شلوار مام استایل

28 بهمن 1400
شلوار-مام-استایل

شلوار مام استایل یکی از شلوار‌های محبوب و پرطرفدار در میان بانوان، به خصوص دختران جوان است. این مدل شلوار در دهه نود میلادی به یک ترند‌ اصلی و دوست داشتنی تبدیل شد. این مدل یک شلوار جین نسبتا ضخیم است که با وجود اینکه در گذشته یک شلوار مد روز محسوب نمی شد اما امروزه در میان جوانان محبوبیت پیدا کرده است.

در سال ۲۰۱۸ این مدل شلوار به صنعت مد ورودی دوباره داشته است با این تغییر که پاچه های شلوار مام استایل را تا می زنند تا امروزی تر به نظر برسد.

تاریخچه شلوار

تاریخچه شلوار  به آسیای میانه برمی گردد. لباسی که از کمر تا مچ پا را می پوشاند و فرق آن با دامن و روپوش این بود که هر دو پا را جداگانه می پوشاند. قدیمی ترین شلوارها در گورستان یانگهای در تورپان ، سینکیانگ (توچاریا) ، در غرب چین کنونی پیدا شده اند. قدمت این شلوارها بین قرن های ۱۰ تا ۱۳ قبل از میلاد است. شلوارهایی که از پشم ساخته شده اند و دارای پاهای راسته و فاق های پهن بوده اند. به احتمال زیاد از این مدل شلوار برای اسب سواری استفاده شده است.

همچنین…

در قرون وسطی و در اروپا نیز مردان شلوار می پوشیدند و در میان طبفات مرفه جامعه پوشیدن شلوارهای گشاد یا تنبان مرسوم بوده است. در آن زمان شلوارها را با انواع لباس رسمی و غیر رسمی می پوشیدند. از اواسط قرن بیستم استفاده از شلوار در میان استایل های زنان دیده می شود.

تاریخچه جین

در حال حاضر، پوشاک جین بخش عظیمی از تولید را به خود اختصاص داده است. لباس های جین همچون کت جین، شلوار جین، پیراهن جین، ژاکت، دامن جین و… در استایل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. البته استایل جین از گذشته تا به امروز همچنان در بین اقشار جامعه علی الخصوص جوانان و نوجوانان محبوبیت دارد.

اگر به تاریخچه جین نگاهی مختصری بیندازیم متوجه می شویم که از آغاز پیدایش شلوار جین تا به امروز، مدل های متنوع و جنس های مختلفی از شلوار جین به بازار پوشاک عرضه شده است. مدل های متنوعی که انواع استایل های رسمی، نیمه رسمی و روزانه را پوشش می دهد.

لوی استراوس

در سال ۱۸۷۳ جین توسط لوی استراوس باوارایی که به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده بود و در آنجا ساکن شده بود، تولید شد. لوی استراوس شلوار را از پارچه سنگین و ضخیمی تولید کرد چون متوجه شد که این نوع بافت می تواند پوشش و لباسی ایده آل برای کارگران معدن، کشاورزان و گاوچران ها باشد.

شلوار جین آبی

در اواخر قرن ۱۸ در آمریکا از رنگ آبی نیلی برای “شلوار جین آبی” استفاده شد. این رنگ در نوعی از شلوار های جین پنبه ای مورد استفاده قرار می گرفت. اما اصطلاح جین از “ژن” گرفته شده است. “ژن” نامی است که فرانسوی ها به ژنوا و مردم ژنوا داده بودند. ژنوا جایی بود که شلوار های پنبه ای طراحی و تولید می شدند.

کمپانی ها و کارخانجات تولیدکننده شلوار جین

با به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم بسیار از شرکت ها و کمپانی های تولید کننده لباس درصدد ورود به حوزه پوشاک جین برآمدند و از این میان شرکت هایی همچون Wrangler و Lee اقدام به تولید و عرضه جین نمودند. در طول جنگ جهانی دوم شلوار جین کمتری تولید شد اما “سرهمی های جلو بسته” تولید و به بازار پوشاک عرضه شد.

با وجود تغییراتی که در صنعت پوشاک و مد به وجود آمد نه تنها از محبوبیت پوشاک جین کاسته نشد بلکه تغییراتی که در این نوع پوشاک به وجود آمد، مسیر را برای موفقیت هر چه بیشتر این نوع پوشاک در صنعت مد و فشن هموار ساخت. همچنان که امروز شاهد این هستیم که مجموعه ای بی نظیر از پوشاک جین مردانه، زنانه و بچگانه در بازار پوشاک و البسه موجود است. مدل های متنوع پوشاک جین، انتخاب سبک لباس پوشیدن و خلق استایل های مد روز را برای اقشار مختلف جامعه تسهیل نموده است.

تاریخچه شلوار جین مام استایل

تاریخچه این مدل شلوار به دهه ۱۹۹۰ میلادی و سپس به سال ۲۰۰۹ میلادی برمی گردد. پوشیدن این شلوارهای گشاد در ابتدا بسیار عجیب و تمسخرآمیز به نظر می رسید. این شلوار برخلاف سایر شلوارهای جین فقط در رنگ آبی دوخته می شود. این مدل شلوار در میان استایل مردان و زنان بسیار دیده می شود به طوری که بانوان این مدل شلوار را اغلب با یک پلیور با بافت ریز و بوت ست می کنند. البته شلوار مام استایل با کفش کالج و پیراهن های دکمه دار نیز ست می شود.

ویژگی های شلوار جین مام استایل

ویژگی-ها
ویژگی-ها

این شلوار، گشاد و دارای فاقی بلند است. البته میزان گشادی در قسمت ران بیشتر است و در قسمت مچ پا از میزان گشادی کم می شود. این شلوار شکل خمره مانندی به پاهای فرد می‌دهد البته وجود جیب های بزرگ از ویژگی های بارز این مدل شلوار است.

ترکیب شلوار جین با سایر استایل ها

این مدل شلوار اغلب با لباس های بافت و سویشرت های زمستانی ست می شود و می توان گفت که استایل فوق العاده ای را رقم می زند. البته این مدل شلوار این قابلیت را دارد که با انواع لباس های مدرن نیز ست شود.

به عنوان مثال بانوان می توانند این شلوار را با مدل های مختلف شومیز و سارافون ست نمایند. محبوبیت امروزه این مدل شلوار در میان سلبریتی ها و افراد عادی بیشتر از گذشته است. البته نمی توانیم نقش کیم کارداشیان به عنوان مدلینگ معروف را نادیده بگیریم چون او به عنوان یک مدلینگ در محبوبیت دوباره این مدل شلوار و پوشیدن این استایل دهه هشتادی نقش پررنگی داشته است.

ست-کردن
ست-کردن

دوره محبوبیت

در دنیای پوشاک و البسه گاها در یک مقطع زمانی یک مدل لباس ترند می شود و سپس بعد از تایم نسبتا کوتاهی دوره اوج و محبوبیت آن به سر می رسد با این وجود در مواردی بعضی از لباس ها بعد از چندین سال که به دست فراموشی سپرده شده اند، دوباره در استایل های امروزی خود را نشان می دهند.

نماد جوک و شوخی

نماد
نماد

اما داستان شلوار جین مام استایل اندکی متفاوت تر است چون این مدل شلوار در زمان خودش یک استایل مسخره و جوک مانند به شمار می رفت. با این وجود امروزه این مدل شلوار به راحتی با لباس های اسپرت و ساده ست می شود. به عبارت دیگر، تیپ های مینیمالیست به خوبی با این مدل شلوار ترکیب می شوند. امروزه این مدل شلوار حتی در استایل های بانوان و در کنار یک کت تقریبا گشاد نیز ست می شود و به این صورت ظاهر قدیمی شلوار بیشتر نمایان می شود به طوری که به استایل های دهه ۱۹۹۰ شبیه است. همچنین این شلوار قابلیت ست شدن با انواع کمربندهای رنگی را دارد.

شلوار جین مام استایل با سایر لباس ها به آسانی ست می شود

این مدل شلوار جین اغلب در رنگ آبی متوسط به بازار پوشاک عرضه می شود. ست نمودن این مدل شلوار با کفش پاشنه بلند یک ایده مناسب برای خلق یک استایل امروزی به شمار می رود. البته این ترکیب بیشتر در میان دختر خانم های جوان و علاقمند به مد روز محبوبیت دارد. بسیاری از جوانان ترجیح می دهند که شلوار مام استایل را با تیشرت های طرح دار و گرافیکی ست نمایند. همچنین شلوار مام استایل قابلیت استفاده در استایل های کژوال و ست شدن با انواع اکسسوری ها را دارد.

ظاهر مخروطی شکل شلوار جین مام استایل

ظاهر
ظاهر

این مدل شلوار برای هر اندامی مناسب است یعنی فرقی ندارد که شما ریز اندام، درشت اندام، لاغر اندام یا دارای اندام چاق باشید. چون این مدل شلوار بخاطر داشتن فاق بلند کاملا بر روی کمر قرار می گیرد و می توان گفت که یک حالت مخروطی شکل به اندام فرد می دهد. برای افرادی که تمایل دارند فرم اندامشان شبیه ساعت شنی باشد، پوشیدن این مدل شلوار انتخاب مناسبی به شمار می رود. اگر مدام نگران این موضوع هستید که با پوشیدن شلوار جین اندام لاغر یا اندام چاق شما بیشتر در مرکز توجه قرار می گیرد، بهتر است از شلوار مام استایل استفاده کنید چون چربی های اضافی یا اندام های استخوانی در این مدل شلوار، اصلا به چشم نمی آیند.

با شلوار جین مام استایل قد بلندتر به نظر برسید

قد-بلندتر-به-نظر-می-رسید
قد-بلندتر-به-نظر-می-رسید

گشادی یکنواخت این مدل شلوار باعث می شود که فرد بلند قدتر به نظر برسد. افرادی که پوشیدن ژاکت، کفش های نیم بوت، کفش های اسپرت و کیف هایی با رنگ روشن و رنگ تیره در ترکیب استایلشان وجود دارد می توانند از شلوار مام استایل برای زیباتر نمودن هر چه بیشتر استایل خود استفاده نمایند.

پوشیدن شلوار جین مام استایل در فصول مختلف

در فصول مختلف می توانید از این مدل شلوار استفاده کنید. اما برای جلوه دادن بیشتر به استایل خود می توانید این مدل شلوار را با پیراهن و شومیز ساده ست نمایید. البته می توانید تیشرت و مانتو مشکی و  همچنین کفش پاشته بلند یا کفش اسپرت را در یک ترکیب شیک با این مدل شلوار بپوشید.

همچنین…
فصول-متنوع
فصول-متنوع

در فصول سرد سال پوشیدن پالتوهای خزدار اغلب ترند می شود. شما می توانید در این استایل زمستانی خود شلوار جین مام استایل را با یک نیم بوت بند دار ست نمایید.

همچنین این مدل شلوار با بلوزهای گشاد بافتنی و بوت های زمستانی نیز استایل زیبا و شیکی را رقم می زند. البته این مدل شلوار را می توانید با پالتوهای کتی نیز بپوشید. برای خلق استایل های جدید و نو مردد نباشید. سعی کنید در ترکیب استایل خود کمی ریسک پذیر باشید و برای ست نمودن لباس ها در کنار هم، خلاقیت به خرج دهید. در بسیاری از مواقع با لباس های ساده و به ظاهر قدیمی که به کمد لباس ها سپرده اید می توانید متفاوت باشید و سبک های زیبایی را خلق نمایید.

استایل های متفاوت با شلوار جین مام استایل

شکل ظاهری این مدل شلوار باعث شده است تا این مدل شلوار برای هر نوع استایل و اندامی مناسب باشد. برای افرادی که در ناحیه شکم و پلو دارای چربی اضافه هستند و از پوشیدن شلوار جین خودداری می کنند، پیشنهاد می کنیم که شلوار جین مام استایل را در استایل های خود بپوشند.

این مدل شلوار اغلب از جین نسبتا ضخیم ساده و معمولی دوخته می شود اما مدل های شلوار جین مام استایل به بازار پوشاک عرضه شده اند که زاپ دار هستند یعنی دارای شکاف و خراشیدگی هستند.

همچنین

برای محیط های رسمی هم می توانید شلوار جین مام استایل را با یک کت یا پالتو بپوشید. همچنین می توانید با این مدل شلوار انواع استایل های خیابانی را رقم بزنید. این مدل شلوار با کاپشن های کوتاه جلوباز هم ست می شوند. حتی به وسیله این شلوار می توانید استایل های هنری داشته باشید. به عنوان مثال کفش های رنگی ساق دار یا کفش کتونی بدون ساق را با جوراب های رنگی ساق دار بپوشید و آن را با شلوار جین مام استایل در استایل هنری خود زیباتر نمایید.

شلوار مام استایل مخمل کبریتی

شلوارهای جین در صنعت مد مدام در حال تغییر هستند به طوری که امروزه برای دوخت این قبیل شلوار از پارچه مخمل کبریتی استفاده می شود. البته این مدل در سال ۱۹۷۰ معرفی شد و در دهه ۱۹۸۰ طراحان بزرگی از این مدل در طراحی استایل های مختلف الهام گرفتند.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی

فروشگاه بزرگ پوشاک امی دامنه وسیعی از لباس استوک مردانه، زنانه و بچگانه را به مشتریان عرضه می دارد. لباس های استوک در برندهای باکیفیت همچون برند لیورجی، برند اسمارا، برند سی اند ای، برند لوپیلو، برند کریویت، برند کیابی و … عرضه می شوند. در این میان جنس های مختلفی همچون جین و کتان از محبوبیت فراوانی در بازار پوشاک برخوردار هستند. البته امروزه مدل های کاملا متفاوت از شلوار مردانه، زنانه و بچگانه در صنعت مد به وجود آمده اند که شلوار مام استایل یکی از این مدل ها محسوب می شود و هر فرد با توجه به نوع استایل خود از آن استفاده می کند و با توجه به سلیقه خود آن را با سایر لباس ها ست می کند.

#شلوار جین #مدل های مختلف شلوار جین زنانه #تاریخچه شلوار #شلوار مام استایل مخمل کبریتی #شلوار جین آبی #تاریخچه جین #پوشاک جین #محبوبیت جین در صنعت مد

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟