مهاباد ؛ هتل ها و مکان های گردشگری

03 فروردین 1401
mahabad08

شهرستان مهاباد یکی از شهرستان ها پربازدید به شمار می رود. افراد زیادی از این شهرستان به منظور بازدید از مکان های گردشگری و البته بازارهای معروف آن به این شهرستان سفر می کنند. خیلی ها حتی برای برنامه ریزی سفرهای خود مهاباد را در لیست اصلی خود قرار می دهند.

mahabad01

سفر به این شهرستان می تواند دلایل متعددی داشته باشد که در ادامه ی مقاله به آن ها اشاره می کنیم. البته یکی از نیازهای مردم در هنگام سفر داشتن مکانی برای اقامت و استراحت است. در این مقاله تعدادی از هتل های معتبر این شهرستان را نیز خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

هتل های مهاباد

همانطور که بیان کردیم داشتن مکان هایی برای اقامت در هنگام سفر و سیاحت بسیار مهم است. خیلی از افراد می خواهند که در جاهایی امن و بدون دغدغه اقامت داشته باشند. از آن جایی که شهرستان مهاباد هم بسیار پر بازدید است پس حتما نیازمند چنین اقامت گاه هایی است.

mahabad06

هرچند برای بسیاری از افراد امنیت شهرستان مهاباد ثابت شده است. تا جایی که برخی از آن ها در آب و هوای مناسب حتی در بیرون و در پارک ها و فضاهای سبز اقامت می کنند.

هتل تارا

از آن جا که بیشتر افراد همزمان با سفر گردشگری خود قصد خرید از بازارهای تاناکورا و بازارچه های نور و اصغری را دارند، هتل تارا بهترین گزینه برای آن ها است. چرا که این هتل به این بازار ها بسیار نزدیک است. هتل تارا را می توان یکی از لوکس ترین هتل های مهاباد به شمار آورد.

mahabad05

هتل هیما

دیگر هتل نزدیک به بازار تاناکورا که در واقع روبروی این بازار قرار دارد، هتل هیما است. هتل هیما هم می تواند یکی از گزینه های مناسب برای افرادی باشد که قصد ماندن در یک اقامت گاه نزدیک به بازار را دارند.

هتل کریم خان

یکی دیگر از هتل های مرکز شهر هتل کریم خان است. این هتل در میدان ملاجامی مهاباد واقع شده است.

هتل کویستان

هتل کویستان را می توان قدیمی ترین هتل مهاباد به شمار آورد. هتلی که هنوز هم می توان آن را یکی از گزینه های اصلی افراد گردشگر به شهرستان مهاباد به شمار آورد.

هتل آپارتمان مکریان

هتل آپارتمان مکریان هم در مرکز شهر قرار دارد. هتلی که در چهارراه آزادی مهاباد قرار دارد. در واقع این هتل در یکی از مهمترین تقاطع های مهاباد واقع شده است.

هتل افشار

هتل افشار یکی از هتل های لوکس مهاباد است که در مرکز شهر قرار دارد. این هتل دقیقا روبروی سازمان صدا و سیمای مهاباد است.

mahabad04

هتل ها و مسافرخانه های دیگری هم در مهاباد وجود دارند که با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید لیست آن ها را پیدا کنید. قیمت هرکدام از این هتل هال هم با توجه به مواردی از جمله سوییت آن ها متغییر است. برای اطلاع دقیق از قیمت ها حتما با اپراتور این اقامتگاه ها تماس بگیرید زیرا ممکن است قیمت های درج شده بروز رسانی نشده باشند.

مکان های گردشگری

در مهاباد مکان های گردشگری زیادی وجود دارد. از این بین می توان به دریاچه ی سد مهاباد اشاره کرد. این سد نزدیکترین سد به شهرستان در جهان است. در واقع کمتر از ۵ دقیقه با مناطق مسکونی فاصله دارد. این سد در چهار فصل سال زیبایی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

mahabad02jpg

غار آبی سهولان و دخمه ی فقریگاه یا فقرقا هم از دیگر آثار باستانی این شهرستان هستند. غار آبی سهولان در ۳۵ کیلومتری جاده ی مهاباد_بوکان واقع شده است که همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی است. دخمه ی فقرقا هم که قدمت آن به دوره ی ماد ها برمی گردد در جاده ی مهاباد_میاندوآب واقع شده است.

mahabad09

مسجد سرخ (سور) یکی از قدیمی ترین بناهای این شهرستان است. قدمت این مسجد به دوران صفویه برمی گردد. تپه ی باستانی شایگان هم که الان فقط یک تپه ی کوچک از آن به جای مانده که قدمتی چند هزار ساله دارد هم از دیگر مناطق باستانی در مهاباد است.

پارک ملت مهاباد، برده کنته، حمام میرزا رسول، بداق سلطان و پل سرخ( که البته به دلیل سیل دیگر آثار زیادی از آن به جای نمانده است) از دیگر آثار گردشگری این شهرستان به شمار می روند.

خرید از مهاباد

mahabad07

اما همانطور که در ابتدا هم اشاره شد یکی از هدف های افراد از سفر به مهاباد خرید از بازارهای این شهرستان است. ما در مقاله ای با عنوان راهنمای خرید لباس در شهرستان مهاباد این بازار ها را معرفی کرده ایم.

1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟