راهنمای انتخاب لباس زیر زنانه

22 مرداد 1400
راهنمای لباس زیر زنانه

راهنمای انتخاب لباس زیر زنانه شامل مواردی است که در هنگام خرید باید لحاظ شود زیرا لباس زیر بر سلامت و بهداشت فردی تأثیر دارد. توصیه ما به شما بانوان عزیز این است که از خرید لباس زیر بی کیفیت صرفنظر کنید چون لباس زیر اگر از مواد اولیه مرغوب تهیه نشده باشد می تواند سلامت جسمی فرد را به خطر اندازد. امروزه لباس زیر زنانه در طرح و رنگ های متفاوت موجود است، بانوان با توجه به سایز و سلیقه شخصی خود می توانند لباس زیر مناسب را خریداری نمایند.

در این مقاله همواره سعی شده است تا نکاتی که در هنگام خرید می تواند به عنوان راهنمای انتخاب لباس زیر زنانه کمک کننده باشد، لحاظ شود. راهنمای انتخاب لباس زیر زنانه یک سری از اولویت ها و فاکتورها را در بر می گیرد که متناسب با سلیقه و نظر بانوان نیز می تواند متفاوت باشد که در این مقاله تا حدودی به آن ها اشاره شده است.

شورت و سوتین به عنوان لباس زیر زنانه باید متناسب باشند چون انتخاب لباس زیر باکیفیت به بهبود لطافت و سلامت پوست بدن کمک می کند.

جنس لباس زیر

جنس نخی بسیار نرم و راحت است و ایجاد حساسیت و خارش نمی کند، چون مانع عرق کردن و در نتیجه مانع رطوبت بدن می شود، بنابراین انتخاب جنس صد در صد نخی برای لباس زیر باید در هنگام خرید لباس زیر مهم ترین گزینه باشد. لباس زیرهایی که روزانه استفاده می شوند باید از الیاف طبیعی ساخته شده باشند و دارای الیاف مصنوعی و پلاستیک نباشند.

پارچه هایی با الیاف گیاهی

پارچه با الیاف گیاهی

پارچه هایی که از الیاف گیاهی همچون پنبه، کتان و کنف ساخته شده اند، از قدرت جذب بالایی برای عرق برخوردار هستند، در نتیجه در صورت استفاده از این نوع پارچه ها از بوع نامطبوع عرق خبری نخواهد بود و ضمنا این نوع پارچه ها همواره فضای بین بدن و لباس را خنک نگه می دارند.

پارچه هایی از جنس پلاستیک

 پارچه هایی از جنس نایلون، پلاستیک و الیاف مصنوعی نه تنها باعث ایجاد حساسیت روی پوست بدن می شوند بلکه بخاطر تبخیر رطوبت بدن، زمینه برای بروز انواع عفونت فراهم می شود.

بنابراین در هنگام خرید به جنس، بافت و دوخت لباس زیر توجه کنید.

سایز لباس زیر

سایز لباس زیر زنانه

پوشیدن لباس زیر تنگ یکی از دلایل عفونت در خانم ها می باشد با این وجود لباس زیر خیلی گشاد هم زیبا نیست چون فرم زیبایی به بدن نمی دهد. لباس زیر باید هم راحت باشد و هم ظاهری زیبا داشته باشد.

شستن لباس زیر نو و تازه

در فرآیند تولید، پارچه ها مراحلی را طی می کنند که تا حدود زیادی باعث ایجاد آلودگی در آنها می شود بعضی از لباس ها همچون تی شرت ها، شلوار ها و لباس زیرها در تماس مستقیم با پوست قرار دارند. بنابراین قبل از پوشیدن این لباس ها، حتما آن را بشویید و سپس برای خشک کردن لباس زیر، آن را در معرض آفتاب قرار دهید.

لزوم شستن لباس های نو و خریداری شده

لباس های نو را قبل از استفاده بشویید چون در برخی موارد تولیدکننده ها از اوره فرمالدئید (از این ماده برای جلوگیری از کپک زدن لباس ها استفاده می شود) برای آهار دادن به لباس ها استفاده می کنند.

در بعضی مواقع پوست به این مواد حساسیت نشان می دهد مخصوصا در نقاطی از بدن که مدام با پارچه در تماس هستند مانند مچ دست، یقه و زیر بغل، احتمال ایجاد آلرژی وجود دارد.

شستشوی لباس نو باعث از بین رفتن رنگ اضافی روی لباس می شود. گاهی ممکن است برای از بین رفتن رنگ های اضافی، لباس را چند بار بشویید. الیاف مصنوعی از قبیل پلی استر و اکرلیک با آزو آنیلین رنگ می شوند. این رنگ گاها بر روی لباس ها باقی می ماند و پس از چند بار شستشو از بین می رود. برخی از افراد به این رنگ ها حساسیت دارند که به صورت قرمز شدن پوست یا خارش پوست بروز می کند. با انتخاب درست لباس زیر به سلامت بدن کمک کنید.

انتخاب سوتین مناسب

سوتین ها انواع متفاوتی دارند و با توجه به فرم و شکل ظاهری، جنس پارچه و برند سازنده در دسته بندی متفاوتی قرار می گیرند. سوتین های نخی، فنری، جک دار، کشی، اسفنجی و نیم تنه ها از جمله مدل های زیبای سوتین هستند که در موقعیت های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل ها در شکل و فرم ظاهری با هم تفاوت دارند و در  سایزبندی های مختلف به بازار عرضه می شوند. به طور مثال سوتین های اسفنجی در قسمت کاپ دارای اسفنج هستند و سوتین های جک دار دارای گیره یا جک می باشند.

برای استفاده روزمره و همچنین برای روزهای گرم سال و جلوگیری از عرق سوز شدن و تیرگی پوست، استفاده از سوتین نخی توصیه می شود. همچنین این جنس از سوتین به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین ها در میان لباس زیر تبدیل شده است.

لزوم استفاده از سوتین

سوتین مناسب از هر گونه فشار به سینه ها جلوگیری می کند. بانوان در صورت عدم استفاده از سوتین در طولانی مدت با افتادگی سینه روبه رو می شوند. متناسب با فعالیت های روزانه از لباس زیر استفاده کنید. به طور مثال یک بانوی ورزشکار باید از سوتین های ورزشی و شورت پنبه ای استفاده کند. استفاده از سوتین مناسب در هنگام ورزش الزامی است چون با حفظ وزن سینه از خستگی بدن جلوگیری می کند.

نیم تنه ها به عنوان سوتین های ورزشی معرفی شده اند. چون در تولید آنها از پارچه های باکیفیت که دارای قدرت کسشانی بالایی هستند، استفاده شده است. این مدل سوتین، سینه ها را به شکل مطلوبی پوشش می دهد و همچنین از ایجاد فشار مستقیم بر روی غدد داخلی و ایجاد تکان هایی که به دلیل فعالیت های ورزشی صورت می گیرد، جلوگیری می کند.

سوتین نامناسب

سوتین نامناسب

سوتین های تنگ و گشاد سبب بروز مشکلات حاد در سلامت بانوان می شوند به طور مثال پوشیدن سوتین با یک سایز کوچک تر باعث بروز مشکلات در غدد داخلی سینه ها می شود.

اگر بندهای سوتین بر شانه فشار وارد کند و همچنین بندهای پشتی باعث جا گذاشتن علامت قرمز بر روی پوست شود یعنی سایز لباس زیر را نادرست انتخاب کرده اید. کاپ سینه باید روی سینه قرار بگیرد و قسمتی از سینه نباید از زیر کاپ بیرون باشد.

باید بین بند پشتی سوتین و بدن دو بند انگشت فاصله باشد در غیر اینصورت با سوتین تنگ یا گشاد روبه رو هستید و همین علامت آشکاری از انتخاب نادرست لباس زیر به شمار می رود. به طور کلی به جا ماندن رد طرح سوتین یا بند آن بر روی پوست نشان دهنده سایز نامناسب لباس زیر می باشد.

با این وجود استفاده از سوتین های بزرگ نیز مشکلاتی به همراه دارد به طوری که باعث افتادگی سینه می شود.

بهترین شورت زنانه

در این مقاله به نکاتی به عنوان راهنمای انتخاب لباس زیر زنانه اشاره شده است با این وجود در هنگام خرید اگر به دنبال لباس زیر بادوام و باکیفیت هستید باید هزینه بیشتری صرف خرید آنها کنید.

شورت زنانه به عنوان لباس زیر در بهداشت فردی بانوان نقش مهمی دارد بنابراین باید به نکات زیادی در انتخاب این لباس زیر توجه کرد.

شورت های نخی بپوشید

پارچه های نخی از تجمع بوی بد و گرما جلوگیری می کنند، همچنین سبک و خنک هستند.

سایز شورت

اندازه و سایز شورت در سلامت بانوان تأثیر دارد در هنگام پوشیدن شورت نباید هیچ ردی از آن روی پوست جا بماند. با پوشیدن شورت های تنگ زمینه برای ایجاد قارچ و عفونت های پوستی فراهم می شود. بانوان باید توجه داشته باشند که اندازه شورت در هفته قاعدگی به منظور استفاده از پدهای بهداشتی باید متفاوت باشد.

تعویض لباس زیر

همچنین خانم ها باید هر روز لباس زیرشان را عوض کنند در غیر این صورت با بیماری های پوستی روبه رو می شوند. لباس زیر مرطوب محیط مناسبی برای رشد قارچ ها می باشد بنابراین با تعویض روزانه لباس زیر می توانید از بروز مشکلات پوستی همچون قارچ های پوستی و عفونت ها پر خطر جلوگیری کنید. لباس زیر چون در تماس مستقیم با بدن قرار دارد پس با سلامت بدن هم در ارتباط است.

توجه داشته باشید که صرف خرید یک لباس زیر مناسب برای حفظ سلامت و راحتی پوست کافی نیست بلکه باید به شستشوی لباس زیر و نحوه نگهداری آن ها نیز توجه داشت.

شستشوی لباس زیر

از شستن لباس زیر با دستگاه لباسشویی صرفنظر کنید و سعی کنید که لباس زیرتان را با دست بشویید. احتمال وجود باکتری در لباس زیر وجود دارد بنابراین لباس های زیر باید به صورت جداگانه از سایر لباس ها شسته شوند. طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، ممکن است در لباس های زیر تمیز نیز تا ۱۰ هزار باکتری زنده وجود داشته باشد.

فراموش نکنیم که محیط داخل لباسشویی به دلیل قرار دادن لباس های مختلف با هم در فرآیند شستشو مطمئنا دارای باکتری است. بنابراین به علت تماس لباس زیر با حساس ترین نقطه از پوست بدن، باید از این لباس ها بیشتر مراقبت کرد و به نظر دکتر کلی-جونز بهتر است که از صابون های ضد حساسیت برای شستشوی لباس زیر استفاده کرد چون تماس هر نوع ماده شوینده شیمیایی با اندام های حساس بدن باعث ایجاد خارش، التهاب و واکنش های حساسیت زا می شود.

نحوه خشک کردن لباس زیر

لباس زیر را مدت ۳۰ دقیقه در خشک کن قرار دهید با این کار می توانید باکتری هایی که در پروسه شستشو به لباس اضافه شده اند را از بین ببرید. البته اتو کردن لباس زیر بعد از شستشو نیز از جمله اقداماتی است که مانع ماند باکتری بر روی بافت لباس زیر می شود.

لباس زیر مناسب برای دوران بارداری

در دوران بارداری، شکم و پهلو ها بزرگ می شوند و این یعنی اینکه دیگر نمی توانید لباس زیرهای قبلی خود را استفاده نمایید. به طور مثال شورت مناسب بارداری باید بخشی از شکم را پوشش دهد. لباس زیر از جنس نخی بهترین انتخاب برای دوران بارداری است.

مزایای استفاده از لباس زیر

مزایای استفاده از لباس زیر زنانه

از جمله مزایای استفاده از لباس زیر می توان به رعایت و حفظ بهداشت فردی اشاره کرد. با پوشیدن شورت و سوتین پوست بدن را از دچار شدن به بیماری های پوستی حفظ می کنید به این صورت که لباس ما در معرض انواع آلودگی قرار می گیرند و لباس زیر مانع تماس مستقیم البسه و لباس های روزانه با بدن می شود بنابراین با پوشیدن لباس زیر بهداشت فردی حفظ می شود.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی

فروشگاه بزرگ پوشاک امی با عرضه لباس زیر زنانه در انواع طرح و رنگ، این اطمینان را به بانوان عزیز می دهد که انتخاب فروشگاه معتبر، اولین قدم برای یک خرید موفق است. با خرید لباس زیر و لباس خواب زنانه باکیفیت به سلامت بدن و پوست خود اهمیت دهید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟