لباس زنانه و تفاوت لباس سارافون با تونیک و شومیز

27 شهریور 1399
تفاوت-سارافون-با-تونیک-و--شومیز-

تفاوت لباس سارافون با تونیک و شومیز چیست؟

این سوالی است که هر کدام از ما بارها با آن مواجه شده ایم. امروزه با رشد چشمگیر صنعت مد می توانیم انتظار ورود لباس هایی متنوع با عنوان های متفاوت داشته باشیم.

این مسئله فقط یک روی سکه می باشد در حالی که هجوم روزافزون واژه های جدید به عرصه پوشاک و لباس این الزام را برای هر شخص به وجود می آورد تا در پی شناخت تفاوت ها و جداسازی و دسته بندی انواع لباس و شناخت آنها برآید.

تشخیص تفاوت لباس سارافون با تونیک و شومیز تنها مختص به بانوان نمی باشد بلکه گاهی آقایان نیز در مورد این تفاوت ها پرس و جو می کنند.

لباس سارافون

 لباس سارافون

سارافون یا سارافان یک لباس سنتی بلند روسی است که از گردن تا پا را می پوشاند و با گذشت زمان دستخوش تغییراتی در فرم و طرح خود شده است. سارافون بخاطر گشاد و راحت بودن، روی تی شرت، بلوز و حتی زیرپوش پوشیده می شود.

سارافون یک لباس زنانه بلند است که بسته به علاقه افراد گاهی در مدل کوتاه دوخته می شود به گونه ای که تا زانو می رسد و در بیشتر مواقع بدون آستین می باشد. اما این دلیلی بر فرم و شکل ثابت سارافون نیست زیرا بنا به سلیقه افراد این لباس می تواند دارای آستین باشد، اما ترجیحا برای سارافون، آستین های کوتاه مناسب می باشد.

نکته جالب توجه در مورد سارافون این است که این لباس با طراحی سنتی اش هنوز در مراسم و جشن های سنتی روسیه مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع سارافون را بشناسید.

سارافون مجلسی

سارافون مجلسی

سارافون های مجلسی تفاوت چندانی با سارافون های خانگی ندارند. تنها تفاوت لحاظ شده در این دو نوع سارافون در جزئیات می باشد.

در سارافون مجلسی به خاطر حفظ زیبایی لباس و فرم آن، از کمربند استفاده می شود. یقه سارافون مجلسی در اکثر موارد باز دوخته می شود.

سارافون خانگی

سارافون خانگی

سارافون خانگی در ناحیه کمر بدون کمربند می باشد تا لباس برای فرد راحت باشد. این نوع سارافون با یقه بسته انتخاب می شود و مورد پسند خانم ها می باشد.

سارافون تابستانه

سارافون تابستانه

نام تابستانه که در ادامه نام سارافون آمده است، به صورت کاملا واضح بر این موضوع اشاره دارد که این نوع سارافون مختص فصل تابستان می باشد.

در این نوع لباس از رنگ های شاد و گرم تابستانی استفاده می شود. پارچه های نازک و خنک انتخاب مناسبی برای دوخت این نوع سارافون می باشند.

سارافون تابستانه در دسته لباس های غیررسمی قرار می گیرد و جنس پنبه با نخ آن مقبولیت بیشتری نزد خانم ها دارد. البته پوشیدن این نوع سارافون برای فصل بهار نیز مناسب است.

سارافون نخی را می توانید با ساپورت یا جوراب شلواری بپوشید. لازم به ذکر است که ست کردن سارافون با سایر لباس ها بستگی به موقعیت و مکانی دارد که در آن حضور دارید.

سارافون دو تکه

سارافون دو تکه

اگر به نحوه دوخت لباس سارافون دقت کرده باشید متوجه می شوید که در ناحیه کمر یک دوخت ساده، سارافون را به دو قسمت بالا تنه و پایین تنه تقسیم کرده است.

شاید از خود بپرسید کاربرد این دوخت ساده چه فایده ای می تواند داشته باشد. سارافون دو تکه برای افراد قد بلند مناسب تر است چون خط میانی کمر تا حدودی فرد را کوتاه قد نشان می دهد.

سارافون یک تکه

سارافون یک تکه-1

اگر قد متوسط به پایینی دارید، توصیه می کنیم که حتما از سارافون یک تکه استفاده کنید. چون این نوع سارافون بدون خط دوخت میانی، بلندتر دیده می شود و شما را بلند قدتر نشان می دهد.

جنس سارافون

سارافون های نخی محبوبیت بیشتری در فصل تابستان دارند و بیشتر مورد استقبال بانوان قرار می گیرند. اما سارافون جین از جمله مدل هایی است که می توانید در انواع موقعیت ها و با انواع طیف رنگ، ست شوند.

در زمستان روی سارافون جین می توانید کت کوتاه استفاده کنید و در تابستان نیز آن را با یک زیر سارافونی ست کنید. می توانید از هر نوع رنگی برای پیراهنی که در زیر سارافون پوشیده می شود، استفاده کنید.

مدل سارافون

مدل سارافون

شاید دور از تصور و باور باشد اما در سال ۲۰۲۰ بالای ۳۰ مدل سارافون به بازار عرضه شد. این مدل ها تقریبا شامل سارافون مدل یقه دیپلمات، مدل سارافون چهارخونه، سارافون دو رنگ، سارافون اسپرت زیپ دار، سارافون حریر، سارافون خانگی، سارافون لمه، سارافون دامن، سارافون بلند با کمربند، سارافون ساحلی و مدل مانتوی سارافون می باشد.

لباس تونیک

 لباس تونیک

تونیک در لیست لباس های قدیمی قرار می گیرد که توسط مردان و زنان پوشیده شده است. همچنین تونیک یک پیراهن یا تیشرت بلند یا بلوز است که بنا به سلیقه افراد می تواند دارای آستین کوتاه یا بلند باشد.

گشاد بودن یا تنگ بودن فرم لباس بسته به سلیقه افراد متغییر است و بعضی از افراد تونیک کلاه دار را به نوع تونیک بی کلاه ترجیح می دهند.

با توجه به شکل و فرم رسمی یا غیر رسمی تونیک، می توانید آن را در مهمانی ها رسمی یا غیررسمی بپوشید.

در ادامه مطلب به انواع تونیک اشاره می کنیم.

تونیک سنتی

تونیک -سنتی-

این تونیک ها نسبت به بقیه مدل های تونیک طرفداران بسیاری دارند. این تونیک با توجه به فرم و شکل دوخت آن می تواند به عنوان تونیک خانگی مورد استفاده قرار گیرد یا به عنوان لباس مجلسی در مراسمات و جشن ها پوشیده شود.

تونیک اسپرت

تونیک اسپرت

خانم ها با استایل اسپرت راغب تر به پوشیدن این نوع تونیک نسبت به سایر مدل های تونیک هستند. دختران در انتخاب این نوع تونیک، پارچه های جین، کتان و استرج کشی را ترجیح می دهند.

تونیک مجلسی

تونیک مجلسی-1
تونیک حریر-2

از نام این تونیک پیداست که پوشیدن آن برای مجالس و مهمانی ها مناسب تر است و در دوخت آن می توان از پارچه های مختلف و مرغوب استفاده کرد.

تونیک خانگی

تونیک خانگی را اکثر خانم ها پوشیده اند و گاها چند دست از این نوع تونیک در کمد لباس هایشان به عنوان یک لباس خانگی راحت و مناسب پیدا می شود.

تونیک حریر

تونیک حریر

تونیک حریر از مدل تونیک هایی به شمار می رود که از جنس نرم و لطیفی برخوردار است و می توانید آستین آن را کوتاه یا بلند انتخاب کنید.

تونیک کوتاه یا تونیک بلند

تونیک کوتاه یا  تونیک بلند-1
تونیک کوتاه یا  تونیک بلند-2

در تونیک کوتاه اندازه پارچه تا بالای زانو می رسد و نوع کوتاه تونیک، در تونیک های خانگی کاربرد دارد. تونیک بلند معمولا برای مجالس و مهمانی های بیرون از خانه پوشیده می شود و اکثرا دارای آستین های بلند می باشد. بلندی این نوع تونیک تا مچ پا می رسد.

لباس شومیز

 لباس شومیز

کلمه شومیز

این کلمه از واژه فرانسوی Chemise گرفته شده است و در معنای کلی به طیف وسیعی از بلوز بانوان و یا ژاکت بانوان گفته می شود. در معنای لفظی نیز به معنای تیشرت ترجمه شده است.

البته شومیز در گذشته در شکل و طرح امروزی وجود نداشته است بلکه پیراهن ساده ای بوده که در زیر لباس می پوشیدند. در اروپا دوره ای که شومیز به اوج محبوبیت خود رسید و به عنوان پوشش مردان و زنان بکار برده شد، دوره قرون وسطی بود.

شاید تعجب کنید اگر بشنوید که شومیز همان پیراهن مردانه جلوباز است که با تغییراتی اندک، به یک لباس مخصوص برای بانوان تبدیل شده است.

لباس شومیز یکی از نام هایی است که در هنگام خرید یا ورود به فروشگاه پوشاک و لباس زنانه، با ان روبه رو می شوید.

این لباس از پارچه های لخت دوخته می شود و بخاطر جنس خوب آن، برای فصل بهار و تابستان مناسب است.

امروزه شومیز در مدل ها و سایزهای مختلف دوخته می شود و پارچه های لخت همچون حریر مقبولیت فراوانی در بین بانوان دارد.

شومیز در اکثر مواقع بدون دکمه می باشد، همچنین طول سجاف و آستین آن می تواند بسته به نظر فرد متفاوت باشد.

در این مقاله به تعدادی از مدل های شومیز اشاره می کنیم.

شومیز مجلسی

شومیز مجلسی یکی از مدل هایی است که همه خانم ها کم و بیش یک یا دو جفت از این مدل زیبا و شیک را داخل کمد لباس هایشان برای میهمانی و جشن و مراسمات رسمی کنار گذاشته اند.

این نوع از شومیز دارای آستین ها و یقه های مدل دار می باشد و با توجه به سلیقه خانم ها گاهی روی یقه این مدل با سنگ یا مرواریدهای زیبا تزئیناتی صورت می گیرد.

نکته ای که در پوشیدن این مدل باید در نظر بگیرید این است که شلوارهای پارچه ای و یا دامن های جذب بلند گزینه مناسبی هستند تا در کنار این مدل از شومیز،یک ترکیب و استایل شیک را رقم بزنند.

شومیز حریر

این مدل از شومیز لطیف و نرم و سبک است و همچنین  لباسی مناسب برای فصل تابستان به شمار می رود. شومیز حریر از یقه هفت و یا یقه های شل و افتاده برخوردار است.

شومیز اسپرت

یکی از ساده ترین نوع شومیز این مدل اسپرت می باشد که اکثرا دارای آستین بلند است و دکمه ای که  در روی لبه آستین خودنمایی می کند. رنگ های سفید، سیاه و خنثی در دوخت این نوع شومیز کاربرد فراوانی دارند.

شومیز آستین کوتاه

شومیزهای مجلسی و اسپرت معمولا جزء شومیزهای آستین کوتاه محسوب می شوند. همانطور که اشاره کردیم شومیزهای مجلسی در مجالس پوشیده می شوند.

شومیز سفید

اگر از یک استایل رسمی برخوردار هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم که شومیز سفید را با کت و شلوار زنانه ست کنید. در هنگام خرید شومیز سفید دقت کنید که متناسب با سایز بالاتنه شما باشد و در زیر کت خیلی گشاد یا خیلی تنگ به نظر نرسد.

شومیز سفید یقه مردانه برای این استایل می تواند مناسب و در عین حال بهترین انتخاب باشد. همچنین شومیز سفید را می توانید با کت تک و شلوار پارچه ای گشاد نیز ست کنید. شومیز و دامن بلند یا شومیز و شلوار یک ست زیبا را شکل می دهند.

شومیز گلدار

امروزه طرح های شاد و گلدار در بین خانم ها طرفداران زیادی دارند و از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. گل های ریز و درشت، طرح جذابی به این شومیزها می دهد. در نظر داشته باشید که در اکثر مواقع شومیز گلدار با شلوار جذب پوشیده می شود.

شومیز لمه

جنس لطیف این نوع از شومیز باعث شده است تا خانم ها بتوانید آن را با دامن یا شلوار ست کنند. پارچه های لمه پولکی در دوخت این نوع شومیز محبوبیت فراوانی دارد. شومیز لمه معمولا با یقه های هالتر، گرد و دراپه دوخته می شود.

آستین های این شومیز می تواند کوتاه یا بلند باشد و این به سلیقه و استایل خانم ها بستگی دارد.

شومیز پوشیده

به احتمال زیاد دغدغه تعدادی از خانم ها انتخاب و پوشیدن لباسی است که بتوان با خیال راحت برای مراسمات و مهمانی های رسمی پوشید.

شومیز پوشیده بلند را در رنگ ها و طرح های متنوع می توانید بپوشید. اکسسوری های ظریف به استایل شما زیبایی بی نظیری می بخشند.

شومیز کرپ حریر

پارچه ای به نام کرپ حریر دارای بافتی ظریف و بادوام است. برای دوخت لباس های مجلسی و کت و شلوار مورد استفاده قرار می گیرد.

تن پوش این پارچه شیک است و جنس پارچه بخاطر مرغوبیت و کیفیت بالا، از دوام و ماندگاری خوبی برخوردار است. برای دوخت شومیز کرپ حریر از پارچه کرپ و از نوع نازک آن که دارای وزنی سبک است، استفاده می کنند.

4
۰

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟