سایزبندی لباس استوک

01 بهمن 1400
سایزبندی-لباس-استوک

سایزبندی لباس استوک یکی از مواردی است که همیشه علامت سوالی برای مشتریان به همراه داشته است. در واقع مشتریان چه در قسمت خرده فروشی و چه در قسمت عمده فروشی با دین برخی از سایزها بر روی لباس هایی، شگفت زده شده اند. در این میان توجه به نکاتی کلیدی بسیار با اهمیت است.

بحث های زیادی در مورد نحوه ی سایزبندی لباس استوک وجود دارد. در این مقاله می خواهیم در مورد این نکات صحبت کنیم. نکاتی که می تواند برای ما بسیار موثر باشد تا بتوانیم بهتر این موضوع را درک کنیم.

لباس استوک

در مورد لباس استوک در مقاله ای مخصوص توضیحاتی را ارائه داده ایم. در مورد اینکه این لباس ها در واقع لباس های مازاد بر مصرف فروشگاه ها هستند که بعدراز تولید در کارخانه به انبار داده می شوند. در حالت دیگر لباس هایی هستند که بعد از طی کردن بازه ی زمانی فروش و ماندن در فروشگاه از چرخه ی فروش حذف می شوند و وارد انبارها می شوند.

سایزبندی لباس استوک

اگر بخواهیم به موارد دیگری درباره ی دلیل به انبار داده شدن لباس ها اشاره کنیم، می توانیم به نحوه ی سایزبندی این لباس ها بپردازیم. به عبارت دیگر می توان گفت که در برخی مواقع به وجود آمدن خطایی در درج سایزبندی صحیح لباس باعث استوک شدن آن می شود.

در واقع گاهی اوقات ممکن است به دلیل خطای انسانی یا ابزاری این مشکل به وجود بیاید که سایز یک محصول به اشتباه بر روی آن درج شود. به عنوان مثال یک پیراهن که در اصل سایز XL دارد سایز S بر روی آن زده شود. گاهی ممکن است این خطا بر روی تعداد زیادی از محصولات اعمال شود. یا مثلا سایز یک سارافن دخترانه ۳ ساله را سایز ۶ ساله درج کنند.

از آن جایی که فروشگاه ها باید اجناس را به درستی به مشتری تحویل دهند پس این نوع از لباس ها در هر مرحله که تشخیص داده شود اشتباه سایزبندی شده اند از چرخه ی فروش حذف می شوند. فرقی نمی کند که مرحله ی تشخیص از محله ی پس از تولید و در کارخانه باشد یا در مرحله ای که مشتری آن را خریداری کرده است و بعد از پوشیدن متوجه می شود که این لباس به اشتباه سایزبندی شده باشد.

انبار ذخیره لباس استوک
انبار ذخیره لباس استوک

سایزهای متفاوت کشورهای اروپایی

نکته ی دیگری که باید به آن ها توجه کنیم این است که دلیل تعجب ما از سایزبندی لباس های استوک به خاطر اشتباه در سایزبندی باشد. در واقع ما باید به این نکته هم توجه کنیم که سایز افراد کشورهای مختلف با هم متفاوت است. این موضوع بسیار اهمیت دارد که ما باید به آن نیز دقت کنیم.

به عبارتی باید گفت که سایزبندی محصولات کشورهای مختلف بسیار باهم فرق دارد. اگر بخواهیم به عنوان مثال نمونه ای بیاوریم می توانیم سایزبندی کشور آلمان اشاره کنیم که با سایزبندی ایران تقریبا مشابه است. البته بهتر است بگوییم که به سایزبندی ما نزدیک تر است. از طرفی دیگر سایزبندی لباس های فرانسوی از دیگر مناطق اروپا به نسبت کوچکتر است که این تفاوت را در لباس های استوک کارهای فرانسوی قابل مشاهده است.

برای چه کشوری ساخته شده است؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا برخی از لباس هایی که متعلق به برندهای آلمانی هستند سایزبندی کوچکی دارند. جواب این سوال به این نکته بر می گردد که باید این نکته را در نظر بگیریم که این محصولات برای چه بازار هدفی تولید شده اند. به عبارتی دیگر باید به این نکته دقت داشته باشیم که این لباس برای چه کشوری ساخته شده است.

برای نمونه اگر لباس های هلدینگ لیدل را در نظر بگیریم متوجه می شویم که این محصولات آلمانی با سایز ما ایرانی ها تقریبا همخوانی دارد. اما در مواردی این گونه نیست در واقع سایزبندی دو محصول این برند با هم متفاوت است و آن هم به دلیل تفاوت بازار هدف این محصولات است. یعنی اینکه اگر هلدینگ لیدل لباس هایی را برای کشور فرانسه تولید کرده باشد باید انتظار این موضوع را داشته باشیم که سایز ۵۲ مناسب سایزهای کوچک تر باشد.

این موضوع در مورد برندهای دیگر هم صدق می کند. به عنوان مثال برند سی اند ای هم همینگونه است. در واقع زیرمجموعه ی basic این برند از لحاظ سایزبندی کوچکتر از بقیه ی سایزها است. در حالی که زیرمجموعه ی ۶۹ این برند از لحاظ سایزبندی بزرگتر است.

بهترین حالت سایزبندی لباس استوک

اندازه-گیری-صحیح-و-دقیق
اندازه-گیری-صحیح-و-دقیق

اگر بخواهیم که در خرید لباس های استوک دچار مشکل نشویم یک راه بسیار ساده و در عین حال مطمئن تر و دقیق تر وجود دارد. راهی که می توان آن را بهترین حالت خرید لباس استوک دانست. این راه حتی در حریدهای اینترنتی که کالا در دستانمان نیست هم کاربرد دارد.

راهی که در مورد آن صحبت می کنیم استفاده از یک متر خیاطی است. در واقع شما می توانید با اندازه گیری اندازه قسمت های اصلی یک لباس سایز دقیق آن را محاسبه کنید و از این مسئله مطمئن شوید که آیا این محصول با توجه به سایزی که دارد برای شما مناسب است یا خیر!

خرید عمده

نکته ای که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که این مدل اندازه گیری تنها برای قسمت خرده فروشی کاربرد دارد و برای افرادی که به صورت عمده خرید خود را انجام می دهند، هیچ گونه کارایی ندارد.

در جواب این موضوع باید بگوییم که دقیقا همینطور است. از آن جایی که بار به صورت عمده خریداری می شود و تعداد محصولات موجود در پک بسیار زیاد است پس عملا چنین امکانی برای افراد وجود ندارد که بتوانند تمامی لباس ها را تک به تک اندازه گیری کنند. در واقع اطلاع از سایزبندی لباس استوک در این حالت عملا غیر ممکن است. تنها چیزی که می توان گفت نکته ی مفید در این مقاله برای افرادی که به صورت عمده خریدهای خود را انجام می دهند این است که از اطلاعات آن برای توضیح به مشتریان استفاده کنند.

امیدوارم که توانسته باشیم در این مورد اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم. شما هم می توانید نکات خود را در این مورد با ما و دیگر مخاطبان سایت مجتمع بزرگ پوشاک امی در میان بگذارید.

امیدوارم که همیشه سالم و سربلند باشید

#سایزبندی #سایزبندی_لباس #سایزبندی_صحیح #استوک #پوشاک #لباس

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟