انواع بوت مردانه

03 مهر 1400
انواع بوت مردانه

انواع بوت مردانه در فصول سرد سال مورد استفاده قرار می گیرد. بوت هایی که در مدل های شیک و متنوع طراحی و ساخته شده اند و شکل ظاهری آن ها تا حدود زیادی به کفش های مجلسی نزدیک است.

در ادامه مقاله به معرفی انواع بوت مردانه و توضیحاتی پیرامون این مطلب می پردازیم.

کفش هایی برای فصول سرد

بوت ها طوری طراحی و ساخته شده اند کـه تا مچ پا را گرم کنند، همچنین کیفیت جنس بوت ها باعث دوام و مقاومت آنها در برف، یخ و سوز سرما می شود. در هنگام خرید فقط ظاهر شیک بوت را در نظر نگیرید بلکه به جنس آن، کفی آن و ضد آب بودن آن توجه داشته باشید. بهتر است که ساق بوت بالاتر از قوزک پا را بپوشاند.   

در هنگام خرید بوت پاییزی و زمستانی به فرم ظاهری بوت و موقعیت استفاده توجه داشته باشید. امروزه طیف گسترده‌ای از بوت‌های مردانه توانسته است جوابگوی سلیقه های مختلف باشد.  

معرفی انواع بوت مردانه

بوت چلسی؛ شیک، خاص و منحصر به فرد

بوت چلسی

بوت مردانه چلسی با ظاهری کلاسیک و شیک طرفداران خود را دارد. بوت چلسی با استایل رسمی و اسپرت همخوانی کامل دارد. این مدل بوت بدون بند می باشد و می‌توان آن را از طریق قسمت جانبیِ کشی که بر روی ساق بوت قرار دارد، تشخیص داد.

وجود این قسمت کشی باعث شده است تا بتوان به راحتی کفش را به پا کرده و یا از پا در آورد. این مدل از بوت مردانه تا بالای مچ پا ارتفاع دارد و در رنگ‌های مختلف از  قبیل رنگ مشکی، قهوه‌ای، بژ، خاکی و سرمه‌ای موجود می باشد و به فروش می‌رسد. بوت چلسی به یک بوت کاملا انطباق پذیر معروف است چون به آسانی با لباس هایتان ست می شود و در موقعیت های مختلف می توان از آن استفاده کرد.

جنس بوت چلسی

بوت چلسی در هر دو جنس چرم و جیر ساخته می‌شود. همچنین این مدل بوت برای محیط‌های کاری، اداری، مراسم رسمی و مهمانی‌های خودمانی یک انتخاب بی نظیر محسوب می شود.

تاریخچه بوت چلسی

آغاز استفاده از بوت کلاسیک چلسی به دوران ملکه ویکتوریا برمی گردد چون این مدل بوت توسط کفش سازان ویکتوریایی ساخته شد. با وجود اینکه زمان نسبتا زیادی از ساخت این کفش می گذرد اما هنوز پوشیدن بوت جلسی در استایل های آقایان بیانگر شیک پوشی می باشد. همچنین یکی از علل شهرت بوت چلسی به تبلیغات هایی برمی گردد کـه توسط گروه هاي مشهوری چون بیتلز و رولینگ استونز انجام شد. 

طراحی ساده بوت چلسی

فرم و طراحی ساده بوت چلسی، این مدل کفش را برای استایل های رسمی و غیررسمی کاربردی ساخته است. مدل های لژدار یا بدون لژ بوت چلسی در استایل های مردانه بسیار چشمگیر است. اگر از علاقمندان استایل های اسپرت هستید، پیشنهاد می کنیم که بوت چلسی را امتحان کنید. این مدل بوت در استایل های اسپرت به راحتی با کاپشن چرم و شلوار جین ست می شود.

بوت چوکا یا بوت کویری؛ متفاوت و خاص

یکی از مدل های بوت مردانه که محبوبیت خاصی در فصول سرد سال دارد، بوت چوکا است. این بوت شبیه چکمه چوکا است که سربازان از آن استفاده می کردند. امروزه بوت چوکا در استایل های روزمره پاییزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  

جنس بوت کویری

بوت چوکا یکی از محبوب ترین و رایج ترین مدل های بوت است که علاوه بر استایل های غیر رسمی، در استایل های رسمی آقایان نیز بسیار به چشم می خورد. سادگی و شیک بودن این مدل بوت، آن را برای موقعیت هاي رسمی و محل کار نیز مناسب ساخته است.

فرم ظاهری این بوت به این صورت است که تا میانه‌های مچ ارتفاع دارد و معمولاً دارای سه یا چهار سوراخ برای بستن بند است. در گذشته نه چندان دور، بوت کویری در رنگ های قهوه ای و خاکی مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه در رنگ های مشکی و خاکستری نیز موجود می باشد. زیره یا کف بوت چوکا از پلاستیک است و جنس آن نیز از جیر می باشد. ظاهر کژوال بوت چوکا، برای موقعیت های نیمه رسمی همچون محیط کار، دانشگاه و مهمانی های خودمانی بسیار مناسب است.

بوت بروگ؛ مناسب استایل های رسمی و غیر رسمی

بوت بروگ

شکل ظاهری بوت بروگ یا بوت بروژ تا حدود زیادی شبیه کفش رسمی مردانه بروگ است چون هر دو کفش بر روی سطوح خود دارای طرح های تزئینی هستند. این مدل بوت دارای بَند بوده و طول ساقش تا بالای مچ پا امتداد دارد. بوت بروگ برعکس بوت چلسی که قسمت پنجه‌اش تقریباً تیز است، قسمت پنچه بوت بروگ گِرد می‌باشد.

بوت بروگ یک کفش برای همه موقعیت ها است به طوری که استایل رسمی و اسپرت این مدل بوت آن را مناسب همه موقعیت های کاری، اداری، دانشگاهی و استفاده روزانه کرده است. جالب اینجاست که این مدل بوت می تواند با کت و شلوار مردانه نیز ست شود.

تاریخچه بوت بروژ

بوت بروژ یا بروگ در اسکاتلند و ایرلند ساخته شده است. این نوع بوت مردانه اساسا از پوست حیوانات ساخته می شد. همچنین روی سطح بوت بروژ روزنه هاي کوچکی تعبیه شده بود تا رطوبت قرار گرفته روی کفش را از بین ببرند اما بـه مرور زمان این روزنه ها جنبه تزیینی پیدا کرد.

بوت تیمبرلند؛ محبوب جوانان

بوت تیمبرلند

از بوت تیمبرلند به عنوان یک مدل محبوب نام برده می شود چون یک استایل جوانانه و مطابق با مد روز دارد و برای ست شدن با استایل های اسپرت بهترین انتخاب محسوب می شود. استایل های پاییزی و زمستانی مردانه با پوشیدن بوت های تیمبرلند فوق العاده جذاب می شوند. رنگ عسلی این بوت نسبت به سایر رنگ ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. زیره این مدل بوت از پلاستیک است و جنس آن در اکثر موارد از نبوک می باشد. یکی از ویژگی های ظاهری این مدل بوت بالشتک مشکی رنگ روی ساق آن است. بوت تیمبرلند اغلب تا ساق پا امتداد دارد و در سرمای پاییز و زمستان محافظ خوبی برای پا محسوب می شود.

بوت کار؛ محافظ مناسبی برای پا

بوت کار یا چکمه ایمنی عنوانی است که به این مدل از بوت داده شده است. بعضی از محیط های کار همچون معادن، پالایشگاه ها، نجاری ها و تعمیرگاه ها ایجاب می کند که افراد از پوشش و همچنین کفش مخصوص استفاده کنند. بوت کار طوری طراحی شده که بتواند به عنوان یک محافظ از پا در برابر ضربه یا فشارهای احتمالی محافظت کند. بوت کار دارای یک زیره ضخیم و مقاوم است. معروف ترین بوت های کار در دنیا توسط برند کاترپیلار تولید و به اقصی نقاط جهان عرضه می شود.

برند کاترپیلار

کاترپیلار یک کمپانی مشهور در سطح جهانی است که به عنوان بزرگ ترین سازنده ماشین آلات عمرانی و معدنی شناخته شده است. همچنین این کمپانی در زمینه طراحی و ساخت توربین های گاز، ماشین آلات کشاورزی، پمپ های هیدرولیک، کامیون ها و … فعالیت می کند.

همچنین…

امروزه بوت های کار با تغییراتی در شکل و فرم ظاهری، جنس و زیره آن، وارد بازار فروش شده اند به این صورت که این بوت ها طوری طراحی شده اند که مناسب استایل های اسپرت باشند همچنین برای روزهای برفی و محیط های کاری و دانشگاهی گزینه مناسبی به شمار می روند.

به عبارت دیگر، بوت کار برخلاف اسمش تنها منحصر به محیط کار نیست بلکه امروزه مدل های متنوعی از این نوع بوت موجود است که برای آقایانی که طرفدار سبک و استایل خیابانی هستند، می تواند گزینه مناسبی باشد. اگرچه رنگ قهوه‌ای بوت کار، محبوب‌ترین رنگ آن است، اما رنگ مشکی، برای افرادی که از لباس‌های مشکی، سفید یا خاکستری در استایل های خود استفاده می کنند، می تواند انتخاب مناسبی باشد.

بوت پیاده روی

بوت پیاده روی

همانطور که از نام این بوت پیداست طراحی و شکل ظاهری این بوت طور تعبیه شده است که مناسب پیاده روی باشد و ضمنا از پا محافظت نماید. میزان راحتی، انعطاف‌‌پذیری و کیفیت بالا از جمله ویژگی‌های اصلی بوت‌های مخصوص پیاده‌ روی است. بوت پیاده روی تقریبا شبیه بوت کار است با این تفاوت که المان های مختص به خود را دارد. بوت پیاده روی برای پیاده روی در زمین های ناهموار و سخت بسیار مناسب است ولی چون دارای یک استایل اسپرت است می توان برای موقعیت های غیر رسمی و فعالیت های روزمره نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بوت کوهنوردی

از پوشیدن بوت کوهنوردی در موقعیت هاي رسمی یا حتی محل کار صرفنظر کنید. چون این بوت ها تنها برای کوهنوردی و پیاده روی در زمین های دشوار و سخت کاربرد دارند.  برای ست کردن بوت کوهنوردی با لباس هایتان، بهتر اسـت کـه بـه دنبال لباس هایي با استایل اسپرت باشید.

بوت بایکر

برای ساخت و تهیه بوت هاي بایکر از بوت هاي هنرپیشه آمریکایی به نام مارلون براندو، الهام گرفته شده اسـت. هر چند که بوت های بایکر بـه بوت هاي موتورسواری شباهت دارند اما برای موقعیت هاي دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. بوت بایکر را می توانید با یک پالتوی بلند یا ژاکت چرم و شلوار جین ست کنید، مطمئنا استایل شیک و منحصر به فردی خواهید داشت.

مدل های متنوع بوت مردانه برای استایل‌های متفاوت بسیار مناسب هستند به گونه‌ای که با طیف وسیعی از استایل‌ها از کژوال تا نیمه‌ رسمی و گاها رسمی ست می‌شوند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟