برند اچ اند ام (H & M)

24 اردیبهشت 1400

از برند اچ اند ام به عنوان بزرگترین تولیدکننده سبز در صنعت مد و فشن نام برده می شود. این برند در جهان بعد از برند زارا در جایگاه دوم به عنوان تولید کننده لباس قرار دارد. برای هر فرد فعال در حوزه پوشاک جای سوال است که چگونه از درون ایده های ساده و معمولی، برندهای مطرح سر برمی آورند. با سایت امی استوک همراه باشید تا در ادامه مقاله شما را با داستان خواندنی و جذاب برند اچ اند ام آشنا سازیم.

H & M

در یک تعریف کلی از برند اچ اند ام باید گفت که یک شرکت سوئدی است که در حوزه پوشاک، تولید و فروش آن فعالیت دارد. اما داستان این برند در همین مورد خلاصه نمی شود. بلکه برند H & M در فراز و نشیب های سرگذشت خود با ایده تولید و فروش لباس های ارزان قیمت متولد شد. برندی که فعالیت خود را به تولید پوشاک زنانه اختصاص داده بود.

فست فش و برند اچ اند ام

فست-فشن-8

موفقیت های این برند در حوزه پوشاک و مد و فشن به قدری خواندی است که هر فرد را مشتاق و علاقمند می سازد تا کنجکاوانه در مورد این برند و تاریخچه جذاب آن مطالعه نماید.

قبل از اینکه پا را فراتر بگذاریم و از دامنه وسیع فعالیت های این برند و درخشش آن در جهان فست فشن سخن بگوییم بهتر است که نگاهی داشته باشیم به مؤسس این برند و چگونگی شکل گیری آن در حوزه فست فشن.

مؤسس برند اچ اند ام

ارلینگ پرسون نام مستعار هنس محسوب می شد. وی این برند را در سال ۱۹۴۶ تأسیس کرد. برند اچ اند ام فعالیت خود را در زمینه تولید پوشاک و لوازم آرایشی در شهر وستروس واقع در کشور سوئد آغاز نمود. سپس در سال ۱۹۶۸، هنس با همکاری برند مائوریتز، بخش پوشاک مردانه را افتتاح و بدین شکل برند اچ اند ام رسما شکل گرفت. به عبارتی مخفف نام هنس و مائوریتز تنها تشکیل دهنده عنوان اچ اند ام نبود بلکه همکاری این دو دست به دست هم داد تا این برند را به یکی از برندهای دوستدار طبیعت در تولید پوشاک مبدل سازد.

توسعه اچ اند ام

رشد سریع این برند در همان سال های اولیه باعث شد که دانمارک، سوئیس و بریتانیا اولین میزبان و پذیرنده این برند باشند. در دهه ۱۹۷۰ این برند به گونه ای افزایش پیدا کرد که در هر سال پنج تا ۶ فروشگاه جدید تأسیس می کردند. در سال ۱۹۷۴ لباس زیر به محصولات H & M اضافه شد. البته آغاز همکاری سلبریتی ها با این کمپانی در حول و حوش همین دهه اتفاق افتاد.

فروش پستی؛ نقطه عطف اچ اند ام

رشد جهانی این برند در دهه ۱۹۸۰ رخ داد به گونه ای که اچ اند ام فروشگاه های خود را در کشورهای آلمان و هلند تأسیس کرد. فروش پستی در دهه ۱۹۸۰ از سوی این برند یک استراتژی جدید بود که قبل از پیدایش تجارت الکترونیک به سبک و سیاق امروزی، باعث رشد سریع و فراگیر این برند شد. این کمپانی در همین دهه شرکت پست سوئدی Rowells  را خریداری نمود تا بر پروسه ارسال محصولات، سرعت ارسال و گسترده نمودن فعالیت خود نظارت لازم را داشته باشد.

فروشگاه های اچ اند ام

اچ-اند-ام-1

کمپانی اچ اند ام شعبه و فروشگاه هایی را در ۴۳ کشور راه اندازی نمود. افتتاح فروشگاه های پوشاک تا جایی پیش رفت که رقم آن ها در سال ۲۰۱۱ به ۲۳۲۵ شعبه و تعداد کارکنان آن ها به بیش از ۹۴ هزار نفر رسید.

 در سال ۲۰۱۲ تعداد شعبات کپانی اچ اند ام بالغ بر ۲۶۲۹ فروشگاه بود. برند اچ اند ام با ارائه پوشاک فست فشن به عنوان یکی از بزرگ ترین برندهای فست فشن معروف شد که به تولید انواع مختلفی از پوشاک مردان، زنان و کودکان می پردازد.

در شهر استکهلم سوئد تیم طراحی اچ اند ام در ساختمان مرکزی مستقر می باشد. این کمپانی پس از طراحی وتعیین مشخصات کالاهای مورد نظر، آنها را به ۸۰۰ کارخانه تولیدی اچ اند ام که در اروپا و آسیا واقع شده اند ارسال می کند. طبق جدیدترین آمار برند اچ اند ام در ۶۲ کشور جهان بیش از ۴۵۰۰ شعبه و ۱۳۲۰۰۰ کارمند دارد.

استراتژی برند اچ اند ام

اچ-اند-ام-5

این برند سوئدی با بیش از نیم قرن سابقه با استراتژی تولید پوشاک در حجم انبوه و قیمت مناسب به یکی از بزرگترین فعالان صنعت پوشاک تبدیل شده است. البته سبک فست فشن یا مد سریع فاصله زمانی طراحی تا فروش محصول را به حداقل رسانده است.

همچنین این برند به عنوان دومین برند خرده فروشی پوشاک فعالیت های خود را در زمینه تبلیغات و فروش آنلاین نیز پوشش داده است. به نحوی که فروش آنلاین محصولات خود را در ۳۳ کشور بسط و گسترش داده است. طیف محصولات این برند تمام گروه های سنی را در بر می گیرد البته لازم به ذکر است که این برند فعالیت خود را تنها به تولید پوشاک محدود ننموده بلکه در حوزه طراحی و فروش مبلمان خانه و لوازم آرایشی نیز فعالیت دارد.

استفان پرسون

در حالی که ۳۵ سال از تأسیس این کمپانی می گذشت سرانجام در سال ۱۹۸۲ مدیر عامل اچ اند ام تغییر کرد و استفان پرسون، پسر موسس شرکت به سمت جدید رسید.

برند Galne Gunnar

سال های پایانی دهه ۱۹۸۰ برند Galne Gunnar توسط کمپانی اچ اند ام راه اندازی شد که هدف از ایجاد آن ارائه محصولات با تخفیف به مشتریان بود. این برند ۱۰ سال فعالیت داشت که طی آن ۱۸ فروشگاه را تأسیس نمود. با این حال بعد از ۱۰ سال با سایر فروشگاه های اچ اند ام ادغام شد.

همکاری اچ اند ام با چهره های مشهور

در دهه ۱۹۹۰ میلادی بازار داغ تبلیغات و همکاری مدل های مشهوری چون سیندی کراودفورد، کریستی ترلینگتون، نامی کمپل و… ، بیش از پیش بر فروش میلیاردی آن دامن زدند. برند اچ اند ام با تأسیس اولین فروشگاه آنلاین در سال ۱۹۹۰ ورود خود را به دنیای آنلاین آغاز نمود.

ورود به امریکا

دهه ۲۰۰۰ حضور پررنگ H&M را به بازارهای امریکا بازگو می کند. دهه ای که فعالیت این برند به خارج از اروپا کشیده شد. سال ۲۰۰۴ همکاری این برند با طراح مشهور آلمانی کارل لاگرفلد به صنعت پوشاک نشان داد که طراحی خاص تنها متعلق به محصولات گران قیمت نیست. بعدها طراحان بنامی همچون ورساچه، الکساندر ونگ، استلا مک کارتنی و… با این برند همکاری نمودند و ایده های ناب خود را در طراحی محصولات این برند به معرض نمایش جهانیان گذاشتند.

زیربرندها

در لابه لای همه این اتفاقات فروشگاه های اچ اند ام در سال ۲۰۰۷ در شرق آسیا و در هنگ کنگ و شانگهای متولد شدند. در همین سال ایجاد زیربرندها و خرید برندهای دیگر در دستور کار کمپانی اچ اند ام قرار گرفت. COS-Collection به عنوان زیر برند، فروشگاه خود را در لندن تأسیس کرد.

ورود به صنعت مبلمان

دهه ۲۰۰۰ مصادف شد با ورود اچ اند ام به صنعت مبلمان و طراحی داخلی به گونه ای که در سال ۲۰۰۹ برند H & M HOME برای عرضه محصولات تأسیس شد.

همکاری با طراحان بزرگ

همکاری با طراحان بزرگی همچون کارل لاگرفلد و سپس انجام پروژه های مشترک با استلا مک کارتنی و آوانگارد هلندی ویکتور هورستینگ و رالف اسنورن باعث شد تا برند اچ اند ام در کنار قیمت مناسب، طراحی های خاص و منحصر به فرد را به محصولات خود اضافه نماید.

این وقایع خوشایند و انجام پروژهای مشترک با طراحان شناخته شده جهان در سال ۲۰۰۷ به همکاری مدونا، ستاره دنیای پاپ با این برند انجامید که طی آن مجموعه ای از پوشاک خاص به مشتریان عرضه شد.

در همین سال همکاری این برند با شرکت Maxis (سازنده بازی sims 2) باعث شد تا پوشاک این برند به عنوان کالکشن به بازی اضافه شود.

برنامه های تبلیغاتی برند اچ اند ام

برنامه های-تبلیغاتی-7

البته همکاری با هنرمندان و خوانندگان برای کمپین های تبلیغاتی از دیگر برنانه های بازاریابی برند اچ اند ام به شمار می رفت. این فرایند و پروسه تبلیغاتی در سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷نیز همچنان پابرجا بود.

امروزه برندهای زیرمجموعه برند اچ اند ام دارای فروشگاه ها و محصولات خاص خود هستند به طور مثال برند cos-collection of style که بر روی طراحی های مینیمالیستی متأثر از گرافیک و معماری متمرکز است. طراحی مدرن و ساختارشکنانه این زیر برند طرفداران خاص خود را دارد و محبوبیت آن به حدی است که در ۳۴ کشور جهان ۱۹۷ فروشگاه دارند. در کنار فروشگاه های فیزیکی، فروشگاه های آنلاین این زیر برند ۱۹ فروشگاه می رسند. 

فروش عمده محصولات اچ اند ام

در این مقاله با برند اچ اند ام، مؤسس و تاریخچه و فعالیت های این برند در حوزه فست فشن آشنا شدیم در ادامه به معرفی برخی از محصولات اچ اند ام که در فروشگاه پوشاک استوک به صورت خرده به فروش می رسد، می پردازیم. البته خرید عمده محصولات اچ اند ام از فروشگاه پوشاک امی می تواند انتخاب مناسبی برای خرده فروشان باشد به این صورت که پوشاک مورد نیاز خود را از این فروشگاه تهیه و آن را به بازار عرضه نمایند.

فروشگاه امی برای تأمین پوشاک و البسه مشتریان عزیز سعی داشته است تا از برندهای باکیفیت و دارای تنوع استفاده نماید. محصولات اچ اند ام دارای تنوع زیادی می باشند. همچنین این برند محصولات خود را در دسته بندی های متنوعی عرضه کرده است.

اچ اند ام برای هر طیف جنسی و سنی، دارای پوشاک و البسه مناسب است. دسته بندی های اچ اند ام شامل پوشاک مردانه، پوشاک زنانه و پوشاک بچگانه می باشد که برای هر مقطع سنی در سایزهای گوناگون پوشاک باکیفیت تولید و به بازار مصرف ارائه می شود.

آستین دار زنانه برند اچ اند ام

این لباس دارای بافت نازک است که از پشم آکریلیک ساخته شده است. این محصول در انواع طرح و رنگ موجود می باشد. کشش مناسب، تنفس پذیری و قابلیت خشک شدن سریع از ویژگی های بارز این محصول می باشد. این لباس زنانه مناسب برای فصول سرد سال و فوق العاده نرم و لطیف است.

دامن زانویی زنانه اچ اند ام

بافت درشت و کشی این محصول از پلی استر ساخته شده است. بافت طرح دار و فوق العاده خاص این دامن بسیار نرم و لطیف است. این دامن به بانوان شیک پوش استایلی شیک و زیبا هدیه می دهد.

تونیک زنانه اچ اند ام

استایل راسته و شیک این تونیک برای بانوانی که دارای اندامی باریک هستند کاملا مناسب است. این تونیک سبک و راحت و دارای بافتی نرم و لطیف است. بافت این تونیک ترکیبی از بافت گیاهی ویسکوز و پلی استر است. پوشیدن تونیک اچ اند ام برای انواع مجالس مناسب است.

بافت نازک مردانه اچ اند ام

با آمدن فصل پاییز و زمستان لباس های بافتنی و ژاکت ها در طرح ها و رنگ های متنوع حال و هوای کمد لباس هایمان را زیبا و گرم می سازد. بافت نازک مردانه برند اچ اند ام پوشش مناسبی برای فصل پاییز است. جنس این بافت از پنبه است بنابراین خشک شدن سریع از ویژگی های بارز آن است.

پیراهن آستین دار مردانه اچ اند ام

این پیراهن از پنبه و پلی استر ساخته شده و بافت آن فوق العاده نرم و لطیف است. پیراهن اچ اند ام در برابر مواد شوینده شیمیایی مقاوم است. همچنین ضد حساسیت و کاملا سبک و راحت است.

تک کت زنانه اچ اند ام

تک کت زنانه اچ اند ام از پنبه ساخته شده است. سبک، نرم و فوق العاده شیک و دارای تن خور مناسبی است. در قسمت جلو و پشت کت برش هایی تزئینی وجود دارد.

شلوار کتان مردانه اچ اند ام

شلوار کتان اچ اند ام فوق العاده شیک، خوش دوخت و جذب و راسته است. دو جیب مورب و یک جیب ساعتی در جلو از ویژگی های ظاهری شلوار کتان اچ اند ام می باشد. بافت این شلوار ضد حساسیت بوده و حالت کشسانی آن استایل زیبایی به آقایان شیک پوش می بخشد.

دستکش نخی بچگانه برند اچ اند ام

این دستکش از پنبه و نخ ساخته شده است. کشسان و فری سایز می باشد و مناسب کودکان سنین ۴ الی ۱۵ سال است.

0
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟