرد. از پله (Pelé) به عنوان بازیکن قرن فوتبال و همچنین پرافتخارترین کینگ پوش نام برده می شود.

لوگوی خاص و منحصر به فرد پوما

لوگوی برند پوما که به شکل یک گربه در حال پرش طراحی شده است، امروزه یکی از معروف‌ترین علائم تجاری در جهان محسوب می شود.

طراحی این لوگو توسط طراح نورنبرگی، لوتس بکس (Lutz Backes) صورت گرفت. در سال ۱۹۶۷ کمپانی پوما دامنه محصولات خود را افزایش داد و همین گسترش دسته‌بندی محصولات و تولیدات باعث محبوبیت بیشتر برند پوما شد. سال ۱۹۷۹ کمپانی پوما تغییری در لوگوی پوما اعمال کرد به این صورت که گربه پوما در گوشه سمت راست این کلمه قرار گرفت.

کفش پوما توررو (Torero) و دیه گو آرماندو مارادونا

یکی از افتخارات برند پوما به سال ۱۹۸۲ بر می گردد زمانی که دیه گو آرماندو مارادونا، اولین حضور خود در جام جهانی را با کفش پوما توررو آغاز کرد. طراحی این کفش توسط پسر رودولف داسلر یعنی آرمین داسلر صورت گرفته بود. تفاوت این مدل نسبت به مدل های کفش پوما در کفی بسیار منعطف و دو تکه آن بود که برای استوک های فلزی، مانند تخته ای پایه عمل می کرد.

تکنولوژی ترینومیک

برند پوما از تکنولوژی ترینومیک (Trinomic) برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ و در کفش‌های دویدن استفاده نمود. کفی خارجی این کفش‌ها از لاستیک (Rubber) می باشد که تکه‌های برجسته و شش‌ضلعی، زیرسازی، انعطاف‌پذیری و ثبات کفش را تأمین می‌کنند.

با پوما دیسک آشنا شوید

پوما دیسک (DISC) در سال ۱۹۹۱ به عنوان یکی از مدل های سری ترینومیک عرضه شد. این مدل کفش، اولین کفش ورزشی بدون بند است. بندهای سیم مانند داخل زبانه کفش قرار دارند و کفش به وسیله آنها بسته می شود. قابلیت کسشانی این کفش باعث می شود تا کفش شکل پا را به خود بگیرد و کاملا مناسب پای ورزشکار باشد.

تلفیق مد و ورزش در برند پوما

پوما برای بالا بردن کیفیت محصولات ورزشی خود همواره موفق عمل کرده است با این وجود این کمپانی در نظر دارد تا در محصولات خود ترکیبی زیبا و بی نظیر از مد و ورزش را به معرض نمایش بگذارد. در سال ۱۹۹۸ کمپانی پوما تصمیم به همکاری با یکی از طراحان لباس به نام جیل سندر گرفت. این همکار منجر به معرفی کفش های “کینگ” و “ایزی رایدر” شد.

“مجموعه تنیس سرنا ویلیامز”

رونمایی از مجموعه تنیس سرنا در سال ۱۹۹۸ کمپانی پوما قراردادی را با سرنا ویلیامز (تنیسور مطرح جهان) منعقد کرد که طی آن در سال ۲۰۰۲ این بازیکن تنیس به همراه برند پوما از “مجموعه تنیس سرنا ویلیامز” رونمایی کردند.

پوما حامی ورزشکاران معروف می شود

امروزه شگردهای مختلفی پیش روی برندهای جهانی قرار دارد که مطمئنا هر برند با به کارگیری آنها می تواند موفقیت و پیشرفت خود را در مسیر رقابت و کسب محبوبیت جهانی هموار سازد. پوما مانند هر برند معروف جهانی به عنوان حامی بسیاری از تیم های ورزشی و همچنین بازیکنان باشگاه های ورزشی شناخته شده است، به طور مثال این برند حامی ورزشکاران و چهره های معروفی همچون پله، دیگو مارادونا، مارکو رویس، نواک جوکوویچ، انتوان گریزمن و… بوده است.

پوما در جام جهانی ۲۰۰۶

افتخارات و موفقیت های برند پوما به قدری چشمگیر و شگفت انگیز است که در این موضوع و مقاله نمی گنجد با این وجود یکی از موفقیت های پوما در جام جهانی ۲۰۰۶ به وقوع پیوست زمانی که پوما حامی ۱۲ تیم از ۳۲ تیم شرکت کننده بود و همچنین به عنوان بزرگ ترین تأمین کننده جام معرفی شد. در این جام جهانی، تیم ملی کشور مورد حمایت پوما برای اولین بار، قهرمان جام جهانی شد.

پوما و صنعت خودروسازی

ورود پوما به صنعت خودرو سازی کمپانی پوما با شرکت های مطرح و معروف جهان همچون فراری و دوکاتی که در حوزه تولید خودرو و موتور سیکلت، برندهایی لاکچری و لوکس به حساب می آیند، وارد شراکت شده است و مجموعه ای از کفش های تخصصی رشته اتومبیل رانی و موتورسواری را طراحی و تولید کرده است. اوسین بولت؛ دونده جاماییکایی مدیران پوما توانسته اند با تولیدات شان حمایت سریع ترین مرد جهان یعنی اوسین بولت این دونده جاماییکایی را به خود جلب کنند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟