برند آندر آرمور Under Armour

28 مرداد 1400
آندر آرمور Under Armour

برند آندر آرمور Under Armour، یک برند آمریکایی در زمینه تجهیزات ورزشی است. این برند کفش ، لباس ورزشی و انواع لباس دیگر تولید می کند. دفتر مرکزی شرکت آندر آرمور در بالتیمور، ایالت مریلند واقع شده است.

تاریخچه

برند آندر آرمور در ۲۵ سپتامبر ۱۹۹۶ توسط کوین پلانک ، کاپیتان سابق تیم های ویژه ۲۴ ساله تیم فوتبال دانشگاه مریلند تاسیس شد. پلانک در ابتدا تجارت خود را از زیرزمین مادربزرگش در واشنگتن آغاز کرد.
پلانک به عنوان مدافع کناری در دانشگاه مریلند از این که مجبور شود پیراهن های عرق خیس شده زیر پیراهن خود را عوض کند خسته شد. با این حال ، او متوجه شد که شورت ورزشی او در حین تمرین خشک می ماند. این امر او را به ساخت یک تی شرت با استفاده از پارچه مصنوعی جذب کننده رطوبت ترغیب کرد.

پلانک پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مریلند ، اولین نمونه پیراهن خود را تهیه کرد و آن را به هم تیمی ها و دوستان مریلند خود که در بازی NFL رفته بودند ، هدیه داد. پلانک بعد از آن طرح را تکمیل کرد و یک تی شرت جدید ایجاد کرد که از الیاف میکروفایرن ساخته شده بود و رطوبت نامطلوب را حفظ می کرد و ورزشکاران را خنک ، خشک و سبک نگه می داشت.
مارک های اصلی رقیب برند آندر آرمور از جمله نایک ، آدیداس و ریبوک به زودی ابداع پلانک را در لباس های مخصوص جذب رطوبت خود وارد کردند. پلانک از املای انگلیسی بریتانیایی ”armour” برای نامگذاری شرکت خود استفاده کرد.

آندر آرمور Under Armour، یک شرکت آمریکایی در زمینه تجهیزات ورزشی است.
آندر آرمور در صفحه ی اول USA TODAY

مردم هنگامی که عکس جف جورج ، مدافع تیم Oakland Raiders را در صفحه اول USA Today دیدند که یقه اسکی ساخت برند آندر آرمور پوشیده بود، توجه شان به سمت این برند جلب شد. اولین فروش عمده آندر آرمور زمانی انجام شد که مدیر تجهیزات Georgia Tech 10 از پلانک درخواست همکاری کرد. این قرارداد، راه را برای عقد قرارداد با NC State ، Arizona State و دیگر تیم های راگبی لیگ یک باز کرد. با نظرات مثبت بازیکنان ، دامنه ی تولید مصولات گسترش پیدا کرد و سفارشات این برند افزایش یافت.

در همان سال ، آندر آرمور چندین خط لباس جدید از جمله ColdGear ، TurfGear ، AllseasonGear و StreetGear را راه اندازی کرد. تا پایان سال ۱۹۹۶ ، آندر آرمور ۵۰۰ پیراهن HeatGear را فروخته بود که ۱۷۰۰۰ دلار برای این شرکت درآمد داشت. در سال ۱۹۹۷ ، پلانک ۱۰۰۰۰۰ دلار خرج کرد و یک کارخانه در اوهایو برای ساخت پیراهن ها تاسیس کرد.

ارتقا

در سال ۱۹۹۸ ، آندر آرمور تولید کننده ی لباس لیگ جدید راگبی XFL شد. همین موضوع در اولین بازی لیگ در تلویزیون ملی توجه بیشتری را به خود جلب کرد. در سال ۲۰۰۳ ، شرکت سرمایه گذاری Rosewood Capital با تمرکز بخش خصوصی دوازده میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد. در همان سال ، این شرکت اولین تبلیغ تلویزیونی خود را راه اندازی کرد. در اواخر سال ۲۰۰۷ ، آندر آرمور اولین مکان خرده فروشی کامل خود را در مرکز خرید وست فیلد آناپولیس در مریلند افتتاح کرد.

همکاری ها

بعدها این شرکت چندین فروشگاه تخصصی و همچنین کارخانه های تولیدی در کانادا ، چین و ۳۹ ایالت افتتاح کرد که از جمله آن ها می توان به افتتاح اولین برند تجاری خانه خود در بالتیمور در سال ۲۰۱۳ و دومین برند تجاری در گوشه تایسون ، ویرجینیا اشاره کرد.

در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۴ ، اعلام شد که دانشگاه نوتردام با برند آندر آرمور برای ارائه لباس فرم و تجهیزات ورزشی برای دانشگاه به توافق رسیدند. این قرارداد ۱۰ ساله ، بزرگترین قرارداد در نوع خود در تاریخ برای تهیه و تولید لوازم ورزشی دانشگاهی بود. تا سال ۲۰۱۴ ، سود آندر آرمور بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت که از سرعت آن در سال ۲۰۱۳ پیشی گرفت. قیمت سهام شرکت در آن سال ۶۲.۵ درصد افزایش پیدا کرد.

توافق با MLB

در ۵ دسامبر ۲۰۱۶ ، برند آندر آرمور با تیم Major League Baseball به توافق ده ساله رسید تا از سال ۲۰۲۰ به عنوان ارائه دهنده رسمی لباس در زمین MLB تبدیل شود. آندر آرمور جایگزین Majestic شد ، که از سال ۲۰۰۴ ارائه دهنده لباس MLB بوده است.

با این حال ، در ماه مه ۲۰۱۸ ، گزارش شد که آندر آرمور از قرارداد با MLB عقب نشینی می کند تا بتواند در حدود ۵۰ میلیون دلار برای شرکت پس انداز کند.

حضور در NBA

آندر آرمور با استفن کاری ، ورزشکار NBA همکاری می کند، استفن کاری که در اصل با نایک قرار داد بسته بود ، در تعطیلات خارج از فصل ۲۰۱۳ به آندر آرمور پیوست. از آنجایی که کاری دو بار برنده جایزه ارزشمندترین بازیکن NBA و یکی از محبوب ترین ورزشکاران جهان شد ، فروش کفش های او به یک عامل اصلی برای برند آندر آرمور تبدیل شد و قیمت سهام بر اساس موفقیت این بازیکن افزایش و کاهش می یافت.

اسپانسرینگ

برند آندر آرمور با افراد و تیم های مشهور دیگری نیز قرارداد امضا کرد. از میان آن ها می توان به جردن سپیث برنده ی سه دوره از مسابقات گلف اشاره کرد. همچنین با جویل امبید بازیکن فیلادلفیا قرار داد بست. آندر آرمور همچنین لباس های ورزشی برای ورزش های فوتبال، بسکتبال و راگبی را تهیه می کرد.
لباس هایی که آندر آرمور تولید می کرد شامل کفش های ورزشی، تی شرت، کت و هودی، شلوار، شلوارک، نیم تنه های ورزشی، ماسک های صورت می شود. همچنین وسایلی از قبیل کیف ها و دستکش ، کلاه را تولید می کند.

آندر آرمور در زمینه ی اسپانسرینگ و تبلیغات بسیار موفق بوده است. این برند در فیلم ها و سریال های زیادی لباس ورزشکاران داخل فیلم را تهیه کرده است. از جمله این فیلم ها می توان به The Dark Knight Rises، Million Dollar Arm، Gridiron Gang ، The Wire و چندین فیلم دیگر اشاره کرد. از چهره های مشهور دیگر که به نمادی برای آندر آرمور تبدیل شده است، “دواین جانسون” ملقب به “راک” است.
برند آندر آرمور با داشتن نزدیک به ۱۷ هزار کارمند اکنون به یکی از برندهای محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است که در مدت ۲۵ سال توانسته است در مقابل برندی مانند نایک قد علم کند.


آیا شما از این برند استفاده کرده اید؟ نکته ی بارزی که در آن دیده اید و برایتان قابل توجه بوده است چه چیزی است؟‘

0
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟