انتخاب لباس کودک

06 آبان 1399
انتخاب-لبااس-کودک-

انتخاب لباس کودک و خرید آن یکی از چالش هایی است که والدین علی الخصوص مادران از آن به عنوان یک اتفاق و تجربه خوشایند یاد می کنند.

اکثر افراد در هنگام خرید لباس کودک حساسیت و وسواس زیادی به خرج می دهند که این مسئله به ویژگی های جسمی و پوست حساس کودک برمی گردد.

تجربه ای که بسیاری از والدین با آن مواجه شده اند خرید لباس در حجم و تعداد بسیار است، که بعدها کودک آن ها را نمی پوشد یا مناسب سایز کودک نیستند و در نتیجه لباسی که بابت آن هزینه ای پرداخت شده است بدون آن که مورد مصرف و استفاده قرار گرفته باشد به کشوهای کمد سپرده می شوند.

از خرید لذت ببرید و جنس مناسب و باکیفیت خریداری نمایید.

خرید جنس باکیقیت

توجه و دقت والدین به یک سری از موارد در هنگام انتخاب و خریداری لباس برای کودک دلبندشان، می تواند یک خرید لذت بخش برای والدین در پی داشته باشد و همچنین کودکان نیز از پوشیدن لباس خریداری شده احساس رضایت و خوشحالی داشته باشند.

فراموش نکنید که راحت بودن لباس برای کودک یکی از آیتم هایی می باشد که بهتر است به عنوان اولین ویژگی در فهرست اولویت های خرید لباس کودک قرار بگیرد.

طرح های فانتزی

طرح های فانتزی

ظرافت و جذابیت طرح های فانتزی لباس در کنار برش و دوخت های منحصر به فرد و زیبا، فاکتورهایی هستند که در هنگام خرید به عنوان یکی از اولویت ها در نظر گرفته می شوند.

کودکان پرجنب و جوش هستند و مدام سرگرم بازی و فعالیت، پس بهتر است که لباسی را برایشان خریداری نمایید که در آن احساس راحتی کنند.

انتخاب لباس براساس وزن

انتخاب لباس براساس وزن

شاید بارها با این جمله صاحب فروشگاه یا فروشنده روبه رو شده اید که لباس کودک را براساس وزن کودک تهیه کنید. با این وجود بارها شاهد این مسئله بوده ایم که در بسیاری از فروشگاه های لباس برای دسته بندی کردن پوشاک کودک سن کودکان ملاک واقع شده است.

رنگ های جذاب

رنگ های جذاب

دنیای کودکان مملوء از رنگ های شاد و پرانرژی می باشد پس بهتر است لباس هایی را برای آنها خریداری نمایید که با دنیای زیبا و پرنقش و نگار آنها سنخیت داشته باشد به نحوی که ظرافت و لطافت کودکانه در تار و پود پارچه و جنس و طرح آن به وضوح جلوه گری نماید.

رنگهای قرمز، سبز، آبی، زرد و صورتی در اکثر مواقع رنگ های مورد علاقه و دلخواه کودکان به شمار می روند.

تفکیک لباس ها

تفکیک لباس ها
تفکیک لباس -ها-1

تفکیک لباس ها بنا بر موقعیت ها یکی از آیتم هایی است که می تواند نقش مؤثری برای صرفه جویی در هزینه ها داشته باشد.

لباس مجلسی، لباس خانگی و لباس خواب از جمله لباس های پرکاربرد کودکان محسوب می شوند. جنس این لباس ها بسته به کاربردشان متفاوت و متنوع می باشد.

کودک را با لباس خواب آشنا کنید و دقت داشته باشید که جنس لباس خواب نرم و لطیف باشد تا برای کودک آرامشبخش باشد.

بسیاری از کودکان دوست دارند که خودشان در پوشیدن لباس و درآوردن آن از تن نقش داشته باشند، برای اینکه در این مورد بتوانید با کودکتان همراه شوید بهتر است لباس های سبک و راحت را برای وی انتخاب نمایید به طوری که یقه لباس به گردن کودک نچسبد و سایز لباس تنگ و چسبان نباشد.

همچنین…

لباس روزانه بهتر است که از جنس کتان و پنبه باشد تا بدن در آن احساس راحتی داشته باشد و کودک هنگام فعالیت و بازی در لباس احساس  ناخوشایند و آزاردهنده نداشته باشد.

در صورتی که کودک تمایل به انجام فعالیت های ورزشی دارد بهتر است که لباس ورزشی متناسب با ورزش مورد علاقه کودک تهیه نمایید.

لباس های ورزشی نخی بهترین گزینه ممکن می باشد چون ضمن برخورداری از تهویه مناسب، از قدرت جذب بالایی برخوردار می باشد و در نتیجه تعریق زیاد در هنگام فعالیت های ورزشی کودک را خسته و آزرده نمی سازد.

لباس های برند و گرانقیمت

لباس های برند و گرانقیمت

کودک شما در مورد تفاوت قیمت لباسها نمی تواند تمییز قائل شود پس خود را ملزم به خرید لباس های گرانقیمت نکنید.

خریدن لباس و پوشاک برای کودکان دلبند و دوست داشتنی از بین برندهای گرانقیمت لازم و ضروری نیست. در ست کردن لباس با کمی خلاقیت می توانید لباس گران را با لباس ارزان ست کنید یا یک برند گرانقیمت را در کنار یک برند معمولی قرار دهید.

پوست حساس و بافت لباس

پوست حساس و بافت لباس

کودکانی که آلرژی پوستی دارند نسبت به سایر کودکان از پوست حساس تری برخوردار هستند پس لازم است در انتخاب لباس این دسته از کودکان دقت و توجه کافی صرف شود.

در هنگام خرید لباس کودک توجه داشته باشید که لباس در قسمت یقه، سر آستین، مچ پا و کش کمر تنگ و چسبان نباشد تا باعث ایجاد ناراحتی و حساسیت پوست کودک نشود.

برای پوست لطیف و حساس کودکان لباس هایی با الیاف نخی و نرم می تواند بهترین گزینه باشد. البته کودکان مخمل و کتان را نسبت به سایر جنس های لباس ترجیح می دهند.

اتفاقی جذاب به نام خرید

برای اینکه کودک نسبت به مقوله خرید لباس شناخت پیدا کند بهتر است که او را در فعالیت هایی همچون انتخاب طرح و رنگ لباس مشارکت دهید.

مشارکت دادن کودکان در فعالیتی همچون خرید می تواند تجربه زیبا و به یادماندنی برای کودک و والدین رقم بزند. صبور بودن در هنگام خرید یکی از فاکتورهایی است که والدین در صورت برخورداری از آن می توانند از کودکان برای خرید لباس های مورد علاقه آنها نظرخواهی کنند و در مورد شکل و رنگ لباس سلیقه کودک خود را مد نظر قرار دهند.

هم سن و سالان کودک

هم سن و سالان کودک

بچه ها بیشتر وقتشان را با هم سن و سالان خود سپری می کنند، آنها دوست دارند شبیه همبازی هایشان لباس بپوشند.

لباس متناسب با سن کودک باشد

لباس متناسب با سن کودک باشد

در هنگام خرید سن کودک را در نظر بگیرید به طور مثال برای کودک زیر دو سال از خرید لباس های دکمه دار پرهیز کنید.

در این سن هر گونه وسایل تزئینی بر روی لباس توجه کودک را جلب می کند. حس کنجکاوی وی باعث می شود که او این وسایل را به دهان ببرد. دسترسی کودک به دکمه یا اشیائی از این قبیل خطراتی در پی دارد و منجر به آسیب و صدمه به کودک می شود.

ست کردن با لباس والدین

ست کردن با لباس والدین

در برخی موارد والدین اصرار دارند که کودک لباسی همرنگ و هم شکل لباس آنها بپوشد، به عبارتی کودک و والدین، در لباس پوشیدن ست و هماهنگ باشند.

این کار در نگاه اول شاید زیبا و جذاب به نظر برسد اما بعد از مدتی این اعمال سلیقه باعث اثر منفی در اعتماد به نفس کودک می شود.

کودک دنیای خود را دوست دارد و اصرار والدین این معنا را می رساند که کودک باید رفتاری بزرگتر از هم سالان خود داشته باشد و در پوشش و لباس نیز این تفاوت واضح و آشکار است.

از تغییر فصل غافل نباشید.

از-تغییر-فصل-غافل-نباشید

در هر فصل لباس مناسب همان فصل برای کودک خریداری شود، با این کار از بلااستفاده ماندن بسیاری از لباس ها در کمد بچه ها جلوگیری می شود.

لباس هایی متناسب با محیط مهدکودک و مدرسه

لباس هایی متناسب با محیط مهدکودک

شلوارهای کمر کش نسبت به شلوارهای زیپ دار و سگک دار انتخاب مناسب تری به شمار می روند چون پوشیدن و در آوردن این شلوارها برای کودک راحت تر است مخصوصا برای وقتی که کودک زمانی را در مهد کودک یا مدرسه سپری می کند و لازم است که خودش کارهای شخصی خود را انجام دهد.

کسب استقلال و رشد اعتماد به نفس

پس از سن ۳ سالگی کودک تمایل خود را به کسب استقلال بروز می دهد و به عبارتی برای به کرسی نشاندن حرفش گاهی دست به لجبازی و بهانه گیری می نماید.

در این میان برخورد صحیح و منطقی والدین می تواند منجر به این شود که این مرحله از رشد برای کودک مرحله ای از رشد استقلال و اعتماد به نفس باشد.

بازی کردن یکی از فعالیت هایی است که کودکان از طریق آن درس های زندگی را تمرین می کنند. والدین می توانند گاهی در بازی بچه ها را همراهی کنند، به طور مثال خرید کردن را به وسیله بازی به کودک معرفی کنند و نقش فروشنده و مشتری لباس را در یک فروشگاه ساختگی اجرا کنند.

کودکان پر جنب و جوش و شاداب

در صورتی که کودکتان نسبت به هم سالان خود پرجنب و جوش است انتخاب لباس هایی به صرفه می باشد که دارای جنس مقاومی باشند. این لباس ها ضمن ماندگاری و دوام، از خراش و ساییدگی دست و پای کودک دلبندتان نیز جلوگیری می نمایند.    

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟