لباس خواب چیست؟

08 تیر 1400

لباس خواب چیست؟ فواید پوشیدن لباس مناسب برای خواب چیست؟ با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به توضیحاتی پیرامون این موضوع بپردازیم.

ارتباط خواب و لباس مناسب برای خوابیدن

انسان ها در کنار هوا و غذا به خواب کافی نیاز دارند. تحقیقات نشان داده است که داشتن حداقل هشت ساعت خواب پیوسته در طول شبانه روز، باعث ارتقا و بهبود سطح کیفی زندگی افراد می شود.

در صورتی که در طول شب خواب کافی و راحت داشته باشید، هنگام صبح پس از بیدار شدن احساس طراوت و شادابی خواهید داشت. بعضی از افراد نسبت به پوشیدن لباس خواب بی توجه هستند به این صورت که با لباس روزانه خود به خواب می روند.  

پوشیدن لباس مناسب باعث خواب راحت و رفع خستگی می شود. با پوشیدن لباس خوابی سبک و نرم، به سلامت خود کمک کنید چون در هنگام خواب بدن کار حذف سم ها و بازسازی ارگان ها را انجام می دهد. پوشیدن لباس های خیلی گشاد و دست و پا گیر یا لباس های تنگ فقط زمینه بی خوابی شما را به وجود می آورند.

اختلال در خواب

پوشیدن لباس نامناسب باعث به وجود آمدن احساس بیش از حد گرما و یا سرما در طول شب می شود که همین مسئله می تواند خواب آرام و راحت را مختل نماید. لباس خواب چیست؟ همانطور که از نام این لباس پیداست برای شب و هنگام خواب پوشیده می شود. برای اینکه فرد در هنگام خواب احساس راحتی داشته باشد باید از لباس نسبتا بلند و گشاد استفاده کند.

تاریخچه

لباس خواب چیست؟ پیدایش این لباس به سرزمین چین باستان و پادشاهان و شاهزادگان چینی بر می گردد. این افراد برای خواب از لباس های مخصوص استفاده می کردند که امروزه به آنها لباس خواب گفته می شود. یکی از پارچه های محبوب و گران قیمت آن دوران پارچه ساتن ابریشم بود که به خاطر کیفیت عالی در تهیه و دوخت انواع لباس برای خواب به کار می رفت.

چرا ساتن ابریشم؟

محبوبیت این پارچه در طی دوران های گذشته و امروز نه تنها کم رنگ نشده است بلکه در دوخت لباس جزو بهترین و باکیفیت ترین پارچه ها معرفی و شناخته شده است. الیاف براق و درخشنده این پارچه کاملا جلب توجه می کند به گونه ای که ظاهری شیک به لباس می بخشد، همچنین این نوع پارچه استایل زیبایی به فرد می دهد.

قدرت رنگ پذیری

پارچه ساتن چون از  ترکیب الیاف مصنوعی و گیاهی تهیه می شود بنابراین از قدرت رنگ پذیری بالایی برخوردار است، همین امر باعث شده تا به پارچه های ساتن در انواع رنگ دسترسی داشته باشیم.

تنوع پارچه ها

تنوع پارچه های لباس خواب

در هنگام خرید لباس خواب قبل از اینکه نوع طرح و رنگ آن را مد نظر قرار دهید بهتر است که به ویژگی های پارچه به کار رفته توجه کنید. به طور کلی پارچه لباس خواب باید دارای ویژگی هایی به شرح زیر باشد:

پارچه های نرم و لطیف باعث اذیت پوست نمی شوند و فرد با پوشیدن آنها احساس آرامش دارد. این نوع لباس باید دارای وزن سبک و ضخامت مناسب باشد، همچنین جنس آن نیز باید بادوام باشد. قیمت لباس باید مقرون به صرفه باشد و ضمن شیک و زیبا بودن از کیفیت مناسبی نیز برخوردار باشد. متناسب با شرایط آب و هوایی و تغییر فصول لباس مناسب برای خواب خریداری نمایید.

پارچه های محبوب

در دوخت لباس خواب علاوه بر پارچه ساتن ابریشم از پارچه هایی همچون حریر و گیپور نیز استفاده می شود.

پارچه گیپور

 گیپورهای مخملی و نخی جزو مناسب ترین پارچه ها برای لباس خواب محسوب می شوند. الیاف نرم و لطیف، وزن سبک و طرح های متنوع بر روی پارچه گیپور باعث مقبولیت آن در بین بانوان شیک پوش و خوش سلیقه شده است.

پارچه حریر

لطیف بودن پارچه حریر یکی از ویژگی بارز آن به شمار می رود. حریر از الیاف طبیعی و نخی تهیه می شود بنابراین ایجاد حساسیت و اذیت پوست در هنگام استفاده از پارچه حریر به حداقل می رسد. پارچه حریر در مدل های مختلف با آستر و بی آستر در تهیه انواع مختلف البسه و لباس مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه کرپ حریر، پارچه حریر کریشه، حریر نخی، حریر ساتن و حریر ژورژت از جمله نمونه های مختلف حریر هستند که برای تهیه انواع ست لباس خواب شیک و زیبا یک انتخاب بی نظیر به شمار می روند.

انواع لباس خواب

لباس خواب مردانه

وقتی از لباس خواب مردانه صحبت می کنیم معمولا پیراهن و شلوار یا پیژامه مد نظر است. یکی از مدل های لباس خواب مردانه شامل یک پیراهن یک تکه تا زانو یا پایین تر است. البته شلوار و ژاکت مردانه نیز مدلی از لباس خواب است، ژاکت نخی از جلو بوسیله زیپ و یا با بند بسته می شود.

لباس خواب زنانه

لباس خواب زنانه

لباس خواب راحتی زنانه که به آن لباس شب نیز گفته می شود، هنگام خواب پوشیده می شود و معمولا بلند و گشاد است. در دوخت مدل های لباس خواب زنانه از پارچه هایی همچون ساتن ابریشم، حریر،گیپور، نخ و کتان استفاده می شود.

لباس خواب برای فصول گرم

لباس خواب با جنس پنبه در فصول گرم سال گزینه مناسبی به شمار می رود. جنس پنبه سبک و نرم است و قابلیت تنفس پذیری دارد. لباس نازک با آستین کوتاه  که جنس آن کتان باشد نیز انتخاب مناسبی محسوب می شود. پارچه کتان باعث تحریک پوست و ایجاد حساسیت نمی شود و شستشو و نگهداری از آن آسان است.  پوشیدن لباسی که از الیاف مصنوعی تهیه شده است باعث تشدید احساس گرما و عرق کردن می شود. همچنین استفاده از لباس هایی که از جنس پلاستیک و نایلون هستند باعث کلافگی و بی خوابی می شوند.

لباس خواب برای فصول سرد

لباس خواب برای فصول سرد

در فصول سرد بهتر است از لباسی برای خوابیدن استفاده کرد که تمام بدن را می پوشاند چون این مدل مانع سرما در شب می شود. نباید فراموش کرد که بدن گرمای خود را از طریق پاها از دست می دهد به همین جهت پوشیده بودن پاها در طول شب برای حفظ گرمای بدن ضروری است. پوشیدن جوراب برای فصل سرما و محیط های سرد مناسب است.

سبک و سیاق خوابیدن

هر فرد متفاوت از دیگری و با سبک و سیاق خود می خوابد به این صورت که بعضی دوست دارند روی زمین بخوابند و هستند افرادی که بدون تشک های استاندارد و راحت خوابشان نمی برد. هر فرد با توجه به گرمایی یا سرمایی بودن بدن خود، محیط خواب، دمای آن و تاریک یا نیمه روشن بودن اتاق خواب و نوع لباس و شرایط خواب را فراهم می سازد. با این اوصاف پوشیدن لباس مناسب دارای فوایدی است و از لحاظ روانشناسی فرد را برای خواب آماده می کند.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟