فناوری های پوشیدنی

22 دی 1400
فناوری-های-پوشیدنی

فناوری های پوشیدنی که در واقع تمرین شما را بهبود می بخشد. در این مقاله به لوازمی اشاره می کنیم که ضمن اینکه عملکرد شما را در ورزش بهبود می بخشد همواره سلامتی و ضربان قلب شما را نیز کنترل می کند تا در صورت هر گونه مشکل، شما را در جریان بگذارد.

معرفی فناوری های پوشیدنی

از باندهای ردیاب فشرده گرفته تا کفش های دویدن متصل، در اینجا بهترین وسیله برای شارژ کردن تمرین بعدی شما وجود دارد. مطمئنا شما می توانید یک جفت کفش نسخه محدود، رکابی های نانو فناوری، تیشرت های عرق گیر را برای تمرینات ورزشی خود مورد استفاده قرار دهید. حتی می توانید قبل از شروع ورزش، یک عینک آفتابی ورزشی با اپتیک بالا و ضد ضربه را جلوی چشمان خود بکشید. اما واقعا چقدر کمک خواهند کرد؟

اگر قرار است پول خوبی برای لوازم جانبی خرج کنیم، بازخورد می خواهیم. خوشبختانه، در این دنیای پوشیدنی ها، ابزارها و لباس های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کنند تا در هر تمرین شما را شارژ کنند. ساعت های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام می توانند بر قلب شما نظارت کنند و دویدن شما را ترسیم کنند.

در گذشته نه چندان دور، افراد برای کنترل فشار خون و همچنین برخورداری از تناسب اندام به پزشک مراجعه می کردند، اما امروزه در هر خانه ای بسیاری از وسایل مورد نیاز برای سنجش سلامتی در دسترس می باشد. البته در این میان ورزشکاران از این وسایل به مراتب بیشتر استفاده می کنند. به طور مثال خرید یک ساعت هوشمند برای نظارت و کنترل فشار خون و برنامه ریزی برای داشتن یک تناسب اندام جزو مواردی است که ورزشکاران در لیست لوازم مورد نیاز خود قرار می دهند.

کفش های دارای ردیاب

کفش های ورزشی جزو برترین فناوری های پوشیدنی محسوب می شوند. این نوع کفش ها در مدل و طرح های مختلف به بازار کفش عرضه می شوند، بنابراین تکنولوژی های موجود در این کفش ها می توانند پاسخگوی هر سلیقه ای باشند.

کفش ها حاوی ردیاب های دنباله دار هستند و حتی برخی از هدفون ها دارای ویژگی های ارگونومیک و هیجان انگیزی هستند که به شما انگیزه می دهند. در زیر، ما بهترین فناوری های پوشیدنی را گردآوری کرده ایم که در واقع تمرین شما را بهبود می بخشد.

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند

یک ساعت هوشمند متصل برای خود تهیه کنید تا سلامت بدن خود را پیگیری کنید چون روزگار ساعت های هوشمند  است. امروزه، این گجت های شیک و براق، تقریبا غیرقابل تشخیص از ساعت های معمولی هستند، با مزیت اضافی ردیابی همه چیز از ضربان قلب گرفته تا تعداد قدم ها.

همچنین ساعت های هوشمند با استفاده از سنسورهای پیشرفته ضربان قلب و فشار خون را در تمام طول روز کنترل و همۀ آنها را ضبط می کنند. البته این ساعت های هوشمند طوری طراحی شده اند که گزارش مفصلی از پردازش را به گوشی هوشمند شما ارسال کنند.

از طریق بسیاری از مدل های ساعت هوشمند، علاوه بر نظارت به داده های قلب، می توانید کیفیت خواب خود را با سنسورهای بسیار دقیق تجزیه و تحلیل کنید به طوری که مراحل خواب عمیق، خواب سبک و زمان بیدار شدن را به شما یادآوری می کنند. در برخی از مدل ها، فرد با قرار دادن انگشت خود روی سنسور ساعت هوشمند، می تواند اطلاعات واقعی از عملکرد قلب خود را به دست آورد. ساعت هوشمند این اطلاعات را به گوشی هوشمند شما می فرستد. این اطلاعات در قالب یک فایل ویدوئویی از نوار قلب شما به همراه یک گزارش بهداشتی شخصی تولید می شود.

به عنوان مثال به تیتانیوم متصل نگاه کنید. یک ساعت ساز میراثی که heuer به فناوری دست می یابد و به خودی خود خبر بزرگی است. اما زمانی که نتایج اینقدر خوب باشد، حتی بیشتر از انتظار، با سنسورهای قوی، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص شیب و موتور لمسی. البته پیشنهاد سامسونگ، با کسری از قیمت، تقریبا به همان اندازه چشمگیر است. یک شاهکار ۴۲ میلی متری تک جنسیتی که شما را در سخت ترین تمرین ها راهنمایی می کند.

همچنین…

یک باند تناسب اندام برای علاقمندان به ساعت، ایده آل است البته اگر از ساعت ها عصبانی هستید این احتمال وجود دارد که نخواهید رولکس خود را با ساعت هوشمند متصل جایگزین کنید.

خوشبختانه، یک سازش فنی در قالب یک گروه تناسب اندام وجود دارد. این گزینه های باریک تر دارای صفحه نمایش های کوچک، عمر باتری طولانی هستند و همه چیزهایی را که یک ساعت هوشمند می تواند به شما بگوید_بدون اینکه ساعت سوئیسی گران قیمت شما را تغییر دهد.

مدهای مختلف ساعت هوشمند

مدلهای مختلف ساعت هوشمند

Fitbit به عنوان استاندارد طلایی مد charge 5 را به بازار معرفی کرده است. خرید این مدل بدون تماس و به صورت آنلاین است. از ویژگی های این مدل می توان به مقاومت در برابر آب، ردیابی خواب، ردیابی ۲۴ ساعته ضربان قلب و اعلان های گوشی هوشمند اشاره کرد.

البته vivosportGarmin نیز بسیار چشمگیر است و شامل ابزارهای نظارت بر و تخمین سن VO2 تناسب اندام مانند حداکثر تناسب اندام است. اگر به دنبال گزینه دیگری از هواوی هستید مدل Band6  می تواند یک گزینه مناسب و در عین حال ارزان تر باشد. این مدل دارای صفحه نمایش لمسی رنگی و فناوری نظارت بر قلب است.

کتانی های هوشمند؛ فناوری های پوشیدنی

کتانی های هوشمند؛ فناوری های پوشیدنی

کفش های بلوتوث دار؛ فناوری های پوشیدنی

کفش های ورزشی متصل شما را در مسیر درست نگه می دارد. همه چیز در مورد لوازم جانبی جدید و نو نیست. برخی از فناوری ها برای ارتقای کیت تناسب اندام مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال، آخرین گام را در زمینه کفش بردارید. این کفش های کتانی هوشمند و متصل از طریق بلوتوث با تلفن یا ساعت هوشمند شما جفت می شود تا عملکرد ورزشی شما (به معنای واقعی کلمه) را از پایه اندازه گیری کند.

این مدل در انجام این کارها بسیار خوب به نظر می رسد. Under Armour یکی از اولین برندهایی بود که از این فناوری استفاده نمود و به عنوان قهرمان به بازار مصرف معرفی شد.

مدل های مختلف کفش های ورزشی

در حال حاضر، کفش های کتانی بزرگ و ضخیم به یکی از مدل های مرسوم کفش در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است. برخی از منتقدان مد بر این عقیده هستند که زنان نمی توانند از کفش های بزرگ و حجیم استفاده کنند. در حالی که امروزه، برندهایی هستند که به طراحی و تولید لباس های خیابانی می پردازند، آنها معتقدند که یکی از سریع ترین راه ها برای برجسته جلوه دادن کفش ها، استفاده از کف های ضخیم است.

همچنین کفش های جورابی یکی از مدل های محبوب کفش های ورزشی تلقی می شود. در طراحی و تولید این نوع کفش از پارچه ای کشدار و قابل تنفس استفاده می کنند. فرم و شکل ظاهری این مدل کفش بی شباهت به جوراب نیست. قسمت رویی کفش از جنس کتان، پارچه و یا حتی تور است تا هوا به راحتی در داخل کفش و خصوصا در قسمت جلویی آن یعنی پنجه جریان پیدا کند و کفش قابلیت تنفس پذیری بهتری داشته باشد.

در حال حاضر و در صنعت کفش بسیاری از برندها بر طراحی و تولید کفش های ورزشی سازگار با محیط زیست تأکید دارند بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که روز به روز بر تعداد کفش های کتانی و ورزشی سازگار با محیط زیست افزوده شود. از جمله مواد سازگار با محیط زیست می توان به پلی استرهای بازیافتی و چرم بازیافتی اشاره کرد که برای تولید کفش های پایدار و سازگار با محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرند.

کفش های سنسوردار

کفشهای سنسوردار

پیشنهاد Map غول ورزشی ایالات متحده با برنامه شما سازگار است. به طوری که تراشه My Run نیازی به برق ندارد. به این معنی که شما هرگز Torin IQ شارژ نخواهید داشت. کفش ها دارای سنسورهای دوتایی هستند که در Altra چهار زمینه مهم بازخورد بلادرنگ را در اختیار شما قرار می دهند: نرخ ضربه، منطقه فرود، زمان تماس و آهنگ.

البته در این میان برندهای چینی هم دست به کار شده اند به عنوان مثال برند شیائومی کفش های کتانی با تراشه های هوشمند را برای تشخیص حرکت و ذخیره داده هایی از جمله مسافت طی شده، سرعت و کالری سوزانده شده ایجاد کرده است.

هدفون مناسب؛ فناوری های پوشیدنی

هدفون مناسب؛ فناوری های پوشیدنی

در حال حاضر، هدفون ها، هدست ها و ایرفون ها جزو فناوری های روز به شمار می روند. خرید یک هدفون باکیفیت دغدفه بسیاری از افراد خصوصا جوانان است. بنابراین در هنگام خرید به یک سری از پارمترها توجه نمایید. موارد که باید در هنگام خرید هدفون مد نظر قرار دهید شامل نوع نیاز کاربر، نوع قرارگیری هدفون روی گوش، جنس سرگوشی‌ها، طراحی ارگونومیک و ابعاد و وزن هدفون می باشد. همچنین باید به کیفیت صدایی که هدفون پخش می کند، نوع اتصال آن، قیمت، رنج فرکانس و امپدانس هدفون توجه شود.

هدست عنوان دیگری است که برای نامگذاری هدفون به کار گرفته شده است. مطمئنا برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می آید که تفاوت بین هدفون، هدست و ایرفون چیست؟ هدفون وسیله‌ای است که از دو اسپیکر متصل به هم ساخته شده است و روی گوش قرار می‌ گیرد. اما هدست، هدفونی است که مجهز به میکروفون می باشد. در مورد ایرفون باید بگوییم که برخلاف هدفون، ایرفون اسپیکری است که درون گوش قرار می‌ گیرد.

انواع هدفون

از نظر اتصال، هدفون ها به دو گروه هدفون های بی سیم و هدفون های باسیم تقسیم می شوند. در هدفون‌های بی‌سیم برای اتصال از فناوری بلوتوث، NFC  و شبکه‌‌ی رادیویی (وایرلس) استفاده می شود. البته امروزه هدفون های بی سیم بلوتوثی بخش عظیمی از بازار را به خود اختصاص داده اند. ولی اگر می خواهید هدفون را به رایانه، پخش کننده های صوتی و تلفن همراه متصل کنید، هدفون های باسیم مناسب هستند.

برای ایجاد انگیزه مناسب روی هدفون مناسب سرمایه گذاری کنید. مطالعات نشان داده اند که گوش دادن به موسیقی باعث می شود ما ۲۸ درصد بیشتر از ورزش لذت ببریم و در نتیجه ۲۸ درصد بیشتر از لباس های ورزشی و تمرین خود لذت ببریم. بنابراین، خرید بهترین هدفون برای کمک به شما در طول مسیرتان سودمند است. با فناوری ضد تعریق، باس عمیق و طرح هایی که تضمین می کنند در طول شدیدترین دویدن نیز ثابت می مانند.

هدفون های اسپرت

هدفون های اسپرت

هدفون های اسپرت قابل اعتمادترین سیگنال بی سیم در بین هدفون های تمرینی، پنج ساعت عمر باتری و نکاتی با طراحی ارگونومیک هستند. هدفون های Aftershokz بسیار چشمگیر هستند. با فناوری رسانایی استخوانی برای ارائه صدایی واضح و دقیق بدون انسداد گوش.

هر مرد زیر ۳۰ سال باید توانایی انجام این شاهکارهای فیزیکی را داشته باشد. از کاردیو و تعادل گرفته تا دویدن سالم پنج کیلومتر، این چک لیست فیزیکی قطعی برای مردان بیست چند ساله است. کاهش طبیعی فعالیت بدنی می تواند متابولیسم شما را کند کند، در حالی که کاهش تستوسترون و ریزش های جزئی باعث می شود که اسیب ها کمتر قابل جبران باشند.

ورزش کنید

در ادامه مطلب یک چک لیست فیزیکی قطعی را آماده کرده ایم. اگر نمی توانید هیچ یک از آن ها را مدیریت کنید، دلیل آن را بیابید و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید.

حرکات کششی

حرکات کششی

در مورد اول روبه روی یک صندلی آشپزخانه بایستید و انگشتان پا را در زیر صندلی قرار دهید. اکنون بنشینید و به حالت اسکات برگردید، قفسه سینه خود را بالا و پشت خود را صاف نگه دارید. آیا می توانید بدون برخورد زانوها به صندلی، به صورت موازی ضربه بزنید.

نقطه ای که چین باسن شما به زیر زانوی شما می رسد؟ اگر نه، به این دلیل است که ماهیچه های باسن شما به دلیل سال ها نشستن دچار بی تحرکی شده اند: آن ها را با “شیر آتش سوزی” بیدار کنید و چند حرکت ناحیه باسن را به برنامه های ورزشی خود اضافه کنید. انحنای بیش از حد ستون فقرات که باعث قوز کردن پشت می شود، احتمالا به تمام زمانی که با لپ تاپ کار می کنید، مرتبط است.

انتخاب ورزش مناسب

یک فیزیوتراپیست می تواند کمک کند، اما در حال حار یک تایمر روی تلفنتان تنظیم کنید تا هر سی دقیقه یک بار به شما پینگ کند و شما از یادآوری برای بلند شدن، چند نفس عمیق و تنظیم وضعیت بدن قبل از نشستن استفاده کنید.

همچنین لازم نیست که شما یک دستگاه کاردیو باشید، اما داشتن یک سطح اولیه مناسب از آمادگی قلبی عروقی در برابر بسیاری از بیماری ها از شما محافظت می کند. همچنین به تمرکز عملکرد مغز و خلق و خوی کمک می کند. در مورد اثرات نامطلوب دویدن روی زانوهای شما به شدت مبالغه شده است. اما اگر ورزش پیاده روی را ترجیح نمی دهید می توانید به ورزش قایقرانی بپردازید که شامل حرکاتی است که بالاتنه شما را درگیر می کند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟