رانر و رومیزی چیست؟

13 تیر 1400
رانر-و-رومیزی

رانر و رومیزی چیست؟ یکی از مواردی که در دکوراسیون منزل باید به آن توجه کرد استفاده از پوشش مناسب برای میز نهار خوری است. رومیزی و رانر چه تفاوتی با هم دارند؟ آیا رومیزی مختص میز نهارخوری است؟ رانر برای میزهای پذیرایی کاربرد دارد یا برای میز نهار خوری استفاده می شود؟ در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون این سوالات می پردازیم.

نقش رانر در دکوراسیون منزل

در مهمانی ها همانقدر که به پخت غذا و تنوع دسر و چیدمان بی نقص سفره توجه می شود باید به چیدمان میز نیز توجه شود. میزی که برای پذیرایی از مهمان ها در نظر گرفته شده است. نباید فراموش کرد که میزها هم عناصر مهمی در دکوراسیون محسوب می شوند. افراد با توجه به سلیقه و علاقه خود ممکن است که میزها را با گلدان و گل های زیبا یا با انواع شمع تزئیین کنند. برای تزئیین یک میز از رومیزی و نوع آن نباید غافل شد. در کنار رومیزی استفاده از رانرها نیز رواج پیدا کرده است. رانرها بسته به نوع دکوراسیون و نوع چیدمان میز با هم تفاوت دارند.

رانر چیست؟

پارچه یا نواری باریک که روی میز و در درازای میز پهن می شود. به بیانی ساده تر رانرها  پارچه های مستطیل شکل و باریکی هستند که با رنگ، جنس و طرح های متنوع، جلوه ای متفاوت به محیط خانه می بخشند. برای طول رانر قاعده خاصی وجود ندارد بلکه با توجه به شکل میز و طرح رانر می تواند تغییر کند.

رانرها نوعی از رومیزی هستند که در خانه های مدرن امروزی بیشتر به چشم می آیند.

ابعاد رانر

ابعاد رانر به صورت تقریبی ۵۰×۱۷۰ سانتی متر است. به عبارتی ساده تر عرض رانر باید یک سوم عرض میزباشد.

رانر و میزهای مختلف

رانرها فقط مختص میزهای نهارخوری نیستند بلکه می توان از آن برای انواع میزهای عسلی، انواع مبل و میزهای کنسول نیز استفاده کرد.

برای اینکه از رانرها استفاده نمایید حتما لازم نیست که به خرید پارچه های گرانقیمت اقدام نمایید چه بسا که با مقداری خلاقیت و ذوق هنری می توانید زیباترین رانرها را تهیه نمایید.

پرطرفدارترین مدل رانر

رانرها را می توانید متناسب با هر فصل و در تم های مختلف تهیه نمایید. یکی از محبوب ترین رانرهای که برای فصول سرد سال کاربرد دارند معمولا از جنس پارچه کتان هستند. رانرهای طرح دار مسلما به جذابیت و زرق و برق میز می افزایند. البته گاهی ست کردن رانر با ظروف مورد استفاده می تواند همخوانی زیبایی روی میز ایجاد کند.

برای مهمانی های رسمی از رانرهایی با جنس ابریشم، ساتن یا تور ارگانز استفاده کنید. سطح صاف و براق این پارچه ها جذابیت خیره کننده ای به میز می بخشد. بسته به سلیقه خود می توانید از رانرهای ضخیم یا نازک استفاده کنید. رانرهای چوبی، رانرهای توری و رانرهای بافتنی جزو رانرهای محبوب و پرطرفدار محسوب می شوند.

متناسب با جنس میز رانر مناسب انتخاب کنید، به طور مثال برای میز شیشه ای، رانر ساتن انتخاب مناسبی می باشد. اگر جنس میز از فلز یا چوب و همچنین سرامیک باشد، رانر توری انتخاب مناسبی محسوب می شود.

رانر و اپن آشپزخانه

برای اپن آشپزخانه استفاده از رانرهایی با طول کمتر، مناسب تر به نظر می رسد. در حال حاضر یکی از ترندهای استفاده از رانر، قرار دادن دو رانر در عرض میز و در کنار هم است.

رانرها قابلیت شستشو دارند؟

نحوه شستشوی رانرها با توجه به جنس آن ها متفاوت می باشد به طور مثال شستشوی رانر پولک دوزی شده با ماشین لباسشویی باعث از بین رفتن سطح رانر یا افتادن پولک ها می شود. همچنین احتمال این می رود که رانرهای سنگ دوزی شده و طرح دار در هنگام شستشو با ماشین لباسشویی دچار آسیب شوند و فرم اولیه خود را از دست دهند. بنابراین انتخاب جنس رانر بسیار بااهمیت است چون جنس رانر باید قابلیت شستشو داشته باشد. باید توجه داشته باشید که رنگ های سطح رانر در اثر شستشو رنگ پس ندهند یا دچار تغییر نشوند.

رنگ میز

اگر رنگ میز تیره باشد بهتر است از رانر با رنگ روشن استفاده کنید ولی برای میزهایی با رنگ روش، رانرهایی با رنگ تیره انتخاب مناسب تری به شمار می روند.

رومیزی چیست؟

رومیزی به عنوان پوششی که تمام میز را می پوشاند، شناخته شده است. اما در گذشته از رومیزی استفاده می کردند تا سطح میز آسیب نبیند. به بیانی ساده تر، نوعی از سفره که برای میز استفاده می شود و جنبه زیباسازی دارد. البته بعدها پیاده کردن طرح و نقش های زیبا روی پارچه های رومیزی، باعث تغییر نقش این پارچه معمولی شد به نحوی که امروزه استفاده از رومیزی تا حدود زیادی جنبه هنری پیدا کرده است و برای زیباتر کردن میز به کار می رود.

رومیزی های کلاسیک

ترمه ها یکی از زیباترین رومیزی های سنتی هستند که با وجود گذشت سالها از قدمت آنها، همچنان به عنوان یکی از محبوب ترین رومیزی های کلاسیک می درخشند و دوست داشتنی هستند.

رومیزی پته دوزی نوعی سوزن دوزی سنتی است. این رومیزی در حال حاضر به عنوان یک رومیزی اصیل و کلاسیک  همچنان محبوب و دوست داشتنی است. برای تزئین این نوع رومیزی از طرح و نقش سنتی همچون ترنج، محراب و چهار بته استفاده می شود. میزهای لوکس چوبی را با رومیزی های ترمه و پته تزئین نمایید.

قطعات یک پازل

در نگاه اول استفاده از رومیزی یا رانر به عنوان یکی از وسایل چیدمان میز شاید بی اهمیت به نظر برسد. اما جزئیات در دکور بخش های مختلف خانه همچون قطعات یک پازل هستند که در صورت صحیح چیده شدن، فوق العاده زیبا و کامل به نظر می رسند. امروزه رانر به بخشی از دکوراسیون میزهای مدرن تبدیل شده است که در پذیرایی ها به چشم می خورند. هر کس با توجه به سلیقه خود می تواند از پارچه نخی، مخمل، ویسکوز، کتان، ساتن و حریر، رانر مناسب را خریداری و آن را به عنوان زینت میز نهارخوری به کار ببرد.

رومیزی مرادیسو

این رومیزی از پلی استر ساخته شده است. تنوع در طرح و رنگ و عدم لغزش این رومیزی بر روی میز غذاخوری از ویژگی های این کالای شیک می باشد. حالت انعطاف پذیری این رومیزی به گونه ای است که بعد از هر بار تا کردن و یا جمع کردن به حالت اولیه برمی گردد.

رومیزی در سه طرح متفاوت مرادیسو

الیاف به کار رفته در این نوع رومیزی پلی پروپیلین می باشد. انعطاف پذیری و سهولت در تمیز کردن این رومیزی از ویژگی های این کالای خوشرنگ و خوش طرح می باشد. این رومیزی براحتی قابل تمیز کردن است، طوریکه با دستمال مرطوب می توان آن را به طور کامل تمیز کرد.

رومیزی پکدار مرادیسو

این رومیزی مناسب میز نهارخوری است. البته برای میز مخصوص دفتر کار نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شکل مستطیلی این رومیزی با ثبات رنگی در کنار طرح و نقوش زیبا خیلی چشمگیر است. لطافت و نرمی، فوق العاده بادوام و مقاوم و وجود خط دوخت یک سانتیمتری در لبه ها برای جلوگیری از ریش ریش شدن از ویژگی های این کالا محسوب می شود.

رومیزی دایره ای مرادیسو

دایره ای بودن این رومیزی و طرح و نقش خوشرنگ آن بسیار به چشم می آید. پلی پروپیلین به کار رفته در ساخت این رومیزی باعث انعطاف پذیری و خوش حالت بودن این رومیزی در حین تا کردن شده است.

رومیزی دو تکه مرادیسو

این رومیزی به همراه نوار موجود در وسط آن باعث متفاوت بودن شکل و فرم رومیزی شده است. این پارچه باریک که از آن با عنوان رانر نام برده می شود در رنگی متضاد از رنگ رومیزی، بسیار شیک و خاص به نظر می رسد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟