فروشگاه اینترنتی لباس

26 اسفند 1400
online-shop

فروشگاه اینترنتی لباس به بخشی از فعالیت های فروشندگان در حوزه پوشاک تبدیل شده است. در دنیای امروز، نفوذ تکنولوژی بر ابعاد مختلف زندگی بشر باعث تسریع و سرعت بخشیدن کارها و عدم اتلاف وقت و هزینه شده است.

مدیریت سنتی یا مدیریت مدرن کسب و کارها

امروزه بسیاری از کسب و کارها همچنان به سبک سنتی اداره می شوند. در حالی که دیری نمی پاید که از میدان رقابت دور می مانند. با این وجود برخی از فروشندگان پوشاک ترجیح می دهند که خود را با شرایط جدید کسب و کارها وفق دهند. به طوری که با راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس توانسته اند وارد فضای مجازی و بستر اینترنت شوند.

tradtional-store

اما این نوع کسب و کار چه مزایایی دربردارد؟

دامنه وسیعی از مخاطبان هدف

با راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس، فروشندگان پوشاک می توانند به دامنه وسیعی از مخاطبان هدف دست پیدا کنند. این موضوع یعنی مخاطب بیشتر و در نهایت مشتری بیشتر.

در دسترس بودن

از جمله دومین مزیت می توان به قابل دسترسی بودن فروشگاه اینترنتی در هر زمان و مکان اشاره نمود. فروشگاه های حضوری برخی اوقات با تعطیلی مواجه هستند. بنابراین مشتریان در ایام تعطیلی فروشگاه، نمی توانند به فروشگاه برای خرید سر بزنند. این موضوع باعث می شود که مشتریان به سایر فروشگاه ها سر بزنند و شاید به مشتری دائم آنها تبدیل شوند.

anytime

در حالی که فروشندگان بخش عمده یا خرده پوشاک با راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانند این امکان را فراهم سازند تا مشتریان از اقصی نقاط مختلف و در هر ساعت از شبانه روز بتوانند از فروشگاه اینترنتی و آنلاین لباس بازدید نمایند و در صورت تمایل خرید خود را انجام دهند.

تعیین حوزه فعالیت

صاحبان فروشگاه های پوشاک باید فعالیت های خود در زمینه پوشاک را تعیین و مشخص نمایند. به عنوان مثال در حوزه انواع پوشاک بچگانه به صورت خرده فروشی فعالیت دارند. یا به عنوان عمده فروش پوشاک استوک طیف وسیعی از انواع لباس مردانه، زنانه و بچگانه را به بازار عرضه می کنند.

type
رقابت با رقبا

فروشگاه اینترنتی بستر لازم برای رقابت رقبا در حوزه پوشاک را فراهم می آورد. بنابراین صاحبان فروشگاه های پوشاک برای دیده شدن و جذب مشتری و افزایش فروش کالاهای خود باید دست به ابتکار و خلاقیت بزنند تا متفاوت دیده شوند. چون مشتریان در فضای مجازی دست به مقایسه می زنند. در واقع با یک سرچ در انواع فروشگاه های آنلاین پوشاک و بررسی محصولات آنها به دامنه متنوعی از انواع البسه و پوشاک دسترسی خواهند داشت.

خرید اینترنتی پوشاک برای بسیاری از مخاطبان یک خرید مقرون به صرفه محسوب می شود. چون مجبور نیستند فضای خسته کننده ترافیک را تحمل کنند و همچنین لازم نیست تمام پاساژهای سطح شهر را زیرورو کنند. بنابراین در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.

معایب خرید اینترنتی

با این وجود برخی از افراد معتقد هستند که خریدهای اینترنتی از ریسک بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال مشتری هنگام واریز وجه برای خرید کالای مورد نظر دچار تردید و نگرانی می شود که کالا به دست وی می رسد یا نه؟

همچنین از این نگران است که مبادا کالای ارسال شده برای وی با کالایی که سفارش داده بود، متفاوت باشد. به این ترتیب مبلغ پرداختی برای خرید کالا هدر رفته است یا نه؟ آیا فروشگاه اینترنتی امکان برگشت کالا در صورت عدم رضایت مشتری را فراهم نموده است یا نه؟

contest
توصیف دقیق محصولات فروشگاه

یکی از مزایای خرید های اینترنتی دسترسی به توضیحات و ویژگی های محصول است. چون درج توضیحات دقیق در مورد محصولات و نوع برند و قیمت آنها بر روی سایت فروشگاه در تصمیم مشتری برای خرید کالا تأثیرگذار خواهد بود.

اقداماتی که بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس باید انجام دهید:

تبلیغات گسترده

تبلیغات نقش تأثیرگذاری در معرفی کسب و کارها و برجسته نمودن آنها در سطح جوامع دارد. به عنوان مثال امروزه محصولات و کالاهایی در بازار موجود هستند که چندین دهه از عمر آنها می گذرد در حالی که همچنان در میان اقشار مختلف جامعه شناخته شده هستند و مورد استفاده قرار می گیرند.

تبلیغات باید نقاط قوت محصول یا کالا را به تصویر بکشد اما نباید فراموش کرد که تبلیغات نادرست و تبلیغاتی که صادقانه نباشد و صرفا برای جذب مشتری باشد، مطمئنا در بلند مدت اثرات منفی خواهد داشت. به طوری که نه تنها باعث جذب مشتری نمی شود بلکه چهره کمپانی یا برند مورد نظر در میان مردم بسیار منفور و وقیح خواهد بود.

بخش تراکت در سطح شهر و پخش تبلیغات در سطح رسانه ها و شبکه های اجتماعی از جمله روش های تبلیغاتی به شمار می روند. البته صاحبان فروشگاه های پوشاک متناسب با فعالیت خود و میزان بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته اند، از روش های تبلیغاتی متفاوت استفاده می کنند. انتخاب شعارهای تبلیغاتی مناسب در جذب مخاطب بسیار تأثیرگذار می باشد.

ads

صاحبان کسب و کارها در حوزه تبلیغات باید تلاش نمایید تا از شعارهای مرتبط با حوزه فعالیت خود استفاده نمایید. شعارهای تبلیغاتی باید کوتاه و مختصر باشند. شعارهایی که در ذهن مخاطبان باقی بمانند. آن ها را ترغیب کنند تا به فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه حضوری شما سر بزنند.

چیدمان داخلی فروشگاه

بسیاری از افراد خرید از فروشگاه هایی با دکوراسیون شیک و جذاب را ترجیح می دهند. این افراد اعتقاد دارند که چیدمان داخلی فروشگاه و چیدمان محصولات و کالا باعث شده تا آنها تصمیم به خرید بگیرند. همچنین بسیاری از افراد تا مدت ها به خرید کالا و محصول مورد نظر خود از یک فروشگاه ادامه می دهند چون به نظر آنها دکوراسیون و چیدمان زیبای فروشگاه باعث شده تا نام تجاری فروشگاه در ذهن آنها باقی بماند.

برخی از فروشگاه های پوشاک علاوه بر ارائه خدمات خود از طریق راه اندازی فروشگاه آنلاین، در فروشگاه حضوری نیز به فروش محصولات می پردازند. بنابراین نباید از چیدمان داخلی فروشگاه غافل شوند.

decor

چه چیزی داخل فروشگاه است که شما به عنوان مشتری جذب ورود به فروشگاه و همچنین خرید محصول خواهید شد. نوع محصولاتی که در فروشگاه عرضه می کنید جزو اقلام خوراکی هستند یا جزو پوشاک و وسایل لوکس؟

چیدمان محصولات تنها به فروشگاه های حضوری محدود نمی شود بلکه در فروشگاه های اینترنتی نیز چیدمان محصولات و نحوه درج آنها در صفحات وبسایت باعث جذب مشتری می شود. صفحات وبسایت در فروشگاه های اینترنتی همچون ویترین مغازه عمل می کند و طرح های جذاب و زیبا همواره کاربران را کنجکاو و مشتاق بازدید از سایت می نماید.

همچنین…

لازم به ذکر است که در چیدمان فروشگاه باید بهترین وسایل و باکیفیت ترین محصولات را در معرض دید قرار دهید. به عنوان مثال محصولاتی که بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده اند، می توانند گزینه خوبی برای قرار گرفتن در داخل ویترین فروشگاه باشند. فروشندگان می توانند از طریق این محصولات، سایر محصولات خود را معرفی و برای آنها نیز مشتری پیدا کنند.

goods

برند خود را بسازید

صاحبان فروشگاه های پوشاک می توانند انتظارت مشتریان را شناسایی نمایند. طبق سلیقه و نیاز آنها محصولات فروشگاه خود را انتخاب و خریداری نمایند. همچنین برای برندسازی می توانید از یک وب سایت حرفه ای برای کسب و کارتان یا ساخت لوگو استفاده نمایید.

به عنوان یک برند باید دارای دیدگاه های منحصربه فرد و خاص خود باشید. چون برند باعث می شود کسب و کار شما از بقیه متمایز باشد. البته این تمایز به صورت کاملا عمدی و با برنامه ریزی انجام می گیرد.

branding

استراتژی فروش

به عنوان صاحب فروشگاه حضوری یا اینترنتی پوشاک باید دارای استراتژی فروش باشید. البته نوع استراتژی فروش را باید متناسب با نوع محصولاتی که عرضه می کنید، برنامه ریزی نمایید. با برنامه ریزی کسب و کار خود را پیش ببرید در غیر اینصورت ریسک ضرر مالی همواره سرمایه شما را تهدید می کند.

عرضه تخفیفات در اعیاد و جشن ها، قرعه کشی لیست خریداران برای ارائه جوایز یا عرضه بن خرید کالا از جمله مواردی هستند که به عنوان صاحب فروشگاه حضوری یا فروشگاه آنلاین لباس می توانید به کار ببرید.

گسترش حوزه فعالیت

widening

اگر به تاریخچه بسیاری از فروشگاه های آنلاین فعال و پویا در حوزه پوشاک نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که فروشگاه هایی که از یک خرده فروشی اینترنتی شروع به فعالیت نموده اند، امروزه به عنوان بهترین سایت های خرید لباس شناخته شده اند. همچنین بعضی از سایت های خرید آنلاین در کنار عرضه محصولات به توضیحاتی در مورد کالا و همچنین مقالاتی در حوزه پوشاک نیز اقدام می نمایند.

هدف فروشگاه های آنلاین لباس از در دسترس قرار دادن اطلاعات در مورد پوشاک، مد و لباس است. همچنین راهنمایی نمودن مشتریان و فراهم نمودن زمینه برای انتخاب و خرید پوشاک مورد نظر می باشد.

برندهای موفق در حوزه پوشاک

اگر به تاریخچه برندهای معروف لباس نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که اغلب آنها از یک کارگاه و گاها یک اتاق کار کوچک فعالیت خود را آغاز نموده اند و در مسیر فعالیت خود با ناملایمت ها و شکست های فراوانی روبه رو شده اند. با این وجود نه تنها دست از تلاش نکشیده اند بلکه جدی تر و مصمم تر پیگیر فعالیت های خود در حوزه مد و پوشاک بوده اند. همانطور که امروزه شاهد پیشرفت های چشمگیر بسیاری از تولیدکنندگان لباس هستیم.

همچنین بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی حوزه فعالیت خود را از خرده فروشی پوشاک به عمده فروشی گسترش داده اند و این موضوع بیانگر برنامه ریزی ها و استراتژی های صحیح در این زمینه بوده است.

انواع فروشگاه اینترنتی

در حال حاضر در فضای اینترنتی و دنیای مجازی انواع مختلفی از فروشگاه اینترنتی از جمله فروشگاه های اینستاگرامی حضور دارند که بخش زیادی از فعالیت کسب و کارها، تبلیغات و معرفی برندها را به خود اختصاص داده اند.

فروشگاه های اینستاگرامی مجموعه امی

خرید اینترنتی پوشاک همچون همه خرید های مجازی باید با اصول و قواعد صحیحی انجام بگیرد. مشتریان باید از فروشگاه های اینترنتی معتبر خرید نمایند تا ضمن پرداخت مبلغ بابت خرید بتوانند یک کالای باکیفیت و عالی دریافت نمایند. همچنین در صورت عدم رضایت از خرید خود بتوانند آن را به فروشگاه اینترنتی ارجاع دهند.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی با راه اندازی چندین فروشگاه اینترنتی در فضای مجازی و راه اندازی وبسایت و همچنین معرفی محصولات در آپارات توانسته است بخش زیادی از محصولات خود را به مشتریان معرفی نماید. مشتریان می توانند بعد از بازدید از سایت و همچنین پیج های اینستاگرام بخش عمئه فروشی و خرده فروشی سفارشات خود را برای خرید ثبت نمایند.

#راه اندازی_فروشگاه_پوشاک #برند_سازی #نقش_تبلیغات_در_کسب_و_کار_های_اینترنتی

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟