لباس زیر زنانه

27 شهریور 1400
لباس زیر زنانه

لباس زیر زنانه جزو دسته ی لباس زنانه به حساب می آید در این مقاله به بررسی انواع لباس زیر زنانه و همچنین دسته بندی آن به عنوان لباس زیر معمولی و لباس زیر ورزشی می پردازیم.

تاریخچه

اگر بخواهیم به تاریخچه ی لباس زیر اشاره کنیم می توانیم کشف جالب باستان شناسان در چین را ذکر کنیم. در واقع آن ها نمونه ای از لباس زیر را که به ۷۰۰۰ سال پیش برمی گردد کشف کردند. همچنین در مقبره های مصریان نیز نوعی لباس زیر متعلق به توت آخناتون را کشف کردند که به شکلی مثلثی قسمت های ران و کشاله ی ران را می پوشانید و دور کمر پیچیده می شد.

البته نمونه های دیگری هم وجود دارد که قدمت لباس زیر را به دوران رومیان باستان باز می گرداند. اما نکته ی قابل تامل اینجاست برخی از تاریخ شناسان بر این باورند که لباس زیر در ابتدا متعلق به افراد برده و سطح پایین جامعه بوده است. در واقع افراد ثروتمند و درجه بالا در جامعه از لباس زیر در زیر لباس های خود استفاده نمی کردند.

انواع لباس زیر

لباس زیر زنانه انواع مختلفی دارد. در دسته بندی کلی می توانیم لباس زیر زنانه رو به سه دسته ی کلی تقسیم بندی کنیم.۱.بالاتنه ۲. پایین تنه ۳. سرهمی

۱. بالاتنه

لباس زیر زنانه در قسمت بالا تنه خود شامل انواع سوتین می شود. تنوع سوتین ها بالاست.

سوتین
انواع سوتین

نمونه هایی از این سوتین ها شامل مدل های زیر هستند.

. سوتین فنردار

. سوتین جک دار

. سوتین دکلته

. سوتین کش پهن

. سوتین بدون بند اسفنجی

. سوتین بدون بند نخی

. سوتین ورزشی

. سوتین راحتی

. سوتین نوجوانانه

. سوتین شفاف

. سوتین عروس

. سوتین چند بندی

. سوتین قزن دار

. سوتین حریر شیشه ای

. سوتین دور گردنی

. سوتین شیر دهی

. سوتین ژله ای

. سوتین کامل

. سوتین پروتزدار

. سوتین اسفنجی جک دار

از دیگر لباس زیر زنانه های مربوط به قسمت بالاتنه می توان به انواع تاپ و زیر پیراهنی ها و همچنین نیم تنه ها هم اشاره کرد که خود تاپ ها هم به مدل های مختلفی از جمله بند دار باریک, مدل رکابی, مدل یقه رومی, انواع مدل بدون بند یا نیم تنه اشاره کرد.

نحوه سایزبندی سوتین

سایزبندی سوتین در هنگام انتخاب و خرید یکی از مواردی است که برای بانوان بسیار حائز اهمیت است. اینکه از کجا بدانیم که سایز سوتین مناسب است یا نه؟ آیا می توان از جدول سایزبندی سوتین استفاده کرد؟ برای انتخاب سوتین مناسب باید دو سایز یعنی سایز دور سینه و سایز زیر سینه را مد نظر قرار دهید. سایزبندی سوتین معمولا به اینچ می باشد.

البته سایزبندی لباس زیر زنانه برای بالا تنه و پایین تنه کاملا متفاوت است. سوتین باید کاملا راحت باشد و همچنین کاپ سینه نباید تنگ باشد به طوری که باعث ایجاد فشار و ناراحتی در سینه شود. سایز کاپ سوتین با حروف A تا G مشخص می شود.

همچنین در برندهای مختلف سایزبندی سوتین ها تقریبا متفاوت است. اگر چند مورد از موارد زیر برای شما اتفاق افتاده است باید بدانید که سوتین شما برای استفاده اصلا مناسب نیست.

نشانه های یک سوتین نامناسب

بندها از روی شانه می افتند. سینه از کناره های سوتین بیرون می زند. پارچه سوتین باعث ایجاد حساسیت بر روی پوست سینه شده است. یا اینکه بندهای سوتین به شانه فشار می آورد و اثر آن ها روی شانه باقی می ماند. همچنین در مواردی استفاده از سوتین نامناسب باعث ایجاد کمردرد یا گردن درد می شود.

مضرات استفاده از سوتین های نامناسب

با تمام این توضیحات باید بگوییم که در هنگام انتخاب لباس زیر علاوه بر زیبایی باید به جنس و کیفیت آن نیز توجه کنید چون استفاده از سوتین های نامناسب باعث ایجاد درد در ناحیه سینه می شود همچنین می تواند سبب بروز بیماری هایی همچون ایجاد غدد در سینه و بیماری های پوستی گردد.

لباس های زیر در تماس مستقیم با بدن قرار دارند بنابراین باید قابلیت ارتجاعی و تنفس پذیری داشته باشند. همچنین باید از لباس های زیر باکیفیت استفاده نمایید مخصوصا لباس های زیر پایین تنه که در صورت نامناسب بودن و جنس نامناسب باعث ایجاد عفونت های قارچی می شوند. با این وجود همانقدر که خرید لباس های زیر در سایزهای کوچک نامناسب و دارای عوارضی برای سلامتی پوست است .

استفاده از لباس زیرهای گشاد هم مشکلاتی را به وجود می آورد به عنوان مثال استفاده از سوتین گشاد و بزرگتر از سایز سینه ها باعث می شود که در فصل تابستان ناحیه سینه بیشتر تعریق کند و همچنین جلوه مناسبی به پوشش شما نمی دهد.

از خرید لباس زیر نامناسب و ارزان قیمت خودداری کنید

بسیاری از بانوان هنگام خرید لباس زیر زنانه همواره سعی می کنند سوتین و شورت ارزان قیمت خریداری کنند. در حالی که مرغوبیت مواد اولیه در تولید لباس زیر زنانه بسیار مهم است و در ارتباط مستقیم با سلامت بانوان قرار دارد.

لباس های زیر خانگی

بانوان توجه داشته باشند که انتخاب لباس زیر تأثیر مستقیمی بر سلامتی آنها دارد. شورت و سوتین در طرح و رنگ های مختلف در بازار پوشاک موجود است و هر فرد با توجه به موقعیت و سایز و سلیقه خود آنها را انتخاب و خریداری می کند. تنوع لباس زیر در بازارهای پوشاک باعث شده که هر فرد بتواند به راحتی لباس زیر مورد نظر خود را انتخاب کند.

اگر تا به حال در هنگام ورزش از شورت و سوتین معمولی استفاده کرده اید بهتر است نظر خود را تغییر دهید چون استفاده از لباس زیر ورزشی بسیار مهم است.

سوتین های ورزشی یا نیم تنه های ورزشی؟

فراموش نکنید که سوتین های شما باید با سایر لباس هایتان مکمل باشند. به عبارت دیگر متناسب با هر لباس باید سوتین مخصوص با آن را بپوشید. به طور مثال،

برای فعالیت های ورزشی باید از سوتین های ورزشی یا نیم تنه های ورزشی استفاده کنید. همچنین سوتین به رنگ پوست یکی از سوتین هایی می باشد که بسیار کاربردی است و برای پوشیدن زیر سایر لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ضرورت پوشیدن سوتین های ورزشی

همانطور که برای پوشیدن لباس های مجلسی خود و رفتن به مهمانی ها و دورهمی های زنانه زمان می گذارید بهتر است برای خرید لباس های زیر ورزشی نیز وقت بگذارید. منظور از لباس زیر ورزشی لباس زیری است که برای فعالیت های ورزشی از قبیل یوگا، شنا و تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید برایتان پیش آمده است که در هنگام فعالیت های ورزشی و هنگامی که در باشگاه مشغول ورزش هستید از لباس زیری که پوشیده اید احساس ناراحتی به شما دست می دهد. بنابراین برای ورزش هایی همچون یوگا نیز از لباس مناسب استفاده کنید. هر مدل شورت و سوتین برای هدف و موقعیت های مختلفی طراحی شده است به طور مثال هدف از طراحی یک سوتین فقط زیبایی است در حالی که سوتین ورزشی برای ورزش و فعالیت های ورزشی طراحی شده تا ضمن انجام حرکات ورزشی از اندام های شما محافظت نماید.

انواع سوتین های ورزشی

به طور مثال برای ورزش یوگا باید از سوتین مناسب استفاده کنید چون برای انجام ورزش یوگا و حرکات آن به فضایی برای تحرک و فعالیت لازم دارید. بنابراین پوشیدن لباس های ورزشی فقط باعث محدودیت شما در انجام حرکات ورزشی می شوند.

لباس زیرهای ورزشی یوگا باعث از انعطاف و کشش لازم برخوردار باشند تا افراد در انجام حرکات کششی با محدودیت روبه رو نشوند. سینه بندهای مخصوص ورزش از مواد سبک ساخته شده اند. همچنین برای ورزش یوگا باید از شلوارهای چسبان استفاده کنید که ضمن اینکه از کشش خوبی برخوردار هستند کمر پهن و انعطاف پذیری دارند و برای انجام حرکات کششی بسیار مناسب هستند.

سوتین های مناسب ورزش یوگا و پیلاتس و دوچرخه سواری

سوتین های ورزشی برای ورزش هایی از قبیل پیلاتس و یوگا که دارای حرکات ناگهانی زیادی نیستند، بسیار مناسب است. در ورزش های دوچرخه سواری و اسکی یا ورزش هایی از قبیل وزنه بردای که حرکات شدیدتر هستند باید بانوان از سوتین های متفاوت تری استفاده کنند. سوتین ها باید پشتیبانی بیشتری از ناحیه سینه ها بکنند تا مانع از افتادگی سینه ها بشوند.

جنس سوتین های ورزشی

بهترین لباس زیر ورزشی برای تمرینات معمولی از مواد مصنوعی جذب کننده رطوبت و پنبه ساخته می شوند. چون باکتری ها در محیط مرطوب و تاریک رشد می کنند بنابراین بهتر است بعد از اتمام فعالیت ورزشی، هر چه زودتر لباس های ورزشی خود را که خیس عرق شده اند، عوض کنید.

سوتین های ورزشی باید بدون درز باشند و ضمنا نسبنا نازک و سبک باشند تا سریعا خشک شوند. اگر برای یک پیاده روی از سوتین معمولی استفاده می کنید توجه داشته باشید که باید بتوانید بیش از یک انگشت زیر نوار کمربندی سوتین قرار دهید به طوری که سوتین نباید تنگ باشد و این نوار باید در تمام سطح بدنتان در یک سطح باشد.

برندهای معروف لباس زیر زنانه

از جمله بهترین و باکیفیت ترین برندهای لباس زیر زنانه  می توان به برند گارودی، لاوین رز، اتام و لانژ اند اسلیپ اشاره کرد.

۲. پایین تنه

انواع شورت
در قسمت نیم تنه ی پایی برای لباس زیر زنانه می توان از انواع شورت ها نام بر

در قسمت نیم تنه پایین برای لباس زیر زنانه می توان از انواع شورت ها نام برد. اگر بخواهیم به طور خلاصه به آن ها اشاره کنیم می توانیم نام های زیر را ذکر کنیم.

. شورت فرانسوی

. شورت اسلیپ

. شورت بیکینی

. شورت پادار

. شورت جنیفری

. شورت تانگ

. شورت لامبادا

. شورت بک لس

انواع لگ و ساپورت را هم می توان به عنوان لباس زیر زنانه در نظر گرفت. گن ها در دسته ی لباس زیر ها هستند. آن ها در هر دو حالت بالا تنه و پایین تنه موجود هستند.

۳. سرهمی

دسته ی دیگر لباس های زیر زنانه، لباس زیر های سرهمی هستند. در واقع این مدل از لباس زیرها لباس هایی هستند که به صورت یک تکه از قسمت بالا تنه تا پایین تنه را می پوشانند.

در نوعی دیگر از دسته بندی لباس زیر, آن ها به لباس زیر خانگی و ورزشی تقسیم بندی می شوند. در این حالت لباس های زیر تفاوت هایی با هم دارند. این تفاوت ها در جنس, ساختار اصلی و البته مدل های آن ها دیده می شود.

البته مدل های لباس زیر زنانه فانتزی هم وجود دارند که در چند سال اخیر طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند. این مدل لباس زیر ها هم در انواع مختلفی وجود دارند. کاستوم ها, مایو ها و انواع لباس خواب هم در این دسته قرار می گیرند.

در برخی از موارد لباس های زیر زنانه به صورت ست هستند. در واقع ست سوتین و شورت و همچنین ست سوتین شورت و حتی جوراب هم در این دسته قرار می گیرند.

جنس لباس های زیر زنانه

یکی از مهمترین نکاتی که باید در لباس زیر به آن توجه شود جنس آن است. به دلیل اینکه لباس زیر تماس مستقیم با بدن دارد و همین موجب می شود برای انتخاب آن بسیار دقت کنیم. جنس لباس زیر زنانه متنوع است از بین جنس های مختلفی که برای آن ها به کار می رود می توانیم به پارچه های ابریشم و توری, پنبه, ساتن پنبه ای, ویسکوز, ارگانز, فلامنت و پلی استر اشاره کنیم.

البته امروزه بسیاری از برندهای معتبر دنیا اقدام به تهیه و تولید لباس زیر زنانه از جنس مواد تجزیه پذیر و بازیافتی می کنند. موادی که علاوه بر سالم بودن برای انسان برای محیط زیست هم مفید است.

یکی از این برندهایی که از کتان ارگانیک برای تهیه ی لباس های زیر خود استفاده می کند برند C&A است. این برند یکی از پیشگامان صنعت نساجی در تولید لباس و پوشاک از مواد ارگانیک و طبیعی است.

سایز بندی

سایز بندی
در سایز بندی لباس زیر زنانه هم در مورد بالا تنه و پایین تنه متفاوت است

سایز بندی لباس زیر زنانه در مورد بالا تنه و پایین تنه متفاوت است. البته تفاوت اصلی مربوط به سایز سوتین است. بقیه ی لباس های زیر به سایز های شمارشی مانند ۳۸,۴۰,۴۲ و از این قبیل دسته بندی می شوند یا به صورت حروف به سایزهای  XS, S, M, L, XL و دیگر سایزها تقسیم می شوند.

در قسمت سوتین قضیه  کمی متفاوت است. در سوتین ها باید علاوه بر دور سینه به اندازه ی خود سینه هم دقت شود. در حال کلی اندازه ها به ترکیبی از شماره های ۷۵,۸۰, ۸۵, ۹۰ و… و همچنین حروف انگلیسی B, C, D, DD تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال این سایز بندی بدین گونه خواهد بود B75,D85, C80 و غیره.

لباس های زیر زنانه را می توان یکی از پرکاربرد ترین لباس ها به حساب آورد. البته نکات بسیار مهم دیگری هم در این مورد وجود دارد از جمله برخی از مضرات لباس های زیر که از میان آن ها می توان به یکی از عوامل ایجاد سرطان سینه در زنان اشاره کرد و آن هم استفاده از سوتین های نامناسب و همچنین استفاده طولانی مدت از آن است که برخی از پزشکان و متخصصان در این زمینه در این مورد هشدارهای بسیار جدی به بانوان داده اند.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. خوشحال می شویم که نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

همیشه سالم و سربلند باشید.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟